Ow ja ik krijg nu iedere 2 weken die groeiecho ivm gewicht van de eerste, dus niet omdat deze nu al wat aan de ruime kant is. Was beleid vd gynaecoloog en ik vind het wel leuk om ff te kijken iedere 2 weken 😆
Kan me voorstellen dat je zo'n bevalling niet meer wil. En kan me voorstellen dat je die echo's niet erg vind. Maar wat een verschil in beleid. Bij mij maken ze geen zorgen ondanks dat ik zo'n groot kind had (behalve ik). Vorige x zat ook iedereen er langs. Maar fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden.
De dames die (al) thuis zitten... al verlof/ziektewet of 'gewoon' geen werk? Ik ben bewust een thuisblijfmoeder... zijn er daar nog meer van hier??
Ik werk normaal 20-24 uur en dat is precies genoeg! Zou geen thuisblijfmoeder willen zijn. Klinkt misschien erg.
Moet eerlijk zeggen dat ik me momenten heb dat ik het verschrikkelijk vind maar over het algemeen vind ik het heerlijk!! Lekker zorgen voor mn kindje(s) , vriend en huisje!
Hey allemaal, Wat een verschil in beleid idd!Ik krijg dinsdag dus mijn 30 weken echo/groeiecho en dat is naar mijn weten niet omdat ze een groot/klein kind verwachten maar een beetje standaard volgens mij.En mijn zoontje wou heel graag bij een echo zijn, dus die heeft gewoon gevraagd of mama nog een echo mocht,hihi! dus die gaat dinsdagavond gezellig mee!Hier doen ze dat ook gewoon in de praktijk dus misschien dat dat scheelt? Ik ben ook een thuisblijf moeder mamavanlindaa!Heb er niet helemaal bewust voor gekozen..maar is zo gelopen, en zou eigenlijk weer aan het werk gaan als de jongste naar school zou gaan maar soms lopen dingen anders.... Vandaag heel wat kleertjes gekregen van mijn tante!Vind niet alles even leuk maar er zitten ook echt hele leuke dingen tussen... Zes rompers bv, alleen zijn ze hemd model, of zelfs met spagheti bandjes, zou dat te koud zijn?Het zijn echt de kleinste rompers, direct voor het begin, maat 50/56. Zijn jullie kwa kleertjes al klaar?Ik heb nu 4 pakjes maat 50, maar vraag me af of ik daar niet meer van moet kopen...aangezien wij niet zulke grote kindjes krijgen..oudste was op 38.4 w 3040 en 49 cm, de jongste was op 41w 3390 en 50 cm. Aangezien meisjes nog iets kleiner zijn weet ik het gewoon niet! Zag dat ze op de lief! site sale hadden, misschien een tip,hihi! Hebben jullie nog plannen het weekend?Morgen is mijn vriend weer eens aan het werk, alleen dan tot 13.30 dus wil daarna ff naar de intocht van sinterklaas!Zondag wordt de oudste alweer 10, hebben we vorige week gevierd maar we willen nog wel even wat leuks met zn vieren gaan doen.
Nee, geen plannen! Vriend moet morgen werken, dus alleen wat kleine boodschapjes halen en de Sinterklaasintocht kijken op tv! Zondag hoeft vriend niet te voetballen en hebben wij nog niks gepland! Komende 2 weekenden zijn weer aardig gevuld dus genieten wij denk ik maar van de rust!
