Dank jullie wel . Ja het is verschrikkelijk en gun het niemand. Je verwacht een mooie roze wolk. Maar na een half jaar zijn we daar heel hard van af gevallen. Ons manneke is gezond geboren. Maar dat is niet zo want waarschijnlijk was hij toen al ziek. Borst voeding wilde niet werken. We hebben het een klein weekje vol gehouden. En de gehoor testen waren ook allemaal negatief. Nooit is daar verder naar gekeken. (pas toen het veel te laat was). Zijn hoofd was heel slap en ook zijn romp.. CB heeft daar nooit wat achter gezocht. We moesten wel naar de fysio want dat zal wel helpen. Nou ja dat heeft niet geholpen het werd juis erger. Laatste keer CB mannetje was te lang te licht moest hem maar meer eten geven en als ik zij als ik hem waker maak dan schrikt hij en slaapt hij verder werd daar niet naar geluisterd. Ze hebben wel eens gezegt je moet naar de kinderarts maar na dat ik een uur later (eten geven en aankleden) naar buiten liep had ik nog geen verwijs brief (dus dat zal dan wel). Fysio heeft ons toen door verwezen. Want zij zag dat het niet goed was. Eenmaal bij de kinderarts is hij nooit meer tuis gekomen. Ze zag aan zijn kleur (grauw wist ik veel dat was normaal) dat het niet goed was en toen luisterde ze het hartje dat was foute boel een ruis. In anderhalve week tijd hebben ze heel vaak bloed afgenomen bioptie gedaan ook nogeen gehoor test. Hij had een spierstappelings ziekte. Hij heeft medicatie gehad beta blokkers en plas tabletten. En ook de medicatie voor deze ziekte (zeldzaam). Maar dit alles heeft niet geholpen en heb hem weg gebracht. Dit alles speelde af in 2009. Nu zijn we weer zwanger maar.... Ook deze meis kan het hebben. Het is erfelijk en we wisten niet dat het bij ons zat laat staan dat het bestond. We mochten een VP doen maar dat wilde we niet kans op miskraam (ook al eens gehad) en af breken kunnen we niet mocht het zo zijn. Dus nu als ze er is gelijk onderzoeken en bloed opsturn en wachten. Heftig
dinO, wat een vreselijk verhaal. Ik hoop voor jullie dat deze meid gezond op de wereld komt en dat jullie nu wel mogen gaan genieten! Dikke knuf!
Ik hou het sinds de oefeningen iig wel een hele nacht vol... ik lig desondanks wel wakker van de BI en rugpijn....
din0 zeker een heftig verhaal ik sluit me ook bij zondagskind aan. MayD ja helaas heb ik daar ook last van en we hebben echt een goed bed maar dat maak nu denk ik ff niet uit
@din0 pff met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal,wat vreselijk voor jullie zeg om je kind te moeten verliezen,dat is de ergste nachtmerrie van ieder ouder!mega dikke knuffel
Ja dit is echt een nachtmerrie waarvan we hopen dat het niet nog eens gebeurt want dan kun je ons echt opvegen. We hadden ook zo iets ow hart ruisje daar kun je 100 mee worden. Maar dat was niet zo het was veel erger.
@dino wat een vreselijk verhaal. Nou de verloskundige wou me gister toch weer zien urine was goed bloeddruk wel weer hoger.voor de zekerheid naar gynecoloog gestuurd om alles uit t sluiten.daar hebben we een echo gehad met kindje was alles goed,urine afgetapt bloed afgenomen drie kwartier aan ctg scan gelegen en toen mocht ik naar huis alles was goed.gelukkig pijn moest ik maar van uit gaan dat het er bijhoorde.en als het erger word weer aan de bel trekken. Wel moet ik mijn harde buiken heb ik savonds af en toe last van in ee gaten houden als het erger wordt nog rustiger aan doen. En dat was mijn vrije middag. Vanmiddag van twaalf tot zes werken en dan door naar me schoonzus in leuven haar nieuwe huisje bekijken en blijven tot zondagff er tussen uit heerlijk in bad. Fijn weekend allemaal
strak plan, ik ga denk eens in een van de 17 kamers liggen hahahaha nee hoor, ik heb van die hazeslaapjes, half uur slapen, dan wakker, etc.. heel de nacht door.. pfff
din0 jeetje, wat een verhaal... ik duim echt heel hard voor jullie dat jullie meisje gezond is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
slapen....wasda? gheheheeh. Oh mensen, net bij het spugen bij het opstaan (ja zo laat, we doen altijd op de vrije dagen lekker in bed tv kijken en ontbijten hahaha, alleen ik niet....) Zag ik witte lichtjes om me heen vliegen...dacht echt zie ze vliegen!! Toen ging ik denken, sterretjes...maar toen ik goed keek, waren het stofdeeltjes die door de zon die door het raam scheen werden opgelicht hahahahaha. Zooooo vreemde gewaarwording.
