Hier ook een groeispurt qua buik. Weinig last van straie omdat het er al zat Smeer wel met weleda olie. Ruikt ook nog eens lekker en het is leuk voor mijn man om contact te maken met de kleine die nu door de buikwand heen wel te voelen is. Hoe voelen jullie het kindje momenteel? Bij mij zie je vanaf vorige week de buik een beetje bewegen. (21 weken) en ik merk dat er al een ritme is. Vooral savonds en sochtends wordt er bewogen. Het verschilt wel per dag hoe veel ik voel. Hebben jullie dit ook?
Hier sinds deze week dat je de buik een beetje ziet bewegen. Ik heb de placenta aan de voorwand liggen dus ben er wel blij mee dat ik het nu kan zien. Hier verschilt het ook per dag hoe vaak ik de kruimel voel. Op drukke dagen vaak veel minder. Ik voel de kruimel vooral beneden en aan de rechterzijde.
Sinds vorige week zie ik mijn buik bewegen als ons kereltje schopt. Ik ben afgelopen week druk bezig geweest met de baby uitzet. Ik kan zeggen dat we alles compleet hebben van babymeubels, kinderstoel, wipstoeltje, box, boxkleed, muziekmobiel, verzorging, badje, lakentjes etc enigste wat ontbreekt is de decoratie spulletjes voor het kamertje. heb een overzichtje gemaakt van wat we ongeveer in gedachten hebben/wat we al hebben. (kaarsen zijn voor de sier) hebben jullie de babyuitzet al bijna compleet? en welke kleurtjes of stijl gaan jullie gebruiken?
Voel niks helaas. Wat babyuitzet betreft is het een drama. Het lijkt niet echt op te schieten. Er moet nog zoveel gebeuren, maar VL vindt het altijd nog te vroeg. Helaas krijgen wij ook vaak woordenwisselingen als ik spulletjes voor de baby wil halen, mede omdat de kamer er nog niet is. Hij is niet echt betrokken naar mijn gevoel.
Hier zie ik ook al duidelijk mijn buik bewegen. Ze is ook zo beweeglijk. Ze draait veel, trapt en heeft vaak de hik. Als ik contact maak laat ze ook even weten dat ze wakker is hihi. Heerlijk vind ik dat, zodra ik even rustig zit/lig is ze actief. Jammer dat je vriend niet zo betrokken lijkt. Misschien toch zelf maar eens wat aanschaffen en hopen dat ie dan wel mee gaat doen zeg maar.. voor mannen is het vaak ook wat onwerkelijk aangezien ze het voelen zoals wij. Ik zit hier nog steeds te twijfelen wat ik moet halen als 1e pakje wanner we uit het zh komen. Bij mn zoontje had ik toen zo een fleece boxpakje zeg maar. Vindt alleen niks voor meisjes, misschien moet het seizoen nog beginnen
Hier voel ik de kleine ook flink bewegen!! Als ik in bed lig smorgens en savonds voel ik het vooral heel veel, maar dat is natuurlijk ook omdat je dan alle tijd hebt om rustig te liggen het verbaast me hoe veel en hoe vaak ik de kleine voel met de placenta aan de voorkant! Ik dacht altijd dat je dan heeeel weinig voelt Tussendoor op de dag voel ik het nu ook steeds vaker! Mijn buik zie ik af en toe wat bewegen, maar mijn vriend kan het nog niet echt voelen. Hij heeft er ook het geduld niet voor om er op te wachten. Een paar dagen geleden had hij zijn hand op mijn buik en de baby zat constant tegen zijn hand te schoppen, maar hij voelde helaas niks. Ik moest er wel om lachen Vanmiddag ga ik ook eens kijken voor een nieuwe kamer voor mijn dochter eindelijk! En even langs de prenatal, toch eens kijken voor een leuk eerste pakje! Ik zit te twijfelen om een neutraal pakje te kopen of echt een jongens en meisjespakje en dan maar gewoon zien wat hij of zij aan mag! Wat zouden jullie doen?
