Hier nog niet gevoeld de hik! Gisteren was kruimel lang stil maar vanmorgen voelde ik kruimel al vrij vroeg! Eerst maar eens douchen, dan strijken, even rusten en vanmiddag naar de bekkenfysio weer! Met haar tips gaat het wel iets beter maar naar en van school lopen geeft veel klachten. Dat zal helaas niet veranderen!
Hoi dames, Ja ik heb dat ook Pamela, sinds 1 of 2 weken weer veel pijn aan m'n borsten. Zal er wel bijhoren, misschien de melkklieren die zich aan het ontwikkelen zijn? Succes bij de bekkenfysio vanmiddag! Ik voel de baby regelmatig, de ene dag veel en de andere dag wat minder. Maar heb de hik nog niet echt specifiek gevoeld. Anieska succes met de 20 weken echo en geniet ervan! Prachtig om te zien Hier zo naar de vk, verwacht dat ik met 10 min weer buiten sta.
Veel succes/plezier Anieska! Ik heb geen gevoelige borsten maar wel hele zware! Ga richting cup G nu... Normaal D/DD. Wel last van harde buik soms. Deze week weer twee avonden extra werken dus dat zal daar geen goed aan doen. Ik had gisteren ook een beetje bloed, maar dat stopte gelukkig weer gelijk. Komt misschien omdat mijn placenta nog een beetje voor de uitgang ligt. Verder voel ik hem echt bijna de hele dag door rommelen/rekken en strekken in mijn buik dus het zal wel goedzitten. Fijne dag allemaal!
Hallo meiden! Ik ben even niet online geweest vanwege drukke dagen, maar ik ben er ook weer. Heb een hoop terug te lezen zo te zien! Allereerst heb ik mijn 20 weken echo gehad en alles is goedgekeurd baby was erg eigenwijs en werkte niet mee, dus ik heb erg moeten schudden, draaien en porren mijn placenta ligt aan de voorwand en daar lag de beeb de hele tijd met zijn gezicht in. Onze mini plakt nu al aan zijn of haar moeder! ik vind het trouwens wel bijzonder dat ik mijn ukkie al zo'n lange tijd goed en vaak voel bewegen met een placenta aan de voorkant! We weten trouwens niet wat het wordt, dat blijft een verrassing. Starry, over de lijst, volgens mij praten poedi, lusvi en loesje hier nog wel mee af en toe. De rest weet ik niet. Kilo's...ik ben er 6 aangekomen tot nu toe. Bij de vorige zwangerschap was ik er 20 aangekomen. Ik weeg normaal ongeveer 65 kilo, heb normaal gesproken een normaal slank postuur. Na 9 maanden ontzwangeren waren er 25 kilo weer af, zonder er iets voor gedaan te hebben (behalve misschien de 4 maanden borstvoeding dan). Ik ben benieuwd hoe het nu loopt! Zou leuk zijn als ik na iedere zwangerschap lichter wordt haha Ik heb de vorige keer niet onwijs zitten vreten, maar had heel erg last van extra vocht. Ik dacht hoe krijg ik ooooooit al die kilo's eraf, maar na de bevalling was ik er na een week al 12 kwijt Pamela, ik heb al sinds het begin gevoelige borsten. Is nooit weggegaan eigenlijk. Ik herken het niet van de vorige keer, maar we doen het er maar mee. Mijn man houdt zich maar een beetje in
Gaan jullie allemaal borstvoeding proberen te geven of zijn er ook meiden die dat niet willen/kunnen? Ik ben er wel van overtuigd dat ikzelf daarvoor heel makkelijk een hoop kilootjes kwijt ben geraakt. (Al weet ik natuurlijk niet hoe het anders zou zijn gegaan) maar normaal val ik niet zo makkelijk af.. Ik hoop dat de borstvoeding me dit keer weer zo makkelijk af gaat, ik vond het helemaal geweldig en dat had ik zó niet verwacht van mijn preutse ikke
Beebiebeeb, fijn dat de echo goed was. Anieska, veel succes en bovenal veel plezier tijdens de echo. Hier wordt het zeker weer borstvoeding (als dit weer mag lukken) heb dit bij nr 1 met heel veel plezier gedaan. Zeker na 1,5 maand, want je hebt even nodig alles op de rit te hebben. Ik heb 8 maanden gevoed. Harde buiken, gister aan het einde van de dag kreeg ik ook harde buiken. Was ook wel een erg druk dagje op mijn werk. Deze moeten er niet te veel tussen zitten. De kleine beweegt hier goed. Heerlijk gevoel is dat (nog wel, tot hij straks erg hard gaat trappen op vaste plekken) Krijg trouwens steeds meer last van maagzuur.
