Hallo dames, De dagen vliegen voorbij... Wat een mooie buikjes allemaal, zal straks of morgen ook even een foto plaatsen Ik ben geloof ik de topper qua bijkomen haha.. zit al op 14 kilo.. zoooo leuk als je dan mensen tegenkomt die zeggen "jij bent wel erg dik". Nou... en bedankt.. Morgen verloskundige, vorige keer zei deze al dat ik een super mooie buik heb en me zeker geen zorgen moet maken om die kilo's.. Ik heb alle babywas gewoon met wasverzachter gewassen.. blijft toch afwachten of het kindje er tegen kan of niet.. Zuurbranden is hier ook een bekend fenomeen, vooral 's nachts erg lastig en extreem.. lig er gewoon vaak wakker door.. Grummel heeft echt vaste drukke tijden, dat is wel grappig.. Wordt er eigenlijk altijd wakker door, maar gisteren was mijn vriend pas om 11 uur thuis en toen lag ik al in een diepe coma... toen was Grummel dus druk bezig, mijn vriend heeft zijn hand een hele tijd op mijn buik gehad.. Zo, nu bij mijn ouders eten (lekker aanschuiven). Fijne avond allemaal!
Toen ik vannacht eruit ging om te plassen was kruimel ook erg actief! Vriend zijn hand erop gelegd en ik hoorde hem lachen om al de bewegingen! Hij was snel weer in slaap gevallen, ik helaas niet!
Hey allemaal, Oke wat een handige foto!Volgens mij van jou Pamela!De afstand tuseen mijn schaambot en de baarmoeder was op 27 weken 26 cm, helemaal goed dus begrijp ik! heb nog een x jullie advies nodig,hihi.Ik krijg zoals jullie weten een keizersnee op 21 jan.(dit heeft er trouwens niet zoveel mee te maken)maar nu het volgende beide kinderen gaan al naar school, en mijn vriend rijdt nu voor zijn werk met zijn vader mee(ze werken samen)Maar zijn vader is al 66 dus mag allang stoppen met werken.Ze zijn nu bezig met een klus die ws in jan is afgelopen.Vanaf dan gaat zijn vader dus ook stoppen met werken betekend voor mij geen auto meer.Naar school fietsen is ongeveer 10 min, lopen ben je al snel 20 min bezig.De oudste kan alleen maar de jongste niet.Ik moet dus op de ma, di, en do sowieso 8x per dag naar school. Moet dus lopen met ons beebje, nou heb je tussen de middag al niet zoveel tijd, en ik weet niet of ik dit wel ga redden zo vlak na een keizersnee. Nou heb ik de mogelijkheid om via via een fietskar over te nemen, maar ik las officieel mag je kindje daar pas in vanaf 3 maanden.Degene van wie de fietskar is heeft haar kindje er wel gewoon vanaf een week of 5 in vervoerd, ze heeft de maxi cosi erin vastgezet, en het hoofdje van de baby nog extra ondersteund met doeken voor het eventuele schudden...ze lette erop dat ze niet over hobbels etc reed. Haar beviel het prima, en de baby vond het ook prima.Maar ik twijfel dus....hebben jullie hier ervaring mee, of tips??? Weet niet zo goed wat ik moet..
