blackbird: ja dat gaat snel he! Hier is ze alweer 7 weken!! En echt het lijkt al jaren dat ze er is Fijn toch! Het gaat alleen niet super met haar. We gaan morgen met haar naar de dokter. Ze spuugt echt enorm veel, slaapt overdag niet meer en voedingstijden zijn er niet meer. Ik denk zelf aan reflux, iemand ervaring mee?
Wat vervelend Puzzel. Sofie is ook n spugertje, ik moest drie keer per dag andere kleren aandoen. Ze had er zelf niet veel last van maar nu krijgt ze comfortvoeding en gaat t n stuk beter. Ze spuugt niet met een boog, maar er komt gewoon n golf na de voeding. We houden haar na de voeding n half uur omhoog, lekker tegen ons aan.
ja we houden haar omhoog. geven jbpm, ze slaapt omhoog enz. maar blijft spugen na elke voeding en dan ook echt heel veel. ze slaapt overdag nu ook niet meer. ze heeft echt ergens last van.
Vervelend puzzelstukje. S.il deed het ook maar sinds gister hebben we meer nutriton (2 schepjes) bij hem in de voeding gedaan en nu gaat het beter. Hij was ook niet echt veel aangekomen, maar ja als je elke keer de helft van je fles uitspuugt is dat niet zo gek. Draait ze ook haar hoofdje naar achteren na de voeding en pijnlijk kijken? Dan komt er waarschijnlijk steeds zuur omhoog. S.teijn was ook een spuger en die heeft zijn eerste jaar altijd met slabbertjes om gelopen.
Vorige week voor het eerst met S.il op het cb geweest en de arts hoorde een hartruisje. Dus een verwijsbrief naar de kinderarts. Daar konden we vanochtend al terecht. De kinderarts denkt aan een gaatje in zijn hartkamer maar omdat hij het zo goed doet wil ze er nog niks aan doen. Over 6 weken moeten we terugkomen en dan luistert ze nog een keer. Als het nog zo duidelijk is dan wil ze een echo maken. We mochten ons geen zorgen gaan maken zei ze, maar ja probeer dat maar eens Verder gaat het hier wel goed hoor. Ons mannetje is echt een schatje, wel een sterk eigen willetje..nu al 's Avonds vanaf half 10 tot de laatste fles is het alleen maar op de arm en daarna wordt hij rond 6 uur weer wakker.
vervelend die spugertjes dames mijn zoontje spuugde ook echt veel, maar deze kleine meid lijkt weinig last te hebben ervan.. ok een mondje terug na het voeden als je dan gaat verschonen of haar weg legt.. maar dat tel ik echt niet mee. 1x wel een hele voeding eruit en daarna ook even een paar minuten "van de wereld" dat was niet leuk, maar dat heeft ze 1x gedaan en daarna niet meer. Ik moet zeggen dat ik vooraf een beetje opzag tegen de baby-baby tijd.. als ze echt klein zijn.. maar nu geniet ik er juist mega van heerlijk weer zo'n klein popje.. Ook blijf ik het bijzonder vinden dat ze nu al zoveel gegroeid is (morgen wegen!!) en het zo goed doet op alleen maar borstvoeding! wat een bijzonder iets is dat toch dat je zelf iets kan maken wat gewoon je kind voed, niks anders nodig... wow. (haha klinkt vast heel zweverig maar ik kan me soms echt verbazen hoe geweldig dingen in elkaar zitten..)
we moeten zo naar de kinderarts! Ben echt heel benieuwd, ik ga me niet weg laten sturen, want nu huilt, nee krijst ze de hele dag door, kind heeft echt veel pijn.
