Heyyy mama's! Ik ga n weekje op vakantie! Ben ff niet aanwezig dus spreek jullie over n weekje!! Die kleine van ons gaat zo alvast z'n eerste vlucht maken haha!! Groetjes!!
Allereerste wil ik roontje veel sterkte wensen met het verlies van jullie zo gewenste kindje! @All, ik heb afgelopen donderdag mijn echo gehad en wat blij en opgelucht was ik na vorige mk dat alles goed was. We hebben een heel mooi hartje zien kloppen maar we hebben het ook gehoord!! Nu begint het besef pas echt te komen dat ik weer zwanger ben. Nu gaan we lekker genieten, want wij hebben besloten hierna geen kindjes meer te nemen, dus daarm wil ik juist alles heel bewust mee maken!!! Me buikje begint ookal weer aardig te groeien. IK zal snel weer een een foto plaatsen. Meiden IK ben uitgerekend op 29 januari. Heel spannend dus. Ik denk zelf dat het niet zo lang blijft zitten en de vk denkt ook dat het eerder komt. Mijn zoontje is namelijk geboren met 35.6 en ze zegtd at et dan eigenlijks nooit voorkomt dat de tweede langer blijft zitten. Dus we wachten af. Ik blijf hier gezellig mee kletsen hoor!! liefs mamavand
Hey Mamavd, Sorry voor late reactie, even niet op het forum geweest.. Fijn dat alles er goed uit zag meid, nu kun je meer gaan genieten. Ik heb dat nooit gehoord dat een tweede kindje vaak niet later zal komen als de eerste.? Maar zou kunnen. Tis te hopen dat het nu in elk geval nog een week of 30 blijft zitten en lekker groeit! Liefs Blondy
normaal gesproken is dat ook niet echt bewesen maar aangezien ik gbs positief ben zowel vaginaal als urinewegen. is dat eem grote boosdoender voor vroeggeboorte. Dus vandaar. liefs mamavand
gbs is een strepsokokken b bacterie, afgekort in de medische wereld gbs. 1 op de 5 zwangeren vrouwen dragen die bij zich. Vaginaal. Maar ik heb hem ook in mijn urinewegen, dat is gevaarlijs voor het kindje tijdens de geboorte. ik moet dan ook met antibiotica in het ziekenhuis bevallen. Kindjes die besmet worden kunnen een hersenvliesontsteking krijgen of een longontsteking of een bloedontsteking. Voor een pas geboren kindje wat absoluut nog geen weerstand heeft kan dit fataal aflopen. Helaas worden de vrouwen hier in nl er niet op getest, de vrouwen in belgie wel. Waarom puur om geld!!! Dus ik kreeg met 33 weken bloedverlies en bij toeval omdat ze wat kweekjes af namen kwam het er uit dat ik vaginaal en urinewegen gbs positief ben. Als ik verder geen klachten had gehad en mijn zwangerschap volledig normaal verlopen was had ik dus, gewoon thuis bevallen. Ik hoop dat ik het zo een beetje uitgelegd heb als je nog vragen hebt hoor ik het wel!! liefs mamavand
Mamavand, dat klinkt niet prettig, vooral het idee dat je baby tijdens de bevalling hier mee in aanraking kan komen niet. Dit is wel iets wat misschien beter onderzocht zou kunnen worden, als 1 op de 5 vrouwen dit meedraagt. Zeker iets om aan de vk te vragen.. liefs Blondy
Mooi hoor Delilah! Ik heb een zwangerschapsbroek gekocht. Met name omdat ik ´s avonds zo´n last heb van een opgeblazen buik. Nu zit het een stuk prettiger, al zeggen mensen tegen mij dat het nog niet kan dat ik een buikje heb bij 8 weken. Trek hem lekker aan, met een half open broek rond lopen is ook geen gezicht!
zal zo ook weer ff een foto maken en plaatsen.. hmm.. een buikje bij 8 weken kan niet.. nou, ik kan het niet meer verbergen... de foto's die ik tot nu toe gemaakt heb, zijn allemaal in de ochtend genomen.. in de avond ik ie nog groter...
In principe kan je buik ook niet zo dik zijn bij 8 weken, althans niet omdat de baby daar zit. Je darmen en lichaamdelen zijn zich gewoon al aan het vergroten en dat is dan het buikje ... Ik heb er ook last van! Nog geen echt buikje te zien, maar het wordt allemaal wel dikker door mijn darmen en dergelijke ... Ga binnenkort ook een zwangerschapsbroek kopen hoor.