Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zyndi, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heerlijk, nedteldrang 😜. Had er vandaag heel erg last van...maar heb ook weer een slag kunnen slaan. Vluchtkoffer komt
    Met de 35 wkn. Dan kunnen de klossen ook pas 😊

2. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Vluchtkoffer ga ik volgende week doen als ik met verlof ben. Vind het wel lastig om te bepalen hoeveel setjes kleding ik voor mezelf mee moet nemen. Moet waarschijnlijk 3 dagen in het ziekenhuis blijven. Dan zijn 4 setjes toch wel genoeg denk ik. Doe gewoon makkelijke katoenen shirtjes en joggingbroeken erin en stuk of 8 grote onderbroeken ivm doorlekken en het kraamverband wat erin moet. Iemand anders nog tips?

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Noralie, grote onderbroeken heb je in principe bijna niet nodig. Je krijgt netbroekjes. Ik heb bij zl veel onder de deken gelegen met kraamverband en een netbroekje (kon toch niet veel). Daaronder lag een doorlekmatje. Ik zalmmoot wat lekkere dingetjes meenemen. Men wat had ik na de bevalling honger.

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Mmmm van netbroekjes ben ik niet zo'n fan, ken ze van m'n werk en vind een katoenen onderbroek toch net ff wat fijner, dus denk dat ik toch maar ff langs de zeeman ga ;) Goeie tip van lekkere dingetjes, die stop ik er ook in...

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik had bij mijn dochter lekkere grote boxershorts noralie, konden mooi 2 verbanden in, en alles lekker ingepakt en bedekt.
    Ik had voor in het ziekenhuis ook een paar nachtjaponnetjes met spagettibandjes bij. Na de bevalling kan je het ook nog wel eens warm krijgen in dat benauwde ziekenhuis, dus dan vond ik een luchtig jurkje wel lekker ipv een joggingbroek. En als je even uit bed gaat voor bijv. een toiletbezoek trek je die jurk zo over je gat om daarna zonder verkleedpartij je bed in te gaan ;)
    Ik vond dat zelf fijner :)

Ik heb een vraagje voor alle meiden hier die denken te weten hoe hun kleintje ligt. Waar voelen jullie getrappel???

Ik heb het idee dat de kleine vandaag in stuit is gedraaid. Het zit hoger als voorheen en ik voel alleen maar keiharde duidelijke trappen in mijn blaas.
    Vorige week met de echo lag het overdwars/diagonaal en toen voelde ik vooral opzij en van onder getrappel.
    Ik wou dat er een kijkgaatje in mijn buik zat ;)

6. DanielleJ

DanielleJ Actief lid

2 jan 2014
    114
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Vlaardingen
    Hebben jullie ook hoge rugpijn? Heb t sinds vanmiddag erg pijnlijk.

Ook bovenin buik doet zeer vooral met inademen. Raar gevoel.

7. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ja goede tips wat betreft ziekenhuis en wat te dragen. De boxershorts zijn fijn met die grote verbanden idd.

Danielle net herken niet waar jij last van hebt. Heb het eerder in de onderrug na een dag werken. Heb wel eens gelezen dat een strak gevoel om je buik of met ademen een reden is om ff aan de bel te trekken bij je vk.

Houd het even in de gaten en als het morgen nog zo is zou ik je klachten even beschrijven aan je vk:).

Fijne nacht dames

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Danielle, heb je ook nog andere klachten, want kan bij een hoge bloeddruk horen. Heb ook weleens last net onder mijn schouderbladen ter hoogte van mijn wervels, maar zijn duidelijk spieren.

Ligging, hij draait hier continue en ligt momenteel veelal
    Overdwars. Ene keer hikt hij links, dan rechts dan bovenin. Voorheen voelde ik dit beneden (toen lag zijn hoofdje daar nog). Dat overdwars liggen is in de nachten niet bepaald fijn, want hij steekt aan alle kanten uit. Het heeft mij wel een geruststellend idee dat hij nog echt ruimte heeft om te draaien.

Grote, boxershorts. Voor mij is het vaak wat lastiger om ruime kleding (ondergoed) te vinden. Ben nl vrij groot. Heb de vorige keer eerlijk gezegd ook geen last van die netbroekjes gehad. En idd een lang nachtjapon of jurkje erover.

Gisteravond lag ik klaarwakker op bed. Hormonen. Had het idee dat ik zo kon hardlopen. Vanochtend was zl weer erg vroeg wakker. Hij kan er niks aan doen, maar wel balen omdat we gewend zijn dat hij minimaal tot 06.30u sliep. Nu 05.30u

9. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Hier ontzettend slechte nacht gehad, kan gewoon niet slapen door het gesnurk van mijn vriend..... Word er helemaal tureluurs van, oordopjes helpen zelfs niet:(

Zeg hem steeds niet op zijn rug te gaan liggen want dan is het nog 10x erger maar dit schiet echt niet op zo.. Krijg mijn rust niet en zit dus al een hele poos beneden te wachten tot zoonlief wakker word die naar school moet.

