januari 2013 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sorien, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hallo dames,

Alweer een weekje is voorbij gevlogen!! Morgen is het dan eindelijk zover, de eerste afspraak bij de verloskundige, vriendlief gaat mee, ben echt heel erg nieuwsgierig wat ze allemaal gaat vragen etc. Maar dat is dus pas morgen avond.
    Van het weekend echt een MEGA druk weekend gehad. Vandaag was ik dus vrij, en heb het er dan ook flink van genomen. Had lekker geen wekker gezet gisteravond en sliep zomaar van 00.00 tot 13.30 uur vanmiddag!!! Echt aso maar had het blijkbaar nodig :)

Ik wilde de dames die mij gerustgesteld hebben en uitgelegd hebben hoe en wat betreft echo's even bedanken. ;) Voel me er een stuk beter onder nu!

Ben heeeeeeel erg benieuwd wanneer ik mijn eerste echo zal krijgen. Daar maken we morgenavond ook meteen een afspraak voor.

@pixel: fijn om te horen dat de assistente zo fijn prikte, hopelijk voel je je snel weer stukken beter!

@mayD: Wat leuk dat je kleine meid het zo goed doet! Wat vond ze van haar eerste koekje ? ? ?

@sabiine: gefeliciteerd!!!!

verder hier: Ik ben vorige week dinsdag gestopt met de gravitamon pillen om even de proef op de som te nemen. Mijn vermoedens waren dat ik misselijk werd en me zo belabberd voelde door die tabletten. En dat klopt dus. Heb ze nu bijna een week niet meer geslikt en ben alleen woensdag nog even misselijk geweest. Voor de rest voel ik me nu echt stukken beter!!!:D dus morgen meteen aan de vk vragen of ik een alternatief moet slikken of ik ook zonder verder mag :)

2. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    @Pixel: fijn dat de vitamine shot meegevallen is! en ook fijn dat je je minder misselijk voelt, dat heb ik sinds gisteren ook (al maak ik me er dan juist weer zorgen om).

@MayD: hoe is het eerste babykoekje bevallen? vond ze het lekker

verder lees ik hier toch wel dat iedereen meerdere echo' s krijg, dat ga ik toch eens met mijn vk bespreken.. die 2 echo's zijn natuurlijk ook echt weinig, zeker omdat er bij mij na 12 weken niet even een check wordt gedaan (en volgens mij kan de vk dan het hartje nog niet horen met de doptone..)

3. Alf

Alf Niet meer actief

Pixel, een goede prikzuster moet je zien te houden ;)

Wat spannend dan, de echo's. Hoever was je de voorlaatste keer? Hopelijk ben je die grens voorbij en kun je na de komende echo volop gaan genieten!

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Alf: och, die drie keer doen het hem inderdaad niet... hahaha

@ mutsz: Misschien i.p.v. Gravitamon de Davitamon Mama+visolie? Die heb ik bij de vorige zwangerschap geslikt en nu weer. Het bevalt me goed.

@ Mich: 2 echo's zou ik ook wat weinig vinden hoor! Gewoon aangeven! Hier dus met 8, 12, 30 en 35 gewoon bij de VK en die van 20 in het ziekenhuis.

Het babykoekje vond ze nog niet zo'n succes. Toen ik heb verkruimelde in een beetje yoghurt ging hij wel op. Rare griet

5. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @allen... hier ook davitamon mama, bevalt me prima!! :)

Heb me een tijdje niet laten zien.... wel in een ander forum.. maar werd toch wel erg onzeker door her en der soms (te) veel te lezen....
    Maar ben er weer... alles gaat nog steeds goed!! Vrijdag mogen we weer naar de gynaecoloog voor de 4e echo... er van uit gaande dat dit allemaal goed is... :)

Waarschijnlijk mag ik daarna naar de verloskundige... maar weet zelf eigenlijk niet of ik dit wil....
    Heb veel meegemaakt bij vorige mk's (2x) en ben nu net een beetje zeker.... krijg ik zooi met ontlasting.. (had al zo nodig movicolon.... nu vragen of ik naar 1x per dag mag...) pff
    Iemand tips/trucs voor overgaan naar vk of bij gyn blijven??
    Wil sowieso bevallen in het zh........

6. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

Ja inderdaad, ik weet al dat ze mij de volgende keer ook prikt (23 juli) dus dat scheelt...

De vorige keer was ik 11 wk en 2 dagen toen we de derde echo hadden en toen bleek dat het kindje al met 8 wk en 1 dag was gestopt met groeien. Ik liep dus al 3 weken rond met een overleden kindje terwijl ik nog steeds misselijk en alles was. Mijn lijf stootte het uit zichzelf niet af. Het meest erge vond ik nog dat ik met 7 week en 4 dagen een hele goede echo had gehad en dus vlak daarna moet het hartje gestopt zijn. Uiteindelijk heeft mijn lijf een week later, na medicijnen vd gyn te hebben gehad, het kindje afgestoten....

Nu hebben we ook 2 goede echos gehad maar ik zal er pas echt gerust op zijn als de derde van 3 juli ook goed is, die krijg ik dus dezelfde tijd als de vorige keer....

7. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    goedemorgen dames

Zie dat hier nog een forumgedeelte is voor zwangeren die uitgeteld zijn in januari.
    Was al druk aan de praat bij het bevallings gedeelte van januari.

Ben inmiddels 9 weken en 3 dagen zwanger, 2 echo's gehad en last van bepaalde dingen (lage bloeddruk, rugpijn en misselijkheid)

Als er nog vragen zijn stel ze gerust!

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hey Akkoe! Leuk dat je ons weer gevonden hebt! M.b.t. VK of Gyn... ik heb goede ervaring met beide. In mijn vorige zwangerschap bij een VK-gemeenschappelijke-praktijk gezeten met 5 verschillende VK's. Uiteindelijk op het laatst toch doorgestuurd naar het ziekenhuis voor inleiding en ben daar bevallen met behulp van de ziekenhuis-VK. De gyn deed uiteindelijk alleen ff inwendig onderzoek. Al met al heb ik in beide gevallen geen slechte ervaringen gehad.

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Dani86: welkom!

@ Pixel: kan ik me indenken hoor! Ik voel nu telkens of mijn BM verdergroeit... ik weet dat het niet een garantie is, maar hij wordt wel telkens een beetje groter. Dus ik hou moed.

Volgende week duurt nog zo lang he?

10. Alf

Alf Niet meer actief

Jeetje ja, ik snap dat de komende echo dan een hele spannende voor je is.
    Ik duim alvast voor je!

Fijn dat je dezelfde prikster hebt! Scheelt al de helft!

11. Alf

Alf Niet meer actief

MayD, vanaf wanneer kon jij je bm voelen?

12. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    @Pixel: kan me voorstellen dat je pas gerust bent als je volgende echo goed is, lijkt me echt vreselijk als je je nog zwanger voelt en blijkt dat het hartje eerder al gestopt is... hopelijk gaat de tijd een beetje snel en heb je snel weer een goede echo!

@MayD: hoe voel jij je baarmoeder groeien? Het is natuurlijk mijn eerste, maar ik denk het namelijk zelf ook te kunnen voelen..

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    De BM voelde ik vanaf 10 weken zo'n beetje net achter mijn schaambotje omhoog komen. Nu voel ik duidelijk een harde rand van een 2cm boven mijn schaambot uitkomen.

Hij is nu groter dan vorige week.

14. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    BM voelen.....?

Hier geen idee wat je kan en mag voelen..... Hihi
    Nog steeds wat onwennig....

@mayd ok, wacht vrijdag controle gyn nog wel ff af wat hij ervan zegt...

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Komt vast goed meis!

16. Alf

Alf Niet meer actief

Hoi Meiden,

Termijn-echo gisteren was goed!
    Ben wat vooruit gezet. Schiet lekker op zo! Zondag de 12 weken bereikt!
    Volgende week nog de nekplooi meting en dan afkicken van de echo's..

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Fijn! Zo ben je sneller bij de magische 12!!!! Mooi nieuws!

18. Alf

Alf Niet meer actief

Jij zaterdag al! Fijn he?!

19. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    @Alf: dat is fantastisch!!! en wat heerlijk dat je nu al zo snel de 12 weken grens bereikt :)

Hier nog 1,5 week geduld..

20. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

@ Alf fijn dat alles goed is, kan zelf ook niet wachten tot dinsdag....

Deel Deze Pagina