Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zyndi, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ga niet te veel shoppen voor de baby! Je krijgt altijd veel tijdens de kraamvisite! Alhoewel ik deze keer eigenlijk kadobonnen wil vragen. Kunnen wij zelf besteden en kijken wat wij nog nodig hebben.
    Gebruikt iemand van jullie trouwens een draagdoek?

2. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik! Ideaal :) Ik kan niet wachten om dit kindje ook weer lekker bij me te dragen!

Wij hebben om 10.00 uur de 20-weken echo. Vorige keer was ik daar helemaal gestresst voor. Nu ben ik veel rustiger. Hoop maar dat alles goed is...

3. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Kun je gewoon een halen of is dat erg persoonlijk wat je fijn vindt? Mij lijkt dat ook wel ideaal vooral als er sneeuw ligt en je er met de wagen niet doorheen komt.

4. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Het is heel persoonlijk wat je fijn vindt. Je zou eens kunnen kijken of er een draagconsulent is bij jou in de omgeving die misschien inloopochtenden heeft. Dan kan je zelf eens voelen. Mijn eerste doek was 100% katoen en dat ging prima. Nu heb ik me laten vertellen dat een doek met een bepaald percentage wol of bamboe ook heel fijn is voor een pasgeboren kindje.

5. Joy1986

Joy1986 Actief lid

19 jun 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    @TSCM.: veel succes zo meteen bij je echo, hoop dat jullie een gezond kindje krijgen!

@Pamela: is idd erg persoonlijk, ik had bij de eerste een een bkay draagdoek, heel fijn voor de eerste maanden maar daarna niet zo handig meer als je kindje zwaarder wordt. Ik weet niet waar je woont maar in Weert zit bijvoorbeeld een zaak waar je ze kunt uitproberen

Inloopochtend Dragen & Zo

Denk dat je die in andere stedeb ook wel zult hebben. Maar de bkay ideaal voor in de winter. Lekker warm voor jou en de kleine en na paar keer oefenen heb je hem in een paar seconden geknoopt

6. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik heb een tricot slen (een rekbare wikkeldoek), een mei tai, een ring sling en een bb slen (geweven wikkeldoek). De laatste is nog een nieuwe, dus nog geen ervaringen mee :)
    Ik vind dragen wel leuk, maar het knopen blijft een gedoe vind ik. Wel is het handig in een winkel ed. zodat je geen buggy moet meenemen, ook om baby mee te nemen naar school om de anderen weg te brengen, wil ik hem terug veel gebruiken.
    Ze zijn wel verschillend in gebruik vind ik, voor pasgeborenen vind ik een rekbare doek het ideaalst.

Zoon en dochter zijn gestart op school, nu zit ik hier in een leeg huis... :) ik hoop dat het snel middag is ;)!
    De start is alvast goed verlopen, ze waren allebei blij om te kunnen gaan spelen in hun nieuwe klas, geen traantjes gevloeid. Gelukkig maar! Mijn hormonen zouden ervoor gezorgd hebben dat ik anders mee zou gaan janken ;)...

7. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier heeft de jongste nog een beetje moeite ermee als ik weer naar huis ga! Vanmorgen al minder als de vorige week.

8. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Goedemorgen,

TSCM veel plezier met je echo!
    Boederijmama, fijn dat alles goed is gegaan op school!

Wij hebben bij de oudste een draagzak gehad!We gebruikten hem alleen om te wandelen met de hond, ik moet zeggen dat ik het niet prettig vond, kreeg last van mijn rug!Mijn vriend vond het wel prettig.Dus heel persoonlijk denk ik.

Hier gaat alles zijn gangetje, de jongens zijn een dagje vrij van school ivb met een studiedag!
    De jongste heeft vanmiddag zijn eerste zwemles!Hij heeft er zin in!ben benieuwd!Vind het altijd zo'n gedoe, bijna een jaar lang 2x per week naar zwemles, pffff!haha!Maar met een beetje geluk heeft hij de zomer zijn a diploma, dus dat zal wel prettig zijn.

fijne dag allemaal!

9. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Ik heb een bykay draagdoek gekocht, maar nog geen ervaring dus.

TSCM, succes bij de 20 weken echo.

10. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Bykay is ook fijn! Wat fijn is aan een rekbare doek is dat je hem van tevoren kan knopen. Dan hoef je de baby er alleen nog maar in te stoppen :)

Draagzak heb ik ook. Daarbij moet je alleen letten dat je een ergonomische koopt, want anders krijg je zelf last van je rug en is het niet goed voor de heupjes van je baby.