Hey anieska.. wat betreft de kleine maatjes als de eerste 2 maatje 50 (bijna)niet aan hebben gekund zou ik het even zo laten.. 4 tot 6 pakjes staat ook op 'de' lijst. Mocht je er toch.meer nodig hebben is dat ook zo bijgehaald manlief,oma,tante, vriendin er is vast wel iemand die die taak dan op zich wil nemen!! En wat betreft de hemd rompers... tja onder een warm pakje kan dat goed denk ik. Zeker voor binnen. Ik zelf heb meer dan genoeg kleertjes.. mja 2e meid he dus had al heel veel. Ook n thuisblijfmoeder!! En hoe bevalt jou het??? Ik zou EIGENLIJK een jaar na de geboorte weer aan het werk gaan maar uiteindelijk samen besloten dat ik lekker thuis zou blijven. Nu is de tweede in aantocht anders zou ik mss wel weer zijn gaan werken als de oudste naar school gaat in augustus...maar nu dus nog wel een paar jaartjes thuis!! Morgen gaan we ook de intocht kijken op tv en daarna de boel verbouwen om plek te maken voor de baby die slaapt de eerste maanden bij ons maar daarvoor moet wel het een en ander verplaats worden. Heb het (nja vriend) telkens uitgeschoven maar wil het nu echt gedaan hebben ook omdat de aankomende weekenden al erg vol zitten. Voor de rest ben ik wel klaar. Wieg staat schoon te wachten op.zolder met een.groot kleed erover, Kleertjes gewassen in de kast, commode staat al helemaal ingericht(incl luiers) flesjes tutjes en de reutemeteut in huis. Alleen nog het badje schoonmaken en naar beneden halen en wat dingetjes opgangen. En de box natuurlijk maar die komt pas als de kerstboom weg is. heb trouwens flesjes in huis voor het geval dat (bij dochter ging de bv niet goed en ze viel teveel af) maar wil nu wel weer eerst beginnen met bv... en jullie?
Hallo dames, Even kort.. want ben erg blij dat t weekend is en ik op de bank kan ploffen..hihi.. #werk, ik ga (als ik het vol kan houden) door tot 4 weken voor de uitgerekende datum door #VK, wat een verschillen.. buik meten doen ze bij mij niet... extra echo ook niet, ook geen aanleiding toe.. laatste echo was met 20weken.. luisteren iedere keer hartje, checken mijn gewicht en kijken of er nog bijzonderheden zijn... #kleertjes liggen al gewassen en gestreken in de kast...vluchtkoffer moet ik nog.. moet nog n pyjama of zo kopen voor in het ziekenhuis... weet t niet precies... Fijne avond en morgen weer wat meer tijd..
Hier nog geen vluchtkoffer hoor.. Denk dat ik eens iets bij elkaar ga zoeken als ik verlof heb. Ik ben vorige keer bijna naakt bevallen, dus zoveel heb ik niet nodig een graai uit de babykamer is zo gedaan en lang leve de camera op de mobiele telefoon als we de camera vergeten hihi! Zo ook de hele boel wassen. In mijn verlof heb ik alle tijd en ik vind het gewoon veel lekkerder als het niet al 3 maanden in de kast ligt, maar vers gewassen is. Ik heb vorige week alle kleertjes van mijn dochter opgezocht, wat neutraal was iig, en ik heb denk wel 15 rompers 50/56 wel genoeg denk ik zo ik heb ook nog een stapeltje ongedragen rompers met lange mouw. Mijn dochter is met 25/30 graden geboren, dus die had niet meer dan een luchtig rompertje zonder mouw aan. ik heb ongeveer 6 pakjes maat 50/56. Als ik weet of het een jongen of meid is, ga ik wel iemand op pad sturen voor iets anders dan die saaie witte pyamapakjes Vraagje dames, ik heb de laatste dagen een pijntje erbij ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik voel het in mijn linkerlies, waardoor mijn linkerbeen af en toe een beetje, heel lichtelijk lam aan voelt en ik voel echt druk van onder bij mijn schaambot. Dit is toch gewoon de baby die af en toe misschien een beetje 'zakt' of lager ligt. Of moet ik hier wat mee? Het is niet echt pijnlijk, meer een beetje vervelend. Ik ga er ook een beetje van waggelen... (Tijd voor verlof dus dus! Ik moet nog een maand werken, maar ben er ook echt aan toe! Ik ben na iedere werrkdag echt volledig uitgeschakeld!)
