januari 2013 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sorien, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ja zou het zeker laten checken iris

2. Alf

Alf Niet meer actief

Bij twijfel blaasontsteking inderdaad altijd ff laten checken!

En preventief aan de cranberriesap. Werkt hier als een trein!

3. Alf

Alf Niet meer actief

Werk, is hier ook noodzakelijk kwaad momenteel. Heb een eigen praktijk, hartstikke leuk werk (!) maar het interesseert me steeds minder.. wil gewoon lekker thuis zijn.. cocoonen..
    Apart.. is ZO niets voor mij, hihi..

4. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Morge dames.

Ben ff flink aan shoppen geweest bij de trekpleister en Hema.
    Echte supergeleidende spullen gekocht.
    Kon alleen de lillypads niet vinden dat is ook het enige nog wat ik moet hebben.

Ga maandag eens aanrommelen op de babykamer...

Iris al nar de ha geweest?

5. Alf

Alf Niet meer actief

Wat heb je gekocht?? :p

6. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Alf hahaha ik zal nooit aan me iPad gaan wennen Hihihi sorry voor die rare woorden.

Ik heb super veel spullen gekocht moet het zijn.

7. Alf

Alf Niet meer actief

:d :d

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    haha en wat zijn lillypads? Heb toch echt al een kind dus zou het moeten weten denk je? ;)

Iris, al bij de ha geweest? Blaasontsteking kan zorgen voor vroeggeboorte, maar, als je het regelmatig hebt (2 of 3 keer al), dan zou het ook kunnen zijn dat het komt door de streptokokken bacterie. Die moet ik laten checken (kweekje van urine) 5/6 weken voor de bevalling. Kan blindheid of zelfs doodgeboren kindje veroorzaken. Als ik die bacterie heb (vorige keer ook getest en had ik niet hoor), dan moet je aan een AB-infuus tijdens de bevalling. Heeft toch best veel gevolgen...

Dat meisje in het andere topic, Dani, had al een paar keer urine weggebracht maar bleef roepen: ik heb blaasontsteking. Ze bleef de klachten houden. Toen hebben ze uiteindelijk een kweek gemaakt en ja hoor, ze had gelijk. Alleen dat was in de dagen voor ze beviel ergens (als ik het goed heb onthouden), dus was te laat.. ze is zoooo overstuur met de gedachte dat ze gewoon nog zwanger had kunnen zijn als ze haar klachten eerder verder hadden onderzocht, zo zielig :(

Werk, hier dus nog 7 weken. Dat cocoonen is blijkbaar heel normaal, hoe leuk je baan ook is. Ik heb daar ook zin in. Ik voel me nog ook nog best fit dus zou fijn zijn om dan verlof te hebben hahaha.

Nog ff volhouden girls.... aaaargh :D

9. tulip

tulip Niet meer actief

Josjo, vind het ook zo'n triest verhaal van dani..ongelooflijk toch

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Lilly pads.

Zijn zelfklevende siliconen zoogcompressen ik vind ze geweldig.
    Je ziet ze ook niet onder je bh zitten..
    En je kunt ze continu hergebruiken aan het eind van de dag was je ze gewoon schoon met warm water en ff ontvetten met afwasmiddel.
    En natuurlijk voor de hygiëne ook regelmatig uitkoken.

Ze konden alleen mijn stuwing niet aan vandaar dat ik ook ff de natusan zoog compressen heb

11. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Handig die moet ik ook hebben! Wat een bende van die dingen heb ik vorige keer gebruikt!

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb de Lilipads ook gebruikt, maar ze gingen erg broeien en sloten de boel echt af. Toen toch maar wasbare katoenen zoogcompressen gaan gebruiken en die vond ik fijner (niet die van Avent, maar via Kaatjekatoen.nl).

Als ik jou was zou ik kijken of je ze van iemand kunt lenen om te testen.

13. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Echt een vreselijik triest verhaal van Dani zeg, bah. Kan me voorstellen dat ze daar overstuur van is.
    Ik heb vanmorgen idd urine weggebracht en was weer niet helemaal schoon, maar ook niet overduidelijk urineweginfectie. Maar ze hebben overlegd met de HA en ik krijg nu dus toch een kuur... Heb wel direct gevraagd of dat geen kwaad kan voor de baby, maar dat is niet zo. Dus ja beter nu idd een kuur dan een sluimerende blaasontsteking die zorgt voor ergere dingen. Vanmiddag ophalen en gelijk beginnen. Trouwens ben al een paar weken aan de cranberriesap, dat heeft dus niet helemaal geholpen bij mij.

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    In bed niet nee, maar in de kinderwagen wel! Je zit er immers met je snuffert bovenop als je met de kleine naar buiten gaat in de wagen

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Wat goed dat je toch bent geweest en dat er wat aan gedaan wordt.

Ken je de plasinstructies? Zo niet, misschien heb je hier wat aan (onderaan de pagina):

Bekkenfysiotherapie > Veelvoorkomende klachten bij vrouwen > Urineverlies of incontinentie - Fysiotherapie Miltenburg

Juist door goed leegplassen voorkom je het meest een BO. Sinds mijn vriendin deze instructies gebruikt heeft ze geen last meer gehad (en ze had het eerst toch elke 3 maand wel)

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    iris: fijn dat je toch een kuurtje hebt gekregen! Er zijn een aantal AB kuren die je gewoon mag tijdens zwangerschap dus no worries. Ik heb er helaas 2 gehad waar ik allebei wel bijwerkingen van kreeg, maar swah... en inderdaad better safe than sorry...

dekbedje inderdaad in de wagen kan het gewoon dacht ik ook later ;) gaat er om dat ze er niet onder kunnen schieten en dan kunnen stikken he?

Doet me denken aan dat verhaal van dei klamboe, wat was dat nou, iemand die commentaar had op iemand van hier of in de 16-31 jan mama's dat ze een klamboe wilde? anyways...

Ik ga weer wat doen, over 2,5 uur heb ik alweer weeeeekeeeend! :)

17. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ja zie wel of ik er last van krijg, better safe than sorry idd :)

Ik had in de kinderwagen ook gewoon een dekentje + lakentje. Vond dat net zo makkelijk. ik liet Iris er nl. ook heel vaak in slapen als ik weer thuis was en ze sliep nog. Ik dacht dat dekbedje ook niet mocht vanwege warmtestuwing..?. Maar ook daar ben je zelf bij in de kinderwagen, dus ja.. en bovendien zitten ze er standaard wel bij, dus dat is ook zo apart dan.

18. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Alf wat voor praktijk heb je? En ik herken het idd hoor :)

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ach er is zoveel wat wel en niet mag...Meestal kun je zelf ook wel inschatten hè of iets wel of niet veilig is.
    Maar met 1ste kindje wil je alles zo goed mogelijk doen dat snap ik...

Iris fijn dat je toch een kuurtje hebt

20. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Bedankt hiervoor!

Deel Deze Pagina