@soepkip, haha nee geen relaxdagje hier, ben aan het werk tot sluit vandaag... heb vandaag nog twee kamers te poetsen, en daarna weer bar terras dienst.. vanavond halfpensionners te eten,dus vermaak me wel.. en ja, normaal werkt een halve paracetamol niet, maar heb paracetamol 500 dus 250 kan geen kwaad.. heb hem niet ingenomen overigens, heb daarnaast ook zoiets van, tsja, het is vanzelf gekomen en het zal vanzelf wel weer weggaan... ja toch... @mek lekker geslapen haha had je nodig waarschijnlijk @delilah wooooowwwwww gaaf hoorrr!! @minim turkije, heerlijk, waar ga je psies heen?? @rest... hier dus giga druk.. het evenement is begonnen en er rijden mooie autos af en aan... druk druk druk dus... veel eters, en gezellige jonge lui in huis...
moi, zorg dat je genoeg drinkt.. tijdens je zwangerschap kun je sneller koppijn krijgen als je te weinig drinkt.... je lijf geeft nu voor 2 mensen signalen af
@ allemaal wat schrijven jullie veel zeg.. heb ook ff geen zin om te reageren op iedereen. zag dat er gevraagd werd naar folium zuur ik slik vsm puur mama maar omdat ook ik die dingen niet doorgeslikt krijg heb ik een mail gestuurd naar vsm of je ze kapot mag kauwen. ik kreeg als reactie terug dat dit gewoon mag. verder goed te pas wel als ik een drukke dag heb gehad als ik tot rust kom kramp in mijn onderbuik en sochtends bij opstaan iets gevoelige borsten maar verder nog nergens last van.. maak me er soms wel zorgen over dat ik nog niks voel maar dan denk ik ik heb nog geen bloed dus het is goed haha..
toekomstigemam bij mij begonnen de echte kwaaltjes ook pas na 6 weken, dus kan maar zo zijn dat je vanaf volgende week ook allerlei kwaaltjes hebt dat kan heel erg verschillen, de een heeft direct al last, de ander pas na een paar weken en weer een ander heeft helemaal geen last!
MiniM fijne vakantie! Delilah veel plezier succes morgen met echo Kwaaltjes.. ik riep te snel dat 8k niet echt ziek was haha
Hallo allemaal!! En weer een dagje verder, fijn he? Dagje dichter bij de echo, 12 weken etc. etc.! Moi, sterkte met werken!! Delilah, mooi buikje hoor! Die van mij is echt niet zo plat, er zit teveel vet op...hahaha MiniM, wat een heerlijk vooruitzicht. Lekker op vakantie! Geniet ervan!! Kwaaltjes: niet echt... Alleen echt verschrikkelijk moe. En een beetje zere borsten, maar ook niet altijd. Bij mijn dochter werd ik met 6,5 week misselijk, dus ik ben benieuwd!!
@minim wij gaan ook naar alanya, morgen over een week. Heb er echt heel veel zin in en zie op tegen de laatste werkweek. Ben zo moe, als ik me inspan wordt ik meteen ziek. Schiet niet zo op dus. Volgende week lekker uitrusten. jullie alvast veel plezier. xxx
Hier ook met 6 weken kwamen de kwaaltjes misselijk zere tepels moe! Ene keer S'ochtends misselijk andere keer in de avond En ik heb nu vaak dat ik gewoon een misselijk gevoel heb soort van knoop in me maag!als ik eerder aan eten dacht dan dacht ik ja lekker! Maar als ik er nu aan denk komt er geen gevoel voor vrij :ð
Hoi Ladies, Hoe is het met de zwangeren? Ik heb nie alles doorgelezen zijn er ook meiden die een miskraam hebben gehad? Ik heb eind deze week beetje bloed verloren. Misschien komt het door alle drukte, want ik heb enorm veel gedanst en getild etc. Zijn er onder jullie die bloeden maar de zwangerschap gewoon goed gaat? Verder... zijn er nog mensen geinteresseerd in de regeling voor extra pauze voor zwangere vrouwen? Of is iedereen op de hoogte?
Thanx! Ik had dat afgelopen week ook hoor... Ben blij dat het morgen zover is! Als ik te veel doe word ik ook beroerd. Dus de komende 2 weken lekker relaxen! En jullie in ieder geval ook vast een hele fijne vakantie!
Op grond van de wet (de arbeidstijdenwet) heeft een zwangere vrouw recht op extra pauze: De zwangere werknemer heeft het recht de arbeid af te wisselen met één of meer pauzes buiten die bedoeld in artikel 5:4 of de bij of krachtens artikel 5:12 voorgeschreven pauzes. Deze extra pauze onderscheidenlijk pauzes bedragen tezamen ten hoogste één achtste deel van de voor haar geldende arbeidstijd per dienst. De in de vorige volzin bedoelde pauzes gelden voor de toepassing van deze wet en de daarop berustende bepalingen als arbeidstijd. (artikel 4:5, tweede lid, Arbeidstijdenwet) Dit betekent dat je bij vermoeidheid lekker een uurtje later kan beginnen of uurtje eerder weg kan gaan (tenminste ik neem aan dat dat gewoon kan). Indien je hiervan gebruik wenst te maken, adviseer ik jullie dit bij HR aan te brengen als een mededeling. Dus niet: mag ik? Nee, ongeveer zo.. Ik heb begrepen dat zwangere vrouwen op grond van de wet bij een werkdag van 8 uur recht hebben op 1 uur extra pauze per dag. Aangezien ik enorm vermoeid ben en toch wat lichamelijke klachten heb, wens ik hiervan gebruik te maken. Kun je aangeven of hier nog formaliteiten aan verbonden zijn? Hoop dat jullie hier iets aan hebben
Dat van die tijden klopt wel, maar bij mijn werkgever is het zo dat het pas geldt vanaf een bepaald aantal maanden dat je zwanger bent. Dus nog niet in het begin. Collega's van me gaan meestal een uur eerder weg, want langer pauze nemen gaat gewoon niet.
@MamaT is dat in NL of in belgie? Ik heb er nog nooit van gehoord. EN nee extra pauze is bij ons niet mogelijk. Dames ik heb een dilemma. Ik zat net op de bank, en mijn zoontje kwam nogal lomp op me neer en zijn elleboog kwam in mijn buik terecht. Dit deed ff zeer, maar daarna was het over. Toen ik hem naar boven bracht en op de commode neerlegde, kreeg ik een enorme pijnscheut op de plek waar zijn elleboog terecht was gekomen... Nu aanhoudende ongi pijn, druk op m`n buik. Nog geen bloed of iets dergelijks, maar wat moet ik hiermee? Ben zo bang....
in principe zit de kleine veilig en nog heeeel erg laag, zelfs achter je schaambeen... maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon ff de vk bellen.. en anders de spoedpost.. vragen staat vrij en geeft je vaak wat meer rust..
Ik durf me langzaam aan hier te melden Voorzichtig lees ik mee en hoop ik dat dit een plakbeebje is... liefs Inger
Nou, dit is nationale wetgeving en dwingend recht, dus je werkgever kan dit niet beperken en aangeven dat dit alleen vanaf een aantal maanden mogelijk is dan wel verbieden. Dit is trouwens in NL.
Op mijn werk is hier een protocol voor en daarin staat het allemaal beschreven. Iedere werkgever zal hier een protocol voor moeten hebben. Wellicht heeft het ook te maken met het werk dat verricht word.
he hoi, wel geinterreseerd, maar het haalt niet uit in mijn geval, ik ben 1 eigen baas, en 2 niet in nederland