Januari 2012 mama's!!!!!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door maart, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Goedemorgen dames!
    Wat een mooie echo's! Die van jou ook Moi, je ziet gewoon al de vormen van een kindje! Geweldig!!!
    Ik kan niet wachten tot die van mij vrijdag!! :D

Hier ook sinds maandag misselijk hoor. Gelukkig alleen nog maar maandag overgegeven. Dat was echt mijn slechtste dag. Nu begin ik elke dag rustig met een crackertje en 's avonds neem ik een pilletje (Emesafene). Dat maakt het gewoon net wat hanteerbaarder. Bij m'n dochter was ik ook zo misselijk, dus ik beschouw het maar als een goed teken! :)

Vandaag hoef ik pas om 10 uur te beginnen. We hebben een soort bindingsdag vandaag. Duurt tot 10 uur vanavond. Ik hoop maar dat ik het vol hou! :)

2. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    iemand vroeg of iemand het al aan de ouders heeft verteld

wij hebben het mijn moeder verteld
    we gaven een eerste hulp bij opvoeden koffertje met een kaartje met gedichtje
    haar fiets was gestolen dus de sfeer was behoorlijk min.
    we zouden bij haar eten en na het eten gaf ik haar dit cadeautje ze zegt nee zeg neit dat het zo is ik heb het nog niet af. (ze is aan het breien)
    ze opent het wij krijgen een dikke knuffel en ma en ik stonden te huilen.

zijn ouders en zus vertellen we het a.s vrijdag dan gaan we een weekend weg met hun hun zijn dan 30 jaar getrouwd hebben we van p oud mijn kleinkindboek gekocht 3 flesjes van zwitsal en 2 spenen een i love opa en 1 i love oma. vonden omdat ze toch 30 jaaar getrouwd zijn dat er wel wat extras bij mocht.
    we zijn zo benieuwd naar hun reactie omdat we hun niet verteld hebben dat we bezig gingen

3. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Wat leuk toekomstigemam!! Die reacties zijn altijd zo leuk!

Hier zijn we nog een beetje aan het dubben. Ik wil het het liefst na de echo vrijdag vertellen. Eigenlijk weten nu alleen onze collega's het, ook ivm de miskramen. Ik vind het heel vervelend om het geheim te houden voor mijn ouders.
    Misschien gaan we het dit weekend vertellen. We hebben van de vorige zwangerschap nog een t-shirt voor m'n dochter met "grote zus" erop. Dat is misschien een leuke manier.
    We zien het wel! hahaha, ik vind het al super dat we weer wat te vertellen hebben! :D

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Wyd spannende dag vandaag! ga duimen dat alles goed is

@Knuffel en Hammelientje succes bij jullie 1e intake :D

5. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hier ook nog niets verteld.. manlief wil id de echo afwachten, maar die hebben we op zijn vroegst half juni, vind dat nog erg lang, zeker omdat ik al behoorlijk begin te groeien en ik ook behoorlijk misselijk begin te worden.. en bij mijn schoonouders zijn wij elke week, dus die zal het dan opvallen..
    mijn ouders zien we weinig, dus daar maak ik me niet zo druk over

voor mijn schoonouders hebben we 2 frieze mokken met frieze babysokjes erin. voor mijn ouders weten we het nog niet.. denk idd een speentje oid...

6. hammelientje

hammelientje Actief lid

3 jan 2011
    221
    0
    0
    katwijk aan zee
    hey meiden

wat een super mooie echo's heb ik voorbij zien komen zeg!
    Ohhh mijn hartje smelt als ik het zie!
    @nadesy thanks wijffie ben benieuwd wat ze gaan doen straks!
    Moet er om half 3 zijn en de zenuwen gieren nu al door mijn keeltje!

Maar f een stomme vraag slapen jullie ook zo slecht s'nachts?
    Ik ben om de have klap wakker en heb dan toch een pijn in mijn rug als ik wakker word! Niet normaal meer!
    Ook ik ben niet zo als ik wezen moet!
    Zit nog steeds thuis en denk dat ik ook een soort van griep bij me heb!
    Zweet me kapot en mijn hoofdpijn niet tekort!
    Ik ben ook benieuwd volgende week met mijn echo want toen ik de vorige keer op controle moest voor mijn mk, kwamen ze er achter dat ik een vleesboompje in mijn buik heb zitten!
    Vind het zo spannend allemaal!