Goedemorgen, Lovelaughlive, mooie spulletjes heb je uit gezocht!Ik hou ervan,haha! Love2live, vervelend dat je vriend niet zo betrokken is, anders ga je lekker met een vriendin shoppen, misschien komt het dan bij hem vanzelf! Wij hebben gisteren de babykamer geverfd, het is een kleine kamer, dus alles wit, met 1 roze muur!wij willen het een beetje in de lief! stijl. Heb zaterdag gordijnen gekocht van lief! zo leuk! Jeetje wat voelen jullie de kindjes al goed zeg...en ook sommigen kunnen ze al zien bewegen... Ik voel sinds een week ons meisje, en nog twijfel ik wel al denk ik wel dat ze het is. Heb wel de placenta aan de voorkant, maar het is ook ons derde kindje, dus dat zegt ook niet zoveel.Mijn vriend voelt haar dus ook niet, het duurt vaak heel kort, denk even he daar is ze, en dan is het ook weer weg!Nou ja zal vanzelf wel duidelijker worden! Ik baalde zo gisteren...wij willen graag een babykamer van mp, maar is best lastig.Omdat wij een kleine kamer hebben, met een soort van nisje. In dit nisje wil ik de commode, dat scheelt weer ruimte zeg maar. Het nisje is alleen niet zo breed dus daar moeten we rekening mee houden voor de babykamer. Had een mooie gezien, maar niet in de buurt, de maat klopte, de prijs was oke, alleen de afstand. Nou zijn we zaterdag naar hellendoorn geweest, en het was daar maar een uurtje vanaf, dus had gebeld en gemaild maar geen reactie...Ik dacht, dan kunnen we het combineren. nou stuurde ze dus gisteren het mailtje, met haar reactie!Grrr Dus zit ff in dubio of we alsnog gaan kijken, of we gewoon afwachten wat er nog meer op mp komt...wat zouden jullie doen?
Anieska, als het kamertje je heel erg aanspreekt was ik gewoon gegaan. Anders krijg je achteraf misschien toch spijt, en dan kan je niet meer terug.. @hier: Rustige week voor de boeg. Deze week nog controle bij de VK, en volgende week weer bij de gynaecoloog. Buikje begint nu aardig te komen, en daar ben ik best wel trots op hihi
Vanmorgen de kindjes naar school gebracht daarna gestreken en de was in de kasten geruimd. Daara nog even gezogen en nu op de bank! Straks weer de kindjes ophalen van school. Mannetje is net pas begonnen met werken dus die is ook pas laat thuis.
Gelukkig hebben wij er een goed gesprek over kunnen voeren. Het besef is er bij hem nog niet altijd en dat is het probleem. Aan de andere kant heeft hij ook wel gelijk, want wij hebben ook niet super veel ruimte om alle gekochte spullen tijdelijk te bewaren. Als ik de babykamer in loop is het nog zo leeg..alsof er helemaal geen kindje op komst is. We moeten dus echt nog een maand geduld hebben totdat we haar kamertje tot een paleisje om kunnen toveren Het zijn soms ook de hormonen hoor!
Hoi meiden, Ik had een heel verhaal geschreven maar toen viel mijn Ipad uit..nu maar even op de laptop. LoveLaughLive: Leuk die spulletjes voor de babykamer, is ook redelijk mijn smaak! Hier heeft manlief zijn beste vriend zaterdag het familie wiegje gebracht en manlief is meteen begonnen om wat beschadigingen weg te werken met plamuur, vanmiddag gaat manlief het wiegje en het ledikantje schuren en in de grondverf zetten en dan kan hij het morgen verven. Gisteren bij Karwei de verf gekocht. De muren in de toekomstige baby kamer hebben wij vorig jaar helemaal geverfd en aangezien ik de kleuren nog steeds mooi vind houden we het zo. 1 muur is gewoon wit en 2 muren zijn baby blauw, ik wil wel graag op de witte muur zo'n mdf boom als manlief dat ook leuk vind. Ik zal binnenkort wel ff een foto maken van hoe het er nu uit ziet. Gisteren is onze kat in de sloot gevallen (denken we) hij kwam letterlijk als een verzopen kat thuis, zo zielig helemaal onder het kroos en z'n witte vacht was helemaal zwart en stinken..we hebben hem maar meteen onder de douche gezet en lekker met kattenshampoo gewassen, hij is nu weer helemaal schoon en zacht en hebben besloten om hem maar ff een paar dagen binnen te houden (vind hij niet zo leuk) nadat we hem gisteren hadden gewassen en gekamd kwam manlief een beestje tegen in de nek van onze kat die naar binnen wilde, hij zat al met zijn hoofd in het zijn lijf we hebben het met een pincet eruit getrokken..geen idee wat voor beest het was. Hier vandaag heel het toilet schoon gemaakt beneden (muren enzo), gestoft, gestofzuigd en gedweild en nu ff rustig op de bank..
