januari 2013 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sorien, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    MayD oh ja dan zou ik die oefening ook niet doen nee... enne, dat aankomen, ik was bij de eerste ook veeeel sneller aangekomen. Vond ook dat ik goed moest eten (lees veel) haha. Nu pas ik echt op en heb ik vaker trek en stel het dan toch even uit. Mijn vriendinnen vinden dat slecht maar zo lang ik me goed voel, er niet van flauwval en ook niet afval...? Ik zit nu met 15 weken op 1,5 kilo, vind dat wel fijn..

In het andere jan topic (16-31 jan mama's) wordt er al flink geshopt. Ik denk dat het anders is als het je eerste is, maar zij hebben bij 13 weken al kinderwagens en kinderkamers besteld haha. Hoe is dat hier?

En wil iedereen weten wat het wordt? Wij denk ik niet, al twijfel ik nog... bij Annelynn wisten we het niet en dat is echt heeeel leuk, werd ineens overladen met roze: kaartjes, slingers, kleertjes, kadootjes, heeel leuk :D. Als ik er zo over nadenk, denk ik dat ik het weer een verrassing wil laten zijn :)

2. Alf

Alf Niet meer actief

Vorige keer hadden we met 15 weken het kamertje en de hele reutemeteut erom heen besteld. Helaas ging het niet goed en moesten we alles annuleren. Deze keer zijn we minder gretig. Na de 20 wkn echo gaan we maar eens kijken of we alles nog steeds zo willen. Maar die eerste lol is er niet helaas..

Wij willen niet weten wat het wordt. Wel getwijfeld, en manlief nog steeds af en toe, maar hoop dat toch beebje en de echoscopiste discreet blijven ;)

3. tulip

tulip Niet meer actief

mayd, ik zit nu op -2,5 maar heb wel het gevoel nu ik weer eet dat het wel goed komt haha.

@ willen weten: tja wij zijn een beetje apart denk. Met onze dochter wilde mijn man het per se niet weten. Ik ben daar toen in meegegaan. Maar heb hem wel gezegd dat ik het bij een evt. volgende wel wil. Dat is nu dus en ik ga 100% zeker vragen wat het wordt. Mijn man wil het nog steeds niet en heb hem gezegd dat hij dan maar buiten wacht;) De babykamer wordt rood met wit en blauw, dus neutraal en shoppen doe ik wel alleen:)

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik eet ook niet meer zoveel als dat ik bij mijn dochter deed hoor... maar ik heb ook bij lange na niet zo'n honger... zal wel goed zijn zolang ik gebalanseerd eet met alle vitamines en mineralen.

Wij willen wel weten wat het wordt, leuk!

Shoppen? Bij de vorige hadden we de halve uitzet al voordat ik zwanger was (wij hadden namelijk willen adopteren als het niet was gelukt). Nu heb ik de dubbele wagen en een nieuw bedje voor mijn dochter met 6 weken zwangerschap gekocht (te mooie aanbieding om te laten staan). Verder wacht ik de geslachtsecho nog even af. Als het weer een meisje wordt hoef ik niet zoveel te shoppen. Als het een jochie wordt, dan moet ik gaan uitsorteren en shoppen... wat een ramp zou dat zijn zeg! (lol)

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Tulip: ik heb een kennis die zit nu op -5 aan het eind van haar zwangerschap... baby komt niks te kort hoor

6. tulip

tulip Niet meer actief

mayd, haha daarom zou een jongen wel leuk zijn, I love shoppen....nee hoor gekheid, het maakt mij niks uit, maar wil het wel graag weten.

7. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @ff weer hier.....
    Leuk dat jullie t willen weten en gericht kunnen shoppen :)
    Wij houden t vol tot aan de geboortr, heerlijk om lkkr neutraal maar toch vrolijk te shoppen! Lijkt me erg gaaf!
    Kinderwagen inmiddels wel aangeschaft, gaaf leuk leuk!

Nu nog hopen dat t morgen bij,fysio meevalt.... Best te,doen, weinig klachten, behalve tijdens 'moves' met t werk..... Ben benieuwd.....

@mayd hoe gaat ie daar met,de,klachten?
    En hoe ist met,de,rest....?