Din0 wat een verhaal zeg...we duimen allemaal mee dat jullie meisje gewoon gezond mag zijn! Is er een grote kans? En als ze eerder waren geweest met jullie mannetje, had dat kunnen schelen iets of was hij dan toch snel overleden? (sorry als je niet wilt antwoorden hoeft niet!!) Maar hoeveel kans heeft jullie meisje als ze het ook zou hebben dan? WEns jullie heeeeeeeeeeeel veeel sterktre voor de bevalling en de komende tijd daarop hoor! Groetjes,
@Buddy en MayD Joepie meiden alweer een week verder!! @DinO ow meid heftig!! Goh dat is echt niet niks he!! Hopelijk heeft je kleine meid het niet en mag je genieten van een gezonde baby!! Kunnen ze het dan meteen in het bloed opsporen? dikke knuffel! @buddy mooie foto meid @hier niet veel nieuws... kleine man weer beter en toch naar school gebracht deze morgen, grote man heeft wel veel pijn Is iemand die niet snel klaagd maar slaapt slecht en je ziet dat het hem toch pijn doet, heb gisteren de vinger verzorgd bleh... Maar goed het moet he Slapen ook hier vele keren naart wc snachts soms wel 5x... Als ik dan meteen terug in bed kan kruipen en niks hoor slaap ik terug in 15 min, maaaaaaar als man lief snurkt of de kleine hoest ofzo ben ik voor een uurtje ofzo zeker wakker... Ach ja meiden aftellen nog zo een dikke 3maandjes en we slapen weer allemaal beter (hopelijk laten onze kleintjes ons slapen )
Hij had misschien kunnen leven. Het is niet te zeggen. Medicijnen staan nog in de kinder schoenen. Dus ja we weten het niet. We moesten als hij het wel overleefde elke week naar het ziekenhuis voor de medicijnen en onderzoeken. Maar ja dat doe je gewoon. En later als het stabiel zou zijn kreeg hij het hier in het ziekenhius. ''gelukkig'' was de ziekenhuis hier in de buurt (20 km) die die ziekte onderzoekt. Als een ziekte zeldzaam is word er een ziekenhuis uitgekozen waar alle onderzoeken en medicijnen word gegeven. Zodat alles bij elkaar zou blijven. En het is 25 % kans op. En ook wij ik en me vriend zou het nog kunnen krijgen. Ken je die doco over Sam die jongen die 27 ? is geworden. Doof niet praten en aan de beademing daar leek deze ziekte op. Wij hebben ook de keuze gehad beademen of niet. Nou wij hebben nee gezegt dat is gewoon geen leven.
Jaaaaaaa Buddy!!! Echt wel!!!!! Gek idee, ik ben vandaag 6 Maanden zwanger hihii!! Nog 'maar' 3 maanden!! Lief is met de huiskamer begonnen vandaag... Gisteren heeft ie het bad uit de komende babykamer gebroken, en nu alles opgeruimd, maar we moeten op de installateur wachten tot we met de muren en de vloer kunnen beginnen.. En die kan pas na het weekend... Baal baal.. Maar ja, dan moeten we toch wat doen, dus dan gaan we de huiskamer maar Babyproof maken, alles omgooien, teevee van links naar rechts, kastje verschuiven, en natuurlijk... De box erin!! Vast wennen! Vandeweek maar een nieuwe bank kopen, want die we nu hebben hebben we ruim 8 jaar, en die hoort beige te zijn ... maar dat is ie niet meer.. Zit niet meer lekker, en is gewoon op... Dus bij een nieuw mensje op de wereld hoort ook een nieuwe bank...
Meid ik ben er stil van. Ik ken die doco. Heb hem gezien. Heel knap dat jullie zo beslissing kunnen maken. Diep respect. Heel veel sterkte meid, hoop dat je ondanks alles nog wel een beetje kunt genieten van je zwangerschap. Dit zijn echt nachtmerries, er is niks erger dan je kind verliezen. Ik ga duimen dat alles deze keer goed gaat komen, ken je niet. Maar bij deze toch een hele dikke knuffel!!!
Dank je. Ja we maken er wat van probeer toch te genieten. Want dit zou zomaar de laatste keer kunnen zijn. Heb gelukkig een mooie zwangerschap zonder veel kwaaltjes. Merk wel een verschil hebben jullie dat ook? De kleine is veel drukker en heeft echt vaste tijden hihi. En die fabeltjes geloof ik ook niet meer hoor. Dat als je een jongen draagt dan draag je het naar voren en bij een meid meer rondom. nou bij allebij draag ik het naar voren pff. En heb last van me hb en lage bloeddruk (mag dropjes) Dat is alles niet misselijk geweest ja 1 keer. Dus genieten gaat wel lukken. Maar mis me manneke wel. Geen handjes op mijn buik die vragen die je krijgt. Maar hij is altijd in me hart en deze meid krijgt wel mee dat ze een grote stoere broer heeft.
Ik heb er nog nooit mee te maken gehad, dit is voor mij de eerste, maar ik ben 21 weken kots en kots misselijk geweest, en daardoor nog maar 3 kilo aangekomen was ik op 4 oktober en ik eet nog niet alles, dwz heel weinig...
Denk ook dat ik geluk heb hoor:d Bij de eerste ook geen misselijk heid gehad. Misschien maar 6 keer echt boven de wc gehangen. Had hele erge hoofdpijn (migrenne). Jaren lang geen last meer van gehad maar ja als dat alles is toch.. Alleen nu heb ik wel de eerste maanden dat ik geen koffie luste wed misselijk maar ook alleen dat nou vind het wel netjes. Ja en er zijn natuurlijk pech vogels die de eerste 3 maanden elke dag wel moeten. Maar heb alleen hele erge last van die lage bloeddruk die is 90/40. Woensdag mag ik weer komen en dan hoop ik dat hij zo is gebleven of omhoog gegaan is maar denk het niet. En moet nu ook bloedprikken strax dus ga ik gelijk vragen of ze mijn HB ook willen mee nemen. Slapenloos heid ken ik ook niet ben een slaap kop. Heb ook het geluk dat ik altijd op mijn zij slaap en niet gewent ben om op me rug of buik te slapen. Word wel vaak wakker maar daarna weer slapen lukt me wel Ga nu maar eens boodschappen doen en daarna lekker een boek lezen.