Januari 2012 mama's!!!!!!!! deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door miniM, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Woei bemoedigen geruststellende woorden hahaha

Vergeet niet elke mens ervaart de pijn etc weer anders hahaha,bij de 1e kon ik het allemaal goed aan alleen die verrekte rug weeën maja hahaha

bij de tweede ingeleid tja dat gun ik dus niemand wat een hel hahaha maja ik beval wel snel bij de 1e met 5 uur en de tweede met 4 uur,dus nu 3 uur?hahahaha

ik zou zeggen dames laat het lekker op je afkomen haha

2. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    Zal hier eens vertellen hoe een bevalling in België meestal gaat... Maar is dus mijn bevalling he ;)

Om 1u beginnen met weeën krijgen om 3u binnen kreeg al mooi regelmatige weeën, waardoor ze ook de kamer klaar maakten. Je komt dan eerst uurtje aan de monitor om te zien of het wel regelmatig en hard genoeg is om te blijven, anders sturen ze je weer naar huis. Dan keek ze had ik pas 2 cm, had 14d ervoor bij de controle al 1 cm dus was eigenlijk nog niks opgeschoten. De weeën daar waren nog goed doenbaar. Toen naar de kamer gebracht rond 4u, daar blijf je dan tot je baby geboren en gewogen enzo is, dan word je pas met bed en al naar je kamertje gebracht waar je de dagen erna verblijft. Ze komen dan in de volgende uren je scheren :( ooow vond ik zo schaamtelijk :s Was er niet op voorbereid en had haar waar ze moesten knippen *bloost* dus ja... Dan krijgt men hier ook een lavement, waardoor men dus letterlijk de darmen mee leegmaakt... Toen kwamen ook de weeën al wat steviger door maar nog steeds doen baar. Toen kreeg ik heel de tijd het gevoel dat ik moest overgeven, maar toch niet gedaan :D als de darmen leeg waren :p zeker 5x gelopen hahaha kreeg ik infuus (had een bepaalde bacterie in de ingang van mijn vagina en als je kindje erdoor komt moet hij anders aan het infuus dus liever ik he) :) moest 2 zakjes gehad hebben voor de baby kwam... ondertussen 7u. Dan rond 8u kwam de gyn eens kijken en voelen nog maar!!4cm!! Pfff toen dacht ik effe grrrrrr de pijn was al heviger (had man en verpleegster al eens buiten gegooid) hahaha tja ze kwam me vragen of ik zo'n springbal wilde hebben heb ze gezegd dat ze er zelf wat moest gaan opspringen :s lol Om 9u weer controle en niks opgeschoten... Moest wel zeggen had serieus stress wat de bevalling betreft was als de dood voor alles! Was zo bang :s wist totaal niet wat er me te wachten stond en men leest zulke horrorverhalen op het net. Maar goed. Kreeg ik weeën opwekkers, en natuurlijk werd de ruggeprik ma aangeboden. was zo bang voor die prik maar zou hem meteen weer nemen!! Ze hebben die weeënopwekkers regelmatig omlaag en omhoog moeten zetten voor Noah zelf (zijn hartritme ging soms achteruit) maar om 13u moch ik eindelijk beginnen persen :) :) Met zo'n ruggeprik voel je dus echt niks meer :s Moest een verpleegster zeggen wanneer ik mocht persen, want je voelt de persdrang wel maar je voelt niet meteen als je een wee krijgt. Dus om 14.04 was onze kleine jongen geboren....

Zo een lang verhaal he :) Maar een bevalling verloopt eigenlijk zonder je het beseft allemaal hetzelfde he. Het is een beetje de natuur die overneemt enkel hebben wij hier (misschien) geluk door dat we sneller een ruggeprik krijgen... Ook al zijn er vele die het niet willen.

Dus NO PANIC girls!!! het gaat jullie best wel lukken ik dacht altijd de moment dat ik moet bevallen, bevalt er in afrika weer eentje achter een boom... Zonder de steun en medische hulp die wij hebben...

3. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    Das waar die ruggeprik is eigenlijk een pijntje van een sec, een wee duurd euh dacht 5-10 sec? :s dus reken maar uit he :D Geef mij maar een prik :D

4. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Nou volgens mijn vriend beval ik op 14 of 15 jan, 2e kindje hopelijk een goede 3 jaar na deze. :) Goed plan? :p

5. Jade86

Jade86 Bekend lid

Wel spannend inderdaad, de bevalling. Ookal lijkt het nu nog zooooo ver weg!
    Ik heb me voorgenomen om de bevalling niet teveel te 'plannen'. Volgens mij (maarja ik ben geen ervaringsdeskundige) kun je je bevalling niet tot in detail plannen. Je weet immers niet hoe het gaat.
    Ik kan me wel helemaal in gaan stellen op een natuurlijke bevalling in het ziekenhuis, ruggenprik als ik 6 cm ontsluiting heb, kindje meteen op mijn buik willen hebben als ze geboren is etc etc etc.
    Maar ik ben me ervan bewust dat het zo ontzettend tegen kan vallen als straks blijkt dat ik helemaal niet natuurlijk kan bevallen, of als het telaat is voor een ruggenprik (omdat ik al 8 cm ontsluiting heb)
    Ik wil me overgeven aan wat er gebeurd, Hoop dat me dat lukt.

6. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    deal!

7. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    @ moi met de oma van manlief gaat het nog steeds een beetje hetzelfde, we kunnen helaas niet anders dan afwachten, en hopen dat ze er (ondanks dat de dokters denken van niet) toch weer bovenop krabbelt!
    wat een enorm schattig sokje zeg! knap gedaan, dat kan ik echt niet!
    en lekker zeg dat je gisteren geshopt hebt met een vriendin! ik word daar altijd zo vrolijk van!

eendje gefeli met de 24 weken meid! is toch weer een mijlpaal he!

escal mooi buikje heb je al meis!

MiniM vervelend zeg dat ze niet lijken te snappen dat je het allemaal niet zo goed trekt! gewoon aan de bel trekken hoor als het niet meer gaat! denk aan jezelf meis, ik snap wel dat het moeilijk is om te zeggen dat het niet gaat omdat je inderdaad niet ziek maar zwanger bent, maar als het niet gaat gewoon aangeven!
    lees net je andere post dat je een verantwoordelijke functie hebt, en das ook zeker moeilijker om dat uit handen te geven, maar ben het wel met de anderen eens dat je maar 1 lijf hebt ;)

Mayke hoe gaat het met jou? kun je nu lekker genieten van de zwangerschap? zonder dat gezeur van je werk aan het hoofd?

zondagskind gefeli met 23 weken!

Wen mooi buikje meis! groeit mooi!

wat betreft de bevalling, ik weet totaal niet wat ik moet verwachten, natuurlijk hoor je veel verhalen en kijk ik net als Nadesy wel eens naar bevallingsverhalen op tv maar dan nog heb ik geen idee wat ik moet verwachten en kan ik ook totaal niet zeggen hoe ik ga reageren als ik aan het bevallen ben haha ;) het is gewoon op je af laten komen denk ik maar, die kleine zal er toch uit moeten :)

8. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Zo, er is een hoop gekletst.

Moi: Aah, wat een mooi sokje.. Echt heel schattig. Is wel leuk voor de eerste winterweken:)

Wen: Ik weet precies wat je bedoelt, want ik dacht/denk er net zo over. Maar ik kan je ook vertellen.. Ik ben er eentje die twee zwangerschappen is doorgelopen met zwangerschapsischias bij de eerste en enorme voorweeen bij de tweede. Bij de tweede heeft de grote baas op een gegeven moment gezegd dat ik moet stoppen met werken. Ik zei toen nog heel eigenwijs: ik moet nog de boel overdragen, ik blijf deze week nog. Dit terwijl ik regelmatig in het ziekenhuis werd opgenomen. Bij de derde nu net zo.. Ik kan amper op me benen staan en volgensmij denkt de gyn dat ik niet meer ga werken deze zwangerschap, terwijl ik volgende week mijn geexploteerde e-mailbox (heb ik stiekem gecheckt) ga ontruimen. Ik ben inderdaad zwanger, niet ziek.. maar eigenlijk ook weer ziekjes vanwege de zwangerschap. Ik moet dus even nadenken wat ik nu ga doen, een derde zwangerschap is niet niets..

