Januari 2012 mama's!!!!!!!! deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door miniM, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    @MiniM ai meid das niet zo fijn he?! Denk maar aan jezelf en het kleintje he... Moeilijk maar beter dan dat je jezelf te kort doet he. Jammer dat je er zo een last van hebt he! Denk aan je lichaam meid! Dikke knuffel!!!!!!!!!

@Mayd ow mooie buik meid!!! :D Staat fier naar voor haahah :)

@Maitestar haha ja je merk hier al dat de 2de een heel ander verhaal is ;) En zeker met zo'n druktemaker :p Wil veeeeel spelen met de mama als hij van school komt :) Ach ja we zien die kleine mini-mensjes toch zo graag he!
    Nog een uurtje en school is weer gedaan voor vandaag :)

2. 1 januari - Delilah86- 1e kindje - Jongen - BV - ZH
    1 januari - Julia2012 - ... kindje - Meisje - .. - ..
    5 januari - Mek11 - 1e kindje -
    ??- FV - ZH
    6 januari - Antares - 2e kindje - Jongen - BV - ZH
    6 januari - MayD - 1e kindje - Meisje - BV - ZH
    7 januari - Hammelientje - 1e kindje - Meisje - FV/BV - ZH
    7 januari - Doglover76 - 2e kindje - Geheim - BV - TH/ZH (poli)
    7 januari - Maitestar23 - 3e kindje - Meisje - BV - TH
    8 januari - Nadesy - 3e kindje - Jongen - BV - ZH

9 januari - Marije1980 - 2e kindje - ?? - BV - TH (Zotel)
    10 januari - Wen29 - 1e kindje - Meisje -BV - ZH
    10 januari - joyce1982 - 1e kindje - Meisje - FV - ZH
    10 januari - Senna - 2e kindje - Meisje - FV - ZH
    11 januari - MiniM- 1e kindje -Jongen - BV - ZH
    11 januari - Eendje507- 2e kindje - Meisje - BV - ZH
    13 januari - Moi78 - 1e kindje - Jongen - BV - ZH
    14 januari - Zwangerevrouw - ?e kindje - Meisje - ? -?
    18 januari - Zondagskind- 3e kindje - Jongen- FV - ZH
    18 januari - ninja2 - 2e kindje - Meisje - ? - ZH
    20 januari - jannie1980 - 3e kindje - Meisje - BV - TH
    20 januari - Jade86 - 1e kindje - Meisje - BV - ZH
    23 januari - toekomstigemam - 1e kindje -Jongen - BV - TH
    23 januari - Supi - 1e kindje - Jongen - ? - ZH
    24 januari - Vonnie32 - 1e kindje - Meisje - BV - TH
    26 januari - Escal - 2e kindje - ?? - FV - ZH
    26 januari - Tess - 2e kindje - ?? -
    29 januari - LadyTwilight - 1e kindje - Jongen -

Jongens: 9
    Meisjes: 13
    Onbekend / geheim: 5

Afspraken

20 september
    Doglover76 - controle VK
    23 september
    Vonnie32 - controle VK
    29 september
    Marije - controle vk

1 oktober
    MayD - Pretecho 3D/4D
    4 oktober
    Delilah86 - controle VK
    moi78 - suikertest
    zondagskind - controle VK
    Jade86 - controle VK
    5 oktober
    MiniM - pretecho 3D/ 4D en controle VK
    Wen29 - pretecho 3D / 4D
    Nadesy - controle VK
    6 oktober
    Marije - pretecho 3D/4D
    Delilah86 - pretecho 3D/4D
    10 oktober
    eendje507 - controle gyn
    11 oktober
    Maitestar23 - controle VK

2 november
    Maitestar23 - 2e GUO

3. Zo heb de lijst aangepast en heb dit topic maar in een apart scherm altijd open staan :p

@miniM: Ik zie dat jij het ook rustiger aan moet doen en dat het niet zo lukt. Komt me heel bekend voor.... Maar probeer je er echt aan te houden. Ik heb na Kylie nog een jaar met pijn gelopen en dat is echt niet grappig....
    En het is maar werk, ze kunnen jouw zo vervangen. Maar jij je lichaam niet! Je hebt er maar 1 en daar zul je het mee moeten doen.
    Ik weet het, het is echt niet makkelijk.... Maar uiteindelijk heb je alleen jezelf er mee als je steeds over je grenzen gaat....

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Ecal en MayD waauw meiden heel mooi!