@Anieska succes met de 20 weken echo en uiteraard veel plezier. @Beebiebeeb, fijn om te horen dat alles goed is. Ik heb sinds een week veel last van banden pijn, mijn buik heeft in een paar dagen een groeispurt gemaakt, en daardoor zijn 2 lichte striemen ontstaan. De baby voel ik al heel goed en vaak, soms word ik er zelfs al wakker van. Ik ga geen borstvoeding geven, heb al sinds dat ik een jaar of 15 was last van gevoelige tepels, vaak ontstoken tepels etc. Nu in de zwangerschap heb ik er nog meer last van.. Merk trouwens al dat sinds vrijdag vocht/melk uit mijn tepels komt. Hebben jullie dit ook al?
Fijn Beebiebeeb, dat alles goed was! Hier weer goedgekeurd door de vk. Buik groeide volgens het boekje. Ik voel de kleine ook heel veel bewegen en werd er gistermorgen wakker van. Ben wel van plan om borstvoeding te geven, als dit lukt tenminste. Maar niet ten koste van alles.
Lovelaughlive, ik heb nog geen melkproductie. Een vriendin die even ver is als mij heeft het al wel een paar weken. Kan dus best!
Mijn borsten zijn met name 's nachts pijnlijk, bij het omdraaien merk ik het goed. Ik heb nog geen vloeistof eruit gehad nee . Ik voel de baby ook heel goed ondanks een placenta aan de voorkant! Ik heb twee keer geweten dat ik een hik gevoeld heb, omdat het te zien was op beeld tijdens de 20 weken echo Anders had ik misschien aan een schopje gedacht! Hebben jullie ook wel eens last van je (onder)buik? Een wat zeurderig gevoel, nog net geen (menstruatie)krampjes? Ik heb het af en toe. Dan schrik ik wel een beetje. Maar de beeb doet het goed... Donderdag maar eens navragen in het zh!
Hier nog geen lekkende borsten! Komt vast en zeker wel nog, had ik bij de derde wel! Ik geloof ergens in de 30 weken! Vanmorgen voor de eerste keer duidelijk mijn buik zien bewegen toen de kruimel aan het bewegen was! Is vandaag weer lekker actief!
Borstvoeding: Ik ga dat niet geven, heb ik bij mijn dochter ook niet gedaan en wil het bij deze ook niet. Ik ga wel de vk vragen voor wat tips want de vorige keer heb ik er echt last van gehad (stuwing) heb gelezen dat ze er pilletjes voor hebben dus daar ben ik reuze benieuwd naar. Hier voel ik de baby ook steeds vaker en ook heel zachtjes aan de buiten kant alleen heeft manlief het nog niet gevoeld. Gisteren heb ik de blije doos van Prenatal opgehaald en er zitten echt leuke dingen in dus een aanrader meiden om die aan te vragen tevens ook die van de baby dump..Meteen bij de baby dump 2 handdoeken gekocht en 2 hoezen voor het aankleedkussen.
Ik ga wel weer proberen bv te geven, bij mijn 1e was ik erg jong en ik woonde bij mijn vader thuis dus die periode was zo stressvol dat ik van het voeden helemaal gestresst raakte als mijn zoontje niet goed ''pakte''. Nu in een andere situatie wil ik het weer een tijdje gaan doen, denk niet zolang dat ik ergens op mijn werk moet gaan zitten kolven maar goed we zien wel hoe goed het gaat. Ik zag gisteren wel wat vocht uit mijn tepel komen, had er ook steken in. Ik zie ook mijn buik bewegen, vooral als ik plat op mijn rug lig. Voel dan precies waar ze zit en als ze gaat draaien<3 Heerlijk gevoel dit, dat ga ik weer missen als ze geboren is hihi. Ik heb een vraagje aan jullie dames, ik werk als flexkracht in een woonvoorziening voor mensen met een psychiatrisch ziektebeel. Heel erg leuk werk, alleen.. Nu ik zwanger ben merk ik toch dat ik het wel moeilijk begin te vinden als cliënten achterdochtig/agressief zijn. Ook werk ik onregelmatige diensten, heb begrepen dat dit niet meer hoeft maar goed zoals voorheen beschreven, als ik die diensten weiger heb ik ook geen inkomen *zucht*. Ga nog wel even zo door maar vraag me toch ook wel eens af of dit wel de bedoeling moet zijn
Beebiebeeb fijne goede echo gehad dus! Succes Anieska! Hier geen lekker borsten nog. Ik zal wel weer proberen borstvoeding te geven, heb het bij mijn eerste zoon 9 maanden gegeven, wel in het begin moeite gehad maar ging ere doorheen en was er blij mee. Joyke, als jij je er niet prettig bij voelt kun je het denk wel overleggen op het werk wat jou gevoelens zijn en de onregelmatige diensten kan ik mij wel iets bij voorstellen, ik werk meestal s´avonds en heb daar ook best wel moeite mee, omdat ik vorige zwangerschap gewoon overdag werkte, merk dat ik het zwaarder vind. Ze houden wel rekening met mij, kan meer pauzes krijgen en als er iets niet gaat moet ik het zeggen. Luister goed naar jezelf...
