Januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door natascha1, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimmvBritt

KimmvBritt Actief lid

22 okt 2007
    235
    0
    0
    Huisvrouw
    IJsselstein
    Sher wow dat is goed nieuws zeg..!!

Nieuwe zwangere: Welkom..! En van harte gefeliciteerd..!

Ik heb vandaag de vk moeten bellen, had zo'n kramp, kon bijna niets meer van de pijn en dacht dat het helemaal fout zou gaan.
    Mocht gelijk komen voor een echo.
    Eenmaal daar eerst uitwendig een echo, daar was op te zien dat de zwangerschap zich bevond in mijn baarmoeder, dus dat was al een goed teken, verder nog te klein om te zien.
    Toen inwendig een echo gemaakt en daar was idd een dooierzakje te zien met een heeeeeeeeeeeel klein inieminie krielkipje zoals de vk dat zei.
    Echt een top mens...

Zelfs het hartje hebben wel al zien kloppen en moet morgen nog 6 weken worden.

Kortom alles was gelukkig goed en ben helemaal in de wolken.

Volgende week mag ik ook nog gewoon komen, dus heerlijk nog een extra echo en even gluren naar de kleine gup. Dan kunnen we het ook veel beter zien.

Kleine gup licht nu helemaal tegen mijn baarmoederwand aan, dus de vk zei al, dat word een eigenwijs ding :D

Verder alles goed met jullie?

2. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    @ Akkoe; dank je wel meis!! En indd wat niet gaat, dat gaat niet. Mag ik vragen wat je mankeerde dat je een bloedtransfusie moest?? :$ Ik heb met mijn 1e zwangerschap ook niet mee gedaan. Ik kwam er pas achter met 10,4 weken en daarintegen was ik er op 19 jarige leeftijd nog niet zo mee bezig. Maar nu ik wat 'volwassener' ben en zelf heb ervaren hoe 't is om moeilijk kids te kunnen krijgen, wil ik toch graag een gokje wagen en het proberen :).

@ meiden: Hebben jullie het al verteld aan familie/vrienden??? Ik ben opzoek naar leuke en orginele manieren om het straks bekend te maken. Dus als jullie leuke ideetjes hebben, hoor ik het graag haha.

3. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Kimmm whhoowww jeetje dan schrik je wel heel erg idd.
    fijn dat alles goed is joh.

Mijn Vk heeft geen echo apparaat dus ik moet naar zkh voor een echodat is dan wel weer jammer

4. hartje1982

hartje1982 Niet meer actief

Ahhhh mvm is net geweest was zo leuk. Mooie test voor altijd en mocht mooie kralen armband of ketting uitkiezen met hun symbool heb voor de armband gekozen. Echt geweldig als manlief van de laptop af is dan zal ik me test even erop zetten.

5. hartje1982

Jeetje meis ff schrikken maar wel vast een bewondering supers man

6. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Wat leuk meis!!! Is het wat je verwacht had?? Vertel, wat moet je precies doen??? Ben benieuwd naar de test. Had jij je urine van te voren op gevangen? of ben je naar toilet gegaan toen ze er waren?? Ze vroeg mij urine op te vangen, maar weet dus niet of ik het van te voren moet doen of als ze er zijn.. (vraag me af hoelang urine dan goed blijft in potje, als je van te voren opvangt. Of maakt dat geen verschil??)

7. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Och Kimmie, lees het nu pas!!! Heftig meis, maar gelukkig gaat alles goed!!! Mooi he om je kleine ukkepukkie te zien in je buik!!! Ik kan ook echt niet wachten haha. Wil het liefst nu al kijken hahaha

8. hartje1982

Ik heb bij me eerste al x mee gedaan had ook zelfde mevr dus ze hoefde niet veel uit te leggen. Maar ik heb tien min voor ze kwam me urine op gevangen in potje. Ging ze testte doen krijg je in mooi doosje. Dat uitrekenen van beval dag en tot wanneer je dan mee doet mvm Ik tot 25 juli. Dan moet je iets onder teken een vragen lijstje. En mag e kado uitzoeken ketting of armband met hun symbool eraan. Heb me flessen al staan en iedere woensdag word t opgehaald.

9. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    leuk hoor! ben benieuwd, hier komt ze morgen om 16.30 uur :)

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Woensdag komt Erna van MvM bij mij. Grappig telefoongesprek trouwens hahaha... Euh, maar jij deed vorig jaar toch ook mee??? eh JA! Ow.... En nu weer dus. Deze keer kies ik de ketting, dan heb ik het setje compleet.

Aanstaande zondag wordt onze dochter gedoopt en dan vertellen we het iedereen in de directe familie en op de 25e de vrienden. Mocht het misgaan, dan heb ik ook genoeg steun aan iedereen en hoef ik het niet alleen te verkroppen.

11. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Grappig, dat je dezelfde vrouw krijgt haha. Wel een mooi moment om te vertellen dat jullie nog een kindje verwachten. Veel geluk!!

