Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zyndi, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hey meiden,

@misselijkheid, gelukkig geen last van, maar erg vervelend!

@bedankt voor de felicitaties!Gisteren een leuke dag gehad maar vreselijk druk, was echt kapot!
    Net ff boodschappen gedaan, zo trakteren op school...ben er wel ff klaar mee eigenlijk!
    Merk dat ik deze derde zwangerschap echt veel zwaarder vind, bij de jongens deed ik het er ff bij zeg maar..ik liep toen met bjina 41 weken nog 5 km over de heide te wandelen!
    nu wandel ik nog wel maar alles gaat moeizamer, vooral mijn rug is vervelend!Harde buiken heb ik ook vaak, heb het aangegeven bij de vk maar voor een derde zwangerschap is dit helaas wel normaal.Zolang er maar geen regelmaat inkomt, of dat het echt heel erg pijn gaat doen kun je er niks aan doen.Ja beetje rustiger aan doen, maar ja dat is makkelijker gezegt dan gedaan vind ik...

Morgenavond sint maarten, lopen jullie ook met de kids?
    De jongste gaat morgenvroeg met school naar een verpleeghuis in de buurt om bij de oude mensjes te lopen, die vinden dat erg leuk!Dan morgenavond ga ik met de jongste lopen, de oudste gaat zelf met vriendjes.

2. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Ook ik heb me ziek gemeld..
    Gisteren veel harde buiken.. 's avonds enorme buikkrampen, schrokken allebei enorm.. niet veel kunnen eten.. maar bleek dat darmen en maag flink van streek zijn, denk griepje.. nadat meerdere mensen zeiden dat ik na mijn lichaam moet luisteren, de knoop doorgehakt en dus ziek gemeld..

Harde buiken heb ik al anderhalve week zoveel, dus was gisteren even bang dat het weeën waren..

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ellis, goed gedaan. Jij en de kleine zijn belangrijk. Beterschap!

4. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Inderdaad dames, luisteren naar je lichaam is belangrijker dan 'goed willen doen' voor anderen!

En je lichaam heeft het laatste trimester nogal veel te zeggen waarnaar je moet luisteren ;) ...

In BE twee dagjes vakantie wegens morgen feestdag, dus rustig aan hier :) En morgen bezoekje aan Babydump Roosendaal misschien, op 30w mogen de laatste nodige spulletjes toch stilaan in huis gehaald worden (nieuw badje bijvoorbeeld...) Dan kunnen grote zus en broer ook mee, die vinden dat ook heel leuk!

5. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Boerderijmama, lekker hoor 2 daagjes vrij. Idd leuk om samen met de kinderen voorbereidingen te treffen. Aan Sint-Maarten doen wij niks.

Net de echo gehad. Ze zei ook, het is nu lastig meten. Buikje kwam op + 2 weken. Hoofdje was niet mee te meten, zat zo laag. Hierdoor helaas geen inschatting van het gewicht.

6. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier ook geen Sint Maarten, dat hebben ze sowieso gisteren gevierd hier!
    Vandaag nauwelijks last gehad van mijn buik gelukkig! Misschien een groeispurt te pakken gehad. Lopen blijft wel lastig. Vriend was vroeg thuis dus die is nu zoonlief halen van school!
    Morgenvroeg intake kraamzorg, ben eens benieuwd!

7. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hier gaat mijn oudste morgen voor eerst sint maarten lopen. Waar we voorheen woonden werd er niet aan gedaan. Geloof dat ze het wel spannend vind. Mijn vriend gaat met haar mee lopen want dat ga ik niet meer volhouden. Ik doe thuis de deur wel open samen met de jongste en dan maar snoepjes uitdelen ;) ben erg benieuwd hoeveel kindjes we mogen uithoren!

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb nog niks van de kraamzorg gehoord. Het zou telefonisch gaan, maar dat zal nog wel komen.. Ik heb gevraagd om dezelfde kraamverzorgster als bij mijn dochter, ik hoop zo erg dat zij kan en mag komen! Wat een schat was dat zeg! *duimduim*

Donderdag mag ik weer naar de gyn voor o.a. een groeiecho! Heb er zin in, maar ook wel een piepklein beetje spannend. Spannend of de baby weer gewoon gemiddeld gegroeid is, ondanks de stempel zwangersschapssuiker. Ik ben benieuwd!
    Vandaag nog in het ziekenhuis geweest voor een afspraak bij de internist. De zwangerschapssuiker is gelukkig goed (en met 'gemak') onder controle, maar dat wist ik al door mijn eigen gemeten waardes. Ik mag gelukkig nog van alles eten, dus dat is wel erg prettig, hopelijk blijft het zo en verslechterd het niet, want ook dat kan nog. :)

