januari 2013 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sorien, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    @Alf: wat vreselijk! ik hoop echt voor je dat je dit wondertje over ong. 7 maanden in je armen kunt sluiten...

@MayD: wat leuk, ik doe ook elke 4 weken een foto: vandaag wordt de 2e gemaakt :) hier al wel een buikje, maar dat komt door mn darmen (enorm last van obstipatie!)

Verder is het fijn om te lezen dat anderen dezelfde zorgen delen en ook kwaaltjes ;)

Dinsdag heb ik de intake gehad bij de verloskundige, het was een hele aardige en spontane meid! Dinsdag a.s. de echo, ben erg benieuwd (en ook een beetje ongeduldig en zenuwachtig...)

Liefs

2. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    @ Pixel: dat gevoel in je buik heb ik ook al wel eens... ik ging er eigenlijk ook gewoon van uit dat het bandenpijn is... maar ik weet eigenlijk ook niet of het daar nog te vroeg voor is :(

3. Denim

Denim Niet meer actief

hallo allemaal,

Ik melde me ook! ik ben nu 9 weken zwanger en uitgerekend begin januari hihihi. Afgelopen maandag voor het eerst naar de verlos geweest en het is echt een topmeid! helaas stopt ze over 2 weken! Ik heb het hartje gezien echt top!

Ik begin ook al aardig een buikje te krijgen, wel vreemd als je bedenkt dat het kindje pas 2 cm is. Misschien omdat dit de 2e is?
    Verder heb ik ook al een zoontje van 16 maanden!

Ik heb heel erg dubbele gevoelens, ik ben heel blij dat het kindje er is maar vind het ook heel moeilijk. Dit omdat ik alleenstaand ben! Maar we redden ons wel hoop ik!

En hoe kan je zo'n leuke banner onderop krijgen??:(

liefs oppasje :D

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Oppasje: Welkom! een banner kun je krijgen via deze pagina (banner) of klikken op de banner van een ander en dan stap voor stap alles aanpassen en via gebruiksinstellingen in de handtekening zetten

@ Mich: het kunnen best de banden zijn hoor. Ik had het bij mijn vorige met 5 / 6 weken al....

@ Pixel: wat leuk om zo'n trots verhaal te lezen en wat fijn dat je man weer werk heeft!

@ hier: vandaag dubbel goed nieuws: mijn dochter heeft een mooi rond hoofd en hoeft geen helm! (heeft het harde werken toch geloond) en ze heeft geen HD, maar te korte spieren. Ook hiervoor hoeft ze in eerste instantie geen spreidbroek, maar gaan ze eraan werken met oefen-/fysiotherapie. Helemaal happy

5. Alf

Alf Niet meer actief

Mich, dankje, hoop ik ook. Maar ik ben nog steeds behoorlijk nerveus. Het gaat ook allemaal niet helemaal soepeltjes met al weken af en aan oud bloedverlies. Ukkie trekt zich er niets van aan en groeit vrolijk verder, maar mama zit in de stress, hihi..

MayD, Wat fijn dat je dochter geen HD heeft! Dat moet een hele opluchting zijn!

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Is zeker een opluchting... maar die te korte spieren moeten we ook flink aan werken hoor.

Nerveus... heulemaal niet hahaha

Kan niet wachten tot het weer 4 juli is!

7. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames! Ik (her)meld me hier ook even!
    Gisteren voor het eerst echo en... hartje klopt en het is er eentje!
    Verder ben ik opeens een weekje naar voren geschoven, dus nu uitgerekende datum 2 januari...
    Ook gelijk drie buizen bloed laten afnemen, waaaa ;)
    Kiezen jullie voor een combinatietest?

8. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

@ Evaatje en Oppasje en andere dames die ik misschien vergeten ben: welkom hier.

Wij hebben besloten om geen combinatietest te doen maar alleen de SEO bij 20 weken. Lang over nagedacht maar dit afgelopen week besloten. Mocht bij de 20 weken echo iets worden gevonden dan kijken we wel verder.

9. Alf

Alf Niet meer actief

Evaaatje, welkom. Lekker hoor; een week naar voren!

Wij doen alleen nekplooi, geen combi test. En wel de SEO met 20 wkn. Lastig hè, al die keuzes.. je wilt niet teveel weten, maar ook niet te weinig ;)

10. Alf

Alf Niet meer actief

May D, dat kan ik me voorstellen dat er hoop zorg in de korte spieren gaat zitten. Maar de vooruitzichten zijn dus goed?!

