januari 2013 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sorien, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @pixel goed dat je gebeld hebt! Nu ff relax en tellen dus ;)
    @natas nice picture :)

Leuke gedichtjes, zijn er hier nog niet echt mee bezig.... Na 30wkn i,think haha
    Morgen controle vk & donderdag terug naar gynaecoloog. Mn klachten zijn gelukkig weg, heeft capsule toch geholpen! Fijn fijn
    Vandaag zelfstudie dag & vanmiddag vanuit huis dossiers overzetten in digitaal systeem (werk).

Lfs

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hey Dames!

@ Akkoe: balen van die schimmel, wel fijn dat er wat aan gedaan is nu

@ Natascha: leuk, die foto's!

@ Pixel: leuke text! M.b.t. de kleine voelen.. vanaf 28 weken moet je de echt opletten of je echt minder activiteit voelt... maar wel goed dat je het in de gaten houdt. Hier geukkig nog steeds happy met de doptone, kan ik zo nu en dan ff luisteren.

@ hier... de 26 weken komen alweer dichterbij! Tekst van het geboortekaartje is ook al lang klaar en de bijbehorende cartoon ook. Het wordt een grappig vervolg op het kaartje van onze dochter.

3. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

@ MayD: ja zo'n doptone lijkt mij ook wel wat... Mijn man heeft gisteravond met een leeg wc rolletje geluisterd en kon het hartje horen, maar ja daar heb ik zelf niks aan natuurlijk..:D

@hier: hele ochtend mijn buik nauwlettend in de gaten gehouden en als ik er heel goed op let (in de stilte), dan voel ik hem wel. Anders als voorheen (voelt verderweg, maar dat kan dus kloppen), dus vk ook niet meer gebeld. Maar hou het wel in de gaten.

Straks nog afspraak met de ha. We hebben besloten dat mijn mannetje zich laat steriliseren. We willen hierna geen kids meer (hij is 40, ik straks in januari 37 en samen hebben we straks 6 kids (3 van mij, 2 van hem en dit kleine ventje van ons samen) en dat is goed zo) en ik ben jaaaaaren aan de pil geweest en wil dat echt niet meer. En dus is dit de beste optie (voor ons dan, is voor iedereen natuurlijk weer verschillend).
    We willen ook graag dat dit gaat gebeuren ruim voordat ik beval, zodat we niet straks alsnog voor een verrassing komen te staan...:D;) dus strakjes heen.

Dan gaat manlief met jongste dochter nog laminaat halen en dan hoop ik dat na volgend weekend er echt een babykamer is ipv een opslagplek...:D;)

4. tulip

tulip Niet meer actief

Pixel, nou sterkte voor je man;) leuk dat jullie ook aan de babykamer gaan beginnen. Hier gaat het van het weekend beginnen, krijg nu ineens de kriebels..

5. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @Pixel succes/sterkte voor je man!! En fijn dat je nog wel wat voelt. En zkr fijn dat je man het wel hoort met het wc rolletje.... geeft vast iets geruststellends ;)
    Succes met de babykamer!!

@MayD damn jullie t kaartje ook al zo ver klaar.... haha Gevoel dat ik nu best wel achterloop ondanks dat ik wat dat betreft best wat tijd heb.... haha :D
    En ja die 26 weken.... wauw!!

@Tullip succes met het kamertje, komt vast goed

Las in ons 9 maanden boek dat de baby nu voor 85% levensvatbaar is (met hulp) toch ook wel fijn... hihi
    Iemand enig idee wat de schatting van het gewicht van de baby nu zegt over het gewicht bij geboorte?? Gewicht loopt nu telkens gemiddeld 150g voor.... Goede eter?:D

6. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Pixel snap dat je bezorgd bent als je je baby ineens wat minder voelt..las ergens dat je baby vanaf nu ook veel meer slaapt dan eerst, net als bij de geboorte. Dus dat zal er ook mee te maken hebben.. En als je man het hartje kan horen is dat iig fijn :). Doptone ben ik niet zo'n voorstander van, heb wel een luistertoeter gekregen, die kan je vanaf 26 weken gebruiken. Dus ben benieuwd..

Wij zijn nog helemaal niet met het geboortekaartje bezig! Binnenkort maar eens wat voorbeeld boeken halen. Leuk :). En de kamer gaat mijn man hopelijk dit weekend mee bezig, spullen zijn al voor groot deel in huis! Verf ed. Dus komt goed mag v mij wel snel nu, kan ik de boel lekker inrichten :)

7. tulip

tulip Niet meer actief

Iris, o leuk he dat inrichten!!

