Januari 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamatje89, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendy

    mendy Bekend lid

    27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Ook ik ben bij het cb geweest geen bijzonderheden en hij was goed gegroeid. Heb meer mijn handen vol aan de oudste die is momenteel onuitstaanbaar.
    We gaan weer volede moed aan een nieuwe dag beginnen. ;)

    Pamela al een draagdoek geprobeerd? V wil overdag ook niet slapen in z'n eigen bedje maar als ik hem in de doek knoop heb ik een heel ander kind.
     
  2. pamela1203

    pamela1203 Fanatiek lid

    29 jan 2008
    2.614
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ja, als ik ga lopen valt ze in slaap in de draagdoek maar zou graag zien dat ze in haar bedje gaat slapen. Dan heb ik echt mijn handen vrij en kan ik ook weer eens iets doen in het huishouden en de andere kids!
     
  3. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Hier zijn de nachten nog steeds een ramp. Elke 2 uur wil meneertje drinken. Dinsdag naar het cb. Ik ben er van overtuigd dat Niels goed is aangekomen, met de hoeveelheden die hij achter elkaar wegklokt! Nu hem nog aan het verstand peuteren dat hij ook overdag kan drinken en 's nachts slapen, ipv andersom... Vandaag overdag maar elke 3 uur wakker maken, eens kijken of ie dan 's nachts minder nodig heeft!

    Sterkte meiden, met het op bed leggen van de kleintjes! Toch wel lekker als je je handen echt vrij hebt, zeker als er nog andere kinderen rond lopen.
     
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.418
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoi Pamela,
    ik zat hier even mee te lezen. Mijn zoontje was in januari uitgerekend maar kwam 3,5 week eerder in december. Qua ontwikkeling is hij dus ongeveer even ver als jullie babies.
    ik herken je verhaal enorm. Mijn zoontje was ook een sterrenkijker. Hierdoor vacuümpomp en daardoor spanning in de nek. Hij wil absoluut niet op zn rug liggen. Ik ga ook naar een osteopaat.
    na nachten huilen, onrust en op mij of zijn vader liggen besloten hem op zijn buik te laten slapen.
    totaal ander kind! Hij slaapt nu heel goed en is heel tevreden.
    ik vond het heel eng en heb dus aerosleep en een babyfoon met camera. Hij heeft een sterk nekje en kan zn hoofd dus goed draaien.
    huisarts raadde dit ook aan. het is belangrijk dat hij uitgerust is, en wij ook haha.
    ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    heel veel sterkte!
     
  5. pamela1203

    pamela1203 Fanatiek lid

    29 jan 2008
    2.614
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Op haar buikje wilt ze niet slapen. Toevallig vanmiddag na de voeding op haar zij in de kinderwagen gelegd en ze heeft als een roosje geslapen. Ik zal het niet te hard roepen maar er is verbetering in het slapen in eigen bedje! Of het de behandeling van de osteopaat is of de edelstenen in haar bed, geen idee! Fijn is het wel! Vanavond voor het eerst alle 4 de kids in bed en wij samen op de bank.
     
  6. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.418
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wauw wat fijn!
    slaap lekker :)
     
  7. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Fijn Pamela!
    Hier is manlief vanochtend aan het wandelen in het bos met alle 3 de kids. Dus ik even he-le-maal niets aan het doen. Was ik even aan toe!
     
  8. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.563
    28
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo dames,

    Mag ik ook mee kletsen? Ik ben 15-1-2015 bevallen van een gezonde zoon. Alles is goed gegaan, zowel met mij als met m'n zoontje. Hij is via de natuurlijke weg geboren. Ik heb alleen een inknip gehad. Ik zou het leuk vinden om mee te kunnen kletsen hier. Ik kom vlakbij Rotterdam vandaan.
     
  9. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    welkom beertje en nog gefeliciteerd!!
     
  10. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.563
    28
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Dankje Noralie,

    Ik zie dat jij 1 dag eerder bent bevallen als mij?
    Aan je banner te zien. Hoe is de bevalling/keizersnee verlopen?
     
