Januari 2012 mama's!!!!!!!! deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door miniM, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    typisch he, dat je bepaalde voorkeuren hebt... ik heb de laatste tijd een groentefetisch hahaha

2. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    @ zh bevallen, hier heb ik toen met Noah zo een 200€ zelf moeten betalen, maar je moet daar je kamer, tv, telefoon en eten enzo bijrekenen he, maandverband en pampers komen ook op de rekening dacht ik dus vind ik die 200 € nog netjes mag zelfst tot 300 gaan... Zal nu ook wel weer zo zijn, neem wel nooit 1-persoonskamer, men betaals veel minder en ze leggen je toch (als het kan) telkens appart op een kamer.

@eten ik zou ook eten eten eten!! Maar hier wel steeds zin in echt maaltijden, aardappels, groetjes en vlees :D Maar zou dus ook de hele dag door eten, appels, koekjes,... alles wat niet vast hangt hahaha

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb net bij Menzis gebeld.... zonder medische indicatie ben ik dit jaar iets van € 300,- kwijt....

Mocht ik toch volgend jaar bevallen, kan ik alsnog uiterlijk 31 december een pakket kiezen, waarbij ik uiteindelijk € 140,- moet betalen i.p.v. € 300,-

Met medische indicatie is het een ander verhaal, maar de € 220,- eigen risico heb je volgend jaar wel meteen... De € 170,- van dit jaar is al vol bij mij, dus die hoef ik dan niet te dokken.

4. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    zag weer een paar mooie buikjes voorbij komen! worden al mooi flinke buiken!

eten, ik heb zo'n honger de hele dag niet normaal meer! haha en wou eigenlijk niet meer zoveel aankomen, maar als het zo doorgaat ;)

wat betreft bevalling laat ik alles lekker over me heenkomen ik zie wel wat er gebeurt! ik ga sowieso in het zh bevallen dus zou eventueel om een ruggenprik of andere pijnstilling kunnen vragen mocht het nodig zijn, maar wil wel graag eerst zonder proberen ;)

5. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Mayke hier ook net met menzis gebeld, heb voor volgend jaar een gezinspolis aangevraagd en mijn eigen polis op zorgverzekerd 3 laten zetten, mocht ik dit jaar bevallen gaat alles me veel geld kosten, dan kost in het ziekenhuis bevallen inderdaad iets van €300,00 + dat ik dan ook nog voor de kraamzorg €4,00 per uur zelf zal moeten betalen, en met mijn nieuwe polis zal me dat weinig tot niets gaan kosten, misschien inderdaad alleen mijn eigen risico. maar dat betaal ik toch vaak wel is het niet in het begin dan wel aan het eind of ergens midden in het jaar ;) dus nu hoop ik dat de kleine in ieder geval tot 2 januari blijft zitten :p wilde ik ook al graag i.v.m. de datum ;) zul je zien komt de kleine lekker eigenwijs dit jaar nog haha :D we zien het wel ;)

6. Wen29

Wen29 Fanatiek lid

11 feb 2011
    2.291
    0
    0
    Niet zo gek dat je honger hebt. Hier zou ik echt niet genoeg aan hebben. Ik moet hier echt dingen eten die goed vullen, anders voel ik me gelijk zo flauw en slap. ALs je alleen dit heb gegeten vanmiddag, zou ik me zeker niet schuldig voelen als je ff losging op het lekkers.:)

Als ik aan het lijnen ben eet ik bijna nog meer..:p

@antares, fijn dat de echo zo leuk was. Lekker eigenwijs in stuit. Nou hij heeft gelukkig nog even..

Hier zo weer uurtje geitengym....

7. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Hoi allemaal,

Verzekering, ik stap over naar hetgezinspakket van VGZ, kraamzorg e.d. Is volledig vergoed, net als bevallen in het ziekenhuis. Ook heb je geen eigen bijdrage daarvoor.

Wen, 31 weken! Gefeliciteerd! En mooie buik hoor!

Antares, leuk he die echo! En niet druk maken om die stuit, kan nog draaien he.