Akkoe, nu zegt het gewicht nog niet zoveel. Bij onze oudste liep ze met de 20 wekenecho nog netjes op schema, later begon ze wat achter te lopen.

8. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Zo ben weer goed gekeurd bij de vk.Kreeg alleen op me kop dat ik direct moet stoppen meende normalenvitamines slikken en dat ik toch echt zwangerschapsvitamines moet slikken.
    Ook moet ik beginnen met floradix omdat me ijzer wat zakt.
    En goeie nieuws heb geen BI het is me schaambeen ze had er heel moeilijk woord voor.
    Over 3 week krijg ik nog een medische echo omdat ik van ons dochtertje met 32 week al in zkh lag met weeën.
    Gaan ze met die echo dus kijken of alles nog goed dicht zit.
    Want bij Charlot had ik toen alverkalking op me placenta en weinig vruchtwater..

Hihihi heelverhaaalmzo.

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Natascha: wat goed dat je goedgekeurd bent! Maar euh, geen BI? hoe komt je VK daarbij? Die diagnose moet toch echt door een bekkentherapeut worden gesteld hoor..... maar goed. M.b.t. vitamines, tja als je zwanger bent heb je natuurlijk meer en andere vitamines nodig dan anders. Roosvicee Ferro werkt trouwens ook erg goed bij ijzergebrek, maar smaakt wel heel typisch. Hopelijk gaat nu alles goed en hou je het zonder weeën tot de "normale" termijn vol!

@ Iris: inrichten is idd het leukst!

@ Akkoe: schatting van gewicht tijdens de zwangerschap zegt niet zoveel hoor... hier werd met de groeiecho van 35 weken gezegd dat onze dochter maximaal 3200 bij de geboorte zou wegen, maar dat was uiteindelijk op een paar gram na 4 kilo! Niet al te druk om maken en niet superveel waarde aan hechten, tenzij het geschatte gewicht echt veel te laag ligt met de termijn waarop je zit.

@ Tulip: lekker he? dat je kunt gaan beginnen nu?

@ Pixel: zou wel fijn zijn als de babykamer vordert idd... succes! Wat knap dat je man voor sterilisatie gaat!

Hier zijn we nog steeds aan het dubben wat we aan anticonceptie gaan doen na de geboorte van ons kereltje. Beiden willen we nog geen "definitieve" stap nemen, maar ik wil ook niet meer aan de pil. Spiraal was mijn eerste optie, maar na wat gruwelverhalen van verschillende Januari 2012 mama's zie ik daar toch vanaf. Twijfel nu tussen OF een Nuvaring OF een heeeeeeeeeeeel lichte pil.... maar wil eigenlijk liever van de hormonen af.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Zwanger

01-01 Natascha1 - tweede kindje - Jongetje - Thuis - BV
    01-01 YoungMama - eerste kindje - Jongetje - Ziekenhuis - BV
    04-01 Akkoe - eerste kindje - VERRASSING - ZH (poliklinisch)- BV
    11-01 MayD - tweede kindje - Jongetje - ZH (poliklinisch) - BV(wens)
    13-01 Alf - tweede kindje - Jongetje - ZH - FV (waarschijnlijk)
    14-01 Non18983 - eerste kindje - Meisje -
    17-01 Pixel2011 - vierde kindje - Jongetje - Thuis (wens) - BV
    18-01 Josjo - tweede kindje - VERRASSING - ZH - BV
    23-01 Dolfijn1882 - tweede kindje - Jongetje - ZH - BV
    28-01 Froetsel - eerste kindje - Meisje -
    29-01 Tulip- eerste kindje - GEHEIM
    30-01 Iris2009 - tweede kindje - VERRASSING - ZH- BV

Afspraken:

04-10 Natascha1- pretecho 3D/4D
    11-10 MayD - controle VK
    13-10 MayD - pretecho 3D/4D
    13-10 Pixel2011 - pretecho 3D/4D
    16-10 Alf - echo (bm halslengte onderzoek) en controle gyn
    17-10 Tulip- pretecho 3D/4D
    24-10 Akkoe -30 wkn echo gyn (extra)
    24-11 Akkoe - zwangerschapsverlof
    07-12 Josjo - zwangerschapsverlof

even de lijst weer naar voren halen... zijn er nog nieuwe afspraken dames?