@miniM,zwanger zijn is idd geen ziekte! maar voor de 1 kan het wel zwaarder zijn dan voor de ander,bij mijn 2 boy's nooit ergens last van gehad je hoorde mij ook nooit klagen.maar nu bij de derde heb ik veel meer last van als ik tever loop doet me alles zeer van onderen,voel me soms net een waggel eend!ik werk dan wel niet,en daarom moet je soms wle ff een paar stappen terug zetten meis,dikke knuff

5. Jade86

Jade86 Bekend lid

@eendje: Ja, het is ons eerste kindje. En ik vermaak me overdag met het huishouden en boodschapjes doen, bezoekje brengen aan mijn oma etc...
    Sinds 1 sept is mijn tijdelijk contract niet verlengd dus nu zit ik thuis. Vind het niet zo erg, aangezien ik ook rustiger aan moet doen i.v.m. bekkenklachten.
    Heb wel sollicitatieplicht. Dus ik schrijf ook regelmatig een sollicitatiebrief. Ben benieuwd wie mij nu nog wil met mijn dikke buik, tot 9 december?
    Als ons meisje geboren is wil ik graag gastouder worden voor een bepaalde periode dus hier ben ik ook mee bezig.

@miniM: Ik sluit me aan bij het advies van de anderen. Ik herken het wel. Toen ik nog werkte vond ik het ook moeilijk om rustiger aan te doen. Maar, jij bent verangbaar op je werk, jouw lichaam is niet vervangbaar. Succes meis, hoop dat het een beetje lukt met gas terug nemen.

@MayD: Mooi buikje hoor!

@Maitestar: Leuk, weer een meisje erbij in de lijst!

6. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Is wel lastig hoor, als je altijd een functie hebt, waar veel verantwoordelijkheid bij komt kijken. Doe je niet zo makkelijk een stapje terug. Er zijn dan wel mensen die op je rekenen.

@minim, gelukkig zijn dit uitzonderingen dat je tot zo laat nog door hebt moeten werken. Vandaag lekker rustig aan meid!

@moi, hahahha meis. Ook al is het niet mijn smaak, maar ik heb diep respect voor jou breiwerk. Doe het je niet na, goed hoor!

@mayd & escal (als ik het goed heb onthouden.. ;)) Mooie buiken meiden, zal zo ook weer eens een foto maken.

En ik heb een paar nieuwe meiden voorbij zien komen, gezellig!!

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ja mensen die op je rekenen zou betekenen dat je nooit ziek kan zijn etc,dus als je je benen breekt of wat dan ook moet je maar gaan want ze rekenen op je!sorry maar jullie zijn ook mensen waar rekening mee gehouden moet worden,en ik snap best dat het moeilijk is voor somigge om een stapje terug te moeten zetten,maar wat heb je er aan als je straks meer last gaat krijgen en nog meer stappen terug moet doen!

ik blijf het zeggen dames denk GOED aan JEZELF en de KLEINE in de buik!

8. zondagskind

zondagskind Bekend lid

9 mei 2011
    857
    0
    0
    Hoi!!

Ik heb ff de discussie over het wel/ niet minder gaan werken gelezen. Ik geef Nadesy wel gelijk maar ik kan me het gevoel van Wen ook heel goed voorstellen. Ikzelf laat me deze keer niet gek maken, als het niet meer gaat dan gaat het niet, werkgever krijgt een en ander vergoed via het UWV, dus...

Moi, goed bezig met de sokjes, heb je gezien dat het iets meer meisjes sokken zijn geworden? Brei ze, fijn dat je iets gevonden hebt wat je een beetje bezig houd tijdens het rusten.

Nieuwe meiden, welkom!

En nu komt mijn joepie- moment.... vandaag 23 weken!! Toch wel weer fijn een weekje dichter bij de bevalling waar ik heel erg veel zin in heb... NOT!!

Als het goed is gaan ze over 2 weken beginnen aan het dak, manlief heeft beloofd dat alle 3 de slaapkamers klaar zijn met Kerst. Nou, ik zei dat mag ook wel!! Die man van mij heeft wat dat aan gaat echt geen stress, alles komt goed! Jaja...

Maar goed nog ff "lekker "in de troep en dan heerlijk genieten van een verbouwd huis!!

