Je hebt een berichtje terug Beebiebeeb! Ah dat klinkt goed, die voorlichting. Hopelijk is het morgen ook zoiets, ik ben benieuwd!
Voorlichting hebben wij begin oktober. Ben wel benieuwd. Bij ons ziekenhuis is het erg vaag waar je je moet melden als de weeën er eenmaal zijn. In apeldoorn word dat netjes met bordjes aangegeven. We hebben volgende week dond ook een gesprek met de verpleegkundige over bevallen enzo. Ben daar ook wel benieuwd naar. Hebben jullie al nagedacht over pijnbestrijding enzo?
Pijnbestrijding, bij de eerste wel gehad in de vorm van een injectie wat 2 uurtjes werkte! Bij de overige 2 bevallingen geen pijnbestrijding gehad aangezien dat snelle bevallingen waren en ik al zover was toen de vk kwam.
Voorlichting bestond bij ons uit een rondleiding, uitleg van wanneer je moest bellen en het ongeveer zou verlopen en wat er zou gebeuren bij complicaties, wie dan zou komen en waar je of het kind naar toe zou gaan. Bij ons blijf je als moeder altijd op dezelfde kamer, mits je een keizersnee krijgt. Ik had bij nr 1 ervoor gekozen om als pijnbestrijding een pompje te nemen. Tijdens de bevalling dachten ze toen ik in een weeënstorm kwam dat het misschien nog te lang ging duren voor deze pijnbestrijding (werkt max 3 uur) waarop ik alsnog gevraagd heb om een ruggenprik. Uiteindelijk was ik na 15 min. toen de ok klaar was, te ver waardoor ik geen ruggenprik kreeg maar alsnog het pompje. Geeft echt verlichting.
Hier zijn er ook voorlichtingsavonden in het ziekenhuis; uitleg over wat je moet meenemen, hoe de arbeid / bevalling verloopt en rondleiding. Ook kan je in het begin van de zschap een infoavond volgen, ook over borstvoeding. Nu bij mijn derde zschap vind ik dat allemaal niet echt nodig precies , hoewel ik in dit ziekenhuis enkel de ks gehad heb, maar heb al wel in de arbeidskamer gelegen dus weet wel hoe en wat . Bij de eerste wou ik vooraf geen epidurale verdoving (ruggeprik), maar na heel wat pijn, toch maar om gevraagd, ZAAAALIG dan! Nu weet ik het nog niet, ik sluit het niet uit, maar ik verwacht "dat ik het zo wel ga kunnen" . Begin okt hier de suikertest (met 27-28w dacht ik?). Anieska: ik hoop voor jou een ks, als dit naar jouw gevoel het beste is. Natuurlijk is het herstel wat zwaarder, maar daar geraak je ook wel doorheen. Mijn ervaring is toch dat je als moeder echt wel meer kan dan je zou denken, een soort oerkracht zeg maar . (tweede dag na KS "liep" ik ook al zelf naar neo, anders kon ik mijn kind niet zien - dan doe je dat gewoon hoor! op een slakkengangetje achter een rolstoel steunend weliswaar ) Katharina; wat een tactvolle gyn heb jij ?! Hopelijk krijg je idd nog meer geruststelling, zo'n uitspraak neemt je twijfels niet weg denk ik... En wat een bekkenklachten bij jullie al, pfoew! Nog een longontsteking erbij is helemaal teveel, verzorg jezelf goed hoor! Gisterenavond kreeg ik een heldere ingeving over welke meisjesnaam het wordt (en manlief is akkoord), dus daar zijn we nu ook uit ! Zijn jullie al uit de naam / namen?
Hey allemaal, Kom net bij de gyn vandaan, wat een fijne man!Ik kreeg op 22 jan een geplande keizersnee!Raar om dit nu al te weten..... Hij was helemaal omdat de risico's wel erg groot zijn, heb (achteraf)zoveel geluk gehad dat mijn darmen het nog gewoon doen!Dat vertelde hij ook nog! Dus denk dat het een verstandige keuze is, die keizersnee, dat was trouwens ook het advies van de gyn! Namen, jaaaaaa wij zijn eruit!We hebben een erg mooie naam, wat ook goed bij de jongensnamen past, vinden wij dan he?hihi
Super, weer een zorg minder! Namen: wij zijn er nog niet uit! Ben er afgelopen week nog naar eens over begonnen maar heeft niks opgeleverd helaas!
Hier zijn we al uit over de naam. Die wisten we al voordat we zwanger waren. We hoeven geen hele lijsten door, want wij doen aan vernoemen. Scheelt weer haha
Aniesk, fijn dat het nu duidelijk is. Namen, we zijn er nog niet aan toe gekomen om hier echt over na te denken. Ach ja, we hebben nog eventjes.
