MiniM wat een leuk lijstje! Lief gedichtje ook Hier weten ouders, zussen (en zwager) en schoonouders het.. Tja, aangezien ik nu al na het eten op ontploffen sta heeft het weinig zin om het voor me te houden.. buurvrouwen hebben het geraden vorige week zwanger-radar hebben ze geloof ik
wat een leuk idee, dat gedichtje in dat lijstje! erg schattig ik heb zelf zoiets eerst de ouders, dan de broers zussen en dan de vrienden. zou het bijv niet leuk vinden als broers/zussen het van vrienden moeten horen of ouders van broers/zussen vandaar dat wij het zo doen uitzonderingen zijn er natuurlijk, zo weet mijn zus het al vanaf dag 1, dit omdat ze niet alleen mijn zus is maar ook nog eens mijn allerbeste vriendin, en zij zo enorm met me meeleeft. ook weet mijn moeder het al sinds dinsdag, gewoon omdat ik het niet meer kon verzwijgen en een goede vriendin omdat wij in hetzelfde schuitje zitten ben heel benieuwd of we het tot de gewenste weken voor ons kunnen houden, of dat ik eerder me niet meer in kan houden (wat ik wel verwacht ) haha
MiniM, wij hadden bij de eerste ook dat gedichtje in een lijstje gedaan. Alleen hadden wij er geen opa en oma boven gezet, dus er moest iets langer over nagedacht worden. Dit keer heb ik het mijn ouders gewoon verteld en manlief heeft gisteren zijn ouders gebeld. De rest krijgt het pas te horen na de eerste echo op 18 mei, en dan alleen de broers en zussen. Ik weet nog niet hoe we het dan gaan vertellen, ik heb voor Lucas al wel een shirt gekocht met "grote broer".
met hoeveel weken krijgen jullie de eerste echo? hier de eerste echo met 8 weken 1 dag, zie ook meiden voorbij komen die al met 6 weken een echo krijgen, heeft dit een reden?
Ik krijg met 6w3d een echo, dit omdat ik met hulp van het ziekenhuis zwanger ben geworden. En met 9 weken krijg ik er weer 1, die is op 3 juni.
Zo dames, jullie zijn druk bezig geweest vandaag. Ik moet ook nog werken hoor, haha, dit wordt nog wat om al dat geklets bij te houden. Daarom kan ik ook niet op iedereen persoonlijk reageren Snorry. @Wen: hoe is het nu met het bruin-verlies? Hoop dat het gestopt is! @"zw-klachten": ik lijk wel meer puistjes te hebben, maar verder heb ik op de gevoelige boobies na nog helemaal nergens last van... Ik ben er nog niet uit of ik dit positief of negatief vind. (Ben stiekem wel blij met de gevoelige boobies, is toch een soort van bevestiging, daaraan merkte ik de vorige keer ook dat het mis was. Had ineens geen laast meer.)
wij hadden bij Jill het boekje 'opa en oma pluis' gegeven, helemaal leuk! en nu geven we ook met moederdag, het boekje 'kleine pluis' over nijntje die een broertje/zusje krijgt.
@Knuffel probeer je niet teveel druk te maken,ik had bij allebei mijn zwangerschappen weinig tot geen kwaaltjes,en ik lees het meer hoor bij meiden die nergens last van hebben en toch echt zwanger zijn!
hoi, Ik ben bang voor de reactie van mijn moeder omdat zij weet hoe wij er voor staan, financieel en emotioneel. Ik besef zelf ook dat het niet helemaal het juiste moment is voor nog een kindje, maar wat moet ik dan nu....... Het is niet alsof wij dit zo gepland hebben...... Maar goed, ik wacht dus bewust nog ff met vertellen aan mijn ouders. Dan kan ik me goed instellen op de vragen die zij gaat stellen en de bezwaren waar zij mee komt. Legt gelijk een domper op het geheel voor mij hoor. Heb ook eigenlijk geen zin om zondag bij mijn ouders langs te gaan hoor.... Groetjes, Elleke
pff lastig elleke. maar toch he, een kleinkind is toch een van de mooiste dingen wat er is voor een opa en oma in spe? over die kwaaltjes, gisteren schreef ik volgens mij hier nog nergens last van te hebben en tadaa vanmorgen met vlagen heel misselijk. kokhalsen tot en met en vanmiddag lekker gerust in bed was dood moe... dus zeg het niet te hard dat je geen klachten hebt want het kan echt zo omslaan
Thanx voor de geruststelling. Ik weet ook wel dat wel eof geen kalchten iets betekent hoor... En ik vind het ook helemaaaaaal niet erg dat ik niet kotsend boven de pot hang hoor. Het maakt het aan de ene kant wel een stuk makkelijker denk ik, maar aan de nader kant ook onwerkelijker . De tijd zal het leren zeg maar. Ik moet eerlijk eggen dat ik het vandaag ook wel lekker vond weer meteen aan het werk te zijn, als je de hele dag thuis bent (ziek) ben je er ook de hele dag wel heel erg mee bezig. Over wel of niet vertellen, wij hebben het aan 1 stel vrienden verteld. Verder weet niemand het nog en voorlopig blijft dat ook nog we even zo. Vind het ook wel fijn dat dit geheimpje nog even van ons tweeen is... Denk dat we over een week of 4/5 wat mensen in gaan lichten... @Doglover: lijkt me wel heel moeilijk als je al weet dat je negatieve reacties kan verwachten... Eerst zelf nog maar even wennen aan het idee, vertellen kan altijd nog hoor (nou ja.... altijd)!