Net bij de fysio geweest. Morgen weer terug. Vandaag intake en onderzoek gehad, morgen behandeling voor rug en rib.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    verzekering denk dat ik het zo laat staan. Van mijn vk heb ik begrepen dat ik een medische indicatie heb alleen zei gaat wel mee. IK MOET in het zh bevallen. Dus ja vind ik een eigen bijdrage niet eerlijk ik heb namelijk geen keuze.

Ik zou dan alleen een eigen bijdrage voor de kraamhulp moeten betalen. Maar een pakket hoger kost me 40 euro meer denk ik. Eigen risico heb je toch niet bij een bevalling. Alleen maar bloedprikken en ambulance vervoer enz. Tenmiste heb bij sem nooit geen eigen risico hoeven betalen

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ben al 2 dagen aan het bellen met de arbo grrrr dat mens belt maar niet terug he. Ik heb net gebeld dat ik morgen maar tot 10 uur bereikbaar ben ze zoeken het maar uit. Zit al 2 dagen bij de telefoon.

@ eten lekker eten hoor je kindje vraagt erom!! Hier niet veel eetlust en ik ben ook 10 kg afgevallen in de zwangerschap.

10. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    was de eerste 21 weken afgevallen, en nu totaal 4 kilo bijgekomen sinds mijn begingewicht...

eet niet bijzonder veel meer, maar ik snoep nu graag :D

11. Jade86

Jade86 Bekend lid

@ Verzekering: Ik ga mijn verzekering bij CZ omzetten naar aanvullend 'gezinnen' en ik krijg de bevalling zonder med indicatie vergoed met uitzondering van een eigen bijdrage van 15,-- per dag. Dit werd door de basisverzekering vergoed zei die man aan de telefoon. Als ik mijn aanvullende verzekering omzet naar 'gezinnen' krijg ik de kraamzorg ook vergoed.

12. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    @Ninja oow 10 kg is wel veel he? Had je nog beetje overschot van bij Sem?
    Hier nu in totaal een 8-9 kg bij gekomen, wat ik zelf netjes vind, bij Noah was het opt laatste 20 kg :s En hopelijk kom ik er nu niet aan want toen starte ik op 60 kg, nu op een beetje meer ;)

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Nou ja voor sem had ik ook een overschot aan vet whaaa. Maar zwangerschappen zijn voor mij het beste dieet ben nu 35 kg kwijt totaal. Bij sem ook 15 kg afgevallen en in de tussentijd nog 10 en nu weer 10. Ik ben 5 kledingmaten gezakt

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    buikfoto van vandaag. Groei niet meer zo hard heb ik het idee. Volgens mij heb ik ook al flinke voorweeen. Ik heb echt onwijze krampen onderin me buik en steken enz.

15. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    @Ninja wauw seg! :s Tja zolang je baby alles krijgt wat het nodig heeft he :D

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb vandaag weer z,n leuke dingen gekocht voor onze meid haha 3 setjes van bakkaboe!! helemaal leuk maar ze heeft nu toch wel erg veel moet ik zeggen haha. En ik moet nog 10 weken. Ben nu de babywas al aan het doen. Kan er maar vanaf zijn he haha

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik voel me met mijn ruim 22 kilo erbij een beetje een buitenbeentje hier hahaha!

Ow ja, m.b.t. kraamzorg in pakket 2 van de Menzis ook nog € 160,- vergoeding op de eigen bijdrage van de kraamzorg....

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja de een komt aan en de ander valt af. Ik ben natuurlijk ook nog veel ziek geweest en als je na alles moet spugen ja dan gaat het hard natuurlijk.

Die 22 kilo gaan er ook wel weer af hoor.

19. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    zo, net gegeten, spinazie a la blub, aardappels en een gehaktbal.. die smaakt me tot nu toe nog goed haha, alleen nu een overvol gevoel, en maar een half bord leeggegeten, terwijl ik toch echt mega honger had!!!!

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @MayD wanneer eens een foto van jou buik :D hier 12 kilo aangekomen! :D

@Wen en Ninja mooie buiken meiden!

Deel Deze Pagina