Hoi dames! Ik spring ma gewoon in op de onderwerpen: *kleertjes liggen hier ook allemaal al gewassen en gestreken in de kast. Lakentjes etc ook. Alleen nog wat boxkleden die gewassen moeten worden en wat knuffeltjes wat k eerst nog uit moet zoeken. Vluchttas zet ik rond de 35 wk klaar denk ik... anders vergeet ik t sowieso zo tegen de feestdagen aan box wil ik ook opzetten wanneer kerstboom de deur uit gaat. Verder moeten we nog wat flesjes etc in huis halen, tepelkloven crème en eeeh denk dat we dan alles wel hebben. Hier ook poging tot bv... bij eerste was t een ramp maar ben tot drie maand Door blijven zetten... bij tweede ging start net zo dus na drie dagen gestopt ook ivm het alleen moeten doen met nog een schoolgaand kind erbij. .. Ze viel te veel te snel af en kon haar elk half uur gaan aanleggen... Was gewoon niet te doen helaas en kon t niet meer opbrengen. Vanaf moment dat ik overstapte naar fles was het puur genieten..ook voor grote zus Nu ga ik t zeker weer proberen want tja wie weet lukt het dit x wel! Nu vooral met mijn vriend die ons zo goed helpt met alles en me er helemaal in gaat steunen zal kans op succes vast iets groter zijn! * hier ook een thuis mama ... iidg sinds 4 jr tot nu .... niet voor gekozen maar ben chronisch hoofdpijn patiënt en 4,5 jr terug ging t steeds slechter en slechter. Dat werd een heel medisch en psychisch traject... sinds periode beter met bepaalde medicijnen maar momenteel mag ik ze niet. Nu wel gelukkig in de periode van zwangerschap dak amper hoofdpijn heb! Al weet ik van de vorige dat dat ook direct omkeer kan maken na ik ben bevallen.... Mja we zullen t dan wel zien. Fulltime werken zal ik nooit meer kunnen doen maar wie weet ooit weer paar uurtjes werken... dat mis ik soms wel heel erg. Daarnaast geniet ik wel volop van het thuis mama zijn!
Hier ligt alles gewassen en gestreken in de kast! Ik heb 2 pakjes in maat 50 en 12 pakjes in maat 50/56! Genoeg voor de eerste periode door te komen dus. Wij weten het geslacht wel maar voor de rest niemand! Hier allemaal rompers met lange mouw omdat het een winterkindje wordt. Ik persoonlijk zou geen andere gebruiken. De box staat hier wel al op! Kan de hond en kinderen wennen! Gelukkig nog genoeg plaats voor een boom maar die gaat er tweede kerstdag toch weer uit! Hier met lopen veel last van harde buiken en een druk op mijn blaas. Als ik lang sta heb ik ook last van een druk beneden en dat voelt alles behalve prettig. Ik word stapelgek van de hond als ik alleen met hem ben. Steeds aanslaan bij het minste of geringste geluid wat hij hoort. Als mijn vriend thuis is doet hij dat niet. Beetje waaks over het vrouwtje nu denk ik! Ik ga deze keer voor bv, de andere 3 kregen flesvoeding maar onze kleine man had veel moeite met de flesvoeding. Heeft tot 14 mnd veel gespuugd daarom het besluit genomen deze keer wel bv te proberen.
Pfffff, wat een nacht! Nichtje van Mischa heeft liggen jengelen/huilen van 3 tot 5 uur en daarnet is Mischa gaan werken! Ik blijf nog maar even liggen want zoonlief zal wel zo wakker worden! Dat wordt een middagdutje vandaag!
Ze is 1,5 jaar! Om 7 uur begon ze al weer lekker te kletsen en zoonlief was ook wakker! Ik doe vandaag idd niet zo veel!