Trusten :)

8. tulip

tulip Niet meer actief

akkoe, o leuk...wat voor kinderwagen heb je gekozen??

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ja, Akkoe, wat voor wagen is het geworden??? En hoe was je fysio-afspraak afgelopen?

Bekkenklachten worden hier wel meer hoor. Ik hoop dat mijn nieuwe bekkenband snel binnenkomt.

10. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @hier kinderwagen van joolz 2012! Met 150 euro korting kon ik hm niet laten staan.... Was in onze ogen meest degelijk, praktisch en niet zo groot als ie is ingeklapt :) donkergrijze bekleding met aluminium kleur frame, prachtig!

@fysio..... Er is hoop... Geen bekkenklachten, maar ik gebruik onderste deel vd rug vrijwel niet. Is liggend wel flexibel, maar bij staan minder. Als ik zo doorga ben ik n mooie hernia aan t ontwikkelen.... Bij t opstaan ga ik vaak scheef (meer links dan rechts) omhoog.... Nu dus oefeningen omdat beter te krijgen....
    Nog 6weken de tijd voor.... Hierna zal mn buik in de weg zitten...

En ik kan t nu weten pfff pijn joh.... Maar goed vanavond late dienst en kijken hoe dit met inachtneming van houding gaat....
    Iom team 50% in ziektewet en volgende week opnieuw bekijken.... Als ik goed train moet t beter gaan haha

11. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Trouwens..... Mn heup probleem komt waars ook hierdoor..... Misschien na de bevalling een probleem minder :)

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Akkoe: wel fijn dat het geen BI is, maar rugproblemen zijn ook niet lekker hoor!!! Ik hoop dat de oefeningen hun werk doen. Wel goed dat je nog even hebt om er wat aan te doen.

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
  14. tulip

tulip Niet meer actief

mayd, gefeliciteerd!!! Wat leuk, een koningskoppel!!

15. Alf

Alf Niet meer actief

Superleuk MayD! Van harte!!!!

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dankjulliewel meiden!

Aangezien we volgende week weg zijn, wil ik je alvast veel plezier bij de pretecho wensen Alf!!!

17. Joycee

Joycee Actief lid

9 dec 2007
    179
    0
    16
    Helpende
    Hier even een kleine update, heb het erg druk gehad de afgelopen week vandaar dat ik amper aanwezig ben geweest.
    Ben nu ook te moe om alles terug te lezen, dus sorry als ik niet op jullie verhalen reageer. :(

Hier gaat het in ieder geval erg goed! Inmiddels alweer 15 weken zwanger.
    Gister toen ik van het werk thuis kwam lag er post van Meander. Toen ik deze openmaakte zag ik dus dat mijn contract (voor een jaar) erin zat!! Ik ben echt heel blij, uiteraard meteen ondertekend en deze is ook vandaag meteen op de post gegaan.
    Vandaag ben ik gezellig met m'n gezinnetje, m'n schoonbroer en een vriend van ons naar Mosaqua (subtropisch zwembad in Gulpen) geweest. :) We hebben een hele leuke en gezellige dag gehad! Vooral Lunabella heeft zich ontzettend vermaakt. Was voor mij de eerste keer daar, maar het is zeker de moeite waard!
    Alleen kreeg ik van een of andere meid (wel perongeluk) een trap in mijn buik.. Ben er behoorlijk van geschrokken en heb even erna toch wat krampjes gehad. Vriendlief heeft er meteen wat van gezegd en gevraagd of ze uit kon kijken omdat ik zwanger ben. Hij zei dit wel op een nette manier, hoor! Thuis toch maar even met de doppler geluisterd, maar alles is goed met de beeb. :) Gelukkig!
    Maar goed, we hebben in ieder geval een hele leuke dag gehad. Ben nu wel heel moe, dus ik ga lekker mijn bedje opzoeken samen met vriendlief!

18. Alf

Alf Niet meer actief

Thnx meis! Jullie hele fijne vakantie!

19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Thnx Alf!

@ Joycee: bah, zul je even geschrokken zijn of niet. Fijn dat alles alsnog goed was. En ook fijn dat je weer een contract hebt, super!

20. tulip

tulip Niet meer actief

Joycee, o das zeker schrikken..ik ben ook altijd op mn hoede in het zwembad.

Deel Deze Pagina