Halloooo,, Wat een hoop babbels. Controle was goed en ik ga inderdaad ook met 24-26 bloed voor de suiker, aangezien donkere vrouwen dat moeten, vorige zwangerschap ook gehad. Al die bekkenklachten, heel vervelend.. ik heb er nu ook veel meer en sneller last van dan bij mijn eerste kindje. Namen, ik was er nog niet aan begonnen tot gisteren en mijn man en ik denken dat wij ieder geval 1 naam op de lijst hebben
Ik heb hier inmiddels al vanalles geopperd! Zei hij van de week dat er wel leuke tussen zaten maar zei verder niet welke! Ik denk dat ik ze maar eens opschrijf en ze onder de neus leg! Wordt langzaam tijd nu! Aangezien ik ook weer iets met de naam wil gaan maken voor op de babykamer! Ze hebben alle 3 hun naam ophangen op de kamer! Zometeen met de jongste zwemmen daarna door naar het hockey van de oudste (die brengt Mischa alvast erheen). Daarna met die twee naar huis en ik hoop dat vriend Dionne dan al onder de douche heeft gezet want dan kunnen ze achter elkaar naar bed! Daarna kan mama iets eten maar dan zal het wel al 20.30 uur zijn! Heerlijk die sportende kinderen!
Als je je de dag zelf maar niet vergist ! Wel vreemd hé, om dat nu zo al te weten... Maar vast een héle geruststelling en op zich ook wel praktisch. Is het ook door de familie geweten of houden jullie het geheim? Qua opvang voor de jongens is het wel zo handig natuurlijk!
Fijn om een datum te hebben Anieska! Lijkt me apart, maar ook leuk om te weten! Wij zijn hier al uit de naam
Lijkt me ook fijn om te weten, Anieska! Dan heb je nog enig gevoel van controle . Nou... De voorlichting was niet zo geslaagd! We zaten een uur te wachten toen we maar gingen informeren. Na nog een kwartier wachten en informeren vertelden ze ons pas dat de dienstdoende verpleegkundige die de voorlichting zou geven niet aanwezig was! Vriendlief heeft hier dus een dag verlof voor opgenomen, plus het is 30 minuten rijden. Jammer van de slechte communicatie. De verpleegkundige belde me vervolgens vanuit haar huis om excuses aan te bieden en ze bood me dan aan de voorlichting morgenochtend telefonisch te doen. Nouja.... Wat ik me afvroeg; heeft iemand van jullie striae gekregen? Ik had het al een beetje op mijn heupen en dat lijkt nu erger te worden. Ben benieuwd of dat ook op mijn buik gaat komen! Vandaag heb ik een aantal bestelde winterpakjes binnengekregen van de H&M. Dat berenpakje van de H&M is super snoezig ook in het echt he Pamela! Slaap lekker!
Ik heb tijdens de eerste zwangerschap ook striae gekregen! Je kan smeren maar schijnt niet zoveel te helpen! Ik heb ook 1 pakje besteld bij de H&M maar vond verder niks leuk op de site! Na het kindergeld wil ik graag naar de primark om daar eens te kijken of ze iets leuks hebben!
Anieska: het lijkt mij heel apart om de datum nu al te weten, jij kunt dus echt letterlijk gaan aftellen. Wat ik mij afvraag, stel de baby komt uit zichzelf eerder krijg je dan ook een keizersnee? Namen: wij twijfelen nog tussen twee namen, manlief zegt de ene naam en ik de andere. Striae: bij dochter heb ik ze niet gekregen en tot zover heb ik ze ook nog niet.
Goedemorgen allemaal, Boerderijmama, dat zal wat zijn als ik me dan vergis,hihi sta ik daar een dag te laat! Katharina, he boelen dat de communicatie zo slecht was, je vriend neemt er toch een vrije dag voor.. Stria had ik vooral bij de eerste zwangerschap, nu zijn het nog witte strepen wat ik eraan over gehouden heb moet zeggen dat er bij de jongste, en nu (nog) niks is bijgekomen.Ik smeer trouw maar denk idd niet dat het het helemaal helpt voorkomen. Pamela, ook ik ga met een vriendin op 4 okt na de kinderbijslag heerlijk een dagje shoppen in Enschede, en natuurlijk ff langs de primark! Starry, wauw mooi buikje hoor!En wat ben je mooi slank! Even over de keizersnee, stel dat ik eerder weeen krijg moet ik als de donder naar het zh, daar gaan ze controleren of ik ontsluiting heb, zo ja, dan word het een spoed keizersnee.Dus sowoeso een keizersnee!Ik hoop maar dat ons meisje blijft zitten tot 21 jan want dan krijgen we de gentle sectio, kennen jullie dat? Dat is een 'natuurlijke'keizersnee, google het maar eens!Lijkt me zo mooi, als het dan toch een keizersnee is, dan heel graag op deze manier! Had eigenlijk gehoopt dat ze rond 38 weken de keizersnee zouden doen, maar sinds 2 jaar word dat dus rond 39 weken.Dit omdat gebleken is dat het toch beter voor het kindje is om zolang mogelijk bij moeders te zitten.krijg je dus eerder weeen dan is het kindje er dus aan toe om geboren te worden. Hebben jullie nog weekend plannen?Wij gaan morgen een dagje naar Hellendoorn!Had super gave gordijnen van lief! gezien maar nergens hier in de buurt(was bij karwei) meer te krijgen. Zag nu op internet dat ze nog 2 hebben in Ommen, dus dat kunnen we mooi combineren met Hellendoorn!Heb ze al achter laten leggen. Zondag willen we de babykamer gaan verven. Wij willen het gewoon wit houden met 1 roze muur!dan leuk oppimpen met leuke accesoires.Leuk de lief gordijnen erbij, word vast heel mooi!hihi