Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zyndi, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Goedemorgen, hier helaas weer een mindere nacht! Pffff, ik hoop niet dat dit zo blijft tot aan de bevalling hoor!
    Ik ga de kindjes maar eens wakker maken!

2. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Wel de meest recente lijst blijven kopieren, want in jouw laatste lijst is mijn afspraak er af gehaald :p

3. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Qua gewicht zat ik altijd rond de 52/53 kg en altijd fanatiek gesport. Nog steeds voor zover mogelijk! Ik leek tot week 18 niet veel aan te komen, maar de laatste 2 weken gaat het ineens rap! Het mooie is dat alleen mijn buikje groeit en de rest eigenlijk (nog) niet :D

4. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Gewicht, praat me er niet van...pffff.
    Ben al wel 8 kilo aangekomen, ben benieuwd wat de vk woensdag zegt.Moet zeggen dat ik totaal niet oplet wat ik eet, stom, ik weet het, maar heb dan zo'n zin in iets....kan dan nergens anders meer aan denken(schaam, schaam)

Hier gaat alles zn gangetje, ben aan de antibiotica kuur, en de buikpijn word wel minder.Het is alleen voor of na het plassen, vind het zo raar....
    Morgen de 20 weken echo!!!Spannend!Gelukkig gaat mijn vriend mee....aansluitend hebben we een afspraak bij het gemeentehuis om mijn vriend ons kindje te laten erkennen.

We zijn gisteren een beetje begonnen in de de babykamer.. het was eerst een hobbykamer van mijn vriend, er hingen allerlei planken enzo, dus die eruit, gaatjes dichtgemaakt, en opnieuw structuur aangebracht! Het begin is er!

5. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    @Pamela: word je vaak wakker?
    @Anieska: veel plezier bij de 20 weken echo! Hopelijk is je blaasontsteking snel voorbij!

Ik woog 86,5 toen ik zwanger werd en ben toen dus 6,5 kg
    afgevallen door het spugen. Vandaag weeg ik weer 83, dus ik ben
    weer 3 kg bij. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen verder!
    Ik probeer wel goed op te letten en genoeg gezond te eten. Maar af en toe snoep ik ook wel of eet ik eens pizza ofzo. Ik probeer het wel te beperken want het voelt niet zo fijn en ik wil liever niet over de 90 kg gaan!

6. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Ach die xtra kilo's dames, we krijgen er iets heel moois voor terug. En wat we doen met die kilo's na de bevallingen, zien we dan wel weer. Ik weet uit ervaring dat je beter wat meer vet op je botten kan hebben hoor, dan heb je tenminste wat extra's als je echt goed ziek bent.. (Ja ik heb best makkelijk praten I know, maargoed we gaan gewoon het positieve ervan inzien!)

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    ❤️Januari 2015 mama's ❤️

02-1 MiekieLief, 1e kindje
    03-1 Schmidt, 2e kindje
    03-1 Michieltje, 1e kindje
    08-1 Noralie87, 1e kindje
    11-1 Starry, 2e kindje
    11-1 Katharina, 1e kindje
    12-1 Mamatje 89, 2e kindje
    14-1 Pamela1203, 4e kindje
    15-1 Nail87, 2e kindje
    15-1 Joy86, 2e kindje
    18-1 Love2Live, 1e kindje
    20-1 Mommychar, 2e kindje
    20-1 Boerderijmama, 3e kindje
    21-1 Lusvi, 1e kindje
    22-1 Julia88, 1e kindje
    24-1 Joyyke, 2e kindje
    25-1 Beebiebeeb, 2e kindje
    26-1 LoveLaughLive, 1e kindje
    27-1 Anieska, 3e kindje

Afspraken september

08-09 Beebiebeeb 20w. echo
    09-09 Anieska 20w. echo
    09-09 Noralie extra echo bij kinderarts voor ontwikkeling
    10-09 Anieska controle vk
    10-09 Nail87 controle vk
    11-09 Anieska gesprek gyn
    11-09 MommyChar controle vk
    11-09 Katharina spreekuur verpleegk. (controle & voorlichting bevalling)
    12-09 Schmidt controle vk
    15-09 Michieltje controle vk
    17-09 Katharina glucose test
    24-09 Pamela1203 controle vk
    24-09 Boerderijmama, 'late' 20 wk echo (gyn)
    26-09 Love2Live controle vk
    30-09 Starry controle vk

