Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zyndi, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hey,

Ff een vraagje, weten jullie al hoe jullie gaan bevallen?
    Ik ga er vanuit dat ik een geplande keizersnee krijg..
    bij de oudste ook een geplande keizersnee, was toen 38,3 weken.Dit i.v.m een onvolkomen stuitligging.
    Bij de jongste gewoon vaginaal bevallen, wel in het zh i.v.b met de keizersnee, en ik droeg de streoptokokken bacterie bij me. Moest dus 4 uur van te voren in het zh zijn om aan het infuus te liggen zodat ik de jongste niet kon besmetten. We moesten 2 nachtjes blijven ter controle.
    Maar die bevalling is dus ook niet zonder lag of stoot gegaan...op zich verliep alles normaal, maar ben ingeknipt en vreselijk uitgescheurd, zo erg dat een stuk van mijn darmen is meegescheurd, en ik van geluk mag spreken dat ik geen stoma heb gekregen.Mijn jongste is met zijn arm door mijn anus geboren zeg maar...sorry voor onsmakelijk verhaal.
    Ik lag dus na de bevalling snel op de o.k om alles weer vast te naaien...
    Nu wil ik eigenlijk een geplande keizersnee omdat ik het risico niet wil nemen dat het deze keer wel fout gaat.
    Heb dit in het eerste gesprek met de vk aangegeven en die gaf aan dat een keizersnee in mijn geval geen probleem is.
    Maar wil niet voor verassingen komen te staan dus heb 11 sept een gesprek met de gyn om te bespreken en vast te leggen dat ik een keizersnee wil, en ws is dit ook verstandiger, aldus de vk om herhaling te voorkomen.
    Heb ws gewoon zwak weefsel daar vanonderen....
    Maar vind het toch wel een beetje spannend, dat gesprek met de gyn, stel nou dat hij zegt dat ik het toch zelf moet proberen....

2. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Wow, heb veel moeten bijlezen :)

Wat heb ik onthouden;)
    > Pamela, supertof behang!! En ik zou inderdaad andere ouders aanspreken om om de beurt te rijden naar de hobby's van je kinderen, is dit niet mogelijk?

> jullie zijn ijverig bezig aan de babykamertjes! hier is de kamer eigenlijk al in orde (was speelkamer), bedje en commode hebben we nog van de broer en zus, kinderwagen en park ook, ... misschien maak ik nog wel gordijnen, maar er zijn rolluiken om te verduisteren dus dat hoeft niet persé (en dan wil ik liever wachten tot na de geboorte, om echte meisjes of jongensstof te zoeken ;) )

> anieska, ik heb één gewone bevalling en één ks gehad, ik hoop nu op een gewone bevalling (moederkoek lag vorige keer voor uitgang) omwille van het langere herstel bij een ks, maar ik snap jouw uitgangspunt erg goed! Zeker nu je al wat littekenweefsel zal hebben na het vastnaaien van vorige keer en dat rekt niet mee...
    Ik veronderstel dat ook de gyn wel zal meegaan in jouw verhaal!

> baby voelen: ik voelde de baby al erg snel (15w), maar slechts af en toe. Nu voel ik het nog duidelijker (het is gek dat je dat vanbinnen zo goed voelt, maar toch langs buitenaf niet vind ik), maar helaas niet elke dag... Zaterdag zat ik op de trein en de hele rit heeft de baby fel bewogen - dat getril zal hij leuk gevonden hebben vermoed ik :D !

> eetlust verschilt van dag tot dag, opmerkelijk meer zin in zoute dingen ipv zoet! en mosselen :D (mmm, donderdag weer eens lekker 2kg klaargemaakt van prins en dingemans, hééérlijk en zo groot!!, toch een verschil met die van huismerk ah vind ik! )
    Sommigen vinden wel dat het een risico is om mosselen te eten, maar ik ga heus niet wachten tot volgend jaar hoor :) (en ik doe de slechte of twijfelgevallen ook weg) !!!

> buik: jullie buikjes zien er al leuk uit, de mijne staat even stil heb ik de indruk. Ik heb hier ook geen weegschaal, maar vermoed dat ik toch nog niet al te veel bij bijgekomen in gewicht, op 17w was dit 2kg.

