Januari 2012 mama's!!!!!!!! deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door miniM, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zondagskind

zondagskind Bekend lid

9 mei 2011
    857
    0
    0
    MinM, ik lees je bericht en denk, oooh, een badje! Volgens mij hebben we dat niet meer... Thanks voor het herinneren! haha!

2. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    @MayD Fijn seg! :)

@DinO oooow das leuk he! Vind het altijd leuk om zo te horen hoever ze nu zijn enzo :) Hier pas 14 nov om te kijken hoeveel ze weegt en dan word er ook geschat hoeveel het bij de geboorte zou zijn :) Ben raze benieuwd!!!! :D

@Soep ze was HEERLIJK LOL mijn man at om 18u een lekkere kom en nu net ipv koffie of cola een kommetje soep weer :D Lekker lekker!!! :D zal ik een envelopje soep zenden? :D hihi Of proberen per email? gaat sneller he LOL :D

Zo hier nu naar boven 'We were soldiers' gaan kijken
    Slaap zacht meiden!! zonder nare dromen en vele plaspauzes... :D

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @miniM een badje wat je niet veel ziet! moet er zelf ff aan wennen :D

@Zondagskind hahaha

@Eendje slaap lekker meis!

4. Jade86

Jade86 Bekend lid

@ miniM: Leuk badje! Zie je inderdaad niet vaak.

Hier: net het wiegje opgehaald waar de kleine in komt te liggen de eerste weken. Sinds een paar weken speelt het idee van een wiegje op onze slaapkamer door mijn hoofd.
    I.v.m. mijn bekkeninstabiliteit heeft mijn fysio me het advies gegeven om de eerste week na de bevalling voornamelijk in bed door te brengen. Mag niet teveel op en neer lopen en ook niet om de kleine uit bedje te halen. Natuurlijk wel een paar keer per dag, maar bij nachtvoedingen lijkt het me toch fijn als ze naast ons ligt in haar wiegje. Sowieso voelt het voor mij een beetje vreemd om haar meteen in het begin ' s nachts op haar eigen kamertje te leggen als ze eerst 9 maanden in mijn buik heeft gezeten. Ik ben helemaal blij met dit wiegje! Past perfect naast ons bed.
    Wie nog meer de kleine de eerste tijd op de ouderslaapkamer?

5. zondagskind

zondagskind Bekend lid

9 mei 2011
    857
    0
    0
    Jade, ik ken het niet anders. Volgens mij noemen ze het rooming in of zoiets. De eerste nachten slaapt de baby bij de ouders op de kamer. Ik zelf heb geen wiegje maar de baby slaapt dan in de bak van de wandelwagen. Bij de andere 2 ook zo gedaan, bij de oudste iets langer dan bij de jongste. Na de kraam gaat ze hier onze vent naar zijn eigen kamertje. Wel de babyfoon langs het bed, haha!

Ik zat hier net een heel verhaal tegen mijn man te vertellen, kijkt hij mij aan en vraagt of het een grapje is!?
    Ja, zegt ie, dat heb ik je net allemaal zitten vertellen! Haha, hoe erg kun je het hebben!!

6. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Moet je er aan Wennen Nadesy? Ik vond t kei mooi. Ben niet zo'n winnie de Pooh of Njntje liefhebber en dit spreekt me echt aan. Gelukkig ieder zn eigen smaak;)

Hier ook een wiegje op de slaapkamr, onze familiewieg, al 60 jaar oud!

7. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hoi Meiden, ff aan de stroom gelegd!

ff denken...

@vonnie, gelukkig dat alles oke is.. hou je alles goed in de gaten????

@MayD fijn dat alles ok was bij jou ook!!

@wiegje wat een scheetig wiegje! hier geen wiegje in de slaapkamer, de babykamer is hier nog geen 5m vandaan namelijk, dus vonden lief en ik onnodig...