Kan iemand mij trouwens op de lijst zetten:
    derde zwangerschap - ??? - BV - verplicht ziekenhuis

Zijn jullie ook zo vergeetachtig? Ben alweer vergeten wat ik gelezen heb...:)

9. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    hahaha vergeetachtig ik? hoezo :p hahaha amai niet! vergeet soms wat ik 2 min zei erg niet?! LOL
    @Wen hier ook zo afgesproken na 3j de 2de en kijk volledig gelukt :p Noah werd 3 in juni en gaat 3.5 zijn als onze spruit er is wat ik wel goede leeftijd vind ze weten al wat wel of niet kan-mag en kunnen natuurlijk al eens flink helpen met een pamper aangeven ofzo :D IDEAAL dus :D
    Zo hier effe naar de speeltuin :) Tot later meiden!

10. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik ben ook erg vergeetachtig. Levert soms gevaarlijke situaties op hoor. Dat ik bijvoorbeeld heel dom vergeet om het gasfornuis af te zetten na het koken :)
    Is al 3 keer gebeurd........ Ik baal er echt van, maar doe het niet express. Heb nu een briefje op de afzuigkap hangen 'GAS UIT!' :p Helpt goed moet ik zeggen.

@ MamaT: wanneer ben je uitgerekend? Dan zet ik je wel op de lijst.

11. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Vergeetachtig? Een zeef is er niks bij....
    Loop heel de dag met pen en papier rond en nog dingen vergeten...

12. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    24 weken...
    Let niet op de zooi... bijna verhuizen...

13. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    Eendje gefeliciteerd 24 weken al weer lekker hoor..

Moi wat een mooie sokjes zeg vind dat echt knap ik kan dat niet.

Mamat heb ik ook last van vergeetachtig wat een ramp zeg totaal niet gewend van me zelf.

Mooi lijstje hoor wel erg handig.. Nou hier ga ik denk ziekjes worden wel ff gewerkt maar ben blij dat ik weer thuis ben. zo ff een broodje eten dan heerlijk mijn bedje in slaapie doen.. Met de bevalling ben ik niet bezig ik zie het van zelf wel ga me daar ook nog niet druk om maken of helemaal niet moet er toch uit :)

14. zondagskind

zondagskind Bekend lid

9 mei 2011
    857
    0
    0
    Haham dat heet zwangerschapsdementie! Bij mij is het na de tweede nog erger geworden, zal wat zijn na de derde...

15. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    MiniM wat een mooie buikje zeg:D

16. Jade86

Jade86 Bekend lid

Mooie buik hoor MiniM!

17. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    @sokjes ja het ligt hier altijd vol met sneeuw en het kan in januari -20 zijn hier, dus dan moet het kindje wel lekker warm gekleed zijn!!!!

@omas... yathzee spelen vinden ze ook leuk, nu dus lekker op het terras in de zon yathzee spelen!

@vergeetachtig... hahahahahaha ik loop vaak met mijn sleutels in mijn hand te zoeken naar mijn sleutels!

18. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    MiniM mooi buikje!

vergeetachtig? ja ik heb daar ook zeer zeker last van :D wel erg vervelend af en toe ;)

heb ook weer een buikfoto gemaakt, en heb ter vergelijking een foto van toen ik net wist dat ik zwanger was er naast gezet ;) op de eerste foto heb ik al een beetje een darmenbuikje ;)

19. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Jade: ben 14 januari uitgerekend. Maar denk dat ik dit keer vroeg ga bevallen, haha..

Foto's: Dit is echt erg. Heb van mijn oudste zoon nooit fotos ontwikkeld.. ook niet van de jongtste. Heb net een selectie gemaakt van alle foto's (alleen fotos van de kids) om de albums te maken. Ben uitgekomen op 379 foto's. Ik moet ze dus gaan ontwikkelen. Begrijp van mijn man dat het hier 20 cent per foto kost. Kan iemand me vertellen of het in NL goedkoper is en waar ik ze dan moet ontwikkelen? Als het kan gauw een reactie want ik vertrek morgen dus moet ze dan vandaag wegbrengen.

20. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0

Deel Deze Pagina