januari 2013 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sorien, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Die types hou je toch.. moest er alleen wel ff iets van zeggen..
    (om vervolgens de situ maar weer te sussen, geen zin in gezanik :p)

2. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Zooooo hier ook weer aanwezig. Wel gelezen vh wekend maar geen puf om te posten :D

Wat betreft ligging... hier ligt het weer onderin... denk wederom in stuit, voel namelijk trapjes onderin en kan ook daar contact maken. Ook wel aan mn rechterkant vd buik wat hoger... Dus kan maar zo dat het toch andersom ligt... haha.

Gisteren verjaardag gehad van een petekindje van mn man, erg gezellig, maar mooi geweest. Damn kon niet meer zitten joh, op t fietsje weer naar huis op tijd in bed tv gekeken....
    Ben ik toch potverdrie weer continu wakker, wat een drama dat gedraai en de zoektocht naar een fijne slaaphouding.... :S
    Dat was ff mn ego berichtje... pfff haha

Vanmiddag nog maar ff rusten @bed.... vanavond weer naar yoga, daar word ik toch echt ontspannen van heerlijk!! :D

Euh... op de lijstjes komen ook slaapzakjes voor?? Zijn deze direct nodig of kan dit na de geboorte nog gekocht worden?? (of als cadeau tip :D)

3. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    AKKOE vlgs mij zijn er niet eens slaapzakken in maatjen50/56

Dus die Ben je zeker niet direct nodig hoor ;)

4. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Nee ik heb ze nog niet gezien dus vond het een beetje vreemd... haha
    Toch fijn dat er nog wat op t lijstje blijft staan :D

5. tulip

tulip Niet meer actief

Er zijn wel hele kleine,slaapzakjes hoor. Onze dochter kreeg na 2 weken al een zakje aan, dan sliep ze veel rustiger.

6. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Tulip zijn dat speciale slaapzakken dan voor het inbakeren?

7. tulip

tulip Niet meer actief

Nee hoor gewone waar de armpjes doorheen gaan, maar ze lag rustiger omdat dr beentjes ook lekker in,die zak zaten. Werd ze niet wakker van dr eigen getrappel.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bij de Hema verkopen ze in de winkels slaapzakken maat 50/62.... Onze dochter lag er al vanaf nacht 1 in.

Ik weet niet of ze wel in het assortiment van Hema blijven, want ze zijn hoe langer hoe minder verkrijgbaar. Maar het is een gewone slaapzak met afristbare mouwen.

@ Akkoe: om op je vraag terug te komen: ze staan idd op lijstjes, maar zijn niet verplicht. Ik vond het wel fijn, aangezien wij de ramen 's nachts open hebben en het best koud kan zijn in de winter

9. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb er 1 van de babydump en van prenatal

10. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ik heb ook altijd slaapzakjes gebruikt, maar pas nadat Iris over ging van wieg naar ledikant. In de wieg hadden we een dekentje met lakentje, in het begin bewoog ze in haar slaap ook nog niet zoveel. Na een maand of 2 denk ik zijn we op slaapzakjes overgegaan.. ook eerst nog een inbaker slaapzak. Ik vond de slaapzakjes een stuk handiger trouwens.

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Wat grappig zeg dat er daadwerkelijk van die kleine slaapzakken zijn.Nog nooi gezien.
    Toen ons meissie nog in de wieg lag hadden we haar ingebakerd.
    Toen ze overging naar ledikant lag ze in de zijslaper dus we zijn pas laat begonnen met slaapzak.

12. Alf

Alf Niet meer actief

Hebben jullie de kindjes preventief ingebakerd??

13. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Alf nee Charlot had dit echt nodig ze sloeg zichzelf continu terwijl ze sliep..En als ze ingebakerd lag sliep ze een stuk rustiger

14. Alf

Alf Niet meer actief

Ik hoor het steeds vaker. Vind de theorie erachter -dat ze zich veiliger voelen doordat ze ze in de bm wanen- ook wel iets hebben.

15. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Poeh jeetje moet ff bijkomen.Had net toch een velle steken rechts in me buik en me rug. En de kleine is ook flink aan bewegen.
    Krijg er gewoon zweet aanvallen van bah...
    Als ik over een uur nog zulke steken heb zal ik de vk eens gaan bellen.

