Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zyndi, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Gelukkig is het nog steeds een meisje :p !
    Wij zijn ook al met namen bezig, voor een meisje heb ik drie namen, waarvan er twee op de eerste plaats staan, ik kan onmogelijk kiezen...
    Een jongensnaam hadden we maar één, maar dat was niet "de" naam, zeg maar... Sinds zaterdag een andere naam gevonden en mijn man was direct overtuigd, voor hem is het al beslist.
    Och, nog even tijd om ermee bezig te zijn!!

(en ik vind Sterre het mooist, maar dat is smaak natuurlijk)

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Anieska, fijn dat het idd een meisje is.

Namen, wij nemen de tijd. Vorige keer waren we er met 35 wkn pas uit. Dag later moest ik naar het ziekenhuis (was gelukkig loos alarm).

Vandaag naar de Efteling geweest. Was erg leuk, maar ben nu goed moe.

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze belde net op. Mijn portemonnee is gevonden. Blijkbaar niet kwijtgeraakt maar uit de auto gestolen. Heb alle pasjes terug. Had alleen nog maar de rekeningen geblokkeerd. Me happy

4. Michieltje

6 aug 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor het lijstje Starry en sorry dat ik hem een beetje verpest had.... Schmidt dat is echt heel triest zeg! Wel fijn dat je je portemonnee en pasjes terug hebt.

Wij hebben al een naam in gedachten: Mels. Maar we hebben nog even dus houden onze oren en ogen nog goed open ;)

Straks de 20 weken echo... Spannend!!

5. Mamatje89

Mamatje89 Bekend lid

5 nov 2012
    541
    0
    16
    Vrouw
    Mama :)
    Z-holland
    Michieltje en pandora succes bij de echo vandaag.
    schmidt toch fijn dat je portemonnee terecht is.

ik vind een meisjesnaam verzinnen toch zo moeilijk haha, heb er wel een aantal maar nog nergens het wow gevoel bij. Daarbij staan leuke namen ook vaak in de top 10 en ergens vind ik dat wel jammer. Al heeft mn zoontje wel een populaire naam omdat ik die naam mn hele leven al leuk vind;)

6. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ons meisjesnamen lijstje: Mila, lynn, Cato, caro, Ella en liv.
    Jongensnaam zijn wij wel al uit!

7. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn al uit de naam, een meisjesnaam hadden we al jaaaaren, jongensnaam vonden we heel moeilijk. dus ben blij dat het een meisje is ;)

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik hadden beide heel toevallig los van elkaar bij Alexander dezelfde meisjesnaam, maar het werd een jongetje. Nu hadden we al besloten dat het deze naam zeker niet zou worden, omdat deze niet in ons namenrijtje past. Vind namen zo moeilijk. Wij zijn bij Alexander uiteindelijk op zoek gegaan naar een Griekse naam omdat hij ontstaan is tijdens onze witte broodweken in Griekenlang ;).

Dames die vandaag de echo hebben, succes, maar vooral ook veel plezier.

Ik heb dadelijk die terugkom echo. Ben stiekem toch wel benieuwd hoe dit uitpakt, Het kindje is gezond dat hebben ze al gezien, maar bij een grote voorsprong moeten we toch nog een keer terug op korte termijn dat er iemand van het academisch ziekenhuis ernaar kan kijken.

9. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Veel succes vandaag en hopelijk is alles goed met het kindje!

Mijn partner heeft een lange poolse achternaam en daarom willen wij een korte voornaam en niet een echte hollandse naam. Nog 2 dagen en hopelijk weten wij dan wat er in mijn buik huist een jongen of meisje. Ik denk nog altijd een meisje trouwens, benieuwd of mijn gevoel het juist heeft.

10. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Nieuwe slaapkamer van zoonlief gaat goed!
    Vandaag wordt het plafond de eerste keer in de latex gezet, muren zijn bijgewerkt.
    Zaterdag wordt er behangen!
    Ik ga zometeen met de oudste haar kamer opruimen en ze is/was van plan heel veel weg te doen.
    Daarna nog het kozijn in de grondverf zetten bij Imre zijn nieuwe slaapkamer.

11. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Wij hadden al namen voor zowel een meisje als jongen en blijven tot nu toe bij onze keuze. Eigenlijk waren wij er zo uit!

Ben rond aan het snuffelen naar inspiratie voor de inrichting van de babykamer. Echt te schattig! Kan niet wachten tot de kamer er is, dan kunnen we lekker beginnen. Stiekem vind ik dat er zoveel meer keuze is voor meiden dan voor jongetjes, bij zowel kleding (wauw!) als kamertje :cool:

Nog anderhalve week tot onze 20-wkn echo. Vind het best lastig om te achterhalen of ik de baby al kan voelen. Soms voel ik wat rommelen, maar dat kunnen ook darmen zijn..of steken in baarmoeder. Placenta ligt aan de voorzijde, dus dat zou nog een poos kunnen duren, maar aan de zijkanten zou ik het al kunnen voelen zei de VK.

12. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Anieska, gelukkig nog steeds een meisje dus :)
    Sterre vind ik een leuke naam en bij de namen van je jongens passen.

Schmidt wat schrikken dat je portemonnee was gestolen! Gelukkig alle pasjes weer terug nu!

Ik denk ook een meisje voor jou Pamela!

Wat betreft namen, voor een meisje waren we er al uit. Maar een jongensnaam kunnen we het nog niet over eens worden.. Maar gelukkig hebben we nog even!

Ik voel de baby nu elke dag, zo fijn!

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb al een dochtertje en ik vind een nieuwe meisjesnaam kiezen echt heel moeilijk! Het voelt een beetje als tweede keus, omdat de naam van mijn dochtertje echt al een jaar of 10 in mijn hoofd zat!
    Hebben jullie dat niet? Jongensnamen heb ik ook al wel een heel rijtje, maar mijn man en ik zitten nog niet op 1 lijn :)
    Ik zet mijn favorieten niet hier neer, maar wij zijn van de korte, stoere, aparte namen :)

Mijn gevoel zegt dat we een meisje krijgen, maar ja 50% kans hè :) nog een week of 23 wachten ;)

14. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Namen: ik had altijd wel bepaalde voorkeursnamen en dan heeft mijn man er nog hele andere ideeën over. Ik vind daarnaast dat het kan veranderen tijdens een zwangerschap aangezien je een bepaalt gevoel hebt bij een kindje ( in ieder geval heb ik dat ).

Echo was goed. Zit precies op de grens waardoor we net niet doorgestuurd worden. ( donderdagavond de meting heel anders ). Ze heeft wel een notitie gemaakt dat het verstandig is vaker een echo te maken ivm deze meting en mijn voorgeschiedenis . Dit om draagproblemen of complicaties tijdens de geboorte voor te zijn.

15. Michieltje

6 aug 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het voor nu goed was Schmidt. En extra echo's is op zich ook niet erg... Als het allemaal maar wel goed blijft dan natuurlijk ;)

Bij mij was alles goed met de 20 weken echo :) Paar weken terug lag de placenta volledig voor de uitgang en die was nu al een stuk mee naar voren gegroeid. Met 30 weken gaan ze kijken of hij dan helemaal goed ligt om normaal te bevallen maar dat zal wel goedkomen.

Ze dacht dat ik hem nog niet zou voelen vanwege die placenta aan de voorkant maar ik voel hem juist heel veel. Ik heb zelfs al een paar schopjes gefilmd. Je ziet af en toe echt mijn buik bewegen. Nu nog erg leuk! Ben alleen benieuwd of dat straks ook nog zo leuk is als hij groter en sterker wordt en wat minder ruimte heeft... :D

16. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ben ook zo benieuwd of de placenta mee omhoog gegroeid is, hier lag alleen een slipje voor de uitgang!
    Hier ook de placenta aan de voorzijde en ik voel ons kindje wel maar nog niet echt schopjes of dat ik mijn buik zie bewegen! Komt vanzelf wel! Nog 2 nachtjes slapen en dan mogen wij weer spieken!
    Hier vandaag veel gedaan. Kamers van de meiden opgeruimd en heel veel weg gedaan! In totaal 3 uur mee bezig geweest! Nu kapot en vooral mijn bekken wilt nu niet meer!

17. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Heh, bah, portemonnee gestolen! Veel geld kwijt? Is toch een gedoe, gelukkig al je pasjes terug!
    En super dat je terugkomecho goed was, meer echo's is altijd fijn natuurlijk :) Laat de baby maar groeien! (dat zal vast geen probleem zijn)

En inderdaad beebiebeeb, ik heb ook een voorgevoel (hier een jongen denk ik), maar nog 22w weken wachten tot je zeker bent :D !

Michieltje en Pamela, ik hoop van harte dat de placenta opschuift naar boven!! Onderaan is voor niks goed (en geeft enkel complicaties), maar als die al mee aan het opschuiven is, gaat ie vast wel verder ook.

Ik denk dat wij met de meisjesnaam echt moeten wachten tot de geboorte... ik kan niet kiezen tussen de twee, de ene is een eerder stoere, (vinden wij), de ander een eerder 'zachte' naam, dus hangt ervan af wat voor een meid het misschien is... Ofwel een jongen, daar ligt de naam voor 90% van vast, sinds zaterdag dus!
    De namen van broer en zus zijn eerder lange, niet zo vaak voorkomende namen; meestal terug te vinden in 'kak'namenlijstjes, dus dat is wel mijn stijl ;) Het zijn ook echt 'hollandse' namen, in BE hoor je ze zo goed als niet!

18. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Schmidt en Michieltje blij om te horen dat de echo's goed waren.

Anieska dus wel echt toch een meisje:D

Pamela, doe je rustig aan met jezelf..

Qua namen zijn wij hier nog niet echt aan het brainstromen, denk dat het over twee weken wel mee komt..

Wat een herfstweer trouwens, mag de kasten maar weer omspitten!

19. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Michieltje, fijn dat de echo goed was. Meestal hoor je dat de placenta uiteindelijk goed ligt. Ik hoop dat dit bij jou en Pem ook het geval is.

Boerderijmama, de baby moet inderdaad goed groeien, maar Alexander groeide weer te goed. I.v.m. de uiteindelijke zwangerschapssuiker hebben ze hem toen met 38 weken gehaald en toen was hij al 4340, wat moet dat met de 40 weken zijn geweest. Ze groeien dan erg hard, dus dan zou de kans vrij groot zijn geweest dat ik hem er niet zonder keizersnee uitgekregen had. Wanneer hij weer erg groot is dan zullen ze hem hopelijk weer eerder halen. Moet er wel bij zeggen dat de natuur een dag voordat ik me zou hebben moeten melden voor het inleiden al zijn werk deed.

Voorbereidingen kleine UK. Hier zijn nu echt de voorbereidingen begonnen. Schoonmoeder wil ons een kinderwagen kado geven. Mijn Peetoom werkt bij Quinny, hij is aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Wij hadden al een Quinny (tweede hands) en dit is tenminste een lekker hoge wagen (2 lange ouders).
    Daarnaast gaan we komende week een offerte aanvragen voor een nieuwe ketel, want ik wil Alexander met deze ketel niet op zolder leggen.

Fijne dag allemaal!

20. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Fijn dat de echo's goed waren Michieltje en Schmidt! Schmidt wel fijn dat het extra in de gaten gehouden wordt dmv echo's. Wat was je eerste kindje al groot idd!

Pamela sterkte met je bekken! Hoop dat ze morgen kunnen zien of de placenta is opgeschoven!

Ik heb vakantie maar merk dat ik elke dag toch wel erg moe ben. Ook al heb ik alleen maar het huishouden gedaan en ben ik even op koffievisite geweest bijv. Maar zal wel allemaal bij de zwangerschap horen! Verder mag ik niet klagen!

Deel Deze Pagina