* Januari 2014 mama's *

Discussie in 'De mama's' gestart door Liefoe, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @blachbird ach ja ik zou t neit erg vinden als F doorslaapt, maar ja ze is nog klein met een klein maagje. Vraag me af of het fysiek mogelijk is, maar het lijkt me stug. En dan schijnt het met bv nog langer te duren. Achje ik reken er maar op dat t nog wel ff gaat duren. Trouwens als ze midden in de nacht 1x komt is t wel te doen. Als het 2 & 5 uur is vind ik t wat minder.

Hmm ik geloof dat t weer etenstijd is...niet voor mij dus ;)

2. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    mijn zoontje sliep met 10 maanden pas door.. heb t heust wel eens vervelend gevonden maar achteraf... wat is 10 maanden nu?
    Ik moet zeggen dat ik wel makkelijk inslaap hoor, dus t is voeden en hup weer in dromenland.

Ik heb nogal een "natuurlijke" kijk op het ouderschap (draagdoek, borstvoeding, wasbare luiers.. dat soort dingen) omdat ik gewend ben om met dieren te werken en dus meer kijk naar hoe zij dat doen (met name mensapen)
    Ten slotte zijn we toch ook een zoogdier met een nestblijver als baby. Lekker veel bij mama zeker het eerste jaar.. Heerlijk vind ik het ook hihi.

3. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Sofie sliep met twee weken van 22.30 (laatste fles) tot 06.00 (eerste fles). Met haar gewicht kon dat prima volgens de cb arts. Ik ga er geen voeding inpompen als het niet nodig is. Ik ben nogal van t nuchtere moederschap ;) ieder zo z'n ding toch?

4. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Kleinesam, bij jou slaapt jullie meisje zelf de nacht door en geeft daarmee dus aan dat dit voor haar blijkbaar prima is. Ook qua gewicht groeit ze gewoon goed, dan snap ik dat je er geen voeding in gaat pompen.

Ik ben het echter met Bouwjaar en Blackbird eens dat je bij de meeste baby's niet kunt verwachten dat ze nu al doorslapen. Ik ben van mening dat voeden op verzoek het beste is en ik heb gelezen dat dat ook met flesvoeding kan. Om dan zelf een voeding te halveren omdat je graag wil doorslapen lijkt mij niet heel goed. Een baby komt niet voor niets 's nachts voor een voeding, dan heeft hij of zij echt wel honger.
    Sorry Minou, ik wil je zeker niet veroordelen en jij kent je kindje natuurlijk het beste:)

5. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hier netzo met de voedingen hoor , ben sinds paar week over gegaan van bv naar fles aangezien rychson meer vroeg dan ik gaf....
    ik voed nu nog steeds op verzoek .... gelukkig heeft rychson 9 van de 10 keer het ritme er goed in , voor de nacht 1 voeding en dan slapen tot 6 a 7 uur ....

6. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Nee hier ging er in de nacht dat ze kwam gewoon n fles in. Dat Sofie met twee weken doorsliep is echt uitzonderlijk. Dit gaven ze ook aan op t cb. Sam sliep met zes weken door en dat vond ik al snel.

Hier werkt voeden op verzoek niet zo goed omdat Sofie gewoon veel slaapt en ik kom dan op te weinig voeding uit. Ze krijgt nu 5 keer 165 ml. Ze kan ook echt pissig worden als het niet lukt om te slapen. Woensdag wegen en de eerste prikjes!

Rychson doet t netjes hoor!

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Zo, 5x 165! Veel zeg!:D Hier 7x 110. Moet van het ziekenhuis.

8. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hier ook 5 keer 165 en soms wil hij nog meer gister zat hij met 1 voeding meer dan 200 ,, maar heb wel zoiets dan heeft hij het vast nodig :D
    en ja rychson doet het erg goed ,,daar zijn we super super blij mee!

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Wil je wat wakkerheid van F ruilen tegen wat slaap van Sofie ;):p

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Goedemorgen dames, wat is het hier stil! Iedereen zeker druk aan het genieten van de kinderen:)

Ik wilde jullie toch even op de hoogte stellen. Want wij zijn in het AMC geweest en de dokter denkt toch aan reflux. We moeten nu weer iets aan de voeding veranderen en als dat niet helpt kan ze nexium krijgen. Hij zei wel dat het iets is waar alle baby's op deze leeftijd last van hebben. Dat zal dan wel, maar onze oudste had hier echt geen last van. Vannacht heeft ze weer haar hele fles uitgespuugd met golven... Kan toch niet normaal zijn?

Ondertussen is ze al weer 2 maanden en lacht ze super veel. Ze begint ook geluidjes te maken met lachen, dat is zo leuk om te zien!

Hoe is het met jullie kinderen!? Het hele kleine is er wel alweer vanaf vind ik.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @puzzel tja hier rommel ik ook wat aan. Inmiddels jbpm gekocht omde boel iets in te dikken, F spuugt niet veel maar ze slikt wel veel.
    Soms zoals vanmorgen komt er wel echt meer terug.
    Mijn gedachte zou ook zijn dat t niet normaal is als er een hele fles terug komt. Huilt ze niet veel?
    Spuug vind ik niet erg, geeft alleen veel was. Ik vind het alleen wel erg naar als ik ongemak zie bij haar en ik ben van mening dat ze daardoor ook slecht in slaap valt.