Ze zeggen wel dat je eigenlijk een half uur per dag moet bewegen, maar ik ben eigenlijk blij als ik even kan zitten! (Terwijl ik normaal echt een fanatieke sporter ben hoor!)
    Doen jullie nog aan beweging/sport? En dan bedoel ik dus niet een zwaar beroep, andere kids of zoiets, want dat heb ik dus...maar echt bewust wandelen, fietsen, zwemmen, of weet ik veel wat?

De arts zei ja het is goed om elke dag een half uur te gaan wandelen....nou uhhh ik weet niet, maar zo fijn vind ik dat niet. Als ik een stuk moet lopen, krijg ik echt onwijs bandenpijn daarna ofzo... En nu zou dat nog wel te doen zijn, maar ik voel nu al dat ik steeds meer ga waggelen :) en dat loopt niet fijn.. Ik ga geloof de hometrainer van mijn schoonouders maar lenen, en dan lekker voor de tv :)

9. MamaLindaaa

MamaLindaaa Actief lid

27 jan 2011
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Schmidt... was alweer een paar berichtjes terug maar lees het nu net pas. Je zegt ineens misselijk te zijn, je heb het idee dat je bloeddruk stijgt en was jij nou ook een van de moeders die last had van haar buik??
    Uitkijken voor zwangersschapsvergiftiging he?! Mss even laten controleren kan geen kwaad...

Hier gaat alles eigenlijk wel goed. Misselijk ben ik nog geen 1 dag geweest heel mn zwangerschap (was bij de eerste wel anders) van mn buik eigenlijk ook helemaal nog geen last alles gaat me nog makkelijk af! *klop* *klop* #klopt t even af
    alleen wat sneller moe en vervelende kramp ik mn benen maar heb niet te klagen!
    Ja nog beetje wennen aan mn nieuwe dieet en het meten elke dag.. toe straks 3 speculaasjes op en suiker was gelijk aan de hoge kant.. vind het wel lastig heb zo.n trek in van alles (en de kast ligt helaas ook vol met lekkers😕)
    Maar goed het went wel.. morgen iig nog naar de internist en dan hebben we de afspraken allemaal weer gehad.

zag ook iets voorbij komen over geboortekaartjes..
    Bij de 1e kaartjes besteld bij geboortekaartjes.nl en daar toen best wel veel voor betaald. Had deze keer in eerste instantie ook weer een kaartje uitgezocht maar ging toch nog bij kaartje2go kijken ook n mooi kaartje gevonden en scheelt echt super veel!!

Even n huishoudelijke vraag... heb ontzettend veel muggen in huis, lijkt wel of ze komen overwinteren hier ofzo, iemand enig idee hoe ik zeg kan krijgen(behalve allemaal doodslaan hihi)
    Ze zijn gelukkig niet erg actief meer met steken, al heb ik er wel n muggebult op mn been ml en dl nog nergens last van en aan de hoeveelheid die er zitten valt 1 bilt nog mee 👍

Hier trouwens alle sint cadeaus van t weekend al gehaald! Heerlijk om al lekker klaar te zijn 😀

Fijne avond/nacht iedereen

10. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier geen last van muggen in huis! Geen idee wat je eraan kunt doen!
    Hier lijken de nachten beter te gaan de afgelopen dagen! Heerlijk!
    Kruimel was wel erg actief vannacht! Die had een klein feestje of verbouwing daarbinnen!
    Gisteren na het strijken weer wat last van mijn buik maar niet zo erg als afgelopen weekend!

11. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Dus de echo was in principe goed Schmidt? Wel jammer dat ze geen inschatting konden maken van het gewicht.

Goed dat je je hebt ziek gemeld Ellis. En Beebiebeeb succes donderdag bij de gyn!
    Hier al wel telefoon gehad van kraamzorg.

Hier geen Sint Maarten volgens mij. Wel lekker hoor 2 dagen vrij boerderijmama.

Fijne dag dames! Hier weer aan het werk.

12. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beebiebeeb, spannend. Hopelijk is de groeiecho gewoon goed. Fijn dat de suiker onder controle is, maar idd wel dubbel.