Ik wil ook heel graag een fietskar. Ik weet dat niet alle fietskarren een maxi cosi in kunnen. Dat moet je wel zeker weten. Je hebt ook een maxi cosi standaard voor op de fiets. Daar mogen ze ook pas na een bepaalde tijd in. Volgensmij wel eerder dan 3 maanden
Geen idee hoeveel cm mijn baarmoeder is, alleen zei de gyn bij 27 weken dat mijn baarmoeder zo hoog zat als bij iemand die ongeveer 30 weken is. Ik vroeg toen nog of het scheelt dat ik een kort bovenlijf heb en toen moest hij lachen en zei jaja dame, daar heb je gelijk in, dan zit het al gauw hoger dan gemiddeld. En de baby lag toen in stuit waardoor het ook vaak wat hoger zit dan 'normaal'. Ik was geen heel apart geval dus hihi Over zo'n fietskar, is dat zo'n ding die je als een soort aanhanger achter je fiets hangt??? Wat een vreselijk enge dingen vind ik dat!!!! ik vind het er altijd zo onstabiel uitzien, alsof het er een beetje achteraan slingert (maar dat zal vast wel mee vallen hoor!) ik zou dan eerder voor een bakfiets gaan, helaas zijn die krengen megaduur Je zou zeggen dat je kind in de maxicosi in de auto bijna net zoveel zit te schudden dan in een maxicosi in een kar.. Tenzij je een of andere hele hele heule vette dure grote auto rijdt een maxicosi in een oud fiat pandaatje zal ook best flink schudden zegmaar
Blij toe dat ik vandaag fysio had! Fysio vond oefeningen zelfs te veel nu voor me dus kreeg een ontspannende massage! heb in tijden niet zo ontspannen gelegen Bm zat hier met 26wk al op 28cm en dat was wel even zorgwekkend volgens de vk die op dat moment had gemeten. Vooral voor mij postuur vond ze t wel erg groot.. ( ben 1.58 en vrij slank.) Ze ging direct even spieken met echo en plande een groeiecho in. Vd week met groeiecho was de bm maar 1 cm gegroeid dus, dat was nu goed... en groei baby ook prima in orde. Het ligt aan allerlei factoren maar het is natuurlijk ook een momentopname. Fietskar, hier een gehad met mn jongste als baby en echt ideaal! Ik had haar in zo'n babyschaal en aan voorkant eronder aantal kleine kussens om evt schokken op te vangen. Met drie weken fietsten we al vrolijk kleine stukjes. Cb, school oudste, ideaal. Had er een lodger draagdoek bij. Daar lag zij in en kon de doek dan zo over mn schouders trekken zonder dat ik zo aan haar moest friemelen of een maxicosi los moest maken en weer vastmaken....Want hoorde vaak dat dat nogal een gedoe is. Zij sliep altijd heerlijk in de kar en fietste ook absoluut niet zwaar ofzo. Heel erg veel plezier aan gehad... zijn nu ook weer aan t kijken voor een... bakfiets lijkt me ook wel wat maar das wel erg prijzig en fietst heel zwaar heb ik gehoord zo'n elektrische is al helemaal een kostenplaatje! Gelukkig is t meeste hier op loopafstand, maar een keer op de fiets kunnen met de beeb om bv naar mn moeder te gaan is toch echt wel even fijn!
Wat ik ook fijn vond aan fietskar is dat ik m zo kon loskoppelen en als wandelwagen kon gebruiken. Draagdoek ideaal maa af en toe werd dat ook wel wat zwaarder vooral met ook een paar boodschapjes in de handen. Als dan winkel was waar k niet met kar naar binnen kon. Liet ik m even buiten staan kleine mee in draagdoek, en dan kon k dr wel weer zo terug zetten en boodschap in de kar doen en verder wandelen. Heb vaak demonstraties gegeven aan mensen op straat die zo verbaasd waren wat een gemak zo'n kar was en graag wilden weten hoe t precies werkte! hahaha
Dan zit je op omdat je zo'n pijn in je mond hebt! Ik dacht dat ik last had van mijn tandvlees, dus gisteren een paar keer gespoeld met homeopatisch spul maar helaas helpt dit niet! Straks maar even de tandarts bellen! Ik had in het begin van de zwangerschap twee kiezen die afgebroken waren. Deze hebben ze weg geslepen omdat er toch geen leven meer in zat, ben eens benieuwd of hier nu toch iets mee is! Ik ben ook zo'n schijterd voor de tandarts. Ze wilde toen niet trekken ivm de zwangerschap! Hopelijk werken de paracetamols zo en kan ik nog wat slapen!
He Pamela wat vervelend!! Hoop dat het mee gaan vallen bij de tandarts! Even proberen een buikfoto mee te sturen, had een collega toevallig gisteren gemaakt hihi.. Om 10 uur naar de osteopaat Gelukkig.. even alles los maken en weer wat pijntjes laten "verdwijnen". Fijne dag vandaag!