Love2Live, aawwhh snap het wel voor mannen licht het natuurlijk heel anders, vooral de eerste keer is allemaal nieuw en wennen. Ben blij dat jullie erover gesproken hebben. LoveLaughLive leuke spulletjes, ook een beetje mij smaak. Lekker net boodschappen gedaan, beetje gewandeld, nu rustig weer thuis. Fijne dag allemaal
Hier voel ik de baby wel goed bewegen, maar langs buitenaf nog niets te zien of voelen... Ook vooral als ik in bed lig, maar ook bijvoorbeeld als ik met m'n buik tegen het aanrecht leun . Vorige week eerste keer zschapsyoga gaan doen, proeflesje. Was superleuk, we waren maar met twee kandidaten + de juf, maar was juist erg gezellig! Ga ik toch proberen zo veel mogelijk lessen mee te pikken, is langs de ene kant erg ontspannend, langs de andere kant toch spieren gebruiken en bekken/rugspieren trainen om minder te belasten. De baby was tijdens de rustmomenten ook ONGELOFELIJK actief, bij de andere mama was dit ook zo . Ik heb wat uniseks pakjes Beebiebeeb, maar heb ook één meisjespakje gekocht (in uitverkoop), omdat de meeste uniseks kleertjes toch meer naar jongenskleding neigen... Heb je geen mooi pakje meer van je dochter dat nog 'zo goed als' nieuw is, in geval van meisje? Misschien maak ik zelf ook nog wel een meisjespakje, kan ik nog altijd weggeven als het een jongen is Heb nu al drie pendels gekregen dat het een meisje is trouwens , tegen mijn eigen gevoel in... starry: brrr, voor je kat! Zou het geen teek geweest zijn in haar vacht? love2live: volgende maand ga je je écht kunnen laten gaan spaar alvast wat centjes tegen dan! (en het is ook gewoon leuker om er beiden een goed gevoel over te hebben vooraleer vanalles te kopen, denk ik dan) anieska: hoe ver is het rijden? een uur rijden zou ik toch wel overwegen, als het nét is wat jullie zoeken en als het juist past Langer onderweg zijn is misschien wat veel van het goede...? Nog 9 dagen voor mijn "20w echo"... Pffff, wachten duurt zooo lang!!
Hier heeft Sarah net voor de eerste keer de kruimel gevoeld en wat een leuk snoetje trok ze erbij! Ze vond het maar raar dat ze de baby kon voelen met haar hand! Mischa en Imre hebben laatst al de eer gehad. Bij Dionne vorige week ook geprobeerd maar toen was het plots stil in mijn buik! Komt vast ook nog aan de beurt! Ik voel de kruimel ook veel in bed en als ik voorover zit of op de buik leun!
Hier had mijn pendel gelijk! De maand waarin ik zwanger werd en het geslacht! Mijn gevoel overigens ook!
Lovelaughlive leuke spulletjes voor jullie babykamer! Hier mintgroen met witte babykamer. Helemaal klaar al en kan er lekker bij wegdromen. Love2live, goed dat jullie erover gepraat hebben! Maar niet fijn dat je vriend niet zo betrokken lijkt.. Hier kan ik de baby duidelijk voelen, wel elke dag. Maar wisselt per dag hoe druk hij is. Vriend kan hem ook voelen, maar heeft geen geduld om er even op te wachten.
De kindjes weer op school, klein boodschapje gedaan en ontbeten! Om 11 uur weer bij de bekkenfysio zijn! Verder ga ik het rustig aan doen vandaag aangezien ik straks weer moet racen naar het zwembad en de hockeyclub! Ik kan nu de zwemlessen aftellen, nog 10 keer!!