12. hartje1982

Ja wel beetje jammer dat ze t niet als set geven hahahahahah

13. hartje1982

is die dan

Bijgevoegde bestanden:

14. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    @akkoe, herkenbaar die verontwaardiging, ik heb zoveel moeite moeten doen voor een gezonde zwangerschap, dat er vrouwen zijn die dat bewust in gevaar brengen.
    Toen ik in het ziekenhuis lag om te bevallen van Simon lag er tegenover me een meid van een jaar of 35 , was zwanger geraakt van haar nieuwe vriendje en rookte nu nog maar 10 sigaretten per dag, was op advies van haar gyn omdat ze anders te veel stress zou hebben. Was er echt slecht aan toe, zag helemaal grauw en opgezwollen, had bijna geen buik. Ze stonken beiden helemaal naar de tabak.
    Ze is een dag na mij bevallen en dat schijnt een ramp te zijn geweest volgens de vk . En haar kindje was maar net 2500 gram met 38 weken zwangerschap. Ik hoor het haar nog vragen aan de kinderarts die speciaal naar haar kleintje kwam kijken ; Hoe komt het dat mijn baby zo klein is :$ de kinderarts kon niet echt vriendelijk blijven en verwees kortaf naar haar rookgedrag voor, tijdens en na de zwangerschap.... Heel de kraamafdeling stonk naar de tabak bahhh.

May D wel apart om weer ongeveer op hetzelfde moment uitgerekend te zijn, zal wel pittig worden de eerste paar jaar. Wel leuk voor je kindjes.

@ Daantje, jij ook gefeliciteerd, begrijpelijk dat je zo snel naar de gym moet voor controle. Heeft het direct invloed op je zwangerschap?

@sher, mooie uitslagen lijkt me zo.

@ Tumtum, super dat je meteen weer zwanger bent, spannend de komende weken dus voor jou . Zweden wauw erg mooi land , en super geregeld wat betreft zwangerschapsverlof.
    Maar idd, het kan er rond januari erg koud zijn en met sneeuw.

@ hartje, lekker he even die bevestiging.

@ kim, wat superfijn dat je echo mocht en dat er al een kloppend hartje te zien was, wauw heerlijk moet dat zijn geweest

15. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Wauw hartje!! die is OVERDUIDELIJK!!!

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Nicolioo...het was ook best heftig hoor. Kort, maar krachtig! Hahaha! De VK zei dat ik nog best vol kon houden, maar ik wilde dat echt niet met zulke verhoging. Dus ik heb mijn man toen op zondagochtend meteen naar de weekendapotheek gestuurd voor flesvoeding.
    Nou moet ik wel zeggen dat ik door drukte/een foutje de eerste dag helemaal geen kraamhulp heb gehad. Finn is vrijdagavond geboren en zondag kwam er dus voor het eerst iemand helpen. Wie weet als ik, net als mijn zus, vanaf moment 1 een toegewijde kraamhulp had gehad, dat het wel hartstikke goed was gegaan! Maar ja...je gaat er wel door twijfelen!
    En flesjes opwarmen..nooit problemen mee gehad. Ik had een thermosfles met heet water, of ik had een fles in een thermoshoesje... Ik heb daar nooit hinder aan ondervonden. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor!
    Wat leuk met je vriendin samen! Ik ga die van mij vandeweek inlichten. Zij is twee weekje verder dna ik! Echt leuk! En we wisten niet eens van elkaar dat we voor een tweede gingen!

@Ik ben verliefd....wauw! Een tweeling 2 maandne voeden vind ik al heel wat! Knap hoor! Mijn zus is nu 8 maanden aan het voeden en wil echt nog niet stoppen! Echt knap, maar ik vind wel dat ze op een gegeven moment te oud zijn. Nu, voor haar, nog lang niet, maar als ze echt peuters zijn van Finn zijn leeftijd zou ik het persoonlijk niet meer willen, maar dat is ieders eigen keus!

@Sher...wij hebben het nog niet verteld...mijn man wil nog even wachten. Kijk voor leuke aankondigingen even op pinterest.com en dan zoeken op pregnancy announcement. Zitten echt leuke dingen tussen!

Ik heb me toch rugpijn! Ik heb van de vorige zwangerschap nog steeds zo nu en dan last van mijn bekken (tijdens de zwangerschap nergens last van gehad hoor) en nu is mijn bekken dus soms scheef en moet ie recht gezet worden. Ik wil dus morgen dus fysio bellen, maar vermeld wel ff dat ik zwanger ben, geen idee of dat voor mijn behandeling uitmaakt.
    Het was ook echt koud in de klas vanochtend..dus dat zou ook niet meehelpen!

17. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfffff....4e beroerde nacht op rij.... Je kunt mij wegdragen hoor!

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Duidelijk hoor! mooi!

19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Nicoloooo: idd... bah dat gerook in de zwangerschap. Ik ben zelf ook een ex-roker (ben er nu bijna 1,5 jaar vanaf) en vind roken echt stinken... ik ga bijna over mijn nek als er een vlaag rook in mijn neus komt.

@ Sarah: bekkenklachten zijn bijzonder vervelend... hoop dat de fysio je goed kan helpen

@ Evaatje: bah, beroerd is echt niet fijn!

@ hier: nu al een week 's morgens nog net de WC kunnen halen tot 2x toe... nu ook al een kilo eraf bah... Hoop wel dat die diarree over een paar weekjes uiterlijk ophoudt.

20. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Morge dames.

Ik zit nu voor de 2de dag thuis ook kotsbroerd.
    heb net mijn Seaband omgedaan hopen dat ze helpen.

Deel Deze Pagina