@lovedog Je hoeft niet htuis als je dat niet wilt.... Je mag dan op sociale indicatie. Daar schrijft je VK dan een briefje voor. Bij ons mag je boven de 100kg niet boven bevallen en aangezien ik shockend veel was aangekomen, moest ik beneden bevallen. Maar aangezien we op een hoek wonen met erg veel ramen, is dat geen optie. @mendy Hopelijk stopt het bruine bloedverlies. Mijn schoonzus dacht iedere x dat ze een miskraam had. Maar ze had iedere x kleine helder rood bloedverlies. Maar gelukkig is er een gezond kereltje geboren en die is nu 2,5!!!!
Goeieavond!! xLovely: wat een moooie digi!! Hoop dat ik die morgen ook heb!! En niks ego joh, daar is het forum toch voor Onewish: Jaa wij gaan het vertellen met moederdag! Heb vanavond koffertjes gevuld met een pakje, slofjes en een opa&oma tips boekje, samen met een kaartje met de tekst: Jullie kunnen me nog niet horen, Jullie kunnen me nog niet zien, Maar als ik begin januari word geboren, Mag ik dan af en toe komen logeren misschien? Misschien ook een leuk gedichtje voor jou? En dan het eind wat aanpassen? Minim: haha dat is toevallig, ik zie dat jij hetzelfde gedichtje hebt, maar dan in een lijstje, leuk! Delilah86: hier de eerste echo met precies 7 weken. Dit omdat wij in het zkh zijn behandeld en ik een kijkoperatie heb gehad, waardoor de kans op een bbz groter is... Kwaaltjes: hier genoeg...heb vooral in de avond een branderige ongi-buik....en ook opgezet, en rugpijn,alsof er een steen in mn onderrug drukt. Verder een beetje een 'onbestemd' gevoel steeds..kan het niet uitleggen maar voel me beetje slapjes. Doglover: jemig lastig hoor dat je er tegenop ziet om het je moeder te vertellen...maar misschien valt het wel mee?
goedemorgen! Gisteren heerlijk op tijd naar bed gegaan.. ben zo moe aan het eind van de dag.. vreselijk.. vandaag druk dagje.. Van alles te doen nog.. Vanmiddag even naar de kinderboerderij als we op tijd terug zijn..
Goeie morgen allemaal! Ben weer terug uit turkije en was een leuke week. Zag er best tegenop met eten enz maar het viel allemaal wel mee. Alle dames die er deze week bij gekomen zijn gefeliciteerd en lekker genieten. Vandaag maar wat wasjes draaien en misschien in de stad een informatief boek haken over de zwangerschap. Is voor vriendlief ook leuk want die speurt niet heel internet af hihi. Nog maar 2.5 weken en dan hebben we de eerste echo en intake. Daarna vertellen we het de familie denk ik. Nu weten alleen onze ouders het en vind het nu soms al moeilijk mijn mond te houden! Liefs Als iemand nog boekentips heeft... Graag!
Goedemorgen Alle Zwangere vrouwen, Hier ook weer fris en fruitig na bijna een hele week ziek geweest te zijn! Wat ben ik blij, dat mijn hoofdpijn weg is! "klop onder de tafel" Wat heb ik me eigen rot gevoeld joh! Gisteren even met manlief even geshopt, en heb gisteren maar een zwbeha gekocht, omdat mijn boobs zo'n pijn doen met een beugelbeha, ik kan ze niet eens aanraken zo'n pijn dat ze doen! Mijn klachten zijn nog bijna alles behalve spugen (gelukkig) maar wel mega veel hoofdpijn (omdat ik volgens de dokter waars teveel hcg aanmaak en normaal hoop migraine heb) zere borsten en veel steken bij mijn schaamstreek! Delilah86 hier mijn eerste intakegesprek en echo omdat ik in december een miskraam heb gehad, en ik erop stond om eerder een afspraak te krijgen omdat ik nog heel onzeker en bang ben! Ik heb ook denk wel 10 zwtesten ertegen aan gegooid, wilde ik het zeker zijn! xxx
@ mek, jij ook nog gefeliciteerd! Fijn voor mij om te lezen dat je ook naar Turkije bent geweest. Ik ga donderdag en zie er ook wel klein beetje tegenop. Zal even goed opletten zijn bij het buffet. En niet te veel in de felle zon. Ik heb mijn vriend het boekje van Kluun gegeven 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt'. Heb het zelf ook gelezen, heel grappig en alles over de zwangerschap. Hier moet ik zo werken, maar oohh wat ben ik moe. Lijkt wel of ik een nacht heb overgeslagen. Even doorbijten maar... Zelfs met dit mooie weer naar me werk fietsen zie ik tegen op nu....