❤️Januari 2015 mama's ❤️ 02-1 MiekieLief, 1e kindje 03-1 Schmidt, 2e kindje 03-1 Michieltje, 1e kindje 07-1 Ellis2014, 1e kindje 08-1 Noralie87, 1e kindje 11-1 Starry, 2e kindje 11-1 Katharina, 1e kindje 12-1 Mamatje 89, 2e kindje 14-1 Pamela1203, 4e kindje 15-1 Nail87, 2e kindje 15-1 Joy86, 2e kindje 18-1 Love2Live, 1e kindje 20-1 Mommychar, 2e kindje 20-1 Boerderijmama, 3e kindje 21-1 Lusvi, 1e kindje 22-1 Julia88, 1e kindje 24-1 Joyyke, 2e kindje 25-1 BeebieBeeb, 2e kindje 26-1 LoveLaughLive, 1e kindje 27-1 Anieska, 3e kindje 29-1 MamaLindaaa, 2e kindje Afspraken november: 10-11 Schmidt groeiecho 10-11 Beebiebeeb internist 13-11 Joyyke controle vk 14-11 Schmidt controle vk 14-11 Beebiebeeb controle vk + groeiecho 17-11 Noralie groeiecho en vwp 18-11 Anieska controle vk + groeiecho 20-11 Boerderijmama controle vk 26-11 Pamela controle vk 26-11 LoveLaughLive groeiecho Afspraken december: 01-12 Mommychar groeiecho 04-12 Beebiebeeb controle vk + groeiecho 04-12 Starry groeiecho 09-12 Pamela liggingsecho 10-12 Pamela controle vk Totaal: ❤️ Jongen (9) ❤️ Meisje (7) ❤️ Verrassing/Weten we nog niet (5) Moeten er nog afspraken bij gezet worden meiden?
Ik mag om 14.30 uur bij de tandarts terecht! Vanmorgen de vk gebeld. Gisteren tijdens het strijken pijnlijke harde buiken en wat krampjes! Toen ik naar de wc ging wat bloed in inlegkruisje en beetje bij afvegen. Daarna rustig gaan zitten en toen ging het weer, ook geen bloed gezien meer. Vanmorgen plasje naar huisarts gebracht en er zat een spoortje bloed in. Volgens vk niets om mij zorgen om te maken. Door het bloedverlies is de baarmoeder geprikkeld en hierdoor nu de harde buiken. Komende dagen rustig aan doen en de baarmoeder rust geven. Bij bloedverlies (ongesteldheid hoeveelheid) weer bellen! Kruimel is ook erg actief sinds gisteravond waardoor ik waarschijnlijk ook weer harde buiken krijg.
Bij mij mag de vwp en groeiecho verplaatst worden naar 10 nov. 12 nov. controle vk 26 nov controle vk
Pamela, je schrikt toch. Hopelijk blijft het nu weg. Ik ga even niet verder teruglezen. Ben heel de week al zo moe en eenmaal thuis van het werk erg emo. Heb net mijn leidinggevende een bericht gestuurd dat ik toch nog een stap terug wil doen. Rekenuren zijn ma vandaag klaar. Doel bereikt al had ik vandaag wss beter thuis kunnen blijven. Al mocht de leidinggevende niet akkoord gaan, ben ik gewoon ziek.
Goed aan jezelf denken schmidt! Ik hoop ook dat het weg blijft. Ik had vandaag zoveel willen doen maar hou mij toch maar even aan het advies van de vk! Vanavond ook weer druk met het sporten van de kinderen! Hopelijk is Mischa een beetje op tijd thuis en kan hij een handje helpen! Daarnet mijn oude iPhone verkocht, dat is weer een leuk extraatje wat goed van pas komt!
Nu nog even strijken(kom nergens aan toe met al die afspraken) dan alweer eten koken. Lees straks op mn gemak alles terug!!
Nou, de tandarts heeft 1 kies getrokken. Er zat een flinke ontsteking onder! Voor de kids maar even een blik soep gehaald en stokbrood! Heb geen zin om te koken! Zometeen eerst eten, dan de oudste naar hockey en de 2 andere naar voetbal! Mischa gaat de oudste ophalen!
Ze willen op school niet meewerken. Dan moet ik maar eerder met verlof. Ik ga al 6 wkn en dat is het maximale, weet noet waar ze die onzin vandaan halen.
Pff wat rot dat ze niet willen meewerken Schmidt! Belachelijk hoor.. Dan moet je je toch haast ziek melden. Hier ook erg moe van het werk. Zo nog even werken en dan weekend gelukkig.