> eind september zijn toch mama mazzeldagen bij prenatal? weten jullie of het doe moeite zou zijn ivm positiekleding? meer bepaald ook een winterjas? heb er wel al leuke gezien, maar +100 euro voor enkele maanden vind ik :(, dat geef ik liever aan een jas die ik meerdere winters kan dragen...

3. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Miekielief, wij zijn bezig met verven en behangen en deze week gaan we de meubels al halen. Dan hebben we dat klaar en kan ik alle babyspullen op de babykamer neerzetten. Nu staat alles op de logeerkamer, en dat is niet handig. Maar je moet er wel de ruimte voor hebben idd.

Anieska, wow wat een heftige bevalling heb je gehad van je jongste! Begrijpelijk dat je nu weer een geplande keizersnee wil! Neem aan dat de gyn er wel in mee gaat idd.

Boerderijmama, oh zijn het dan mama mazzeldagen? Dat zou mooi zijn, heb echt nog winterkleding nodig. Vind het allemaal zo duur om voor een paar maanden aan te schaffen idd. Geen idee of het ook echt voordeliger is voor een jas ofzo. Ben verder niet zo bekend met de prenatal..

4. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Annieska, ik denk ook wel dat de gyn zal meegaan met wat jij wil hoor. Wat een verhaal zeg... Ik wil graag thuis in bad bevallen. Vorige keer ingeleid wegens overtijd zijn, dus ik hoop maar dat dat deze keer niet nodig zal zijn.

@ positiekleding: die koop ik tweedehands. Pas een winterjas gekocht voor 20 euro. Voor die paar maanden vind ik het echt zonde om daar veel geld aan uit te geven.

Wij gaan binnenkort een weekendje naar Centerparcs. Daar heb ik echt supergezellig zin in! Onze zomervakantie was een beetje in het water gevallen, dus dit is een goedmakertje :)

5. Nail87

Nail87 Lid

11 mei 2014
    82
    0
    0
    nagelstyliste
    Hoi dames! Wat leuk dat jullie al in de babykamer bezig zijn! Morgen eindelijk de 20 weken echo! Hopelijk deze keer ook de benen uit elkaar zodat ook wij lekker aan de babykamer kunnen beginnen hihi! Kan niet wachten! Ook een beetje bezorgd over de gezondheid van onze uk! Weet niet waarom maar heb een raar gevoel.

Lierfs

6. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Wauww moest weer even bijlezen,

@Anieska wat heftig, ik ben vorige keer thuis bevallen, beviel goed, dus hopelijk weer.

Babykamer hier nog niet aan begonnen wel ideeen opgehaald.

@Nail succes en veel plezier morgen bij de echo.

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Anieska, wat een heftige bevalling! Zo'n ervaring is er wel eentje uit mijn nachtmerrie hoor!!! :)
    Ik beviel vorige keer een dikke week over tijd (ingeleid) binnen 21 uur van een dochter van net geen 9 pond.. Vacuum, grote schaar en flink wat hechtdraad en alles erbij want ze lag ook nog eens als een scheve sterrekijker 👎 :D
    Ik hoop ook dat dit me dit keer allemaal bespaard blijft. Ik wil dus graag natuurlijk, zonder inleiden, binnen een uur of 10 en zonder knip of scheur bevallen dit keer. Waar kan ik dat aanvragen? :D:D:D
    Ik ga iig in het ziekenhuis bevallen, ik hoop gewoon poliklinisch. :) en of het dan staand/zittend/hurkend of weet ik het wat is, zal mij een worst wezen haha :D

TSCM, veel plezier in center parcs! Welk park gaan jullie naartoe?

Nail78, wat vervelend dat je er zo'n rotgevoel over hebt. Hopelijk heb je geen gelijk wat betreft je gevoel en is de echo helemaal goed! En of het dan een jongen of meisje wordt...is minder belangrijk toch! Succes morgen!