@alle nieuwe zwangeren van harte welkom hier en hopen dat we allemaal een plakbeeb mogen hebben

xxx

7. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ik lig 's nachts in coma... dus daar geen last van.. zweet wel veel meer.. hoofdpijn gelukkig geen last van.. wel heel duizelig, maar bij mijn jongens was mijn bloeddruk ook extreem laag :(
    en naast misselijk heb ik ook enorm veel dorst..
    kortom, een begin vol kwaaltjes.. dus op en top zwanger ;)

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het direct aan onze ouders en broer & zus verteld, op de dag dat de test positief was. Ze wisten toch dat we in een medisch traject zaten en ze kunnen allemaal rekenen. Ik kreeg zelfs van m'n zus en een vriendin al vragen voor ik getest had.
    Ik heb het ook aan collega's, vrienden en een groot deel van de familie verteld. Wel spannend om dat voor de eerste echo te doen, eigenlijk. :)

Ik merk nu dat ik vaak voor het avondeten even moet gaan liggen, dus dat doe ik dan maar. Alleen ben ik 's ochtends structureel min een uur voor m'n wekker afgaat wakker (en die staat om 6 uur...)

9. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ik lig, op de dagen dat het mogelijk is, tussen de middag lekker slapen. als het niet kan, ben ik 's avonds kapot...

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    #2290 mommy1983, 25 mei 2011
    Laatst bewerkt: 25 mei 2011
  11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier 7w2d en 10.9 mm....:)

12. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    wow!!!!

heb alleen gekeken op de meetfoto he, maar ze heeft van onder naar boven gemeten (zie het streepje) en niet van links naar rechts... is dat in nederland ook zo?? of wordt het van onder naar boven gemeten???

kijk maar op de foto...

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    van kop tot staart word er gemeten...die lengte zegt iets over de duur. Maar meisje met 6 weken zou het rond de 5 mm moeten zijn he..dus zit je gewoon goed! het is nog zooooo moeilijk te meten! echt per mm........dat is zo makkelijk net niet helemaal goed gemeten. Maar volgens mij is er niets mis hoor!

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik zal eens kijken, of ik mijn echo foto op de foto kan krijgen en dan hier plaatsen....scannen kan ook....maar dan moet ik helemaal naar zolder toe.....

15. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL

meis, het is nog zo klein, dat ze nog geen termijn kunnen geven... termijn echo's doen ze niet voor niets rond de 12 weken...
    en volgens mij heeft ze idd de doorsnede opgemeten en niet de lengte...
    zolang ed gyn tevreden is moet jij niet gaan twijfelen he... das stress en niet goed voor jou en de beeb!

16. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Neeeee stressen ga ik niet doen hoor, maar van kop tot staart is toch van voor naar achteren??? Kijk es op mijn echo, daar zie je het streepje staan van boven naar beneden daarom vroeg ik me dat af...

nee hoor de gyn is heel tevreden en ik voel me goed, met helaas een nare kwaal sinds vanmorgen... en dat is heeeeeeeeeeel misselijk zijn, en bijna 3 kilo al bijgekomen zijn!

17. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    En over 10 dagen heb ik mijn 'eerste' originele afspraak, met alles erop en eraan

18. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    dat misselijk herken ik...
    las net dat je daarvoor 3x daags vit.B6 voor kunt slikken.. dus maar een kijken waar mijn multi.vit.B zijn.. en die maar weer slikken 1x daags... hopelijk gaat het dan wat beter.. want misselijk zijn is niet leuk, maar ook niet handig met werken/kinderen...

ik dacht idd dat ze de doorsnede had opgemeten en niet de lengte..

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    sorry kan he gewoon heel moeilijk zien op je echo...eerlijk zie ik alleen 2 zwarte gaten...met in de bovenste iets extra's....

20. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    onderste zwart is denk de blaas.. bovenste de baarmoeder met een boontje erin.. als je goed kijkt is ie recht een soort puntachtig...het staartje. en dan zou links het beginnende hoofdje moeten zitten..

denk ik.. ben natuurlijk geen expert..

Deel Deze Pagina