Afspraken oktober:

01-10 Noralie controle vk
    03-10 Katharina controle gyneacoloog
    16-10 Noralie echo kindercardioloog
    24-10 Katharina controle gyneacoloog

Totaal:

❤️ Jongen (9) ❤️ Meisje (6) ❤️ Verassing/Weten we nog niet (4)

8. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 15 kilo aangekomen, ik moet wel zeggen dat ik ben bevallen met 34 weken en 5 dagen dus wie weet hoeveel er nog bij was gekomen als ik met 40 weken was bevallen. Ik ga er nu ook maar gewoon vanuit dat 15 kilo 'normaal' is. Ik verheug me nu in ieder geval al om weer aan de slag te gaan met mijn lichaam en ben dan ook van plan om mij in januari al in te schrijven bij de sportschool en zodra ik mij weer fit en goed voel na de bevalling starten met Sonja Bakker. Ben benieuwd..

Hier ga ik straks even langs de babydump om de gratis cadeaudoos op te halen en even naar de Prenatal want daar kan ik hem ook ophalen. Ik heb de kleertjes binnen die ik op V&D heb besteld, zo leuk en zo klein.

9. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Na mijn tweede is er 10 kg teveel blijven plakken, heb er ook geen moeite voor gedaan om die eraf te krijgen... Maar nu ben ik dus een pak hoger begonnen, als ik maar geen 30kg bijkom zoals bij mijn eerste :$.... (bij tweede weet ik het niet, laatste maanden in ziekenhuis werd ik niet meer gewogen owv verplichte bedrust).

Dus het wordt toch wel wat moeite doen volgend jaar... Ach, ik vind dat als je al 2/3 kids rond je hebt lopen, dat je dat wel aan je lijf mag zien :) - of dat maak ik mezelf toch wijs, hahaha!

Pffff, hier moeten de ramen nodig gepoetst worden, er zitten zóveel spinnen (langs de buitenkant!) tegen... En ik zie er ZOOO tegenop, op die ladder moeten klimmen, :x... Zondag verjaardagsfeest van zoon en mezelf, dus tegen dan moet het echt gebeurd zijn...

10. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier kwam vriend om 1 uur naar bed en toen werd ik wakker! Daarna steeds wakker en dan weer even slapen en dat ging door tot 6.30 uur. Ben ik maar opgestaan! Helaas door het slechte slapen lig ik er 's avonds al weer op tijd in! Ben dan helemaal op!
    Vanmorgen samen de grote boodschappen gedaan, vriend heeft vakantie deze week!
    Ik maak mij niet zo druk om de kilo's, ik weet dag ze er weer vanaf gaan. Ik kan heel streng zijn voor mijzelf! Ik moet alleen oppassen dat ik niet te streng wordt!

11. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dit ben ik niet met je eens ;)
    Ik weet dat je lichaam na het krijgen van kinderen er niet meer uit ziet zoals voor dat je zwanger werd maar ik wil er zelf graag goed uitzien en ja daar zal ik moeite voor moeten doen en buiten dat wil ik dat mijn man mij aantrekkelijk en sexy vind en mij niet alleen ziet als de moeder van zijn kinderen maar gewoon als zijn vrouw ;)

12. katharina

katharina Actief lid

13 mei 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Dat wakker worden is heel vervelend inderdaad... Je wordt dan ook zo 'vreemd' wakker 's ochtends vind ik! Wel fijn dat jullie de grote boodschappen al gedaan hebben! Ik ben vanmiddag de klos :p.

Wij hebben zaterdag ook een verjaardag, dus poetsen gebeurt lekker vrijdag hoor ^^.