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    MayD de vk zei meer dat het echt me schaambot was en het voelt ook niet als mijn bekken..Ik was altijd aan de pil toen Charlot geboren was heb ik spiraal gehad.
    Watvoor gruwelverhalen heb jij gehoord dan?

12. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    MayD zou je de lijst met mijn nieuwe gegevens willen aanvullen?Heb ze onder me handtekening gezet.
    Lukt mij zo niet vanaf me iPad

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    #1113 Dubbeltje82, 2 okt 2012
    Laatst bewerkt: 2 okt 2012
    @ Natascha: nou, bekkenpijn begon hier ook met het schaambeen de eerste keer.... ook kan pijn in het schaambeen een teken van blaasontsteking zijn... hier doet een VK zo'n uitspraak niet zo snel en stuurt je eerder door naar de HA... maar goed, iedere VK werkt weer anders natuurlijk. Als het te lang aanhoudt en je vertrouwt het niet, kun je altijd nog naar de HA.

Je gegevens zal ik er ff bijzetten.

Ow ja, de gruwelverhalen: zwanger omdat de spiraal er ongemerkt uitgevallen was, spiraal vast in de BM-wand gegroeid, spiraal dwars door de BM-wand in de buikholte terechtgekomen, zwanger geworden met spiraal en de zwangerschap moeten beëindigen vanwege vergroeing van de foetus met het spiraaltje, opgezwollen buik doordat het spiraaltje de BM-wand niet schoonschraapte en nog een paar meer.... en dat alleen al in een groep van 25 dames... is me dan toch een iets te groot risico

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Zwanger

01-01 Natascha1 - tweede kindje - Jongetje - Thuis - BV
    01-01 YoungMama - eerste kindje - Jongetje - Ziekenhuis - BV
    04-01 Akkoe - eerste kindje - VERRASSING - ZH (poliklinisch)- BV
    11-01 MayD - tweede kindje - Jongetje - ZH (poliklinisch) - BV(wens)
    13-01 Alf - tweede kindje - Jongetje - ZH - FV (waarschijnlijk)
    14-01 Non18983 - eerste kindje - Meisje -
    17-01 Pixel2011 - vierde kindje - Jongetje - Thuis (wens) - BV
    18-01 Josjo - tweede kindje - VERRASSING - ZH - BV
    23-01 Dolfijn1882 - tweede kindje - Jongetje - ZH - BV
    28-01 Froetsel - eerste kindje - Meisje -
    29-01 Tulip- eerste kindje - GEHEIM
    30-01 Iris2009 - tweede kindje - VERRASSING - ZH- BV

Afspraken:

04-10 Natascha1 - pretecho 3D/4D
    11-10 MayD - controle VK
    13-10 MayD - pretecho 3D/4D
    13-10 Pixel2011 - pretecho 3D/4D
    16-10 Alf - echo (bm halslengte onderzoek) en controle gyn
    17-10 Tulip- pretecho 3D/4D
    22-10 Natascha1 - medische echo
    23-10 Natascha1 - controle VK
    24-10 Akkoe -30 wkn echo gyn (extra)
    01-11 MayD - controle VK + 30-wkn echo
    24-11 Akkoe - zwangerschapsverlof
    07-12 Josjo - zwangerschapsverlof

even Natascha d'r afspraken erbij gezet

15. tulip

tulip Niet meer actief

Mayd, lekkere verhalen,idd. Hier wel een spiraal straks. Tot nu toe de pil gehad, maar die wil ik niet meer. Definitief willen en kunnen we nog niks laten doen, want we zijn nog te jong. Doen ze pas vanaf 35 in principe.

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Mayd thanxx..

En oeffff dat zijn genoeg gruwelverhalen jakkie

17. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Die gruwel verhalen over een spiraal , bij een vriendin v mij gong het ook niet goed, ook id buikholte terecht gekomen en toen operatief moeten verwijderen.. En dat v zwanger worden en het dus niet weten lijkt me ook erg vervelend. Zo'n zwangerschap moet dan ook altijd afgebroken worden heb ik gehoord.. Niet leuk dus. Voor mij ook geen spiraal!

Ik heb as maandag weer controle bij de vk, 8 oktober

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi meiden, pff is het me toch weer niet gelukt om hier vaker te zijn... Heb het druk met werk en privé ook... Nog tien weken werken en dan verlof en dan wacht maar, dan zit ik hier lekker de hele dag haha. Hebben jullie ook zin in verlof? Ik heb heel leuk werk maar kan me echt verheugen op verlof haha

Hoe ver van tevoren stoppen jullie?

