25 weken en in dwarsligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.292
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben momenteel zwanger van nummer 3.Ben nu 25 weken en 2dgn.Vanmorgen bij VK op controle geweest en alles gaat goed.Wel ligt de baby dwars.Dit was 4 weken terug ook al het geval bij de controle.De baby beweegt erg goed en vlgns de VK heeft ze heel veel ruimte omdat dit de 3de zwangerschap is en daardoor heb ik een flink opgerekte baarmoeder.Zij maakte zich er totaal geen zorgen over maar ik vraag me wel een beetje af of de baby nog wel in de goede positie wil gaan liggen naarmate ze groter wordt en minder ruimte zal krijgen?.
    Iemand ervaring met een dwarsligging?.
    De 1ste lag met zijn koppie naar beneden,de tweede lag met 34 weken ineens in een stuit maar draaide zelf terug met 35 weken.
    Ik zie een keizersnede echt niet zitten al is het natuurlijk veel te voorbarig om daar nu al over na te denken.

Gr.

2. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (Belgiƫ)
    ik heb altijd al dwarsliggertjes gehad (in de buik toch ;) )
    en nummer 4 is niet anders hehe.

ik krijg sowiso altijd een keizersnede omdat mijn bekken veel te smal zijn maar mijn oudste lag dwars tot de dag voor de keizersnede, de nacht voor de keizersnede is ze goed gaan liggen. dit was op 38w3d dus er is nog tijd ;)

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Die van mij zou ook dwars liggen.... Heb woensdag groeiecho dus dan zullen we het wel zien of hij nog dwars ligt...
    maar schijnbaar kunnen ze nog een hele tijd draaien! Bij 25 weken wil dat nog niks zeggen...

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.292
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik maak me vooral een beetje zorgen omdat ik dan verhalen heb gelezen dat je bij een dwarsligging meer risico kan lopen omdat de navelstreng zou kunnen uitzakken en zou kunnen afknellen.De vk maakt zich verder helemaal geen zorgen dus dat ga ik dan maar ook niet doen.Wschl heeft ze gewoon behoorlijk de ruimte in haar huisje en gaat ze lekker comfortabel liggen.Over 4 weken de groeiecho en dan eens kijken hoe ze dan is gaan liggen.

Gr.

5. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier pas 2 echo,s gehad waren pretecho,s en met 25 weken lag deze dame ook dwars en afgelopen week echo gehad en lag de uk heerlijk met zijn koppie naar beneden ook enkele dagen laten bij vk met voelen ook nog naar beneden maar het kon nog steeds alle kanten op zij hier de vk al

6. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Mijn 2 kids lagen vanaf 20 weken met hun koppie omlaag. Deze zwangerschap lag ons kereltje overdwars en vorige week dinsdag in stuit. 2 dagen later is hij netje met ze koppie omlaag gedraaid.Termijn 31 weken! Dus zou me niet te druk maken!

Deel Deze Pagina