Starry en Boerderijmama hebben allebei een punt vind ik :). Sommige delen van je lichaam zul je denk ik moeilijker (of onmogelijk) nog 'in de plooi' krijgen in vergelijking met voor de zwangerschap (zoals striemen, evt. vel, borsten). Maar daar voor krijg je inderdaad iets heel moois terug! Qua gewicht en uiterlijke verzorging heb je zelf volgens mij nog wel touwtjes in handen inderdaad, en dat is ook wel belangrijk voor je relatie. Alleen denk ik dat je direct na de bevalling de eerste tijd toch heel ergens anders mee bezig bent :-D!

13. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    De kilo's die je nu aankomt, geeft niet aan dat deze ook daadwerkelijk blijven zitten. Het kan ook een hoop vocht zijn. Ik vind het idd niet erg dat je kunt zien dat je een kind hebt gekregen, maar ik wil dadelijk wel van de meeste kilo's af.

Ik was et weer begonnen met hardlopen (heb er een hekel aan ben eigenlijk een teamsporter), maar was toen alweer meteen zwanger. Die kilo's komen nog wel. En ik heb nou eenmaal een lichaam waarbij ik een buikje zal houden. Welliswaar klein, maar ben een fanatieke sporter geweest. En heb een behoorlijke rimpelbuik van nr 1 overgehouden. Het is niet anders. Dat kun je niet meer weg krijgen door te sporten.

14. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Ik let ook niet op wat ik eet, maakt me ook niet uit hoeveel ik aankom. Nu lekker genieten en er straks na de bevalling maak ik me wel druk om die extra kilo's.

Vannacht zo leuk gedroomd, ik voelde de hele tijd de baby schoppen en draaien. Dus ik werd wakker en toen bleek dat hij echt aan het schoppen was.. Dus even van de schopjes genoten en toen maar weer geprobeerd om te gaan slapen tot m'n wekker ging. Zo grappig dat je kindje wakker is terwijl jij slaapt!

15. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Amen!

16. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Als je niet gaat lopen schranzen of 'voor twee' gaat eten en je komt kilo's aan weet je vrijwel zeker dat je dat extra gewicht zo kwijt bent na je bevalling (je hebt immers minder vetreserves). Het vergt ook wat discipline om niet te overdrijven met eten. Doe je dat wel, vind ik dat je niet achteraf moet klagen. Een baby moet een reden zijn om er gezond en fit uit te zien en geen excuus dat je door je zwangerschap te zwaar bent :cool:

Vanavond weer lekker sporten! :D

17. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Ik probeer er altijd wel goed uit te zien, niet alleen voor manlief maar ook voor mijzelf. Ik houver trouwens van om te dressen en op te doffen, maar niet overdreven of veel.

Daarom noemden ze mij ook een meisjes mama, maar tot nu toe alleen jongens haha.

18. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ben niet iemand die er altijd op en top uit ziet hoor! Draag zelden make up, hoogstens wat mascara!
    Ik let wel op de lijn en heb voor mijzelf een gewicht voor ogen dat ik na de bevalling weer wil gaan wegen! Ik moet alleen oppassen dat ik niet te veel doorsla erin! Vriendlief gaat dat niet leuk vinden en houdt van iets meer spek op de ribben!

19. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Zijn er nog meer meiden die last van hun borsten hebben? Hier deden ze nu een aantal weken geen pijn meer maar sinds eens paar dagen zijn ze weer gevoelig. Zouden ze weer aan het groeien zijn? Niet dat ik dat erg zou vinden heb nu eens een goed gevulde bh, haha!

20. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Goedemorgen,

@ Pamela, ja hier ook.. Heb in het begin ontzettend pijn gehad bij omdraaien in bed, traplopen of te hard wandelen zelfs..
    Bij mijn vorige ook en toen compleet vol striae, dit keer bespaard gebleven vooralsnog.

Het begint nu weer gevoeliger te worden met steken in mijn tepel erbij, eens benieuwd waar dat goed voor is hihi..

Voelen jullie het als de baby de hik heeft, voel dagelijks zoiets maar of het nu echt de hik is.. Ze beweegt sowieso echt de héle dag door, mijn zoontje was af en toe eens een schopje

Deel Deze Pagina