Het was verschrikkelijk. We werden totaal niet serieus genomen. Ik werd echt boos! Ze vinden dat we minder voeding moeten geven en thats it. Dat ze de hele dag krijst en wakker is komt door ons... Want wij halen haar uit bed als ze huilt... Ooh ja en ze zei ook dat het geen reflux is omdat ze snachts wel een beetje slaapt. Ik kom daar niet meer terug, ga morgen naar een ander ziekenhuis bellen. Ben zoooo boos!! Heb ff een potje zitten janken. Ik zei dat ik zie dat ze pijn heeft zegt ze: ach, jij interpreteert dat ze pijn heeft... Nou, ik ken mijn kind het beste!! En niemand anders! Ben echt zo boos! Morgen naar het AMC in Amsterdam bellen.
hey meiden... jeetje wat een piep arts ja! hier kom ik net terug van ziekenhuis ,,, ik bloed al 3 dagen heel hevig (kan om de 20 min verschonen) dus gyn me met spoed na gekeken ,, blijk veel stolsels nog in de bm mond te hebben ... dus nu tabletten om het bloeden wat te stelpen .... en weer als klap op de vuurpijl ook staal tabletten erbij ivm dat me ijzergehalte te laag is ,.,, ik kom maar niet uit de lappenmand weg
Heb ook weer tijd gevonden om hier even bij te lezen en te reageren Puzzel, ahh gos wat zielig voor jullie meisje Nou ja zeg, kam toch niet dat je niet serieus wordt genomen! Jij kent inderdaad zelf je kindje het beste, hoop dat je in het AMC wel serieus wordt genomen! Dmj, jeetje wat balen voor je! Sterkte, hoop dat je snel wat aansterkt. Christiea, hè wat naar een hartruisje. Hopelijk groeit jullie mannetje er over heen o.i.d., snap dat je je wel zorgen maakt. Kleinesam, slaapt jullie meisje nog steeds zo goed 's nachts? Blackbird, haha ik sta er ook van versteld hoor dat er gewoon voeding uit mijn borsten komt Liefoe, hoe gaat het met jou? Redt je het allemaal nog een beetje? Las op facebook dat je erg moe bent, balen! Slaapt N. nooit goed 's nachts? Hier gaat alles goed. T. groeit goed op de bv en laat nu zo'n 4 uur tussen de voedingen zitten. Erg fijn! Vannacht sliep ze van 22.00 tot 4.30 uur en toen van 5.30 tot 8.30 uur Mag ze vaker doen haha. Ze is wel ook echt een spugertje, maar ze heeft er niet heel veel last van gelukkig.
@puzzel: dat meen je niet! Goed dat je naar een ander ziekenhuis gaat. Zo vervelend dat ze je als moeder niet serieus nemen, jij weet toch hoe je kindje is! @DMJ: jeetje dat is niet fijn. Hoop dat je snel weer aansterkt! Ik ben al weer ongesteld geweest en toen ben ik ook enorm veel bloed verloren. Lekte vaak door en bij verschonen leek het wel een bloedbad Vannacht weer mijn eisprong gehad, pfff wat deed dat zeer, werd er gewoon wakker van! @Christea: ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop ook dat hij eroverheen groeit. @Lies: Ja Sofie slaapt nog steeds goed. Na haar fles van 22.30 uur slaapt ze meestal tot 07.30 uur. Na deze fles slaapt ze tot de voeding van 10.30 uur. Morgen gaan we ophogen en gaan we terug naar 5 voedingen, ben benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig heeft jullie kleine meid ook weinig last van het spugen.
sorry dames, even niet bijgelezen. We hebben vandaag contact gehad met de huisarts en het AMC. Als het AMC ook niets kan betekenen voor ons dan wordt J. opgenomen.
Goed zo Puzzel. Een opname is niet leuk maar zo komen ze er wel achter wat ze heeft. Sterkte meis hou ons op de hoogte!
jeetje puzzel wat een ellende en wat belachelijk dat ze je niet serieus nemen! wie weet er nou het meeste van een kind? de moeder die het elke dag ziet of een dokter die een momentopname heeft?:x hopen dat ze bij het AMC wat kunnen doen voor jullie! Bah DJM, balen dat je nu weer wat "nieuws" hebt hopelijk is het snel over! wat slapen jullie kindjes goed! hier is het afwisselend.. vannacht was ze erg druk aan het drinken en kwam dan ook een uur tot 1,5 uur later weer.. maar goed.. hopen dat ze vannacht beter slaapt. Ben er niet zo heel erg mee bezig eigenlijk.. klinkt stom maar ik laat bij haar heel veel maar over me heen komen.. heerlijk relaxed Ze was ruim een kilo aangekomen in een maand! dus zorgen hoef ik me niet te maken!