F is ook wat geluid aan t maken, het repertoire is nog beperkt maar
    wel leuk om te horen als ze je aankijkt en dat doet :)
    Ze groeit goed en het is duidelijk te zien dat t pasgeborene er wel af is hoor.
    Verder slaapt ze sinds deze week op haar eigen kamer, door het geslik en gekreun na een voeding sliep ik zelf gewoon niet. Ik vind t eigenlijk wel lekker dat ik mn slaapkamer "terug" heb. Overdag... maakt t me niet meer waar ze ligt uit ALS ze maar slaapt.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    bouwjaar: Jbpm gebruiken we al heel lang, bedje omhoog enz. Maar overdag slaapt ze de hele dag NIET! Ze huilt alleen maar. En dat al 3 weken. Ik word er helemaal GEK van. Vind het niet leuk zo. Ik zie gewoon dat ze er last van heeft. Wij willen haar ook al een maand op haar eigen kamer leggen, maar dat gaat gewoon niet want ze spuugt zo veel dat ze er soms bijna in stikt. Dus dat durven we niet aan. Ze krijgt moeite met ademhalen door alles wat er omhoog komt.

Soms eind van de middag slaapt ze even rechtop in de maxi cosie en dat is dan maar even zo, dan slaapt ze in ieder geval even een half uurtje.

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @puzzel ik kan me wel wat voorstellen bij je gevoel dat het geen bal aan is zo. Frustrerend als je kleine zoveel huilt.
    F heeft vrijdag overdag 1,5 uur geslapen. 1 uur aan een en verder paar hazeslaapjes. Psychisch ook vermoeiend als je niks voor jezelf kan doen.
    Wat naar dat ze snel moeite krijgt met ademhalen :(. Piept ze ook ? Dat hoor ik soms bij F alsof ze wil ademhalen en slikken tegelijk.

Maar zoals t bij jullie is sloopt t jezelf ook. Dat huilen... verschrikkelijk. Je voelt je zo machteloos. Gewoon aan de bel blijven trekken hoor.

14. Stiertje31

15 mei 2013
    62
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af of ik met jullie mee mag kletsen.
    Wij hebben nu zoontje van 5 weken 3 dagen.

Groetjes :)

15. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey dames!

hier ook even een teken van leven gaat super goed hier!
    alleen slapen is een dikke drama! pff!
    verder zit ik nog steeds met de bloeding ,,, dus morgen er werr mee heen :( en ben bang dat ik er ook weer een blaasontsteking erbij heb dat zal de 4e dan zijn!

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @puzzel hoe gaat t bij jou?

@dmj fijn te horen dat t goed gaat.
    Gaat slapen overdag en snachts goed?
    De 4e blaasontsteking? Pff mooi waardeloos

@stiertje welkom

Hier gaat t op zich ook best aardig. Er is nog geen vast ritme, al slaapt ze meestal wel vanaf een uur of 21, en dan soms wel of geen voeding nog voor middernacht en afhankelijk daarvan is het komt ze ergens tussen 3 en 7 uur.
    Overdag blijft het slapen nog erg weinig, maar goed ik heb me er bij neergelegd. Ze huilt niet de hele tijd ofzo dus ik had besloten dat ik gewoon mn dingetjes ga doen en dan zie ik t wel.
    Jbpm lijkt wat te helpen maar zal blij zijn als die maag eenmaal goed afgesloten is.

Vanmiddag naar t cd de eerste prikjes :(

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Stiertje: welkom!

Bouwjaar: we hebben nu eindelijk na 3 weken aandringen en 2 verschillende ziekenhuizen nexium gekregen! En wat een goed spul! Het helpt haar echt goed! Ik wist het wel, mijn gevoel heeft het al die tijd toch goed gehad.

Hier is het slapen overdag ook lastig. Het liefst slaapt ze alleen in de maxi cosie als ze gewiegd wordt. Gek word ik er soms van. Pfff.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @puzzel hoe gaat t?
    Heb je nog steun can he omgeving, iemand die even kan oppassen zodat je een uurtje kan slapen ofzo? Of ff iets voor jezelf kan doen?

F heeft vandaag van 9-10 & 11.30-14.30 geslapen, laatste met 2 keer een huiltje. Smiddags nog een haze slaapje. Soms zit er een dag tussen...? Ik verveelde me bijna tijdens haar lange slaap ;)

19. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey meiden
    dacht stuur ff berichtje hihi!
    hoe gaat het met jullie en de ukkies??
    hier gaat goed ,, eindelijk goed slaap en waak ritme te pakken
    R.ychson doet het verder ook goed hij is net 3 maandjes en zit grotendeels al in maat 62!

20. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wat een lekker ventje!

Hier gaat ook alles goed. Sofie draagt inmiddels ook maat 62 en ook zij heeft een lekker ritme. Ze is nog steeds een enorme slaapkop. Om 22.00 uur de laatste voeding en tussen 09.00 en 10.00 uur pas weer de eerste voeding. Behalve op maandag, want dan gaan Sam en Sofie naar de crèche en doe ik de eerste voeding thuis (08.00 uur). Nog 2 weekjes en dan moet ik weer gaan werken. Voelt erg dubbel, aan de ene kant heerlijk om er weer uit te zijn en weer te gaan werken, aan de andere kant zal het wel pittig worden en zal ik mn kindjes ook wel weer missen. Zijn jullie al aan het werk of blijven jullie thuis bij jullie kind(eren)?

Deel Deze Pagina