De 20-weken echo was goed! Voor zover de echoscopiste het kon zien, is alles in orde. Dat is in ieder geval een fijne geruststelling. En het is een jongetje! Ik ben heel blij, maar moet wel even schakelen. Ik dacht echt dat het een meisje zou zijn! Nu dus twee jongens :)

11. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hier alles met de kleine goed. Voel de kleine zo goed schoppen en slaan en draaien in mijn buik. Zo bijzonder gevoel.
    Momenteel stront verkouden en niet lekker. Ik slaap al moeilijker omdat ik me draai niet kan vinden. Nu al helemaal een ramp.

Hoeveel rompertjes en setjes kleren is gebruikelijk om te hebben?

12. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier zijn wij nu bezig met de laatste loodjes van de zwemlessen! Hij heeft voor de vakantie na veel bloed, zweet en tranen zijn A diploma gehaald! Als het goed is mag hij 19 oktober afzwemmen voor zijn b diploma en dan wilt hij voetballen! Ik sla een groot kruis dat ik dan voorlopig van het zwemmen af ben! Heeft dik 1,5 jaar geduurd!

13. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Dit heb je nodig volgens mijn verloskundige:
    6 rompertjes maat 50/56, 4 rompertjes maat 62/68
    4 pakjes maat 50/56, 2 pakjes maat 62/68

14. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Ik zie zoveel leuke pakjes! Denk dat het er wel meer worden :D Wat rompertjes betreft heb je nooit genoeg.

Wat hebben jullie qua uitzet al binnen?

15. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik las als je nog niet wilt weten wat het is dat je beter zo min mogelijk kan kopen, omdat je dan toch spulletjes op geslacht koopt en krijgt. Iemand ervaring mee?

Wij hebben nog niet zo heel veel. Af en toe koop ik iets en krijgen we wat. Spenen hebben we wel in overvloed. Die krijg je veel in die gratis boxen.

16. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik wil niet al te veel zelf halen aangezien je ook veel kado krijgt.
    Hoeslaken, lakens, dekens, spuugdoekjes, sokjes, hydrofiel washandjes en 6 rompers maat 50/56 heb ik tot nu toe in huis. Ik krijg van schoonzusje nog hydrofiele luiers. Ik heb 1 pakje besteld ipv een jasje en 1 setje kleren in maat 50 en 4 mutsjes.

17. Mamatje89

Mamatje89 Bekend lid

5 nov 2012
    541
    0
    16
    Vrouw
    Mama :)
    Z-holland
    Ik vind maatje 68 wel ver vooruit :p maar dat komt omdat mijn zoontje makkelijk in 50 pastte de eerste 3 maanden. Daarbij verschilt het ook weer per merk.
    ik heb nu het meeste in maat 56 gekocht, maar wil nog opzoek naar wat leuks in maat 50.

18. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Wow, lijkt me wel erg weinig hoor... Toch als je niet dadelijk terug wil gaan shoppen? Rompertjes worden eerste weken toch erg vaak ververst, na morsen van melk of lekken van de pamper? Vaak meer dan één per dag, naar mijn ervaring toch...

Wij willen het geslacht niet weten, maar ik heb al véél meer klaarliggen. De rompers zijn gewone witte in overslagmodel (vind ik het fijnst, zeker in het begin, dan hoef je niet telkens over het hoofdje). Kopen op geslacht is eerder vanaf maatje 62/68 vind ik, eerder zijn het toch vooral kruippakjes en die heb ik genoeg uniseks.

Ook wel wat meer kruippakjes per maat :)
    Kruippakjes maat 50 heb ik zelf al 2 stuks gemaakt, heb voorlopig nog 2 pakjes liggen die tailleren zoals een maatje 50. Want dat heb ik al wel geleerd na 2 kinderen; baseer je niet op de maat van het etiket, maar leg de pakjes eens op elkaar en sorteer ze zo per grootte (hals tot tussen beentjes).

Ik zal eens een foto posten van de kleerkast voor baby - al is het vrij beschamend hoeveel er al ligt :) (maar natuurlijk ook al véél van broer en zus dat nog een rondje meekan!)

19. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Oh, als ik dit allemaal lees heb ik zo veel zin in straks, als het baby'tje geboren is!

20. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Hoe doen jullie dat met de geschenken dan? Leggen jullie een verlanglijstje om aan te geven wat je nog nodig hebt of kan gebruiken?
    Hier is een geboortelijst leggen vrij standaard, maar ik twijfel nog wat omdat het tenslotte al een 3e is, het meeste heb ik gewoon nog.

Deel Deze Pagina