Wij hebben geen kat, maar heb het wel eens vaker gehoord ja! Gezellig toch. Maar als ik dus rustiger aan moet doen ivm harde buiken, heb ik het recht om wat minder lang te werken? Of is het meer in goed overleg? Hoewel ik dat altijd zou doen, maar tis toch handig om te weten..
de dagen dat ik heb gewerkt merk je het gewoon dat het echt met pijn komt. dus 5dagen. OVer die extra uur pauze weet ik niks van maar goed ben ook maar een stageer. Ik heb ook het idee dat me stagebegeleidster vind dat ik zeur, vooral omdat ik in het begin boven de toilet hing. Ik heb altijd wel iets denk ik. Sterkte want het is echt vervelend. Ik werk als Doktersassistent, ik ga het morgen overleggen met me verloskundige want de papa maakt zich best wel zorgen.
@ Froetsel: misschien is dit een interessante link voor je. Het maakt niet uit of je nu stagair bent of een "gewone" werknemer... ook op stagairs zijn de arbo-wetten van toepassing en daar hoort de werkgever / stagebegeleider zich gewoon aan te houden (deze zijn immers bij wet vastgesteld). Zeker als doktersassistente zou je toch op meer kennis moeten rekenen. Loop je stage bij een huisarts? Kom voor jezelf op en laat je niet afschepen hoor! Arbo-advies.nl - Zwangerschap
Jemig.. ook ironisch dat ze juist in doktersland zo laten studderen dan.. Kan je opleiding hierin niks voor je betekenen??
Ik krijg steeds meer het idee dat ze me daar zien als mankracht, k belde vandaag dus weer dat ik niet kwam en heb hun op de hoogte gesteld van wat de verloskundige zei. Krijg je een reactie met; oh ik dacht dat het zo goed ging. Ik heb vaak het idee dat ik klaag daardoor stress ik me best wel omdat ik toch aan me uren wil komen alhoewel me dat veel energie kost. Bedankt voor de link!! Ja ik loop stage bij de huisarts. Hier heeft u recht op: regelmatige werk- en rusttijden extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd) een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank) geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten zwangerschapsonderzoek in werktijd. Nou dit allemaal is mij absoluut niet vermeld al die uren dat ik afwezig was ivm verloskundige/echo's heb ik dus als aanwezig gestaan, maar eigenlijk hoefde dat dus niet. Of zie ik het verkeerd?
Vandaag na de verloskundige geweest heb haar het 1 en ander gezegd bij de onderzoek merkte ze al gelijk dat ik een harde buik heb (ochtend). Ze vroeg me vind je dit hard? Ik zo oh nee dit is niks dit is hoe het is, daar schrok ze best wel van. Aangezien dat al een harde buik was. Ik heb het advies gekregen om 6uur per dag te werken en als dat de klachten niet doet verminderen halve dagen. School ook gelijk op de hoogte gesteld die raadden me aan om naar de verloskundige te luisteren en zelfs gelijk te beginnen met halve dagen. wel moet ik het overleggen met me stagebegeleidster van stage. Dus denk dat ik morgen maar weer stage ga lopen en het probleem aankaarten, ik denk dat ze op dit moment totaaaaaal niet blij met me zijn. Alhoewel ik me werk goed doe. Ohja, ik ben ook naar de fysio ivm bekken. Ik heb het echt goed te pakken!!
Froetsel, Grijp de hand van je school! Ze zijn ook verantwoordelijk voor het wel en wee van hun leerlingen lijkt mij. Dat ze niet blij met je zijn is hun probleem. Je loopt stage, je bent geen betaalde kracht. Hebben ze minder te begeleiden. Lekker toch
Jeetje Froetsel! Goed naar je verloskundige luisteren hoor!! En als school het ermee eens is, is dat het belangrijkste toch? Je bent niet in dienst hoor!!! Rustig aan, lekker halve dagen gaan werken en hopelijk gaat het dan beter. Ze hebben helemaal niks aan je als je straks in de ziektewet komt, toch? En tuurlijk mag je Wel naar de vk onder werktijd!! Dat doe ik ook hoor, dat lijkt me vrij normaal... Sterkte.
Ik ga denk ik beginnen met 6uur per dag als het me nog steeds zwaar word draai ik halve dagen of zal ik gelijk naar halve dagen? Nou mij werd altijd verteld dat het van me uren afgaat dat ga k dus nu ook niet meer doen amahoela Ja dat ga ik ook doen ga morgen even een gesprek aan met me stage begeleidster van school. Begin eerst met 6uur per dag als het echt niet gaat 4uur per dag dus halve dagen. Haha, ben benieuwd hoe ze zal reageren morgen. Bedankt voor jullie steun dames ik heb soms het gevoel dat ik me echt aanstel maar jullie geven me het gevoel dat dat het geval niet is, enorm bedankt.
Graag gedaan froetsel . Pfff heb morgen de 20 weken echo, ben nu al zenuwachtig.. Vind het erg spannend allemaal.
Spannend hoor, weet je al wat het word? Of hou je het geheim? Tijdens me 20 weken echo noemde ze haar steeds hem/hij. Dat maakte me wel onzeker maar ik had al aangegeven dat ik wist dat het een meisje was maar hun bevestigde het ook maar ze hebben het niet kunnen laten zien dus ik zie het wel verschijnen!
meid, dat had ik dus ook toen ik vorig jaar van mijn dochter zwanger was..... totdat ik dus bij de arbodienst terecht kwam en mijn baas de oren gewassen kreeg door de arbo-arts. Je moet in eerste instantie naar je lijf luisteren. Als je pijn hebt is dat niet voor niks! Oh meid, jij ook bij de bekkenfysio... niet leuk
Succes morgen Iris!! Froetsel, kun je dit schooljaar wel halen dan? Als je er in januari minimaal 3 maanden uit bent? Anders zou ik ze lekker laten zitten met hun stage. Gewoon je toetsen halen, inhaalstage komt wel. Met een beetje geluk hou je er dan een leuke baan aan over. Dit adres klinkt niet alsof je er veel aan mist..
zo, de geboortekaartjes zijn besteld samen met de geboortesuikers... we gaan ze deze keer zelf printen, dat scheelt ons 55 euro. Kaartjes moest ik nu wel bestellen, want de kaarten die we willen gaan uit het assortiment (scheelt ons nog eens 30 euro extra). Zo, ook weer iets van het lijstje gestreept.
Je bent lekker bezig MayD Ik word helemaal enthousiast van je verhalen. Ga binnenkort ook maar eens een paar boeken halen bij de drukkerij. Ik vond dat toen met onze trouwkaarten ook zó leuk!!