Januari 2012 mama :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bo0tjeee, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMDJ

MamaMDJ Lid

15 nov 2010
    39
    0
    0
    Den Haag
    Ja een lage bloeddruk kan best lastig zijn.. als je twijfelt zou ik t gewoon lekker na de echo doen! :) Maarja :p ik weet hoelastig het is om je mond te houden als je er zo blij mee bent hihi. Laat je gevoel lekker gaan!

2. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Nou, ze weet wel dat ik er mee bezig ben hoor. En ze weet ook dat ik nu 3 weken overtijd ben morgen.
    Dus als ik zeg dat ik vanavond een test heb gedaan en dat die positief was en dat ze het echt voor zich moet houden, komt het denk ik wel goed.

3. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Nou, collega weet het, hihi. Die reageerde blij hoor. Maar handig is anders! Als zij net een week terug is van verlof ga ik, whahaha.

Ik wacht de echo even af voordat ik het de rest vertel.

4. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Leven we hier nog meiden?

Gister naar Zaandam geweest, naar nichtje en vriend en de kleine. Super gezellig! Lekker ge-bbq't. Inclusief zalm, want gebakken mag het wel en dat vind ik zooooo lekker!
    Verder hebben we ons 1e kadootje gekregen. Een pakje voor de kleine met al voetsokjes eraan vast. Sokjes, mutsje en een knuffellapje met een nijntje eraan. Super schattig en lief!

Ook nog wat visolie tabletten meegekregen en rennies, want ze zij dat ik waarschijnlijk ook last kon krijgen van maagzuur enzo. Hun kleine is nu 9 maanden, dus dat weet ze allemaal nog perfect hoe het ging ;)

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nogal een heleeee late reactie!
    Maar ik leef nog haha hoe is t met jullie?:D

6. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Ik leef ook nog! hihi.
    Vanmiddag om 3 uur m'n eerste echo :D

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    oow echt waar! dat is nog maar een uurtje!:D

SPANNEND!:D

8. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Nou. alles was goed. Ik ben ipv 9 weken waarschijnlijk 7 weken zwanger. Maar we zagen het hartje al kloppen.
    Moest wel inwendig, aangezien m'n baarmoeder erg diep lag.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    okee, das dan wel weer een beetje jammer maar goed... het hartje klopt!:D en daar gaat het om natuurlijk!:D

Leuk om te zien is dat he:D:D

10. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Pas bij de dokter geweest omdat ik veel zwart voor m'n ogen zag. Bleek een onwijs lage bloeddruk te hebben.

96/56. Doe het rustig aan en eet lekker dropjes.

Foto's van de 1e echo staan trouwens in m'n foto-album. Volgende week woensdag 2e echo!

11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hey meiden mag ik me hier ook bij voegen wij krijgen ons tweede kindje ik ben uitgerekend op 29 januari.
    En we denken al bijna weer zeker te weten(gyn en Ik) dat dit kindje ook weer eerder komt.
    Ons zoontje is 4 weken te vroeg geboren.Dit ivm een gbs bacterie!
    Helaas heb ik deze bacterie nu alweer bij mij
    Dus hopen we dat deze kleine ukk tot de 37 weken blijft zitten.
    Verder over mij, ik ben dus een jonge moeder van een prachtig mooi mannetje van 13 maanden.
    In maart besloten wij voor ons tweede ukkie tegaan .
    In april bleek ik zwanger wooowww wat een verrasssig aangezien het met ons mannetje wel 16 maanden duurde.
    Maar helaas eindigde dit in een vmk met 5 weken.
    Vervolgens had ik 13 mei alweer een posi test wie had dat gedacht,en zo als het nu lijkt is alles goed met ons ukkie!!!
    liefs mamavand

12. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hallo allemaal!

Mag ik me bij jullie voegen?
    Ik ben zwanger van mijn eerste kindje.. Ik ben binnen een maand nadat ik met de pil ben gestopt ongepland zwanger geraakt (condoom ongelukje:p)
    Ben 15 januari uitgerekend, net een dagje na mijn vaders verjaardag.
    Hebben jullie al een buikje? Ik vind die van mij zo tegenvallen, ben natuurlijk ook nog niet zo lang zwanger. Maar hoop stiekem snel een echt 'zwangerschaps'buikje te krijgen.

13. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Hoi MamavanD en Dreamcather. Leuk dat jullie komen kletsen, het is hier nog niet zo druk, haha.

MamavanD, wat bizar dat je nu voor de 2e keer last hebt van die bacterie. Kunnen ze daar niets tegen doen??

Dreamcatcher, Ik was ook al na 1 maand na het stoppen zwanger, maar wij hadden het wel in de planning. Uiteraard is het dan afwachten hoe lang het duurt, maar het ging erg snel.

Ik heb alleen een buikje omdat ik erg last heb van obstipatie en dus opgezette darmen.

Doen jullie ook mee met Moeders voor Moeders? Urine opvangen voor het HcG hormoon voor vrouwen die niet zo snel zwanger kunnen worden(medicijnen worden ervan gemaakt dus). Het is alleen urine opvangen in flessen, dit wordt elke weer opgehaald en dan krijg je nieuwe lege flessen. Ze hoeven niet in de koeling, je kan ze neerzetten waar je ze wil. Ik vind het een erg fijn idee dat ik hier andere vrouwen zo mee kan helpen.

