Merel drink 5x 180+6 schepjes alleen toen ik haar wakker maakte heeft ze 40cc laten staan en toen ze om kwart voor 5 wakker word ook weer 40cc laten staan doet ze anders nooit. Pff vind het een hele gedoe. Nu heeft ze net maar een half uurtjes geslapen ff in de box laten spelen lig nu in de doomoo maar ja ben nu elke keer die tut er in te doen ze is moe maar dan valt dat ding er weer uit grrrrr en ik wil nu ff rekken met de voeding maar ja als ze straks veel gaat huilen gaat dat ook niet lukken. Ga weer verder met dweilen
Ik had dat eerst ook dat ik svenn om 23 uur niet wakker kreeg nu ik het een poosje doe lukt het wel en slaapt hij lekker door na die voeding behalve vanmorgen dan kwm meneer om zes uur proberen te rekken tot half zeve langer lukte niet. Dan maar proberen die van elf uur om elf uur te krijgen nee hoor weer niet gelukt we moeten om kwart over twee bij de tandarts zijn en aangezien we die 20 bij ons vandaan hebben geef ik hem om 1 uur maar een beetje en als we terug komen ook maar weer een beetje anders gaat hij bij de tantarts zeuren
Devon werd in het zh om de 4u gevoed ivm met zijn suikerspiegel, dat ritme heeft hij meteen opgepakt... Om 23u liet ik hem nog weleens liggen, maar wilde niet dat hij maanden s'nachts zou komen dus nu toch maar een voeding en dat gaat goed.. @ninja, fijn dat Sem wat eerder naar de psz kon, hopelijk geeft dat wat meer rust samen met evy, het gaat nu wel goed met haar hè? @zondagskind, sneu hoor! Goelijk voelt hij zich snel weer wat beter! @vonnie, het is dan even zoeken met die tijden hè...maar als ze sowieso s'morgens vroeg komt ongeacht of je dr wel of niet een voeding rond 22 geeft dan zou ik dr laten liggen..
Caruli: gelukkig wel. We zijn met 6 weken begonnen met een flesje afgekolfde melk geven af en toe. De eerste keer een Avent fles gegeven, die had ze in een minuut leeg. Nu hebben we Breastflow flessen en die heeft ze (met wat pauseren tussendoor) in 15 minuten leeg. De kleine gulzigaard. Ik vind het wel spannend om weg te gaan. Ik heb eigenlijk nog niet echt een voorraadje melk aangelegd dus ik heb deze week nog wat te doen Vonnie: rekken met de voeding lijkt me ook zo lastig. Hier is de routine: wakker = eten daarna evt wat spelen (overdag dan) en daarna slapen (als het even meezit) Toekomstigemam: lastig is dat he? Ik weet vaak ook nooit zo goed of ik er beter aan doe om te wachten of alvast wat te geven en dan laten meer. Suze: Wat relaxed dat je dat met Devon's voeding zo hebt kunnen doen!
Ik moet nu wel naar een ander dorpje met sem naar de psz maar tot aug en dan gaat ie weer terug bij ons. zijn wel dezelfde juffen dus dat is wel fijn voor hem. De kindjes liggen nu in bed en slapen! Sem vond het helemaal leuk bij de psz alleen het zitten in de kring gaat nog niet zo goed haha maar dat komt wel goed. Verder deed ie goed mee met de andere kindjes. Ja met evy gaat het super eerst huilde ze 10 uur per dag maar sinds ze goed in haar bed slaapt en medicatie voor dr reflux heeft is het z,n zoet kindje! Ze begint steeds meer te lachen en te brabbelen ook naar sem toe dat is zo grappig. @ voeding het is toch wat he zo heb ik met sem ook gezeten maar evy is z,n ander kindje die laat met gemak 4 uur tussen de voedingen met sem was ik steeds aan het rekken enz pfff die had altijd honger haha. @ ergens naar toe gaan in de voedingstijd met sem hoefde ik niet te proberen om hem maar 50 cc te geven dan brulde die alles bij elkaar haha. Evy heb ik net 50 cc gegeven en bij thuiskomst de rest vind ze niet erg! Evy zit nu op 5x 150 ml
@choco, dan heb je idd nog wat te doen deze week ja het is wel fijn dat hij dat drinkritme meteen heeft opgepakt in het zh. hoeveel drinkt ze uit een flesje dan? kijk je dan naar het gewicht ofzo? want uit de borst weet je niet wat ze drinken...ik ben daar echt helemaal niet in thuis
@ninja, fijn dat het nu goed gaat met evy! en dat sem het ook goed doet op de psz, dat in de kring zitten is toch even wennen voor ze he hier ook 5x150, maar even 50cc geven daar trapt meneer denk ik niet in haha
Het is echt zo'n gepuzzel soms met die voedingen Eliza slaapt gelukkig goed door na de fles van 22:30. Vanmorgen werd ze pas om 7:45 uur wakker! Maar ja, dat komt natuurlijk ook door de zomertijd Was wel weer eens fijn om eerst de oudste de pap te kunnen geven in alle rust Je moet vooral je gevoel volgen met alles, is mijn ervaring. Elk kindje is weer anders.... Suzanne sliep altijd veel beter dan Eliza, maar Eliza sliep veel eerder de nacht door en heeft geen speen nodig..... Elk nadeel heb z'n .....