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    sorry ik moest ff heel hard lachen! want ik heb nooit tegen een bevalling opgezien niet bij boy 1 en al helemaal niet bij boy 2 maar nu bij boy 3 dan zeg ik van ik sla het liever over pffff hahahahal,

10. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Ben het helemaal met je eens, maar ik merk het aan mezelf. En ook aan veel andere meiden die fulltime werken. En heel erg veel plezier hebben in hun werk. Dat het gewoon moeilijk is. Het probleem ligt hem ook 9 van de 10 keer niet bij de werkgevers. Maar bij jezelf. Het zit niet in je systeem, je werkt hard en veel. En ben altijd zo geweest. Opeens heb je klachten waar je last van hebt, maar waar je normaal ook niet voor thuis zou blijven. Ik vind het zelf ook heel moeilijk om voor mezelf die grens aan te geven.
    En vaak weet ik de grens pas als je hem net voorbij bent.
    Het blijft lastig. Waarom ga ik eerder naar huis?, ja heb wat last van me buik, rug. ben moe e.d. Natuurlijk ben ik nu zwanger, maar zou ik niet zwanger zijn. Zou ik iemand echt voor mietje verklaren als die hierom naar huis zou gaan. Heb die knop nog niet altijd helemaal om.
    Misschien dat ik het met een volgende zwangerschap beter zal begrijpen allemaal. hahahahaha, hele lap tekst..:)

Heb ook nog even snel een kiekje van de pens gemaakt..:D
    ladies ik wil meer buiken zien hoor, kom maar door.
    Hier die van mij van vanmorge, 24 wkn 1 dag!!

11. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @zondagskind, hahahaha bevallen. Ik mijn beleving ga ik dat helemaal niet doen. Ze is er gewoon opeens..:):D
    Ben als de dood voor dat bloed/martel proces....

12. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    bedankt voor al jullie tips. Uiteraard weet ik dit allemaal. En probeer ik ook mijn rust te pakken. Gister was wel een uitzondering maar die hakt er dan wel keihard in.

Ik heb wel een verantwoordlijke functie en hoe egocentrisch dit ook klinkt, mijn werk kan niet zomaar vervangen worden. Daar moet je wel wegwijs in zijn. Daarbij komt dat degene die mij gaat vervangen in mijn verlof nu nog vakantie heeft. Als zij terug is kan ik eea wel vast over gaan dragen. Dat scheelt ook.

Het is niet mijn eigen toko, maar zo werk ik er wel en zo voelt het ook. Ik werk als manager in de kinderopvang. Het is makkelijker om de kassa links te laten liggen of een pak suiker maar moeilijker als het over mijn team gaat en alle kids.

En daarbij ben ik iemand die altijd voor 200% gaat in alles. Werk, prive enz. En dat gaat nu niet. Dat accepteren is soms moeilijk.
    Maar komt wel goed hoor, daar ben ik van overtuigd.

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Wen meis snap je volkomen! het is ook moeilijk,en vooral als je zegt dat je je voor de volle 100% geeft idd en nog meer!
    maar ik blijf erbij,luister goed naar je eigen lichaam,en groeit een mooi mensje in je dat vergt veel engergie en de nodige pijntjes vergeet dat niet,ja natuurlijk als je niet zwanger zou zijn zou je denken duh waar gaat het over ff doorbijten,maar je hebt nog voor iemand te zorgen,en dat is best zwaar! knuff

14. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Zo! Je hebt het precies verwoord hoe ik het vind/ voel!

En mooi penske hoor!

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Jij bevalt gewoon pijnloos!:D

ik kijk wel eens ja is niet goed nu pfff maja automatish zapp ik toch om half 8 er naar toe,bevallingverhalen en dan zie ik dat de meiden bij 3 cm al een ruggenprik krijgen,dan zouden ze hier ook moeten doen hahaha,dan wil ik nog wel tig bevallingen doen :D

16. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @nadesy, ik ben juist als de dood voor die ruggenprik.. weet niet waarom. Doet toch ook mega pijn zo'n prik?

@minim, idd ook precies zo als jij het beschrijft over je werk. Komt wel goed met ons hoor..:)

17. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Kan ik dat even zwart op wit krijgen!!! :p

18. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Zeker! Daar ben ik van overtuigd! Zullen we vast de datum voor de bevalling vast leggen? Dan lopen we mooi gelijk! En wanneer gaan jullie voor nummer 2, noteer ik dat ook meteen even:D:D

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    euuh nee ben bang van niet hihihi!

jaa dat is ook weer zo over de ruggenprik dan maar voor de natuurlijke bevalling haha

20. zondagskind

zondagskind Bekend lid

9 mei 2011
    857
    0
    0
    haha, Wen geloof mij maar die ruggenprik doet echt niet zo veel pijn als je weeen! En dat als je er een krijgt je ook heeeeel blij bent dat je een krijgt!
    En tja, we krijgen de baby's niet voor niets... Gewoon aan over geven en dan gebeurd de rest vanzelf.... hoop ik!

Deel Deze Pagina