Hey meiden, Wat vervelend dat jullie allemaal zoveel klachten hebben. Ik heb gelukkig nog niet zoveel last. Het enige wat ik heb zijn gevoelige borsten (alleen als ze aangeraakt worden), moe en lamlendig, soms een beetje weeïg/misselijk/geen trek. Ik werk deze week thuis ivm de schoolvakantie en moet wel zeggen dat ik me moeilijk kan concentreren! Ben nogal moe en mijn gedachten dwalen steeds af naar mijn zwangerschap en dan ga ik er dingen opzoeken zoals ouderschapsverlof e.d. Vanochtend ook met de verloskundige gebeld en 30 mei kan ik terecht voor een intake. Voor mijn gevoel nog zover weg!
Lekker dat je nog niet echt kwalen heb.wat jij opnoemt dat had ik ook.moe weeïg pijn bietsen mast nu net Pffff kemniss gemaakt met de pot hoop dat eenmalig blijft. Haha geweldig je mam slokkie te veel .en t word allemaal even mede gedeelte Haha.sorry maar vind wel.grappige actie.echt een man zou ook actie voor de mijne kunnen.zijn. Ik moet vk nog bellen doe ik vlg week wel ergens
fijn dat je klachten nog uitblijven. HARTJE wc knuffelen is ruk. weet zeker dat het hier ook gaat gebeuren aangezien ik van me dochtertje zolang broerd ben geweest. Ik moet om 14.40 al naar de verloskundige
Ahhh natas.heb dit bij mij 1e zw schap niet gehad..was alleen moe toen dit is nieuw voor me. Heb ook echt ff zitten huilen net. Leuk nr de vk. Nog een uurtje.dan mag je hihi
Hartje snap ik dat je daar ff flink van moet huilen braken is echt nietleuk. van onze 1ste heb ik er heel veel doorheengezeten hele dagen door spugen vreselijk. en als ik er nu aan trug denk dan denk ik het viel wel mee maar op de momenten dat je er midden inzit is het echt niet fijn. ik had Charlot al eerder op bed gelegd zodat ze nog wel ff beetje slaap krijgt voordat we weggaan
Vervelend dat spugen ik hoiop dat het na week 12 minder wordt, ik ken het helaas ook. Hier nog helemaal geen misselijkheid, beetje weeig gevoel maar dat is niets waar ik last van heb. Voel wel echt de hele dag mijn baarmoeder, herkennen jullie dat? Natas, waarom heb je al zo vroeg een afspraak bij de vk, alleen een intake zodat ze al je gegevens hebben ofzo? Ik heb me nog niet aangemeld bij het ziekenhuis. Ik twijfel een beetje of ik niet toch bij de vk ga en dan de echo's in het ziekenhuis laat maken. Ik heb namelijk geen vertrouwen meer in het "deskundigë" oog van de echoscopiste van de praktijk meer. Maar voor de rest maakt het me niet uit wie me begeleidt, ik beval toch in het ziekenhuis.
Nicolioo ze kenne me al bij de praktijk daar ben ik ook van me 1ste dochtertje bevallen. geen idee waarom ik al zo vroeg mag komen. volgens mij is dat normaal bij hun. van charlot was ik er al met week 6. wat is er gebeurd dat je geen vertrouwen meer heb?? heb ik dat gemist?
Nicoliooo hee ik zie nu pas dat onze kindjes uit dezelfde maand en jaaar komen. jij kletste zeker mee in het april topic>>>?? ik bij de mei mama's
Spannende weken he meiden! Ik heb net mijn bloeduitslagen gehad en die waren opzich goed. Nu afwachten tot 22 mei, dan de eerste echte echo. Hopen dat er dan een hartje klopt van ons kleine wonder! De gyn en ferti arts hadden wat onenigheid, maar hoop dat het nu 1 lijn is.
