Bedankt! Hoe voelen jullie je? En krijgen jullie al een buikje? Ik ben de eerste 13 weken erg misselijk en moe geweest, steeds overgeven. Nu nog steeds beetje misselijk en moe, maar het gaat al wel veel beter. Ik hoop dat ik me snel helemaal weer topfit voel. Krijg inmiddels ook al een buikje, vandaag heb ik 2 zwangerschapsbroeken gekocht, dat zit toch wat lekkerder . Morgen moet ik naar de vk voor controle, spannend hoop dat ze het hartje kunnen horen! Verder heb ik 14 sept. de 20 weken echo.
welkom Iris! Wat vervelend dat je zo misselijk en moe was. Hopelijk snel minder. Hier ook wel misselijk geweest (ochtendmisselijkheid) en enorm moe... nu wel energie maar alweer bekkeninstabiliteit... je kunt niet alles hebben. Hier ook zwanger van de tweede en mijn buik is wel kleiner dan toen ik zwannger was van mijn dochter.
Hallo allemaal, Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Ik zelf ben uitgerekend op 10 januari 2013. Ik heb dinsdag 21 augustus a.s. de 20 weken echo. Spannend!!
iris, ook misselijk geweest hier, maar nu alles rustig gelukkig. Mijn buik is veel groter dan toen van onze dochter. Met 9 weken vroegen mensen op straat al hoever ik al was. Ik heb al een beste buik voor deze termijn. Bij onze dochter had ik dit met 25 weken ofzo. dribbel, welkom.
@MayD: wat vervelend lijkt me dat zeg! Had je dat tijdens je eerste zwangerschap ook? @ Dribbel: ook welkom @Tulip: ok en nu moet je nog wel even . Ik weet eigenlijk niet of ik bij de eerste met 16 weken ook al zo'n buikje had, maar denk dat het wel aardig hetzelfde ging... Voelen jullie de baby trouwens al bewegen in je buik? Ik sinds 14,5 week. Bij Iris ook al bij 16 weken trouwens, zo heerlijk kriebeltje in je buik. Ben blij dat ik dit nog eens mee mag maken allemaal
Welkom Iris en Dribbel! @Iris: wat vervelend dat je zo ziek bent geweest in het begin! Hopelijk gaat het snel beter. In het begin ben ik ook veel misselijk en moe geweest, ik moet zeggen dat ik me op dit moment prima voel. Heb helaas regelmatig last van bandenpijn, maar goed dat hoort erbij natuurlijk! Hier ook zwanger van de 2e en je begint het al aardig te zien.. bij mijn 1e zwangerschap zag je het nu nog amper! Verder nog even een kleine update vanaf hier. Inmiddels 18.2 weken zwanger, over 6 dagen de 20 weken echo! Spannend! Afgelopen zondag heeft mijn vriend de baby voor het eerst voelen schoppen, echt heel leuk. Gister heb ik eindelijk de stap durven zetten om mijn zwangerschap bekend te maken bij de organisatie waar ik werk (ik werk voor een intern uitzendbureau van een zorggroep). Ik was erg bang voor hun reactie omdat ik ten tijde van de sollicitatie al zwanger was, omdat ik toen nog geen 12 weken was had ik besloten om nog niks te zeggen. Ik bleef het maar uitstellen en maandag had ik echt zoiets NU ga ik het vertellen! Dus, ik had voor gister een afspraak staan en tot mijn grote verbazing reageerden ze juist positief! Ze vond het ook niet erg dat ik het nu pas vertel, omdat ik het in principe tot de 6e maand stil mag houden. Ik ben in iedergeval blij dat ze inmiddels op de hoogte zijn. Ze vroeg me ook of ik met 34 weken of 36 weken met verlof wil, ik heb het nu nog even op 36 weken gehouden, mocht het niet haalbaar zijn kan ik alsnog met 34 weken met verlof. De vrouw waar ik het gesprek mee had was zelf ook zwanger, dus dat was wel leuk. Verder eigenlijk niet veel te melden.. mijn 1e positiebroek is een feit, mijn eigen broeken gaan nu toch wel vervelend zitten.
Aan de nieuwe dames hier: welkom! Hier gaat alles zijn gangetje. Beebje voel ik behoorlijk vaak per dag en ook mijn mannetje kan het voelen (vindt ie heerlijk) en ik ben echt aan het aftellen tot 24 augustus, ben zo benieuwd hoe hij/zij gegroeid is en of alles ok is.... @ Joycee: we lopen bijna gelijk zie ik en ik heb 24 aug de 20 weken echo. Verder is het hier nog steeds erg rustig zonder kids. Maar nog 2 weekjes dan zijn ze er weer. Dit weekend maken we er een ontspannen weekend van: lekker relaxen aan het water.