Pixel, fijn dat je uk toch voelt nog... Hier word ik nog gek vd bewegingen af en toe. Wel heel leuk hoor maar soms, dan drukt uk zo hard pff heftig kan dat voelen.! De doptone gebruik ik nu dan ook helemaal niet meer... Voor wie hem nog wil kopen: kost maar 30 euro dus valt mee :)

En was het mayd met zes kids? Wauw! Ja dan snap ik dat jullie voor die ingreep kiezen.... Wij zeggen nu ook na deze is het goed maar echt heel definitief ook weer niet. Maar aangezien ik twee keer met hulp van IVF zwanger ben geworden ga ik aan niks beginnen :D

Akkoe: tegen mij zeiden ze de vorige keer dat het zeker een 7-8 pond zou zijn bij geboorte. Ik ben vier weken te vroeg bevallen en ze was nog geen zes pond dus we zullen het niet weten maar of uk dan nog 1 kilo was gegroeid.... Denk het niet.

Die mc is mooi maar wel voor een jongen vind ik. Wij hadden een hele saaie maar met een hele mooie hoes. Kreeg van iedereen complimentjes, zeker handig als je het nog niet weet want dan kan je de mc al aanschaffen en de hoes later. Super ook voor de winter, lekker warm. Als we nu een jongen krijgen, bestel ik n blauwe :D hagou originals - hoezen met afritsbaar dekentje voor baby autostoel (bijvoorbeeld Maxi Cosi)

Collega van mij is ook zwanger geworden dwars door de spiraal en ze had het geluk dat de spiraal in de placenta groeide want daar kon hij geen schade aan de bmwand aanrichten (kapot prikken), toch wel een onzekere tijd geweest hoor... Ze ging op nacontrole of dat ding goed zat. Kreeg een leerling die allemaal zal te pielen (haha) met de inwendige echo. Haalde er iemand bij en die keek en zei: jaja nee hoor ja dat heb je inderdaad goed gezien. Mevrouw u bent zwanger, maakt u bij mijn collega een vervolgafspraak? :$ dussss ligt ze daar in haarblote kont in de beugels....

19. Joycee

Joycee Actief lid

9 dec 2007
    179
    0
    16
    Helpende
    @MayD, mag ik ook op de lijst? Zie namelijk dat ik er nog niet op sta, haha. :D

Hier eigenlijk niet veel te melden, heb het wel erg druk gehad de laatste tijd.
    25 september ben ik 20 geworden, heb van mijn grote meid een héle mooie tekening gekregen. En van vriendlief een weekendje weg! :D Aankomend weekend gaan we er samen even tussenuit, dit is de állereerste keer in 4,5 jaar dat we zonder onze dochter een weekend weggaan. Zal wel even wennen worden, maar moet ook eens kunnen vind ik. :) Lunabella gaat gezellig bij opa & oma (mijn schoonouders) logeren en dat vind ze ontzettend leuk, dus dat komt wel goed!
    Gister moesten we weer naar de vk voor controle. Alles was weer prima, buikje groeide goed zei ze. :p Krijg ook al een mooi bolletje als ik lig. Hartje was ook weer overduidelijk te horen! Over 3 weken moet ik weer terug komen en dan gaan ze meteen bloed prikken in verband met mijn negatieve rhesusfactor.

Lunabella is sinds deze week helaas wat ziekjes. Maar volgens mij heerst het best wel op dit moment want ben zelf ook niet helemaal in orde. Vandaag ook erg veel last van mijn bekken, heb me ook vanmorgen afgemeld van het werk omdat het echt niet ging. Zakte vanmiddag ook ineens door mijn been van de pijn. Voor de rest eigenlijk niet veel te melden..

20. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Heey meiden!

Ben al een tijdje niet meer actief geweest, drukke tijd achter de rug met de babykamer inrichten, verjaardag enzo. Babykamer is nu helemaal klaar alleen de accessoires nog:). Het word zo echt nu zijn kamertje af is!
    Zometeen langs de vk, ben benieuwd:).
    Merken jullie trouwens al dat je meer last krijgt van je rug? Als ik niet op tijd ga zitten dan kan ik aan het einde van de dag bijna niet meer lopen:/, herkent iemand dit?

Deel Deze Pagina