Jullie zijn allemaal zeker druk met de kamertjes zeg! Bij nummer 1 hebben wij toen echt eerst de 20 weken echo afgewacht. Mocht er dan iets goed mis zijn, hoefde ik iig niet mijn bestelde kamertje af te bestellen :)
    Nu is de kamer voor de toekomstige baby al klaar. Mijn dochter moet alleen verkassen :D wij moeten dus een meisjeskamertje gaan maken, en dan is de babykamer na een poetsbeurtje al klaar :) Ik heb echt alleen 0 inspiratie voor de meidenkamer :( heb al wat zitten googlen, maar vind het zo moeilijk! Ik denk maar iets met roze ofzo :D

Hebben jullie ook dat je de baby soms helemaal voelt verwchuiven in je buik! Mijn baby schopt minder, maar verschuift zoveel! Dan is de ene kant van mijn buik hard en dan ineens de andere kant! En dan voel ik het gewoon opschuiven/omdraaien whatever :) zo grappig gevoel weer! Nog een paar weken en die hele buik gaat weer vervormen bij de bewegingen, dat vind ik altijd zo prachtig om te zien!

8. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Goedemorgen meiden,

Positiekleding: tot nu toe draag ik gewoon mijn eigen kleding, stond laatst wel bij de H&M te kijken op de positie afdeling maar ik vond het gewoon 10 x niets. Ik vind die broeken met zo'n hoge buikband echt verschrikkelijk, ik zoek meer iets lagers wat dus niet over mijn buik heen komt dat zag ik ook bij H&M maar mijn maat was er niet meer en de kleur was ook niet helemaal mijn smaak.

Babykamer: de baby komt bij ons in de opbouw te liggen, vorig jaar hebben we daar laminaat in laten leggen en de muren geverfd, twee muren zijn babyblauw en de overige muur wit. Nu we weten dat we een zoon krijgen houden we dit zo. Ik heb ook vitrage hangen heel licht babyblauw en dit laat ik ook hangen, we moeten alleen een verduisterd rolgordijn (wit) erachter hangen dit zal waarschijnlijk onze duurste uitgave worden aangezien de lengte bijna 3 meter is..oh en een verwarming moeten we er plaatsen. Zal binnenkort een foto plaatsen.

Nail: heel veel plezier vandaag bij je echo!

Bevalling: Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is dat de baby te vroeg komt, onze dochter is namelijk met 34 weken en 5 dagen gekomen en moest nog ruim 2 weken in het ziekenhuis blijven terwijl ik de volgende dag al naar huis mocht om vervolgens 3x per dag heen en weer te rijden (minimaal een half uur met de auto) terwijl ik was ingeknipt (zitten was echt geen pretje) heb deze periode ook als heel zwaar ervaren en hoop dat het me deze keer bespaard blijft en ik ook een ''leuke'' kraamtijd zal hebben en natuurlijk hoop ik dat een knip of inscheuren me bespaard blijft.

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Op pinterest kan je hele leuke ideeën op doen voor een baby/kinder kramer.
    Zo word onze licht geel met blauw/groene tint. Meubels wit.

Al die bevallingsverhalen vind ik wel spannend om te horen en lezen. Heb al aardig wat gehoord de laatste 2 weken. Scheuren, knippen, blaasproblemen, wel of niet poepen tijdens het persen,etc. Ik weet niet meer of ik verder wil. :p grapje. Ik hou me echt vast aan het mooiste moment. Je baby voor het eerst vast houden. Anders ren ik gillend weg.

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Miekielief, als het echt zo erg was, had niemand het een tweede/derde/etc. keer gedaan, moet je maar denken!

Ik vond mijn bevalling best heftig, maar dat hield me echt totaal niet tegen om het nog een keer te proberen :) de beloning vind ik meer dan geweldig!!! :)

(Ik hoop dat ik dat eind januari nog steeds kan zeggen :D)

11. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Controle vk: vandaag controle gehad, bloeddruk was in orde, hartslag kindje was goed, en baarmoeder lag nu vlak onder me navel. Ik voel het kindje al een aantal keren op een dag, schoppen, verschuivingen etc. Zo bijzonder! Volgende week 20 weken echo guo type 1 + geslacht. Kunnen niet wachten zijn zo benieuwd.

Babykamer: ons kamertje wordt begin oktober al geleverd. (Zie foto) We hebben de muren allemaal in taupe kleur, en op de vloer laminaat (steigerhout idee).. De gordijnen hangen nog niet maar worden lang en creme kleurig. Als het een jongetje is; gaan we werken met licht mint groen en creme kleurtjes, en laten we een beetje taupe terug komen. En als het een meisje is vervangen we de mint groen voor oud roze. Heb er zo een zin in! :)

12. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Leuk lovelaughlive! Spannend de 20 weken echo! Welke dag heb je hem volgende week? Wij vrijdag.