Hoi meiden, lees af en toe mee maar ben druk aan het afronden op mijn werk. Nog een paar uurtjes en dan trek ik de deur voor drie (naar ik hoop lánge weken!) achter me dicht. Pixel, Wow.. voelt je man hem/haar ook al? Die schopt hard!
Ja dat kun je wel zeggen... hij kan hem/haar overigens alleen voelen schoppen als het rond mijn navelstreek is.... Je ziet mijn buik dan ook bewegen.... Verder naar onderen is mijn laagje spek iets te dik om dat al van buiten te voelen.... Wat hij/zij ook doet is als ik mijn hand op mijn buik dat leg hij/zij eronder door "zwemt" en eronder gaat liggen.... Ik hoop toch echt dat ik volgende week om deze tijd geen hij/zij meer hoef te typen....., maar dan ons meisje of ons jochie kan typen.... Voor de dames die net als ik nog niet weten wat het wordt, hebben jullie een voorgevoel? @Alf: alvast fijne vakantie en lekker genieten van de drie weken...
@ Dribbel: welkom! @ Joycee: wat fijn dat ze zo positief reageerden, dat zie je niet overal! Succes alvast voor dinsdag! @ Iris: bij mijn dochter in de zwangerschap had ik het al heel vroeg, vanaf bijna 10 weken al.... dus ik ben ermee bekend @ Pixel: heerlijk zeg, relaxen aan het water! En was fijn dat je de kleine al zooo goed voelt!!! En over gevoel.... ik had wel een jongetjesgevoel bij deze zwangerschap. @ Alf: Alvast fijne vakantie!!! @ baby voelen: ik voel de kleine alleen als ik op mijn rug lig helaas. Ik heb de placenta aan de voorkant. Ik ben zooo blij dat mijn man nu 3 weken bij me is. Kan ik lichamelijk ook een beetje uitrusten. Maandag vertrekken we naar vrienden en familie in Duitsland en we zijn een weekje weg. Nadietijd gaan we met de nieuwe slaapkamer van mijn dochter bezig. Heb er nu al zin in!!! Ik meld me bij deze even af voor de komende week, want door inpakken en een verjaardag morgen ben ik niet meer online. DAMES, AUF WIEDERSEHEN!!!
alf en mayd, fijne vakantie @gevoel, mijn gevoel wisselt eigenlijk heel erg... @hier, lekker het hele weekend in het zwembad poedelen, dan is het nog een beetje vol te houden.
MayD, fijne vakantie! Tulip, hier ook het kinderbadje vol voor de voetjes. Zelfs hier aan de kust is het stikheet. We gaan tegen vijfen maar pas naar het strand. Twee uurtjes strand en zee en dan hapje eten in de strandtent hmm.. Vakantie, ben vanaf donderdag weekje offline. Gaan naar Rome.
Alf en MayD fijne vakantie!! Ik heb het gevoel dat ik een jongetje krijg...maar ik ben wel weer erg misselijk geweest dus dan kan het ook heel goed weer een meisje zijn. Ik wil het trouwens ook niet weten, vind het veel leuker als het een verrassing is bij de geboorte. Dat moment bij Iris vond ik zo mooi
Hier had ik in het begin heel sterk het idee dat het wel eens een jongetje zou kunnen zijn, maar misschien komt dat ook wel doordat iedereen om ons heen vindt dat het na drie dochters nu wel eens "tijd" wordt voor eEn jongetje en ook allemaal zeggen oh dit keer wordt het vast een jongen..... Best raar want waarom zouden we met 4 meiden niet gelukkig zijn.... Ik neig qua gevoel nu toch weer meer naar een meisje maar nog 6 daagjes dan hoop ik meer te weten. Als het maar gezond is en alles erop en eraan zit, dat is toch wel het belangrijkste. Ik wilde het eerst ook wel als verrassing laten blijven (inderdaad dat moment is dan heel speciaal), maar uit praktisch oogpunt (heb nu dus echt alles roze met 3 dames) leek het ons toch wel handiger het te weten.... Dames ik ga weer badderen in de tuin. Fijn weekend verder.
MayD en Alf: fijne vakantie!! Geniet er van. Pff, wat een warmte! Hier in het zuiden van het land was het toch wel ruim 34 graden. Nu ik zwanger ben kan ik echt heel slecht tegen de warmte. Meteo Limburg verwacht morgen lokaal temperaturen van ruim 38 graden, dus morgen lekker de hele dag helemaal niks doen, haha. Vanmiddag wel gezellig een goede vriendin van mij en haar dochtertje (11 maanden) op bezoek geweest. Was erg gezellig en de kids hebben heel leuk met elkaar gespeeld.
Pixel...ja wat hebben anderen daarvan te vinden..tis jullie kindje en dan is het goed toch? Of tie nu een piemeltje heeft of niet Joycee, hier ook zuiden en bloody hot, maar volgens mij overal in nl. Hier vanmiddag visite gehad..morgen de hele dag lekker in het zwembad. Vanavond nog ff lekker samen in de tuin zitten.