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ja Alf, de vooruitzichten zijn gelukkig goed... heel erg blij mee.

Welkom (terug) Evaatje!

M.b.t. combinatietest: wij doen het niet... aangezien het toch maar een kansberekening is en ik heb het al 2x in mijn omgeving gezien dat de combinatietest ernaast zat... met alle gevolgen van dien.

Wij hebben de GUO met 20 weken (geen SEO) en dat is voor ons genoeg. Meer hebben we bij onze dochter ook niet gedaan.

12. Alf

Alf Niet meer actief

Snap je helemaal. Ken de onrust verhalen rondom kansberekening ook.
    In mijn zkh kijken ze standaard naar nekplooi. Combitest heb ik geweigerd.

Wat is eigenlijk verschil tussen SEO en GUO?

13. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

Volgens mij is de GUO uitgebreider als het SEO en krijg je die op medische indicatie bij voorbeeld bij erfelijke ziektes in de familie. De GUO wordt geloof ik ook altijd in een ziekenhuis gedaan.

14. Alf

Alf Niet meer actief

Ah, thnx!
    Ik ben dit keer medisch en moet dus voor 20 wkn in zkh zijn. Zal eens vragen wat ze bij mij doen (ook ivm late mk met 18wkn)

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    GUO is inderdaad op medische indicatie en wordt ook niet in alle ziekenhuizen gedaan... ik moet voor de GUO namelijk naar Enschede, terwijl de SEO gewoon in Almelo en Hengelo gedaan kan worden.

Wij hebben een GUO omdat ik ben geboren met een schizis. Het gaat bij een GUO alleen om aangeboren afwijkingen die in de familie voorkomen. Op basis daarvan krijg je die.

Voor de normale SEO moet je hier ook naar het ziekenhuis omdat de VK niet daartoe bevoegd is.

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    hey dames, rustig hier... goed weekend gehad allemaal?

17. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hallo dames,

Hier weer een druk weekend achter de rug. Hoe is het daar?
    En hoe zit het met de kwaaltjes?

Ik heb het gekke idee dat ik misselijk word van de gravitamon tabletten. Gister had ik er namelijk 1 vergeten in te nemen, en de hele dag nergens last van gehad. En vanmorgen geslikt, en je raad het al, weer onwijs misselijk!
    Een paar van jullie zeiden al dat er misschien wel een alternatief is voor mijn allergie medicatie, ik heb volgende week dinsdag een intake afspraak bij de verloskundige en zal het dan direct even vragen.

Voor de rest voel ik me overigens redelijk, ben erg moe, maar dat ligt niet alleen aan mijn zwangerschap, en heb een vreselijke trek in melk!

Groetjes

18. Alf

Alf Niet meer actief

Aha. Snap 'm.

Bij mij staat ik het verslag voor de komende afspraken wel GUO (?) Heb zelf geen aangeboren afwijkingen of in de famillie. Maar omdat er wat gelazer is met de gegevens van mijn vorige zkh, en spaarne nu zodoende niet beschikt over de chromosoom uitslagen van dochter* en ons beiden wellicht 'for the safe'?

19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Alf: da's heeel goed mogelijk hoor! Wel een fijn gevoel hoor, zo'n GUO... kijken ze net ff een beetje beter naar alles.

@ Mutsz: melk? Hier is het kaas, kaas en kaas... in alle soorten en maten! (alleen geen rauwmelkse kaas)

Misselijkheid is hier na 1x spugen 's morgens wel over. Al is het ook niet echt braken, maar meer het legen van de maag na het drinken van water. Ik heb de davitamon mama+visolie en neem ze pas in als de ochtendmisselijkheid weggetrokken is samen met mijn ontbijt.

20. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    @Alf: je gaf eerder aan dat je je zorgen maakt, ook omdat je af en aan oud bloesverlies hebt... dat had ik tot 7 weken ook steeds, zelfs een keer lichtroze bloesverlies... daarom al vroeg een echo gehad en deze was goed! de gyn zei dat er echt niets was om me vooralsnog zorgen om te maken... oud bloesverlies schijnt sowieso niet ernstig te zijn (tenzij het overgaat in helder bloedverlies), dus miss stelt dit je iets gerust?

@hier: vlagen misselijkheid, maar gelukkig nog niet hoeven overgeven... Morgen weer een echo, ik ben superzenuwachtig! en hoop zo dat ik het hartje nog zie kloppen....

Deel Deze Pagina