Oh oke, nou ja ze kunnen maar vast alles in de computer hebben staan Ik heb een meisje verloren voor ik van Simon in verwachting was en daarvoor een ma bij ruim 10 weken. De echo van die ma liet duidelijk een afwijking bij het nekje van de foetus zien. Bij de volgende zwangerschap zat de schrik er dus goed in en heb ik gevraagd of er bij 10 weken ongeveer heel erg goed naar de nekplooi en andere afwijkingen gekeken kon worden en dat ze me elkem afwijking moest vertellen ook al was dat niet iets ernstigs en kwam het meestal goed. Nou wij geweest en de mededeling gekregen dat het er super uitzag kon niet beter! Ik moest maar lekker gaan genieten en vertrouwen hebben. Ik kreeg ook geen andere echo's meer dat zou niet goed zijn dan zou ik van echo naar echo gaan leven..... Nou ja ik me dus een enorme zeurkous voelen en maar braaf doen wat de vk zegt. Toen rond een week of 15 ik mijn vriend er wat meer bij wilde betrekken, die vindt het gewoon erg abstrakt zo'n zwangerschap, en een pretecho in R'dam heb geregeld ging het helemaal mis met mijn vertrouwen in mijn lijf... Na 1 minuut haalde de echoscopiste het aparaar van mijn buik af en vertelde ons dat ze dingen zag die afwijken van het reguliere. Ze vertelde ons zelfs dat het zo ernstig was dat we met het ergste rekeing moesten houden. Nou de afloop is dat ik met bijna 17 weken bevallen ben van een heel klein meisje in Leiden , ze had trisomie 13. Daarna heb ik gesprekken gehad met de klinisch geneticus aldaar en heb haar de echo foto's laten zien waarmee ik vrolijk naar huis gestuurd ben, haar reactie was meteen, nou hier zou ik je niet mee naar huis hebben gestuurd met die boodschap, ik zou je terug hebben willen zien voor verder onderzoek, wat blijkt er was toen al abnormaal veel vocht te zien in het nekje...... Zo een heel verhaal maar daarom krijg ik rust door mijn echo's te laten doen op een plek waar ze getraind zijn in het opsporen van afwijkingen en daar ook ervaring mee hebben... Deze zwangerschap sta ik er wel wat relaxter in ik heb nu mee mogen maken dat mijn lijf een geweldig mannetje kan maken, die blaakt van gezondheid. Jou dochter is dus iets vroeger geboren Natas? Simon ook die is met ruim 37 weken gehaald ivm zwangerschapsvergiftiging, ik kwam voor een reguliere checkup en de gyn dacht dat zijn bloeddruk app kapot was zo hoog was mijn bloeddruk, en ik heb er zelf niets van in de gaten gehad ,,, Ik heb toen eigenlijk niet meegekletst met de april mama's. Ik vond het lastig dat er (ik begrijp dat wel) weinig echt begrip was voor mijn aparte situatie. Ik kon niet meebeppen over ditjes en datjes terwijl ik zo anders in mijn zwangerschap stond... Ik heb toen met een clubje 35+ meiden meegekletst, al vond ik het daar af en toe wel erg zwaar op de hand worden. Ach ja ik zal zelf wel de makkelijkste niet zijn
sher dat is fijn, dus je HCG gaat goed omhoog? Ik denk dat ik ook rond die tijd een echo wil hebben, dan weet je op tijd als het niet goed is en ook fijn als het wel goed is...
oh dat is niet zo handig, we hebben het hier nog niet zo druk dat er niemand meer bij kan Maar even een berichtje posten dan edit, ik zie dsat topic nergens staat, wie van ons twee heeft al veel last van de hormonen?????
hartje, ja dat is wel iets om tranen bvan in je ogen te krijgen idd. Ik heb het gelukkig erg goed verwerkt en kan er nu gewoon aan denken en over praten zonder vol te schieten. Ik lees nog wel af en toe mee op de vlinderafdeling en dan houd ik het lang niet altijd droog...
Ook ik zat hier met kippenvel toen ik het las! respect voor jou hoor meis!!! Het topic januari 2013 meiden is er inderdaad. Jullie kunnen gezellig mee kletsen
Ja, ik ben al verhuisd Had al gezocht of er al een topic was, maar kon niks vinden. Vandaar dus dat ik m aangemaakt had. Gelukkig was hartje zo lief om mij te vertellen dat jullie er al zijn! Ik ben Eva, nu vier weken zwanger na vier rondes 'oefenen'. Heb al een zoontje, geboren op 22 september 2010, Stan. Hij kwam ongepland en door de pil heen. Nu heel bewust met de pil gestopt. Ik durf nog niet helemaal te geloven dat het doorzet en ren bij ieder krampje naar het toilet... Wanneer bellen jullie eigenlijk de verloskundige? Ik ben uitgerekend op 5 januari 'denk ik' en aangezien mijn vorige bevalling heeeeel snel ging hoop ik dat ik dit keer het zh ga halen. Stan was 3,5 week te vroeg en denk dat ik daarom sowieso weer poliklinisch moet? Ga weer bv proberen te geven dit keer. Vorige keer drie maanden gegeven en kwam heel moeizaam op gang...