Januari 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamatje89, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimM1989

    KimM1989 Lid

    6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Hoi dames!


    Ook ik klets graag even mee met jullie!

    Ik ben op 14/1 bevallen van een zoontje! Het was een ingeleide bevalling (balon) na 39w1d zwangerschap.

    Het is ons eerste kindje dus het is vaak nog wat zoeken maar ik heb het gevoel dat alles wel zijn draai begint te vinden!

    Ons mannetje woog bij de bevalling 3kg280, was afgevallen tot 3kg070 en weegt nu 4kg130. We zitten momenteel op 6 voedingen van 120 + 4MS maar ik heb vaak het gevoel dat hij na zo'n flesje niet voldaan is... Overstappen naar 5 flessen van 150 lukt helaas niet, het lukt nog niet om er 5u tussen te laten.
     
  2. mendy

    mendy Bekend lid

    27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Hoi Kim, Welkom! Mijn zoon zit nu sinds kort op 5 flessen van 150/5.

    Hier een erg drukke nare periode gehad, mijn oudste was veranderd in the exorcist hele dagen drammen supermarktissues enz.. Na zo'n dag was ik helemaal afgedraaid en had ik geen zin en tijd in internet :) Sinds de laatste 2 dagen lijkt die weer wat gezelliger hopelijk niet voor tijdelijk...

    Ik ben in het ziekenhuis bevallen door middel van een geplande keizersnee..

    V doet het prima het is zo'n heerlijk zoet kind...
    Hoe gaat het met de andere kleine spruiten?
     
  3. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Hee ladies, hoe is't met jullie en met de kleintjes?

    Hier loopt het best lekker. Niels groeit als kool. Maar van enige regelmaat in de dagen is nog niet echt sprake. De ene keer slaapt ie de hele dag, de andere keer wil meneer juist overal bij zijn en doet ie alleen hazeslaapjes op de arm. Geen pijl op te trekken. Hoe is dat bij jullie?
     
  4. pamela1203

    pamela1203 Fanatiek lid

    29 jan 2008
    2.614
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier gaat het overdag ook nog altijd moeizaam met slapen. Ze slaapt nu ongeveer 30/45 minuten in haar bedje per slaapje. De nachten gaan wel goed. Ze krijgt rond 20.00 uur haar laatste voeding en komt dan ergens tussen 3 en 4!
     
  5. Roossies

    Roossies Lid

    23 apr 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Ik meld me hier ook maar. Was 28 dec uitgerekend maar ben 8 januari bevallen. Gelukkig de dag voor mn inleiding 👏😃.

    Hier gaat alles goed. Ons mannetje groeit goed en is tevreden en slaapt heerlijk door. Hij krijgt de laatste flesvoeding om 23.00 en is rond 8.00 smorgens weer wakker. Ook overdag slaapt hij goed... Alleen tussen 17.00 en 19.30 kan hij wel eens zeuren.

    Hoe is t bij jullie? Toevallig nog iemand die ook 8 januari is bevallen? 😉
     
  6. Star84

    Star84 Actief lid

    29 nov 2011
    404
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons meisje slaapt nog erg veel vind ik. Ook goed in haar bedje. Heel fijn natuurlijk! Maar ik vraag me af of ze niet teveel slaapt? Ze is morgen 11 weken. Hoeveel zijn jullie kindjes overdag wakker? Hier steeds alleen met voeden en een half uur later is ze al weer moe. Soms valt ze zelfs tijdens het voeden weer in slaap en dan tot de volgende voeding. 'S nachts slaapt ze nog niet door. Vraag me af of dat komt omdat ze de rest van de dag teveel slaapt?
    Ik herken dit niet van m'n zoontje. Die was veel meer wakker en actiever en sliep in de tweede week al door...
     
  7. tvt

    tvt Niet meer actief

    @roossies: gezellig, welkom!

    @star84: heerlijk toch? Hier is ze tussen elke voeding precies 1 uur wakker en dan echt moe. Houden we ze langer op, dan is het huilen en is ze niet meer te leggen. Ze krijgt 6 voedingen. Steeds 1 uur wakker (incl voeding) en 2 uur slapen. De nachten slaapt ze al door vanaf 3 weken, heerlijk!

