Januari 2012 mama's!!!!!!!! deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door miniM, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ehm, spijkerbroek is echt een afrader!! Je gaat het je pasgeborene echt niet aandoen. Het is wel leuk als ze vier maanden zijn voor als ze ergens op bezoek gaan maar 1 of 2 stuks is meer dan genoeg. Ook naar de opvang raad ik joggingbroekjes aan voor de jongens.. voor meisje.. zal ik denk ik zelfde doen. Ik heb jammergenoeg niets met roze, dus mocht ik een meisje krijgen dan wordt het een stoere meid.. hahaha..

2. zondagskind

zondagskind Bekend lid

9 mei 2011
    857
    0
    0
    Goedemorgen!

MamaT, ik had ook niets met roze, als baby heeft ze dan ook weinig roze gedragen en als het roze was dan alleen hard roze. Maar... een paar jaar later is mijn stoere meid echt veranderd in een meisje meid! En geloof me dat heeft ze niet van mij, zit echt in de genen, haha! Komt goed!

3. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    hier geen kinderopvang, ik ga een jaar in Karenz na de 8 weken mutterschutz, dus ben veel bij mijn kindje... We werken hier met zijn 4en, mijn lief, ik, paps en mams, dus genoeg tijd voor mij.. in ieder geval tot mei, dan begint het seizoen weer bij ons, en daarna komt het ook wel weer goed.. vanaf zijn 2e jaar mag het kindje hier pas naar de Kindergarten, en dat vind ik een mooie leeftijd om te gaan sozialicen met de rest van het dorp!! komt wel goed dus!!

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Mee eens een spijkerbroek is zeker leuk als je kindje idd 3 a 4 maanden is :D

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Goede morgen meiden!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    weet je dat je daar wel recht op hebt...een plaats om rustig te zitten (extra pauze) of zelfs even te gaan liggen....

Kan je met je arbo arts eens overleggen......(misschien zou je tussen de middag langere pauze kunnen krijgen ofzo)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mamat, tsjonge wat een nieuws zeg. Maar maak je niet teveel zorgen. HIer ook bekende met 2 vaten en gezonde jongen! alleen iets kleiner als verwacht...

Aangekomen: niets...-5kg nog steeds.

GEkocht...1 pakje!! na de vakantie gaan we kijken of we nog geld hebben voor kast en ladekast voor meisje haar kamer en dan kan ik kamertje naar boven doen..en inruimen en kijken wat ik nog nodig heb!

Heb wel wat dozen al bekeken, en uitgezocht...maar vreemd genoeg na 3 jaar zitten er gele vlekken op de meeste witte kleding en lichte kleding...eerst kijken dus of ik het nog schoon krijg...........

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Wen
    Andere werktijden

Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden.

Hier heeft u recht op: regelmatige werk- en rusttijden
    extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
    een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
    geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten
    zwangerschapsonderzoek in werktijd.
    Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

Bron:Arbo-advies.nl - Zwangerschap

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Antares had ik dus ook zou wel van het spugen zijn en niet eerder opgevallen althans bij mij hihihi
    goed van je hoor -5 hier +8 hahaha

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @MamaT ik wilde jou even een super dikke knuffel geven!

11. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    antaris nachtje in de vanisch leggen... Hebben ze dit in nl? He ik gedaan met gekregen spulletjes, alles is weer wit!!! en zelfst noah zijn vuile onderbroeken krijg ik er mee wit... Moet wel echt nachtje trekken he in de gootsteen. Maar aks het dan echt nog niet proper is, gooi je het weg he ;) Maar dan toch geprobeert :)

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    vanisch niet zo goeie ervaringen mee..maar idd als ik het niet schoon krijg is het zo weg gedaan.

Wel jammer, want mooiste kleding was wit :p

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hallo meiden!

hier gisteren een nieuwe fiets gekocht voor onze oudste zoon,maar pff tweedehands is al zowat even duur als een nieuwe fiets.dus hebben wij besloten om voor een nieuwe fiets te gaan,een Sparta Slider,hij had het erg nodig omdat hij altijd klaagde dat ik te snel fietse en hij fietse wel 10 keer terwijl ik net 3 keer trapte dus nu gekozen voor een maatje groter en met versnellingen,en omdat we nu veel afhankelijk zijn van fietsen,nu 1 probleem nu kan ik hem niet meer bij houden hahaha,nee alleen maar goed dat hij eindleijk een goede fiets heeft,

14. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    @wen, je hebt er idd recht op, even checken dus..

@nadesy, wat ene mooie fiets zeg!!!!

@all hier weer aan de poets, kamers klaarmaken, en dan zitten, want met 30 graden is het niet lekker meer.. en dat voor september...

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @moi pff 30 gr wel zonnetje erbij?

16. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Nadesy mooie fiets voor je zoontje!

wat betreft spijkerbroekjes, ik heb er 1 van mijn zus gekregen in maatje 50 gewoon voor de leuk zeg maar, zelf heb ik spijkerbroekjes gekocht in maat 62/68 verder alleen joggingachtige broekjes in de kleinste maatjes inderdaad, vind ik wel net zo mooi bij een klein baby'tje!

hier vandaag 24 WEKEN JOEPIE!!! vind het een fijn gevoel dat we deze mijlpaal bereikt hebben nu, al zegt het natuurlijk verder niets maar het is wel een fijn gevoel!

17. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    ja strakblauwe hemel en een zonnetje!

vanavond ga ik genieten van zelfgemaakte zalmsalade... salade uit blik mag toch wel??

18. zondagskind

zondagskind Bekend lid

9 mei 2011
    857
    0
    0
    Nadesy, mooie fiets! Wat zal je zoon trots zijn!:)

Ik ben ook niet zo van de spijkerbroekjes voor baby's. Hetzelfde voor jurkjes, ik geloof niet dat het lekker kan zitten/ liggen.

Delilah, 24 weken! Proficiat, hier gaan we richting 22.

Hier, voel de beeb steeds meer. Van buiten nog steeds niets te voelen, erg jammer want de kids zitten er echt op te wachten. Zometeen met de fam. naar de kermis. Gisteren te moe en niet meer gegaan, manlief bleef ook thuis, it's amazing!!:D

19. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Nadesy: Dankjewel! Het komt allemaal wel goed. Ik kom hier heerlijk tot mijn rust bij schoonma en schoonzus.

Wen: Je hebt idd recht op 1 uur extra pauze per dag bij een werkdag van 8 uur. Dat hoef je slechts mede te delen en dus niet te vragen. Mag ik vragen wat voor beroep je uitoefent?

Ik ben nog even in dubio: Ga ik een tweelingkinderwagen kopen of niet? Een nieuwe of een tweedehandse?

De jongste is tegen die tijd 1,5 jaar. Ik doe veel met de auto, maar misschien dat ik een keer met de kinderwagen wil gaan. Advies?

20. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Antares: Hoe groot was de kleine bij de geboorte?

Deel Deze Pagina