@hier nog 2x,om de 2 weken, na 36wkn om de week. Alles weer oke, het ligt alleen weer over dwars Gelukkig nog ruimte genoeg om te draaien, dus we wachten geduldig af. @missq hoe was t daar? @mayd nieuwe afspraken 22-11 & 6-12
leuk he? Gewoon ff lekker met je zwangerschap bezig zijn! Hier vandaag les 4 en 5 van mijn zwangerschapsgym/begeleiding.... Dezelfde als ik de vorige zwangerschap heb gedaan en ik heb er echt zin in. Is echt supergezellig en je krijgt oefeningen waar je echt wat aan hebt. Gister de laatste keer zwanger-fit gehad. Wat viel dat tegen zeg! 0,0 begeleiding, laten je oefeningen doen die je met BI niet eens mag doen en zeer onpersoonlijk... was echt een afknapper.
Zwanger 01-01 Natascha1 - tweede kindje - Jongetje - TH - BV 04-01 Akkoe - eerste kindje - VERRASSING - ZH (poliklinisch)- BV 11-01 MayD - tweede kindje - Jongetje - ZH (poliklinisch) - BV(wens) 13-01 Alf - tweede kindje - Jongetje - ZH - FV (waarschijnlijk) 16-01 Joycee - tweede kindje - Meisje - ZH - BV 17-01 Pixel2011 - vierde kindje - Jongetje - Thuis (wens) - BV 18-01 Josjo - tweede kindje - VERRASSING - ZH - BV 23-01 Dolfijn1882 - tweede kindje - Jongetje - ZH - BV 28-01 Froetsel - eerste kindje - Meisje - 29-01 Tulip- tweede kindje - GEHEIM - ZH - FV 29-01 MissQ - vierde kindje - Jongetje - ZH - BV 30-01 Iris2009 - tweede kindje - VERRASSING - ZH- BV Afspraken: 13-11 Natascha1 - controle VK 20-11 Alf - controle Gyn + liggingsecho 21-11 Iris2009 - controle VK 21-11 MayD - intake kraamzorg 22-11 Akkoe - controle VK 22-11 MayD - controle VK 22-11 Tulip - groeiecho 24-11 Akkoe - zwangerschapsverlof 26-11 MissQ - groeiecho 27-11 Alf - 3D echo 06-12 Akkoe - controle VK 06-12 MayD - controle VK + liggingsecho (OVB) 07-12 Josjo - zwangerschapsverlof 11-12 Alf - controle Gyn + liggingsecho 14-12 Iris2009 - laatste werkdag 18-12 Alf - laatste werkdag *************************************** @ Akkoe: fijn dat alles weer goed was. Je afspraken staan er weer bij hoor!
Akkoe: fijn dat alles goed is ! Nu nog goed gaan liggen! MayD: zwanger-fit bieden ze bij ons op dit moment niet eens meer aan, is dat van de GGD? IK heb vorige keer van de GGD een cursus gedaan, maar dat is er nu dus niet meer... .Ik doe nu een cursus via de kraamzorg, ook prima maar wel wat duurder en geen fitness cursus oid.
Zwanger-fit is hier niet via de GGD, maar commercieel via een Fysio-praktijk in het dorp. Is meer fitness dan opbouwen van de spiergroepen die je in de zwangerschap nodig hebt... en ook nog eens heel slechte begeleiding.(120 euro voor 10 lessen- waarvan 1 reünieles) De zwanger-actief (zwangerschapsgym/begeleiding) is in samenwerking met de thuiszorg hier en stukken beter afgestemd op oefeningen voor spieren die je tijdens de zwangerschap versterkt moet hebben, ook de nazorg is vele malen beter. Deze kost 100 euro voor 12 lessen (incl. 1 reünieles en 1 zwanger-herstel-les)
Missq hoe was de controle? Mayd jeetje wat balen zeg dat die cursus zo slecht gaat. AKKOE die van mij draait nog 1tot2x per week in elk geval zo voelt het, doet best pijn als hij draait. Oehoe vanmorgen nog ff geshopt voor laatste keer egt een supermooie spencer en shirttje van mexx gekocht..
MayD. ok zo'n curus zou ik inderdaad ook wel kunnen doen, fitness, maar dat vind ik best duur 120 euro. En ik denk dat ik dat ook helemaal niet trek nu, kan misschien 5 minuten staan dan heb ik al last van mn rug en vervolgens harde buik... het is echt een stuk zwaarder deze zwangerschap. Maar krijg nu ook oefeningen als het goed is.