Onze babykamer wordt ook mintgroen met crème en witte meubels.

En idd wat bevallen betreft, volgens mij ben je de pijn snel weer 'vergeten' als je je kindje in je armen hebt..

13. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Bevalling staat hier al gepland, een geplande keizersnede dus..

Wat ik telkens vergeet nu, maar eigenlijk wel van moet genieten, is: Ik word niet ongesteld voor een paar maanden, hihi :D Je zou het bijna vergeten!

14. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg

Wij ook vrijdag :) om half 2! spannend!

Leuk he alles al uit zoeken, kijken, en kopen!! :D

15. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Haha ja daar dacht ik laatst ook aan, geen krampen en doorlekken iedere maand. En dat 9 maanden lang, best prettig toch?

16. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Controle bij vk was goed!
    Ochtend werken was heerlijk maar verga nu van de pijn aan mijn stuitje!

17. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    @Miekelief en andere dames die voor het eerst gaan bevallen, we maken jullie niet bang hoor, ik had een vrij goede bevalling als ik de andere verhalen lees, dus kan ook :D!!!

@LoveLaughLive, leuke meubels en mooie ideeen.
    Ik denk dat ik wacht na maandag en dan is het losgeslagen haha.

Oh over ongesteldheid heerliiijkkkkkk, vorige keer na de zwangerschap bleef het ook nog uit, vanwege borstvoeding, kon het maar altijd zo zijn.

@Pamela, blij om te horen dat de controle goed was en doe je rustig aan?

18. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    ❤️Januari 2015 mama's ❤️

02-1 MiekieLief, 1e kindje
    03-1 Merel1990, 1e kindje
    03-1 Schmidt, 2e kindje
    03-1 Michieltje, 1e kindje
    07-1 Pandorabeads, 2e kindje
    08-1 Noralie87, 1e kindje
    11-1 Starry, 2e kindje
    12-1 Mamatje 89, 2e kindje
    14-1 Pamela1203, 4e kindje
    15-1 Nail87, 2e kindje
    15-1 Joy86, 2e kindje
    17-1 Lizalovesphil, 1e kindje
    18-1 Love2Live, 1e kindje
    18-1 Poedie, 3e kindje
    20-1 Mommychar, 2e kindje
    20-1 Boerderijmama, 3e kindje
    21-1 Lusvi, 1e kindje
    22-1 Julia88, 1e kindje
    25-1 Beebiebeeb, 2e kindje
    26-1 LoveLaughLive, 1e kindje
    27-1 Loesje9, 1e kindje
    27-1 Anieska, 3e kindje

Afspraken:

27-08 Noralie87 20w. echo
    29-08 Love2Live 20w. echo
    29-08 Poedie 20w. echo

Afspraken september

01-09 Mommychar 20w echo
    02-09 Starry controle vk
    03-09 Noralie87 controle vk
    04-09 Loesje9 controle vk en 20w. echo
    05-09 LoveLaughLive 20w. echo
    05-09 Julia88 20 w. echo
    08-09 Beebiebeeb 20w. echo
    24-09 Pamela1203 controle vk

Totaal:

❤️ Jongen (6) ❤️ Meisje (8) ❤️ Verassing/Weten we nog niet (9)

19. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ga morgen nog eens een dienst draaien en donderdagmorgen overleg met mijn baas. Op deze manier gaat het niet, heb nu te veel pijn! Dat is mij het werken niet waard!
    Morgen ook een bekkentherapeut bellen.

20. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Net de blije doos opgehaald bij Prénatal :D Altijd weer leuk die verrassingspakketjes! En kon het weer niet laten leuke kleertjes te kopen..

Babykamertje wordt eind september geleverd. Tot die tijd wachten wij nog even met 'decoreren'.

Zie ook erg tegen de bevalling op, maar merk wel dat het steeds minder wordt. Hoe drukker je je erover maakt, des te meer stress en dus ook een zwaardere bevalling.

Deel Deze Pagina