  11. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Hey Beertje, welkom hier! Het is hier de laatste tijd best rustig, geloof dat iedereen zijn handen vol heeft aan de kleintjes ;)

    Oorspronkelijk kom ik ook uit de buurt van Rotterdam, maar woon inmiddels in Gelderland met man en 3 kids.

    Hoe gaat het met je zoontje, al een beetje ritme gevonden?
     
  12. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.563
    28
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo droppie drie,

    Dat is een eind uit de richting van Rotterdam.. Met m'n zoontje gaat het goed hoor. Ik heb al aardig een ritme gevonden. Hij slaap helaas nog niet door in de nachten, dus moeten er nog wel uit. Maar ik en m'n vriend gaan er allebei samen uit. De een maakt de fles klaar en de ander doet z'n luiertje verschonen en doet de fles geven. Eerlijk verdeeld lijkt me.. Maar echt vaste tijden heeft ie nog niet qua flesje krijgen. Dat ligt eraan wanneer die in de nachten komt zeg maar. Hoe is het met jou zoontje?
     
  13. pamela1203

    pamela1203 Fanatiek lid

    29 jan 2008
    2.614
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ben 1 dag eerder als jou bevallen!
    Een vlotte thuisbevalling van 3 uurtjes!
     
  14. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.563
    28
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Oke, dat was een bewuste keuze om thuis te bevallen neem ik aan?
    Ik zelf ben in het ziekenhuis bevallen, ook een bewuste keuze. ik heb ook een hele fijne snelle bevalling gehad. Wel pijn gehad, maar dat hoort bij een bevalling...
     
  15. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik ben ruim 2 weken eerder dan jou bevallen beertje... Op 31 december 2014. Ik had een snelle stuitbevalling in 5 uurtjes.
     
  16. pamela1203

    pamela1203 Fanatiek lid

    29 jan 2008
    2.614
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ja, bewuste keuze om thuis te bevallen maar had het zkh ook niet gehaald. Toen vk kwam had ik al 8/9 cm ontsluiting. Hier ook pijn maar ja dat hoort erbij!
     
  17. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.563
    28
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Vond je dat geen eng idee Noralie een stuitbevalling?
    Zo, dus dat was ineens allemaal erg snel?
     
  18. tvt

    tvt Niet meer actief

    Hier vorige week een beroerde week gehad. Huilen en niet slapen overdag werd alleen maar erger. Vrijdag met nexium begonnen ivm reflux. Zou na 3 dagen wel moeten gaan werken.... vandaag een top dag gehad! Na de fles een rustig meisje ipv krijsend... geslapen van 23.30-7.00, 8.00-10.30, 12.00-15.00 en nu weer vanaf 16.45. Weet niet wat ik meemaak! Hoop dat de nexium zijn werk doet, maar durf er nog niet in te geloven. Hopelijk morgen weer zo'n dag!

    Wat een heerlijk wandel weertje hè?

    Hoeveel (fles-) voedingen krijgt jullie kindje nu? Hier nu 5 voedingen van 135 (120/4).
     
  19. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja vond het wel een eng idee, maar omdat het zo snel ging... in 3 kwartier van 4 naar 10 cm heb ik er niet echt over na kunnen denken en gelukkig met 3 persweeën en 11 min. persen was ze er al.
    Kon tussen de persweeën door haar voetje vastpakken, die kwam als eerste.
     
  20. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Geen flauw idee, ik geef bv dus heb er totaal geen zicht op. Hij groeit, poept en plast goed, dus het zal wel best zijn. Ze hebben op dagbasis ongeveer 150cc per kg lichaamsgewicht nodig. Weet niet hoe zwaar jouw kindje is, maar als ze zwaarder is dan 5 kg zou ze dus best wat meer mogen drinken. Als ze zo'n 4 a 4,5 kg weegt dan zit je precies goed.
    Ik ben trouwens wel jaloers op slechts 5 voedingen per dag. Hier zit ik nog wel op 8!
     

Deel Deze Pagina