@hier, lief opgeknapt, morgen eet ie weer normaal mee denk ik! vandaag heeft de kleine een hele drukke dag!! hij draait, en draait, en stompt en schopt, en ik weet niet wat ik allemaal voel al heel de dag in mijn buik!!! heb ook lekker niets gedaan, owwww wat lekker joh!!!!

@al sorry dat ik niet iedereen opnoem, maar ik lees alles hoor, alleen onthoudt ik niet alles als ik aan het tiepen ben.....

oww jaa

@antares doe je rustig aan meissie????????????? een dikke knuffel vanuit oostenrijk!!!

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ miniM: Gaaf bad. Wel mijn smaak, past qua stijl niet in het geheel helaas... ik vind het echt mooi

@ Jade: Wij hebben een mooi wiegje aan mijn kant van het bed neergezet.....

9. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Kan nie slapen...:( bleh.....

@minim, super mooi badje. Ik heb wel diezelfde serie borstel, termometer e.d. Alleen ander badje. Maar heel mooi. Nog meer gekocht?

Hier ook wiegje bij ons op de kamer. Komt volgende week. Dan zal ik ff een fototje plaatsen. Vind hem erg mooi.

@zondagskind, hahahahahaha lekkere actie. Zou ik ook kunnen doen. Helemaal nu. Ti's iedere dag weer een wonder dat ik in de ochtend mijn werk, en daarna me huis weer kan vinden. Ga met de dag achteruit hier qua geheugen..:p
    Is dit ook een truc van moeder natuur? Ze zeggen toch dat je later niks meer van de bevalling en pijn kan herinneren. Het is gewoon voorbereidend werk nu al voor de bavalling straks..

Nou ga maar weer eens plassen, en nieuwe poging tot slapen...

10. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen meiden..

miniM: mooi badje meid ik heb hem toen ook gezien alleen was hij toen niet in de aanbieding en vond hem erg duur maar hij is echt gaaf heb je die kleur ook genomen.

Wen: dus je kon niet slapen meid is het toch nog gelukt??

Moi78: wat lekker dat je man al weer opknap. Dus de kleine is lekker druk bezig en niks gedaan heerlijk toch van zulke momenten moet je van genieten.

Jade: ja wel ff het beste om het bij je te laten liggen vooral met BI scheelt weer wat lopen.

Nou hier ook slecht geslapen mega veel pijn weer. Gisteren avond lag ik op de bank ik draaide me en ja hoor weer die helse pijn tranen in me ogen pfff ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Nu zit ik op de bank en de pijn is er weer moet zo wel werken laatste dagje.. Vrijdag weekend weg ik hoop dat het allemaal wel gaat lukken zie er erg tegen op liefst ben ik gewoon thuis.

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Vonnie: wat vervelend dat je zo slecht hebt geslapen. Ik heb vannacht voor de verandering eens goed geslapen. Ik heb alle overbodige ballast uit bed gehaald en ben zo plat mogelijk wezen slapen. Kijken of het aankomende nacht weer helpt of dat ik zo goed sliep door de 4 weken ervoor. Ik hoop het eerste.

12. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Sorry, heb al ff niet meer geschreven, maar wel meegelezen.

@ vonnie: blij dat het geen zw.vergiftiging is. Blijf goed voor jezelf zorgen.
    @ wiegje: wij zetten in principe het wiegje bij Caitlynn op de kamer. Ze moeten de kamer gaan delen en naar mijn idee kan dat beter gewoon vanaf het begin. Als het echt niet gaat, komt deze kleine in de kinderwagenbak (waar ik er nu 3 van heb hahahaha) bij ons op de kamer, maar dan echt alleen 's nachts. Het middagslaapje moeten ze samen op de grote kamer. Caitlynn heeft nooit bij ons op de kamer geslapen trouwens.
    @ eten: ik heb geen trek, maar weet dat ik moet eten, dus doe ik het maar. Het voordeel is dat ik 's ochtends en 's middags het goede voorbeeld moet geven aan Caitlynn, dus dan word ik bijna verplicht om te eten....
    @ hier: stiefzoon is een paar dagen geweest. Ging weer een hoop stress aan vooraf, zoals gewoonlijk de afgelopen maanden. Ik probeer mezelf er niet te veel mee bezig te laten zijn,maar het is echt niet leuk meer. Ben benieuwd of hij volgende week komt voor Caitlynn's eerste verjaardag. Zijn moeder kennende is ze in staat om het zo te spelen dat het er op neer gaat komen dat hij niet komt....
    Gister meeting gehad van ander forumgroepje. Was erg gezellig, maar was wel helemaal kapot... Vandaag rustig aan en vanavond nog even een theorieles geven op de hondenschool.... Als ik te moe ben, gaat manlief mee om te rijden...

