Hier wordt meestal gevraagd wat je nog kan gebruiken als ze bellen voor een afspraak te maken. Ik wil sowieso bij ouders en schoonouders laten vallen dat wij graag kadobonnen willen hebben (mochten ze daar informeren).
Heb jij ook nog veel materiaal van de oudere kindjes, Pamela? Dan zal jij vast ook niet meer veel nodig hebben? (hoewel deze pruts natuurlijk ook weer wel wat nieuws verdient vandaar heb ik bijvoorbeeld wel al een nieuwe badcape gekocht)
De kleertjes etc heb ik allemaal weg gedaan! Er zit hier een behoorlijk leeftijdsverschil tussen de kindjes nu! Mijn schoonzusje en zusje hebben alle twee nog een kleine dus daar zal ook wel wat van over komen. Hier gaan de kleine kleren ook daarheen! De babykamer, maxi cosi en kinderwagen had ik wel bewaard/uitgeleend dus dat komt sowieso terug!
Badcape heb ik nog in overvloed aangezien wij die nog voor zoonlief gebruiken. Meerendeel kan voor zowel jongen als meisje!
Vriendlief stond vanmorgen als reserve rijder op. Betekent dat hij van 7 uur tot 11 uur aanwezig moet zijn voor als iemand uitvalt. Het was al 11 uur geweest en ik dacht: yes, hij komt zo naar huis! Helaas belde hij om 11.30 uur op dat hij toch een rit had gekregen en niet voor 22 uur vanavond thuis is! Bah, alleen met de kindjes eten, naar bed verzorgen etc! Het valt mij nu al allemaal wat zwaar laat staan als ik straks nog verder ben! Ik ga de kip maar eens in de pan gooien en over een half uur de kroost van school halen.
Kleertjes en rompertjes maat 62/68 heb je de eerste weken echt nog niet nodig naar mijn mening.. Mijn eerste kindje was bijna 9 pond, een flinke dus, maar paste de eerste 2 weken nog maat 50 waarna ze daarna over ging op maat 56 voor een aantal weekjes. Rompertjes heb je nooit genoeg. Hier gingen er best vaak 2 rompers per dag doorheen, vanwege lekker van de luier en/of melk teruggeven of spugen. Mijn kleine was geen spugert maar teruggegeven melk ruikt errug zuur kan ik je vertellen. Ook heb je nooit genoeg hydrofiele luiers. Ik denk dat ik er wel 20 in de kast heb, en ik gebruik ze nog steeds. In de kinderwagen, box en het bedje tegen het kwijlen/spugen. In je luiertas, op je aankleedkussen, om af te drogen enz enz. Bij de hema en de v&d vond ik ze het goedkoopst. Ik vind het wel moeilijk wat ik nodig heb aan lange mouw/korte mouw enzo. Mijn dochtertje is ook hartje zomer geboren met een graad of 30 en ze kon zich ook mede door haar gewicht goed op temperatuur houden, dus hier hebben we toendertijd weinig kleertjes aangehad of anders alles korte mouw. Ik heb nog lange mouwrompers nieuw liggen hier van toen. Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat...
Beebiebeeb, hier natuurlijk al een winterkindje maar denk dat rompers met korte mouwen wel prima is..en een paar lange dan. Als ze namelijk een simpel dun shirt aan hebben met lange mouwen dan ben je echt niet blij als daaronder een lange mouw romper zit hihi. Maar ik vind ze wel leuk staan onder tshirts ofzo
Ik ga ook nog niks kopen in maat 62 hoor! Eerst maar eens afwachten hoe deze beeb gaat groeien! Zoonlief is ook een langzame groeier! Nu pas maat 110/116 en broeken pas 110! Hij is nu 5,5 jaar! De meiden daarin tegen waren goede groeiers maar ja die hebben een andere papa!
Volgens mij heb ik wel lang rompers met lange mouwen gebruikt. Ligt ook aan je kindje of die het snel warm hebben of niet! Ik heb het snel koud denk dat ik ze daardoor sneller iets warms aantrek hoor.
Ja het ligt er ook wel aan of je ze een wollen trui aan doet of niet mijn zoontje had het nooit echt koud iig. Maat 62 vind ik ook veel te groot! Ik ken ook geen kindje die daar direct in zat of na 2weken al ofzo
Ik vind die maatjes altijd lastig. Ik en mijn familie zijn klein en mollig. Mijn vriend en zijn familie lang en slank. Je weet niet welk lichaams bouw de kleine krijgt. Alhoewel ze bij de 20 weken echo aangeven dat de kleine lange benen heeft. Je hoort zo vaak dat bepaalde kleertjes nooit gedragen zijn, omdat er dan te veel van was of de kleine er te snel overheen groeide. Hoe ga je daarmee om? Gewoon accepteren en vanalles wat halen? Ik ben echt een newbie met dit soort dingen.
Wij krijgen nog een jongentje erbij! Toch een beetje verrast, ml had een meisje ingedachten, maar wij zijn beiden blij met het nieuws. Moet woensdag wel nog terug aangezien baby zijn rug niet showde, dus wil de vk het nog een keer bekijken, maar voor de rest alles erop en eraan en gezond! Nu kan ik tenminste gerichter gaan shoppen en veel hebben wij nog van onze oudste zoon.
Gefeliciteerd dames met een goed echo, fijn hoor! Mommychar, lekker praktisch dat je alles kan hergebruiken Zou ik stiekem ook wel makkelijk vinden Miekielief, alles valt op te rollen of om te slaan, maar als jouw kindje maat 62 past bij de geboorte, wens ik je sterkte met de bevalling Grapje hoor, maar mijn meisje was ongeveer 53 cm bij bijna 9 pond en die paste maat 50 nog net zegmaar. Verder ligt het eraan hoe je met de kraamvisite zit, want daar krijg je vaak ook nog van alles van. Al kreeg ik vooral kleren maatje 68 want die kleine maatjes 'had ik vast allemaal al'. Niet dus ik heb mijn moeder op pad gestuurd na de bevalling. Ik wilde niet teveel uniseks kleertjes hebben dus toen we eindelijk wisten dat het een meisje was, heeft mijn moeder wat pakjes voor me gekocht
Zo wat hebben jullie veel geschreven hier vandaag de hele dag met de babykamer bezig geweest. Meubels in elkaar zetten. Hier heb ik denk ik een stuk of 10/12 maatje 50/56 rompers. Ook een aantal broekjes. En maar 1 dik truitje maat 56. Nog twee andere maar die zijn erg dun. Dus wil nog wel 1 of 2 dikkere truitjes/ pakjes halen. Ben anders bang dat het te koud is. Maat 68 heb ik veel al in de opruiming gekocht, bij V&D was sale dus veel t-shirts voor 1 euro die ik niet kon laten liggen
Hoi morgenmiddag hebben wij de 20weken echo. Vind het zo spannend. .hopelijk is alles goed. Afgelopen dagen veel last gehad van mijn buik kleine steekjes en krampjes. Ben blij als het morgen is ben best onzeker en kan goed nieuws wel gebruiken.
Oke, danke! Dan gaan wij daar maar eens snuffelen! Ligt jammer genoeg niet naast de deur voor ons! Dat wordt dan een gezellig dagje uit!