Verder heb ik een tijdje last gehad van ochtendmisselijkheid in week 5+6 ongeveer, maar dat trekt nu goed weg.
    Obstipatie heb ik ook, erg fijn, maar mag aan de lactulose, ligt laxerend, dus dat moet helpen.
    Ik heb ook van mezelf al een lage bloeddruk, maar deze is nu nog lager geworden. Afgelopen week veel zwart voor de ogen, moe en draaierig met het minste geringste. Bleek een bloeddruk te hebben van 96/56. Lekker laag, dus ben nu aan de drop :)

14. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Gefeliciteerd allemaal.

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hey,
    Het is zo met die gbs dat als je dat eenmaal hebt dat het heel moeilijk is er vanaf te komen.
    Ze kunnen er niets anders aan doen als met antbiotica bevallen in het zkh en hopen dat het kindje dan niet besmet is met die gbs bacterie.
    Ik doe idd ook mee met moeders voor moeders.
    Aangezien het bij ons zoontje best lang geduurd heeft en nu juist heel snel zwanger had ik zo iets van ja ik wil er graag andere mee helpen als ik dat kan!
    Dus ja ik vind het heel goed en ben ook zeker blij dat ik mee doe.

Ik heb nu iets meer buik als met me zoontje maar bij me zoontje had ik echt met 10 weken nog maar een heel klein inni minnie buikje leek net of ik heel erg moest plasseeenn(((hahahahah))
    Maar nu heb ik echt al wel het zelfde buikje als met me zoontje met 15 weken!
    Dus we wachten af.
    Liefs mamavand

16. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Dag dames,

Ook ik zou me graag bij jullie voegen. Ik woon in Denemarken en ik ben zwanger van ons eerste kindje. Volgens onze berekeningen zou ik ergens in Januari uitgerekend zijn, maar helaas heb ik nog geen echo gehad en heb ik een erg onregelmatige cyclus, dus moeten we nog heel even afwachten :)

Ik ben volop misselijk, heb prachtige grote borsten (die overigens verboden gebied zijn.... god wat kunnen die krengen pijndoen) en kan eigelijk de hele dag wel slapen. Erg gezellig ben ik dus niet!

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap en op naar gezonde kindjes !

Groetjes,

17. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    MamavanD, succes dan maar met dat gekke gedoe. Goed dat je ook meedoet met Moeders voor Moeders.
    Het enige wat je bij mij ziet is een gezwollen buikje door de obstipatie. Lijkt me ook niet zo dat je al wat kan zien, omdat de baarmoeder pas ter grootte zal moeten zijn als een ei ongeveer met 9 weken, en dat ben ik dinsdag ;)

Icares, zozo, lekker in Denemarken.
    Bij mij zijn de borsten ook een paar weken verboden terrein geweest. Het wordt nu wel minder pijnlijk gelukkig.
    Ik heb pas 1 cyclus gehad toen ik meteen zwanger werd. Eerste echo gehad, anderhalve week terug. Ik zou eigenlijk toen 9 weken moeten zijn, maar doordat ik amper een cyclus had gehad was dit moeilijk te bereken. (ivm rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie) Op de echo was het nog erg klein, 1.1 cm, dus ze dacht eerder aan 7 weken op dat moment. Dus 2 weken terug gegaan in de tijd, erg raar idee, haha.

Aankomende woensdag krijg ik m'n 2e echo, dan ben ik als het goed is wel 9 weken, hihi.

18. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Haha, zo lekker is het niet in Denemarken hoor :D

Mamavand, ik hoop dat je het zo lang mogelijk volhoudt, ik weet zeker dat wij allen voor je zullen duimen.

Hoe is het met de lage bloeddrukken ? Alles nog goed ?
    Vandaag mijn schoonzusje verhuizen, ze zal een opleiding gaan doen in een andere stad, dus een eigen plekje voor haar. (Meh ben nu al moe!)

Hoop dat jullie een goed weekend hebben!

Groetjes,

19. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Picares, alles goed gegaan met de verhuizing.

Vandaag werd ik even helemaal eng. Onwijze buikkrampen, veel gas in m'n darmen ofzo. Deed zo'n pijn. Ben toen maar op de wc gaan zitten. Toen werd ik helemaal misselijk en nog steeds buikpijn. Er kwam wel wat gas uit, maar verder geen ontlasting helaas. Toen werd ik dus helemaal eng. Ik begon overal te zweten, kreeg het onwijs benauwd, draaien enzo. Echt eng. Ben rustig met m'n hoofd omlaag gaan zitten en op m'n ademhaling gaan letten. Toen ging het wel wat beter. Snel op bed gaan liggen en vriend kwam heel lief een bakje vla brengen zodat ik weer wat binnen had.
    Net nog wat uurtjes geslapen, nu wel slap, maar ga zo lekker wat eten. Rijst met peen en erwtjes en een cordon bleu :D

20. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Oh jee, dat klinkt niet zo best!

Hou je wel voedsel vast ? Een klein beetje suikerwater kan een beetje helpen voor wat snelle energie.
    Van constipatie kan je vrij beroerd zijn, laten we hopen dat dit daarvan komt.

Wellicht wat ontbijtkoek of kruidkoek proberen, geen idee, maar ik denk graag mee :)

Ik hoop dat je je vlot beter voelt!
    Knuffels vanuit hier.

Oh ja, de verhuizing ging prima, dankje voor het vragen :)

Deel Deze Pagina