hallo aanstaande mama's en papa's allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik zit met een vraagje, ik heb een zoontje van anderhalf en zit momenteel in de ziektewet vanwege bekkeninstabiliteit. Ook kamp ik momenteel met emotionele problemen waardoor ik soms best moe kan zijn, daarboven op de lichamelijke problemen Echter ben ik nu zwanger van de 2e, en ben ik dus erg bang dat mijn bekkeninstabiliteit zal verergeren. Maar mijn vraag is nu, wie heeft er nog meer last van bekkeninstabiliteit en hoe gaan jullie er mee om. wat doe je juist wel en wat niet? liefs oppasje
Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap ook last van bekkeninstabiliteit. Ook had ik prenatale depressie. Het 1 versterkte het andere en dat niet op positieve manier. Wat ik wel heb gedaan: zo veel mogelijk in beweging proberen te blijven. Wandelen, zwangerschapsgym, fysio... niet overbelasten en op tijd rust nemen... Hoe het deze zwangerschap gaat verlopen durf ik niet te zeggen. Ik hoop alleen dat mij een tweede prenatale depressie bespaard blijft.
@ oppasje Ook hier BI Ik ben iig de helft minder gaan werken, werk in de zorg en doe nu alleen nog maar administratief werk en dan gesprekken enz. Dat ik niet meer in de zorg sta is een hele goede keuze geweest. Verder heb ik al een paar weken fysio, met de daarbij benodigde oefeningen. Gister een tip van mij verloskundige gekregen voor Caesar therapie speciaal voor Zwangere met rug/ bekken klachten. Maandag dus even bellen!! Verder vind ik de combi psyche en lichamelijk erg moeilijk, wel willen niet kunnen daar moet ik echt mijn weg nog goed in zien te vinden. Succes ermee en als jij tips hebt hoor ik ze graag
hallo dames, Ja ik herken t wel, je bent ook heel snel moe! Ik ben toen naar revalidatie gegaan bij het spine en joint centre in rotterrdam! ik kan je die zeker aanraden!! die mensen werken zo goed daar met je! JE moet in ieder geval zeker niet teveel dingen door elkaar gaan doen. Zo is fysiotherapie vaak niet het juiste om te doen, omdat de fysiotherapauten vaak eigenlijk niet goed weten wat ze doen! Verder kan je het beste kracht trainingen doen! om je rug sterker te maken en je bekkenbanden! je kan gaan fietsen, lopen(zonder kinderwagen) en dan een flinke pas. Zwemmen kan je beter niet doen, omdat je in het water heerlijk voelt, en daarna komt de zwaarte van je lichaam! het is verder ook aan te raden om ieder uur of anderhalf uur even een kwartiertje te rusten! liefs oppasje