Tot zover,
    Elleke

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Doe maar kalm aan Elleke... heb je nog de mogelijkheid om vanmiddag nog even een tukje te doen?

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @miniM ja haha is totaal wat anders maar wel modern en strak :D

@Wen heb je later nog kunnen slapen meis?

@Vonnie he meis vervelend van het slechte slapen en de fele pijn wat voor pijn voel je?

@Doglover dikke knuff voor jou!

@Wiegje hier bij allebei de kids familie wieg gehad,maar het matrasje moest vervangen worden en moet speciaal op maat worden gemaakt,en we hadden al een nieuwe ledikant matras nodig dus ja dan is het kiezen!dus jammer genoeg dit keer geen wiegje

15. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    @mayd, fijn dat je lekker heb geslapen.

Gister hier een etentje met de zaak gehad, heel gezellig. Maar door die stoelen daar kon ik vanacht dus niet meer slapen van de pijn.
    Viel ergens rond 3 uur in slaap. Wordt ik klokslag 7 uur wakker van een partij herrie. Zijn ze de glasvezel kabels aan het leggen voor de deur. En dat gaat zeker niet zachtjes...:x
    Dus ben er maar uit, douchen en werken..

@vonnie, snap dat je liever thuis bent. Zou het geen mogelijkheid zijn om gewoon lekker thuis te blijven?

16. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Goedemorgen!
    Hier weer een redelijke nacht gehad, nu even goed wakker worden en dan even naar de Prenatal. Dochter wil toch wel erg graag op het potje nu...dus dan maar even eentje halen! :D

Hier ook een wiegje op onze kamer. Dochter heeft maar 2 weken op onze kamer gelegen, maar vooral de eerste week was het erg prettig! Daarna had ik vooral last van alle geluidjes die ze maakte ;)

@Wen, wat naar dat je niet zo goed kon slapen. En dan zul je idd altijd zien dat je niet uit mag slapen.... Sterkte!!

@Mayke, fijn dat je weer goed geslapen hebt. Hopelijk blijft het zo!!! :)

@Vonnie, dikke knuf voor jou! Het kan niet snel genoeg januari zijn!

17. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Wen, ik had die hele set gekocht, incl aankleedkussen. En nog 2 zilveren mandjes, molton, hoeslaken, babyfoon, flessen, steralisator, uhm.... Oja en nu nog op pad voor beddengoed.

En hebben besloten 1 muur toch blauwe te verven, anderswordt het te wit/ zilver/grijs.

Vonnie, ik heb ook echt heel erg pijn. Wie weet is die manueel therapeut wat voor jou?

18. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    @wiegje hier ook 1 op de kamer, had ik bij Noah tot hij de nachten doorsliep (6-8wk) Vond het zo zielig in die grote kamer hahaha en je moet er toch zoveel voor opstaan... Dan liever dicht bij ons en dan hoor je alles he :)

@slapen redelijke nacht gehad... sliep alweer om 21.30 maar enkele keren wakker geweest...
    Hebben jullie nu ook nog soms momenten dat je de kleine totaal niet voelt? Gisteren effe paniek had ze al enkele uurtjes (lees 2-3) niet gevoeld en normaal is ze echt wel wakker steeds. Heb er toen wat mee geschud enzo en nog steeds niks!! Kwam al licht in paniek en dacht toen effe de angelsound erop en toen hoorde ik haar hartslag... goh was dat een opluchting!!! Toen 's avonds in bed was ze natuurlijk op en top wakker he ze deed me zelfst enkele keren pijn :p Maar liever pijn dan ze niet voelen hoor!

19. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    zo wat kletsen jullie veel zeg..

@wiegje hier hebben we ook een wiegje voor bij ons op de kamer.

@slapen ik slaap redelijk goed de afgelopen nachten. vriendlief alleen wat minder omdat ik snurk zegt hij. vanacht gaan we van plek wisselen zodat ik met mijn rug naar hem lig.

@vonnie gelukkig geen zw vergiftiging. doe rustig aan en ga desnoods een paar dagen plat als dat mogelijk is.

@marije mooie buik.

@ wie was het ook alweer? mooi badje wij hebben het thermo badje gekregen van mijn ouders.

@hier vanmiddag van 12 tot 5 werken en daarna weer lekker plat op de bank of bed. gister avond op visite geweest bij mijn opa en oma en voor de tijd na het werk eerst een uur geslapen.
    net een afspraak gemaakt bij een ander kdv dan waar ik werk voor een rondleiding. dinsdagochtend kunnen we terecht.
    twijfel namelijk steeds meer of ik ons zoontje wel mee wil nemen naar het kdv waar ik werk. zie steeds meer positive dingen van het niet mee nemen.

20. Jade86

Jade86 Bekend lid

Goedemorgen meiden!

@ Vonnie: Wat erg dat je zoveel pijn hebt de hele tijd. Heb echt met je te doen. Ik hoop dat je ondanks de pijn toch kunt genieten van het weekend weg. Succes met werken nog vandaag meis. Knuffel!

@ Elleke: hoop dat je het vandaag rustiger aan kunt doen meis. Je kleine meisje wordt al bijna 1! :D

@ Wen: Poeh poeh dat valt niet mee. Slaap je al zo slecht en wordt je ook nog wakkergeschud door de mannen van de glasvezelkabels! Werkze vandaag en hoop dat je vanavond beter slaapt.

@ MiniM: Knuffel! Zoveel pijn is echt niet fijn. Het belemmerd je om te genieten.

@ Eendje: Hier voel ik haar soms ook uren niet. Denk dan dat ze ligt te slapen?? Afgelopen maandag duurde het iets te lang naar mijn zin en toen was ik wel een beetje ongerust. Maar uiteindelijk voelde ik na een tijdje weer die heerlijke schopjes in mijn ribben ;). Je hebt gelijk hoor, liever een trap in je ribben dan ze niet voelen. Fijn om een angelsound te hebben op zo'n moment he?

@ toekomstigemam: Ik heb op een KDV gewerkt en sommige van mijn collega's namen hun kindjes mee, anderen kozen er bewust voor om juist een ander KDV te zoeken voor hun kindjes. Het is maar net wat je prettig vind. Ik zou denk ik de hele tijd de neiging hebben om mijn kleintje op te zoeken als ze op hetzelfde KDV zou zitten als waar ik werkte.

Hier: Een hele goeie nacht gehad! Ik heb werkelijk geslapen als een os (en volgens manlief snurkte ik ook als een os :) hihihi) Tja....hij zegt dat hij tot nu toe weinig last van me heeft gehad gedurende de zwangerschap dus...hij mag niet klagen dan.

Net terug van de controle bij de VK. Bloeddruk was in orde 110/70. Ik zit altijd rond die koers met mijn bloeddruk. Gewicht was gelukkig ook goed. Ik vind het rot om aan te komen, maar deze keer was er een halve kilo af.
    De VK vond mijn baarmoeder een beetje voorlopen op de termijn. Als dit bij de volgende controle weer zo is krijg ik een extra groei echo. Kleintje doet het verder prima.

Deel Deze Pagina