    Hier gaat het gelukkig echt wat beter. Afgelopen weken zit er een stijgende lijn in. Ze heeft tot een week of 4 geleden zoveel gehuild (lees krijsen en gillen). Dokter deed er niets mee, maar het was echt niet meer om aan te horen. We konden er beiden echt niet meer tegen. Op een avond zijn we wanhopig naar de HAP geweest. Die stuurde ons door naar de ka. Er is niets medisch gelukkig, maar we hebben n meisje met heel pittig karakter. Ze laat het gelijk hard horen als iets haar niet zint. Ze wil ook veel, maar dr lichaampje kan dat nog niet: dus frustratie. Ze was in een kringetje gekomen van overdag niet slapen, huilen huilen huilen en s nachts bijslapen. We hebben haar een aantal weken in een heel strak ritme moeten houden en niet weg geweest met haar. Nu gaat het echt al stukken beter. Bijna dagelijks nog wel een huilbui en we moeten ze veel bezig houden, maar hier valt tenminste mee te leven...

    Vrijdag voor het eerst weer gewerkt, ik vond het weer heerlijk. Kga 2 dagen in de week werken. Zijn er al meer aan het werk?
     
  8. pamela1203

    pamela1203 Fanatiek lid

    29 jan 2008
    2.614
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik zou de 26ste weer moeten beginnen met had nog zoveel vakantie uren staan dat ik maart en april nog vrij ben. Helaas wordt mijn contract niet verlengd en ben ik per 30-4 werkeloos. Ach, er komt vast iets anders leuks op mijn pad en in die tussentijd kan ik nog lekker genieten van mijn meisje!Hier blijft het slapen overdag erg moeizaam. Na 45/60 minuten wordt ze moe en gaat ze op bed en slaapt dan 30/45 minuten en is dan weer wakker maar wel nog moe.
    De avonden en nachten gaan wel nog goed, ze krijgt rond 20 uur meestal de laatste voeding en maakt dan haar lange ruk.
     
  9. tvt

    tvt Niet meer actief

    @pamela: dat lijkt me super vanaf 8 uur een lange ruk. Wanneer is ze dan weer wakker? Ging dat vanzelf zo of heb je het een beetje gestuurd?
     
  10. NiHeJa

    NiHeJa Bekend lid

    30 jun 2014
    845
    85
    28
    Hoi dames,
    al tijdje niet meer online geweest.
    Hier gaat het eigenlijk hartstikke goed. Heel tevreden mannetje met een ritme van s nachts slapen en overdag de wereld ontdekken. Eet erg veel 180/6 5x. Een heerlijk kind!
     
  11. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier ook nog niet aan het werk, over 2 weken pas. Had ook nog vakantie uren die ik opneem.
     
  12. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik hoef gelukkig ook nog niet aan de slag. Eind augustus pas, na de zomervakantie :). En dat is maar goed ook, want Niels slaapt nog lang niet door. Komt nog braaf elke 3 uur, dag en nacht. Gelukkig slaat ie 's nachts steeds vaker een voeding over, dan zit er 6 uur tussen. Klinkt lekker maar die lange ruk is vaak aan het begin van de avond, vanaf een uur of 19.00. Heb ik er zelf nog niet veel aan. Maar het begin is er!

    Vanaf volgende week gaat m'n zoontje naar school. Nu rijdt m'n dochter nog mee met een buurjongetje, die hadden 1 plekje over in de auto. Maar vanaf volgende week moet ik dus zelf zorgen dat ik om 8.30 op het schoolplein sta met drie schone, aangeklede kinderen met volle buikjes. Dat wordt vroeg op, ik hoop het te redden als ik om 6.30 opsta, maar ik vrees dat het 6.00 wordt...
     
  13. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Wij hebben een enorme slaapkop. Slaapt van 22.00-8.30 u. Geloof dat we veel geluk hebben! Ze sliep al door met 6 weken.
     
  14. tvt

    tvt Niet meer actief

    Lekker dat doorslapen. Hier al vanaf dat ze 3 weken was. Als we ze een keer horen s nachts, schrik je gelijk. Terwijl t voor anderen nog heel normaal is.

    Hoe ziet jullie dagritme er nu uit?
     
  15. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Dagritme is hier heel duidelijk: 7 uur voeden, knuffelen, even (meestal half uurtje) in de box, 8 uur terug in bed tot een uur of 10. dan weer voeden, knuffelen en de deur uit voor een boodschap of een wandelingetje oid. Niels slaapt dan in de maxi cosi of kinderwagen tot een uur of 13. Voeden, knuffelen, box, slapen tot 16.00. Voeden, knuffelen, box, om 17.00 in bed zodat wij rustig kunnen eten en de oudste 2 op bed kunnen leggen. 19.00 voeden op zijn kamertje en extra lang knuffelen. En 's nachts gaat het 3-uurs ritme vrolijk verder, maar tussrn 19.00 en 7.00 vind ik het 'nacht' voor zo'n kleintje, dus dan houd ik hem op de kamer, met het licht uit. Na het drinken slaapt ie dan direct weer verder.