16. Joycee

Joycee Actief lid

9 dec 2007
    179
    0
    16
    Helpende
    Hoi meiden even een klein berichtje vanaf hier.
    Ik lees de laatste dagen wel mee hoor, maar heb eigenlijk nog geen zin gehad om wat te posten.
    Heb afgelopen zaterdagochtend doorgebracht op de verloskamers samen met vriendlief ivm veel harde buiken (heb er in een uur 8 gehad) en wat licht bloedverlies. Ik heb aan de ctg gelegen, uitwendige echo en inwendige echo gehad, urine is nagekeken etc. Gelukkig zag alles er goed uit. De lengte van de baarmoederhals was prima en had geen tekenen van ontsluiting. De bloeding kwam van mijn baarmoedermond, die was behoorlijk geïrriteerd en rood. Wegens de vele harde buiken heeft het ziekenhuis liever wel dat ik nu een stuk rustiger aan doe en dus voorlopig ook niet mag werken.
    Tsja, nu nog steeds last van harde buiken.. Ze zijn wel een stuk minder gelukkig, maar het is wel erg vervelend.

Verder eigenlijk niet veel te melden. Morgenmiddag moeten we met onze grote meid naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle. :)

17. tulip

tulip Niet meer actief

natascha, nou dat klinkt dus exact wat ik vrijdag had, ik dacht ff dat ik moest bevallen:(
    Het trok snel weg, maar de zeurende pijn bleef. Vandaag op blaasontsteking laten checken...niks te vinden.

Morgen ga ik de vk bellen, want ik heb ook een enorm zwaar gevoel van onder, alsof de beeb eruit wil ofzo....zo erg is het niet echt natuurlijk, maar het voelt niet goed. En ik heb het nu al een kleine week.

18. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Dat os schrikken joycee! De baby moet nu echt nog niet komen hoor.. Rustig aan jij!! Denk om jezelf en je kleintje he.

Tulip het kan ook zijn dat je baby op je blaas drukt, dat geeft ook dat gevoel. Ik heb het soms ook.. Maar t kan nooit kwaad op blaasontsteking te testen bij de ha.

Wat betreft het inbakeren hier zijn we op een gegeven moment mee begonnen omdat iris slecht alleen in slaap kon vallen. Het inbakeren gaf haar rust, veiligheid oid. Het hielp iig super goed!

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Joycee, mmm dat is niet zo fijn zeg! Rustig aan doen inderdaad... Maar weten ze niet waardoor het komt, die harde buiken en geïrriteerde bm mond?

Tulip, waar ik bij mij de blaasontsteking aan kon herkennen, was vooral dat het eventjes verlichtte als ik had geplast. Verder kan het ook verweking zijn hè... Veel oefeningen van je bekkenbodem doen hè. En bij mij hielp vorige keer veel fietsen ook om m'n bekkenbodem te trainen..

MayD ik realiseer me net dat jij best snel weer zwanger was hè? Hoe voel jij je nu. Lichamelijk? Ik merk nl al met uk die nu bijna 15 maanden is dat het niet zo heel lang geleden was dat ik zwanger was ;) haha.

Die reactie van dat kamertje niet gezien, al even niet gekeken op dat topic, ben nu wel nieuwsgierig naar die tut haha. Bij ons nog steeds de klamboe boven het bed, al wel nu al lang niet gezellig aan de zijkant gedrapeerd maar bij t hoofdeinde, meer uit luiheid om dat ding op te ruimen haha.

Heb wel zelf ook gezocht naar n mooie kroonluchter, is die van stoer en stippels geworden, helemaal happy mee! Wilde die al toen, alleen omdat we niet wisten wat t werd hebben we een heel andere lamp gekocht toen. Nu mag ik lekker los op t kamertje van Annelynn.. Dit weekend beginnen we met de kasten op onze kamer, dan kan de kleedkamer leeg en dan kunnen we aan de bak, jippie! Vorige keer waren we al lang en breed klaar ;)

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Lekkere kromme zin over die klamboe haha, wilde zeggen: hij hangt niet zoals hij hoort, mooi langs t bedje gedrapeerd maar opgevrot bij het hoofdeinde hihi

Deel Deze Pagina