Hier zijn jullie! Was jullie even kwijt maar gelukkig weer terug gevonden. Lees hele fijne en ook minder leuke berichten. Dmj, wat blijft het rommelen bij jou. Hopelijk ben je snel van alles af. Puzzelstukje, wat goed dat je je niet uit het veld laat slaan en gewoon verder gaat. Kleinesam, wat een geweldige baby heb jij! Ons kleintje voed ik om 12 uur 's nachts, half 5 en om 7 uur begint de dag met ook een voeding. Om half 5 geef ik een halve voeding want van die voeding zouden we graag af willen.
Gaat ze ook echt flink huilen om die voeding Minou of wil ze misschien gewoon zuigen? Hier merkte ik bij Sofie al snel dat ze verder sliep met een speen na wat gemopper. Ze had dus geen honger, want dan hoor je haar echt wel
Owh gaat lekker dmj Lekker ventje hoor. Maar wat heeft hij vroeg zijn prikken gehad?! F krijgt ze 3 maart ze is dan 8 weken. Heb je er nog over gebeld? Jeetje wat naar van die stolsels, hopelijk gaat t snel beter. @lief bij jou groeit ze dus ook goed @christea ik las nog wergens dat er heel vaak een ruisje te horen is en dat dat idd een gaatje in t hart is dat meestal nog wel dicht gaat. Maar je hoort t liever neit natuurlijk @puzzel Wat een @#$%^&*(-arts. Ik haal F ook lekker uit bed hoor als ze huilt, dan valt ze maar lekker bij mama in slaap. Ik ga mn kind toch niet laten huilen/krijsen en al helemaal niet als ik denk dat is t omdat ze ongemakkelijk is of pijn heeft! Hopelijk kan t AMC jullie helpen. @kleine sam jeetje wat een relaxte nachten zeg! @minou zijn jullie nu al bezig de nachtvoeding eruit te gooien?! Ze is nog geen maand oud. Lijkt me wat vroeg. Hier komt er ook altijd wel wat terug aan voeding , vanmorgen heel vroeg en halverwege de ochtend een schoon pak aangedaan omdat t echt te nat was. F huilt vaak kort na de voeding, geen idee wat er dan is, maar is wel goed te troosten. En als ze een boer laat direct na de voeding komt er meestal wat voeding mee waarin ze zich dan verslikt. Handig Vaak komen boertjes ook pas een uur of nog later na de voeding eruit. Als ze dan huilen wakker wordt en ik haar oppak is t soms brrrt. Maar ze gaat niet meer meteen verder met slapen dan. Vooral 's nachts hoor ik haar wel kreunen/grommen en slikken. Ik denk dat ze toch een beetje last heeft van omhoog komende voeding, maar ze krijst niet veel. Ben al naar de ha geweest, maar ook die zegt tja als ze niet veel last heeft, geen koorts heeft en goed groeit -dat doet ze, ik ga lekker elke week wegen -dan is t niet zo erg. Tja ik wil ook geen onnodig medicijnen geven. Als F maar geen pijn heeft is t goed.
ben zo te zien niet de enige als ik bouwjaar haar reactie lees.. maar is het idd niet een beetje vroeg om te verwachten van je kind dat ie na een maand (of korter) al door slaapt?? Misschien dat ik goed tegen weinig slaap kan.. maar ik zou t niet erg vinden als er zo eens een maand of 4 a 5 overheen ging voor mijn kindje doorsliep.. Het is een baby.. die heel veel groeit.. en dus ook veel nodig heeft.. Maar goed dat is mijn mening.. Ik ga ook mee in het ritme van mijn kind en verwacht dat nog niet andersom.