    Dit zijn natuurlijk de thuisblijfdagen. Als ik de hele dag de deur uit ben zijn de voedingsmomenten ongeveer hetzelfde maar is het slapen en spelen wat rommeliger. Niels is gelukkig vrij makkelijk. Maar na een hele dag buiten de deur plan ik wel weer een thuisblijfdag zodat ie even bij kan tanken en het ritme weer op kan pakken. Werkt hier heel goed, Niels is echt een vrolijk en tevreden mannetje! En ik een vrolijke en tevreden mama :)
     
  16. Roossies

    Roossies Lid

    23 apr 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn al die tevreden baby's!

    Ik ben ook weer een week aan t werk. 3 en een halve dag. Bevalt goed ! Had ook weer zin om te beginnen.. Maar dat komt ook omdat ons manneke t zo goed doet en hij lekker thuis kan blijven bij papa of 1 van de oma's.

    Doorslapen deed hij al vanaf week 2. Ons schema :
    Tussen 8.00 en 9.00 wakker en voeden, meteen terug naar bed.
    Tussen 12.00 en 13.00 2e voeding, daarna nog een dik halfuur spelen/knuffelen in de box.
    Terug naar bed tot 16.30, voeden en dan blijft ie meestal op (zit bij ons aan tafel in zn trip trap als we eten )tot 19.00 incl. Voeden en dan naar bed.
    Om 22.30 laatste voeding en meteen terug naar bed.

    Als ik een boodschap ga doen of wandelen is dat meestal na t voeden om 13.00 u...

    Hoop dat ie t zo goed blijft doen ! Is genieten zo ! 😃

    Morgen naar t cb... Spuitjes 😞
    Hebben jullie kindjes daar last van gehad ?
     
  17. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Heerlijk, die tevreden kindjes!

    Komende woensdag de eerste prikjes, ben ook benieuwd hoe hij daar op gaat reageren. Bij mijn oudste 2 was dat heel wisselend. De ene keer sliepen ze de hele middag na die prikjes, de andere keer waren ze juist de hele dag jengelig.

    Vandaag was ritme trouwens ver te zoeken. We vierden de verjaardagen van de oudste twee, en het kleine meneertje wilde vanmiddag bij de visite blijven ipv in zijn bedje slapen. Ach, vanochtend wel lekker in bed geslapen dus ik vond het wel best. De opa's en oma's vonden het ook wel gezellig dat ie wakker bleef :)
     
  18. pamela1203

    pamela1203 Fanatiek lid

    29 jan 2008
    2.614
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier een super dagje achter de rug!Ze heeft netjes alle slaapjes in bed gedaan tot aan de volgende voeding. Met uitzondering van de laatste 2 slaapjes maar die waren al later op de dag en dan gaat het sowieso moeizaam.
    Ze heeft om 21 uur de laatste voeding gehad ben eens benieuwd hoe laat ze vannacht komt. Ze kan al zo'n 8 uur ertussen laten maar lukt niet altijd! Benieuwd of ze morgen weer zo voorbeeldig gaat slapen. Ik hoop het wel!
    Liene heeft veel last gehad van de prikjes. Vanaf het zetten van de prikken totdat ze naar bed ging alleen maar krijsen. De nacht ging super en de dag erna was ze erg moe maar wilde niet in bed slapen.
    Over dikke 1,5 week mag ze weer voor de 2e spuit!
     
  19. pamela1203

    pamela1203 Fanatiek lid

    29 jan 2008
    2.614
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier ging het vanzelf. Ik ben eens eerder naar bed gegaan en al in slaap gevallen voor de laatse voeding en ze bleef gewoon slapen. Sindsdien heb ik haar niet meer wakker gemaakt en laat ik haar zelf bepalen wanneer ze dan wel wilt drinken. Hoe laat? Dat verschilt nog wel eens van 3.30 tot 5.15! Ze gaat normaal tussen 19/20 uur naar bed. Vandaag toevallig later omdat ze overdag zo goed geslapen heeft en nergens eerder kwam voor een voeding.
     
  20. tvt

    tvt Niet meer actief

    Hoe is het hier met alle kleintjes? Hier best goed. Ze wordt echt rustiger nu ze 3 maanden is. Donderdag weer naar het cb voor de tweede prikjes. Vind dat zo zielig! Hoe ziet jullie slaapschema er uit met de kleintjes? Hier gaat ze overdag echt minder slapen. Soms wel eens lastig, haar ritme veranderd daar nu in, dus ben nog erg aan het zoeken.
     

Deel Deze Pagina