@marije, ja dat is ook zo, ik was erg verwend met mijn snelle doorslapers, maar als Devon dit nu vol houdt mag ik nog niet klagen Elize doet het s'nachts goed zeg!
Zo we zijn weer terug van de tandarts..mag over een half jaar terug wat nou je moet elke dat sgoken of raggen ik heb bij.a niks gedaan en alles was goed. Voor de tijd svenn 90cc gegeven om13uur en viel daarna in slaap nu nog maar ga hem denk ik wel wakker maken om vier uur anders word bet vanavond zo lAt. Heerlijk buiten zitten geniet er van dames want volgende week word het weer minder (net als wij weekje weg gaan)
Wat grappig dat sommige van jullie de geboorteborden nog hebben staan of net weg hebben.. Hier was ie na 2 weken al weg en dat vond ik zo jammer.. Lastig soms he met die tijden.. Wij hebben hier een aardig vast ritme.. Lotte krijgt 's ochtends als ze wakker wordt (meestal zo tussen 9 en 10) de eerste fles.. De 2e 4 uurtjes later, de 3e zo tussen 6 en 7 en de laatste rond 23 uur.. Vind het op zich wel fijn voorlopig maar wil het wel veranderen.. Ik moet straks weer aan het werk en draai dan voornamelijk vroege diensten.. Dat betekend bij mij dus soms al om half 6 beginnen en dan is het handiger als ze wat vroeger de laatste fles krijgt! Julian is tegenwoordig al rond 7 uur wakker terwijl hij eerder van 21 tot 9 sliep. Die gaat dus vanaf nu ook maar wat eerder Ik weet ff niet meer wie het was maar misschien kan je de laatste voeding iets ophogen (tenzij je bv geeft natuurlijk).. Ninja ik heb hetzelfde.. Julian was een hongerige baby en kwam vaak te vroeg voor de voeding terwijl Lotte al met 7 of 8 weken op 4 voedingen zat.. Ik moet morgen weer aan het werk. Deze week nog opbouwen met 2 dagen 2 uurtjes ivm lichte depressie. vanaf volgende week weer wat meer en zo voorlopig opbouwen.. ergens ook wel een beetje zin in om weer wat te gaan doen maar ik vind het wel moeilijk om erover na te denken dat ik straks weer volledig aan het werk moet.. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik weet nog van Julian dat het vanzelf makkelijker werd maar heb er nu natuurlijk 2 en het verschil dat ik er bij Lotte sowieso meer moeite mee heb om haar achter te laten..
ohja ik ga vanavond zwemmen! jaren wedstrijdzwemmen gedaan en wil nu weer wat sporten.. fitness is aan mij niet besteedt.. heb daar zo'n hekel aan zwemmen is helemaal mijn ding dus dan dat maar doen jullie aan sport en zo ja wat?
Inderdaad nog maar even lekker genieten van het mooie weer dan! Wat een cadeautje zo'n weer in maart! Wat betreft voeding: volgens mij mag ze per dag 150ml keer haar gewicht in kilos hebben. In Quinn's geval dus iets van 700ml verdeeld over alle voedingen. Het probleem is alleen dat ze niet even vaak komt iedere dag. Als ik uitga van 7 voedingen dus ongeveer 100ml. Maar volgens mij mag je ze met moedermelk altijd meer geven als ze dat willen. Ze kunnen niet teveel krijgen. Ik verwacht dat ze 3 voedingen nodig heeft als ik weg ben maar ze zou dus ook zomaar meer moeten hebben... Hopelijk gaat het goed
chocochick inderdaad ja alleen moet je oppassen dat ze (bij fv) niet boven een liter komen.. dat mag dan weer niet.. bv kan volgens mij ook niet te veel..
Julo: wat goed dat je weer gaat zwemmen! Op het moment doe ik helemaal niets. Wil wel weer een keer naar bodypump/zumba en ik heb pas hardloopschoenen gekocht. Alleen pas ik m'n sport bh's niet meer en die heb ik wel nodig, misschien dat ik daar morgen eens achteraan ga.
Ik ben ook weer aan het zwemmrn maar alleen als iemand mee kan want alleen vind ik saai haha alhoewel ik nu welzin om tegaan
Nou helaas vandaag niet dus.. vriendjelief belde dat ie onderweg naar huis was dus ik moest koken.. zat te treuzelen en dacht tijd zat te hebben maar ff vergeten dat ik gehaktballen moest draaien.. Te laat klaar met eten.. woensdag poging 2 dan maar.. Nu mn meisje fles.. ga straks maar gezellig met haar douchen denk ik!!
Tm ik ga juist alleen zodat ik ook wat conditie op kan bouwen.. heb de wedstrijd techniek nog wel maar de conditie en snelheid niet meer..
Sporten wat is dat. Heb wel een tijdje curves gedaan (vrouwen sport school mogen dus echt geen mannen komen). Maar had niet het idee dat het hielp. En in me remie daar heen gaan zie ik niet zitten. Wilde ook iets met zwemmen doen. Trouwens wat zijn scholen belagelijk vroeg met voorlichting wat sex en zo :S. ME nichtje net op school sinds november (4jr). Kreeg dus seksuele voorlichting :S.