Mamalindaa, lijkt me idd irri om nu een dieet te moeten volgen. Ik heb ook last van krampen gehad maar deze is nu redelijk onder controle. Ik weet niet of wat ik doe kan in combi met jou suiker. Ik neem 2x daags magnesium. Voor het slapen gaan een flink glas met een melkproduct en een banaan. Jij zei iets over eventueel
    Hoge bloeddruk. Heb zelf ook het idee dat deze gestegen is. Heb dit de vorige x ook gehad, dus weet waarop ik moet letten. Vertrouw ik het niet trek ik meteen aan de bel. Zo niet wacht ik rustig vrijdag af. Sowieso kan ik na vandaag echt rust gaan nemen.

Muggen, heel veel last van gehad. Alleen een muggelamp hielp.

Sorry kan de volgende pagina niet meer lezen, meende dat de vraag terug kwam of alles voor de rest goed was. Echo was gewoon goed.

Vanmiddag mijn functioneringsgesprek. Zo even voorbereiden. Dan rusten en vanmiddag even naar mijn werk. Ben blij wanneer dat geweest is.

13. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Ben weer bijgelezen dames. Fijn dat het met de meeste dames redelijk goed gaat. Gelukkig maar. Hopelijk worden de laatste weken niet te zwaar voor de rest van de dames met veel kwaaltjes (suiker etc). Ik duim!!

Hier gaat het gelukkig een stuk beter, geen pijn meer. Gister controle gehad in het ziekenhuis, en alles was oke. De keizersnee is ingepland. Een raar idee, om te weten wanneer je een kindje gaat krijgen haha..

14. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Succes met je functioneringsgesprek Schmidt!

Lusvi, fijn om te weten wanneer je keizersnee is. Al lijkt het me ook wel raar om dat al te weten.

Trouwens geen ervaring met veel muggen..

15. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Schmidt, succes met je functioneringsgesprek!
    Lusvi, raar om nu al te weten wanneer je kleine meid komt!

16. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Ja echt een heel raar idee. Je kan de dagen aftellen wanneer de kleine dus komt. Vind het echt zo raar. "Ja morgen word ik moeder" haha.. Nouja, voordeel is wel dat we nu alles kunnen plannen ivm werk enzo.

17. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Goedemorgen,

@muggen, geen idee,sorry!
    @Schmidt, succes met je gesprek!
    @Lusvi, nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar de datum,hihi!ik krijg hem 21 jan.Welke week doen ze het bij jou?Ik ben 39w1d.
    Had het liefst een weekje eerder maar doen ze hier niet omdat is gebleken dat het toch beter is als de kindjes minimaal 39 weken zijn...

18. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Oh ja!Joepie 29 weken!

19. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Is idd heel apart om te weten wanneer de kleine komt, had ik de vorige keer ook. Al kwam het toen 1 dag van te voren op gang. 2 meiden uit de groep waar ik toen mee kletste zouden ook ingeleid of een geplande keizersnee krijgen en dat werd ook eerder. Maar wel fijn on te weten dat de kleine uiterlijk dan gehaald gaat worden, al biedt dit met inleiden kog geen garantie.

Men ik loop mij hoer behoorlijk op te winden, waardoor ik me slecht voel. Hoofdpijn, zenuwachtig, moe, warm.... Wilde voor de zekerheid even mijn bloeddruk laten meten (stel me denk gewoon aan). Is de assistent van de vk er vandaag niet, dus moet dan op afspraak, wel erg dichtbij het gesprek dus dat heeft geen nut. Dacht, nou bel de ha wel. Zijn ze deze week dicht. Ik de andere dienstdoende ha gebeld. Ja we hebben geen gegevens...ikke wel!...ja dan moet je het combineren met een afspraak met de ha ergens vanmiddag. Nou dat heeft zin. En het is echt geen spoedgeval. Weet, ik wind mezelf op, stel me aan waardoor hij verhoogd zal zijn. Gevolg, ziekenhuis en aan de meter....en uiteindelijk is het toch niks. Ben gewoon een klein druktemakertje, maar moest het toch even kwijt.

Ze willen niet dat men thuis met een blieddrukmeter gaan klooien, maar even ergens meten gaat ook niet.

20. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier gisteren groeiecho en vwp gehad. Ze is mooi gegroeid, zat op 1680 gram, nét iets onder de middellijn. Prima dus! Vorige keer zat ze op de onderlijn, dus ze heeft een groeispurtje gehad. Bijna 700 gram in 3 weken tijd.... :D

Over 2 weken uitslag van de vwp, vind het best heel spannend...

Deel Deze Pagina