Joykke, vraag een gesprek met de bedrijfsarts aan. Dan weet je wat mogelijk is. Lekkende borst ik nog niet. Haar aan het begin van de zwangerschap nog wel productie van mijn zoontje. Zeurderige pijn in onderbuik en rug heb ik nu ook. Komt hier denk door spanningen drukte. Maak me hier verder geen zorgen over.
Katharina, hier met vlagen wel pijn in de onderbuik. Maar ga ervan uit dat het de groei van de baarmoeder is. Bij mij zijn het meer steken en dat regelmatig een paar weken lang, dan weer een paar weken niet en dan weer wel etc. Voor de zekerheid even navragen idd! Joyyke, ik heb ook in een psychiatrische instelling gewerkt waar veel agressie was. Probeer het wel aan te kaarten idd. Misschien kun je regelen dat je zoveel mogelijk dagdiensten werkt en zo min mogelijk werkt met de agressieve mensen?
Joyyke, kunnen ze je niet op afdelingen inzetten waar geen agressie is? Ik zou het wel aankaarten als ik jou was! Ook wat betreft de onregelmatige diensten! Na 3 kindjes met de fles te hebben gevoed wil ik nu graag borstvoeding gaan geven. Wij hebben bij de jongste nogal wat moeite met de voeding gehad en dat zou ik nu willen voorkomen!
Hey meiden, Heb vanmiddag de echo gehad, en alles was helemaal goed!Het is nog steeds een meisje, en ze lag zelfs een paar dagen voor op de groei!ben helemaal happy! Borstvoeding wil ik niet geven, heb het bij de oudste wel gedaan, vond het 1 drama!het lukte allemaal niet, ben toen gaan kolven, voelde me net een koe!2x borstontsteking gehad en ben nog nooit zooo ziek geweest! Bij de jongste gewoon flesvoeding, en vond dit veel relaxter.Ik weet dat moedermelk het beste is, maar ik denk dat wij in NL geen slechte flesvoeding hebben.Amen,haha! Melk of vloeistof uit de borsten heb ik wel wat, eigenlijk alleen onder de douche, maar moet zeggen dat ik dat ook heb als ik niet zwanger ben. Pijn in mijn borsten heb ik eigenlijk niet(meer) ze zijn wel MEGA! Buikpijn menstruatiepijn heb ik ook af en toe!Zal er wel bij horen... Joyyke, lastig!idd kun je niet naar een andere afdeling?En de onregelmatige diensten bv ruilen met een collega?Mijn vriendin, die ook zwanger is, is verpleegkundige in het zh, en die heeft nog wel late diensten wat geloof ik ook tot haar verlof doorgaat, maar hoeft geen nachtdiensten meer te draaien. Leuk he, al die gratis boxen,hihi!Heb nu van de prenatal, en van de etos opgehaald.Kruidvat kan geloof ik vanaf 30 weken?
Hoi allemaal! Leuk dat je echo goed was, anieska! Joyyke, ik zou ook je bedrijfsarts consulteren. Hier in BE mag je zulk werk niet meer doen en moet je verplicht ander werk krijgen of thuisblijven (met vergoeding hoor, niet zonder inkomen!). Ook bijvoorbeeld juffen bij de peuters/kleuters moeten onmiddellijk stoppen met werken hier. Hier wel zeker terug bv proberen, dochter heeft 18 maand gedronken bij mij, zoon 12m (en toen had hij het wel gehad ). Eerste twee weken bij hem moeten kolven (en invriezen en naar neo brengen, pfff), voelde me toen ook een koe (had een dubbele elektrische kolf en die klonk identiek aan onze echte melkmachine voor de koeien!). Maar na een tijdje vind ik het zoo genieten én zo handig dat je altijd al het 'materiaal' bij hebt Nog geen lekkende borsten, bij de eerste had ik dit pas in de laatste dagen voor de bevalling, bij de tweede geen last van gehad. Voorlopig pas ik ook nog in mijn bh's, borsten zijn wel gevoeliger, al sinds begin eigenlijk. Vorige keren ging ik van C naar F/G dus ik verwacht me daar wel weer aan... Ik heb al een mail gehad om de kruidvat doos op te halen, dus niet pas vanaf 30w...