Thx voor jullie welkom! Voor degene die het verhaal van Tristan en Kyra willen lezen, hierbij de link van mijn verhaal op zp (is een beetje te veel om zo neer te zetten): http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-17-t-m-24-weken/330431-onze-tristan-kyra-16-dec-2011-a.html Over cranberrie.. het schijnt niet goed te zijn tijdens de zwangerschap om dit te gebruiken. Het schijnt een drijver te zijn (o.a. vocht en afvalstoffen) maar zou eventueel ook de vrucht af kunnen drijven. Ik zit met een beginnende blaasontsteking en ha raadde mij dit ook aan, kom ik bij de drogist, staat erop dat het niet mag tijdens zwangerschap. Ik ha gebeld en die zei dat ik het dan beter kan laten. Thuis moeders nog even gebeld (die is kruidentherapeut), zij de boeken erop nageslagen en er staat idd dat er een kans bestaat dat cranberrie de ongeboren vrucht afdrijft. Nou, voor mij geen enkel risico he! Dus ik probeer mijn urine wel zuurder te maken met appelsap en citrusvruchten!
Ow trouwens.. het is niet zo dat ik geen vragen over Tristan en Kyra wil beantwoorden. Graag zelfs! Maar dit is wat gemakkelijker. Hoeven de meiden die het niet willen weten het ook niet te lezen.
MissQ vaag van die cranberrysap hoor, lees juist overal op internet dat het juist goed is om dit (preventief) te gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik lees idd wel dat de tabletten niet goed zijn, misschien zit hier nog wat extra's in? Als het niet goed zou zijn die sap, dan stond het toch niet overal op internet als juist aanrader om te gebruiken?? Ik ga zo je verhaal lezen, heftig hoor..
Ja, ik vind het ook erg vreemd. In de pillen zit trouwens alleen cranberrie en fruit extract, geen andere toevoegingen... Ik durf het in ieder geval niet aan.
Missq goed van je dat je onderzoek hebt gedaan naar die cranberry sap. Ik denk dat ik je verhaal ff oversla ben er best heel gevoelig voor om nu verhalen te lezen van overleden kindjes. Het grijpt me nu heel erg aan.
MissQ, leuk dat je mee komt kletsen! En wat fijn dat alles nu goed gaat! Ik heb je verhaal eerder al gelezen (ook gerageerd onder andere nickname) Wij zijn onze dochter* een jaar eerder met 17w5d verloren. Geen oorzaak. Hebben ze bij jou door achter de oorzaak te komen deze zwangerschap beter kunnen begeleiden?
Cranberriesap uit de winkel kun je rustig drinken... cranberrie kan alleen in hoge dosis (als in een capsule) gevaarlijk zijn. Ik was ook even benieuwd hoe het nu precies zat en hem vanmorgen bij mijn VK en HA geïnformeerd... Onze HA raadt capsules ook af, maar de sap (of eerder de spaaftreksels) uit de supermarkt zijn met 1 glas per dag echt ongevaarlijk tijdens zwangerschap. Echter, het allerbeste tegen BO is gewoon de juiste plashouding en tijd nemen, zodat je goed leegplast.
Zwanger 01-01 Natascha1 - tweede kindje - Jongetje - TH - BV 04-01 Akkoe - eerste kindje - VERRASSING - ZH (poliklinisch)- BV 11-01 MayD - tweede kindje - Jongetje - ZH (poliklinisch) - BV(wens) 13-01 Alf - tweede kindje - Jongetje - ZH - FV (waarschijnlijk) 16-01 Joycee - tweede kindje - Meisje - ZH - BV 17-01 Pixel2011 - vierde kindje - Jongetje - Thuis (wens) - BV 18-01 Josjo - tweede kindje - VERRASSING - ZH - BV 23-01 Dolfijn1882 - tweede kindje - Jongetje - ZH - BV 28-01 Froetsel - eerste kindje - Meisje - 29-01 Tulip- tweede kindje - GEHEIM - ZH - FV 23-01 MissQ - vierde kindje - Jongetje - ZH - BV 30-01 Iris2009 - tweede kindje - VERRASSING - ZH- BV Afspraken: 06-11 Alf - controle Gyn 08-11 Akkoe - controle VK 08-11 MissQ - controle Gyn 13-11 Natascha1 - controle VK 22-11 MayD - controle VK 24-11 Akkoe - zwangerschapsverlof 26-11 MissQ - groeiecho 07-12 Josjo - zwangerschapsverlof 18-12 Alf - laatste dag werken *************************************** @ Joycee: hoe was jouw groeiecho vandaag? @ hier: groeiecho was goed... David loopt op dezelfde groeilijn als zijn grote zus tijdens de zwangerschap deed, dus die doet het goed. Ik heb een beetje last van lage bloeddruk (en daardoor ook duizeligheid), dus moet weer aan de dropjes. Ik zit nu op precies +10 kg. Het gaat allemaal netjes hier. Glucoseprikken hoef ik gelukkig niet.
@ MissQ: wat een emotioneel verhaal... ik vind je heel sterk dat je doorzet met je kinderwens ondanks dit grote verdriet. Respect.
Thx voor jullie reacties. Even een ego-berichtje (sorrie daarvoor...) Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest omdat ik vanaf dinsdag erge buikpijn heb. Ben aan de CTG gelegd en het hartje van de kleine is helemaal goed, hij beweegt goed. Bloedwaardes zijn ook helemaal prima. Ze kon zo niet verklaren waar mijn pijn vandaan kwam. Ik moet morgen terug voor een nieuwe CTG en als de pijn dan nog niet minder is, willen ze me een paar dagen daar houden tot de pijn weg is Ben een beetje overdonderd door dit nieuws.
@missq welkom! Balen dat je,zoveel buikpijn hebt... Daarentegen wel fijn dat jullie kleintje t goed doet. Succes morgen (heftig van je 2 overleden kids.... ) @mayd fijn dat alles prima gaat, op naar groeiecho Rest ff kwijt,srry.....
Missq wat vervelend! Komt de pijn niet door de beginnende blaasontsteking? Ben er een beetje huiverig voor omdat pas iemand hier daardoor een vroeggeboorte kreeg.
Kan ik me indenken..... Grootste troost in jouw geval is dat je de 26-weken voorbij bent (klinkt cru, maar bedoel het goed hoor) hopelijk niks ernstigs... toi toi toi
groeiecho was vandaag.... alles goed en meneer loopt in dezelfde lijn als zijn zus hahaha met 35 weken een liggingsecho
@Akoe, dank je. @Iris, urine is ook gecontroleerd in het ziekenhuis en er is gelukkig geen sprake van een blaasontsteking, erg blij mee dus! @MayD, ik ben al lang blij dat ik de 24 weken termijn voorbij was. Vanaf 24 weken kunnen ze iets gaan proberen bij je ukkie als hij geboren word (werd ons bij Tristan en Kyra verteld). Nu gaan we voor de 28 weken, vriendinnetje van mij is in juni bevallen met 28 weken en het gaan nu goed met haar zoontje. Iedere keer weer die termijnen he! We blijven positief..
Mayd, fijn dat de groeiecho goed was!! Missq, he getsie snap dat je daar even van schrikt. Hopelijk is het niet nodig, ze houden je daar iig goed in de gaten.