@mayd thnx!! @natascha hier niets vernomen vh,draaien geloof ik..... Dus spreek het ff flink toe haha @hier bevalt yoga prima. Betaal 32,50 per maand (volg,t 3 maanden) Vanmiddag nog naar t werk, ondersteunen bij aansluiten morfinepomp.... Dus nu ff slapen & vanavond lkkr op de bank voetbal kijken
Juist als je last van je rug enzo hebt is de Zwanger-fit een enorme afrader! Kan misschien zijn dat ik juist een slechte heb getroffen, maar ik vind de begeleiding slecht en ik moet die vrouw er zelf op attent maken dat je met BI en Ischias bepaalte oefeningen en bepaalde toestellen helemaal niet mag doen. Zwanger-fit trok ik gister al niet meer. De zwanger-actief is onder begeleiding van een erg goede en ervaren fysio (die zelf ook 3 kinderen op de wereld heeft gezet) en je doet oefeningen op een zachte mat... ook krijg je goede ontspanningsoefeningen en als je even niet mee kunt komen of het is te zwaar, dan krijg je direct aanwijzingen en begeleiding. Deze heb ik de vorige keer ook tot 37 weken gedaan en was erg goed te doen. Ze houdt met de oefeningen echt rekening met het stadium van je zwangerschap en je zit met dames die nagenoeg tegelijk met jou zijn uitgerekend in een groep.
nou, maar goed dat ik een mail naar de Wij.nl consumentenservice heb gestuurd omdat ik het afhaalbericht voor de Blije Doos nog niet had.... Ik heb wel een bevestiging van inschrijving gehad, maar die is uiteindelijk niet geregistreerd bij Wij.... Gelukkig gaan ze het nu in orde maken hahaha
Maar goed dan idd MayD. Want die doos is best leuk!! KReeg je ook geen wij magazine dan? Ik denk dat ik hele beweging maar oversla, ja slecht I know, na de zwangerschap maar weer. Misschien krijg ik bij deze cursus wel wat oefeningen, die ik thuis kan doen...
Ik kreeg wel gewoon de Wij... dat wel.... maar ik stond dus niet voor de doos geregistreerd... heel vaag. Ach en wat de beweging betreft... doen wat voor jou lekker voelt hoor. Ik vind het persoonlijk wel fijn om even te bewegen (maar niet overdrijven hoor). Het is ook gewoon even mijn avondje weg en genieten van de zwangerschap
ophaalbericht net per mail gekregen en ter compensatie krijg ik nog een extra jaar Wij gratis... wat een service bij zo'n gratis dienst
Nou meiden, eindelijk een bericht van mij. Vanmorgen controle gehad, maar bloeddruk was aan de erg hoge kant (bovendruk 96), gelijk door gestuurd voor bloedprikken en urine afgeven. CTG gehad van ruim een uur. Bloeddruk was weer iets gezakt, hartslag zag er goed uit. Alleen hebben ze eiwit in mijn urine aangetroffen wat kan duiden op een zwangerschapsvergiftiging. Gelijk helemaal in de stress natuurlijk. Ben inmiddels opgenomen en moet 24 uur mijn urine opvangen. Morgen aan het einde van de dag zullen we meer weten. Mocht het zo zijn dat het zwangerschapsvergiftiging is, dan zullen ze gaan starten met longrijpertjes voor onze kleine jongen...
missq, jeetje het zit je ook niet mee...probeer zo min mogelijk te stressen he...voorzover dat uberhaupt mogelijk is??? Ik hoop voor je dat het meevalt en je rustig weer naar huis kunt morgen.
Hè bah missq, dat is schrikken... Die bovendruk is juist laag toch? Bij mij altijd over de 100, rond de 115 ofzo? Onderdruk is hier wel gestegen naar 69 maar dat is juist netjes voor nu (was altijd 55-60). Maar hoe dan ook, zwangerschapsvergiftiging is heel naar, bah! Toen ik met 28 weken werd opgenomen heb ik er ookover nagedacht hoe het zou zij. Om dan te bevallen maar gelukkig niet aan de longrijpingsmedicatie gehoeven... Ik duim voor je dat jij dat ook niet hoeft.... Sterkte! MayD wat stom van die cursus, ik zou een klacht indienen en (deel) van mijn geld terugvragen! Hier nog steeds niks gehoord van zwangerschapsgym. Ik blijf twijfelen of ik het wel wil laten doorgaan, annulering moet voor ik de definitieve startdatum hoor... Aangezien ik nu zo'n beetje niks mag is het wel een beetje zonde als ik er niks aan heb hè.... Mmmm wat raden jullie aan?
@MissQ damn!!! Hopelijk valt het morgen nog mee..... Sterkte / succes en zo min mogelijk stress... Dikke knuffel!! @josjo pff lastige.... beetje bewegen is juist wel goed, maar je moet je er zelf goed bij voelen. Ik vind yoga heerlijk, bewegen, ontspannen en toch ruimte creeeren voor mn kleine ..... Maar weet niet of je daar nog mee kunt starten?? @mayd OPHALEN dus
MissQ jeetje dat is schrikken zeg! Ik neem aan dat je bedoelt dat je onderdruk 96 is? Dat kan idd duiden op zwangerschapsvergiftiging... Gevaarlijk voor jou en je kindje, een vriendin van mij heeft dat ook gehad. Maar ik hoop maar dat het meevalt. Gelukkig ben je nu in het ziekenhuis en worden jullie goed id gaten gehouden daar. Rustig aan en we horen wel.. Josjo is die gym echt met fanatieke oefeningen dan? Meestal stelt het niet veel voor..en is het meer praatclubje.