Pamela, vervelend van de korte nacht.zoveel last onderin had ik ook toen zijn hoofdje beneden lag. MamaDaisy, vervelend chronische hoofdpijn. Ik heb dat ook gehad. Wat een ellende is dat. Ze weten nog niet waar het vandaan gekomen is en er kunnen zoveel oorzaken zijn. Ik kreeg toen bleddeukverlagers maar vanwege een zwangerschapstest ben ik er toen mee gestopt. Gelukkig zette de goede lijn door en hielp het af en toe laten kraken. Je zult wel al alles geprobeerd hebben. Zelf had ik van 1 ding nooit gehoord, de medische wereld wil er niet aan, maar ik heb mijn atlas laten corrigeren (recht zetten) ik heb sinds dien zelden nog hoofdpijn. Moet wel bij een goede want er zitten een hoop kwakzalvers tussen. Op google zul je daarom naast goede ook slechte verhalen lezen. Heel Mss heb je er iets aan, maar mag me altijd een pb sturen. Kleren wassen, dit doe ik met de 34 wkn. Vind ik vroeg zat heb anders het idee dat ik het daarna nogmaals moet wassen. Ondanks grote kinderen beginnen wij gewoon met 50/56. Ook wij hadden nog een hoop liggen. Hebben wel een pakje bij de Hema gehaald met drukknopjes. Ml heeft nl moeite met het aankleden van zo'n klein baby'tje. Daarnaast krijgen we met Sinterklaas een geboortepakje. Vind dat deze voor nr 2 nieuw moet zijn. Heb mijn moeder 2 opties laten zien. Lekker stoere pakjes. Box, is nooit weggeweest. We gebruikte hem als dumpplek voor knuffels enzo. Van de week ga ik hem klaar maken voor de baby. Kleedjes en speeltjes wassen. Verder hebben we de maxi cosi biet gewonnen via de veiling, maar we hebben zelf een stap terug gedaan, aangezien de oude toch bleek te passen. Had mijn oom verkeerd begrepen, alleen de kinderwagenbak pasttenniet meer. Nu gaan we opzoek naar een plankje voor achter de kinderwagen. Vanavond een verjaardag, zo mss even nog 2 schoendkadootjes halen en verder niks.
Goedemorgen! @Pamela, vervelend zo'n korte nacht! @mamavanlindaa, op zich bevalt thuisblijf moeder me prima!Toen de jongste volledig naar school ging viel ik wel even in een gat, maar al snel heb je genoeg te doen!Doe wat dingen voor school, ga 1x in de week naar oma in het bejaardenhuis en van alles en nog wat! De oudste is creche/gastouder gewend maar vind het heerlijk dat ik thuis ben...daar doe je het ook voor.Zolang we het financieel allemaal redden blijf ik de komende tijd lekker bij mijn kindjes thuis... @vluchtkoffer, joh nog geen seconde aan gedacht! @kleertjes wassen, doe ik pas over een aantal weken...weet dat het dan nog wel fris in de kast blijft maar is meer mijn gevoel @box in de kamer, heb nog niet eens een box... Verder moeten we toch nog een aantal dingen,lees... kruiken wipstoel, box verzorgingsspulletjes, plank voor boven de commode etc Meiden ik ga ff wat doen...fijne dag
Zo oma heeft de kleine meid opgehaald! Is toch niet niks zo'n 1,5 jarige ondernemender peuter in huis! Weet ik meteen weer waarom hier ook een groter leeftijdsverschil is! Zoonlief is met oma mee, ik ga zo even een paar kleine boodschapjes halen en dan nestel ik mij lekker op de bank! Hier alleen nog een wipper en kinderstoel nodig maar die gebruik je de eerste tijd toch nog niet! Schoonvader moet nog even de kapstok ophangen boven de commode! Zou hij afgelopen week gedaan hebben maar zal het wel te druk hebben gehad.
Goedemorgen dames, Balen Pamela! Rustig aan dus! MamaDaisy; ik heb zelf een whiplash en dus ook veel hoofdpijn. Nu extra vervelend omdat ik de voorgeschreven medicijnen niet mag nemen. Zelf ga ik nu een keer per maand naar de Osteopaat en heb hier heel veel baat bij.. in t kader van baat t niet dan schaadt t niet... Vandaag was en strijkdagje en een beetje tuttelen op de babykamer.. vriendjelief weer werken.. blij als we weer een dagje in t weekend samen vrij hebben..