Zat er echt serieus aan te denken een matras in de babykamer te leggen en daar te slapen voorlopig want trek dit niet meer.

Gister avond ook aardig last gehad van menstruatiekramp, licht weliswaar maar aanwezig. Met omdraaien in bed is het ook allemaal gevoelig onder in mijn buik, herkennen jullie dit ook?

Fijne dag dames, en werk ze voor degenen die moeten werken

10. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Joykke, ik haddit eergisteravond. Is ook voorwerk. Vervelend dat ml zo snurkt, en jij slaapt nu zo ligt dat je alles hoort.

11. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Klopt Schmidt, eerst hoorde ik dit nog niet eens. Is toch wel vreemd geregeld door moeder natuur he, dat we zo slecht slapen de laatste weekjes. Je zou verwachten dat dit juist beter dan ooit is, aangezien ons heel wat gebroken nachten staan te wachten.

Zo nog maar even proberen een uurtje slaap in te halen, het kan gelukkig. Wil alleen geen omgekeerd dag en nacht ritme creëren;)

En wat betreft voorwerk, vind het prima. Voelt het tenminste alsof het dichterbij komt allemaal, scheelt strakjes misschien in de ontsluitingsfase!

12. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Groot gelijk, nog even plat. Ik ben ook echt brak, maar probeer vol te houden pas plat te gaan wanneer zl plat gaat. Dadelijk maar eens kijken of ik even iets ga doen, anders wordt het niks en ga ik me steeds ellendiger voelen.

Moeder natuur werkt vreemd, maar is ook erg mooi. Ook zo vreemd dat ik gisteravond ineens zoveel energie had. Ik hoor ook elk zuchtje en kreuntje van zl door de babyfoon, maar omdat hij een verdieping hoger ligt moet hij ook echt aan. Hij kan nou eenmaal nog niet zelf roepen.

13. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ja als je nog een kleintje hebt rondlopen is het fijner om even tegelijk te gaan liggen. Ben je ook meer gerustgesteld. Lijkt me wel pittig, zwanger zijn met een kleintje erbij.

Mijn zoon is al bijna 9 jaar dus die zorgt al veel voor zichzelf. Ben ik stiekem wel blij om:)

Rust ze voor zo

14. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is ook wel goed dat er nog 1 rondloopt. Blijf ik tenminste actief. En wanneer nodig is ml er. Ieder nadeel heeft zijn voordeel 😉.

15. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Goedemorgen,

@bewegingen, hier ook onderin, is al vanaf het begin zo, maar heb het idee dat ik af en toe ook iets voel aan de zijkanten!We gaan het vanavond zien..joepie!
    @slapen, gaat hier ook weer bagger!Het ging beter maar helaas was dat van korte duur.

@Joepie vandaag 30 weken!!!!!En vanavond dus ook de groeiecho!Ben benieuwd, ook wel weer spannend!

16. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Herkenbaar Joyyke, mijn vriend snurkt ook helaas. En ik blijf dan klaarwakker terwijl meneer al in slaap valt wanneer hij het kussen raakt. Maar ik por hem net zo lang aan tot het snurken nauwelijks meer hoorbaar is. Pech voor hem als ik hem 20 keer per nacht moet wakker maken hoor. Het gaat wel om mijn nachtrust:p

Danielle, ik heb vaak hoge rugpijn tussen mijn schouderbladen. Maar dat is als ik te lang sta of verkeerd zit.

Schmidt ook lekker rusten straks dus!

Anieska, wat leuk weer een echo!

Hier ligt hij altijd met z'n hoofd naar beneden en voetjes rechtsboven. Als ik op m'n zij lig voel ik hem ook aan de zijkanten. Hij ligt wel erg laag trouwens, als hij erg actief is voel ik hem heel erg onderin en dat kan best pijnlijk zijn!

Hier trouwens last van m'n rug en heup sinds gisteren.. Hoop zo dat het geen bi is. Moet nog maar een paar weken werken en zou het zonde vinden om me nu ziek te moeten melden..

17. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja omdraaien doet vooral recht zeer, maar mevrouw heeft een voorkeur voor rechts, ze ligt met haar ruggetje helemaal aan de uiterste rechterkant, billen naar beneden en hoofdje omhoog. Als ik me dan op mijn linkerkant draai vind ze dit echt niet leuk en krijg ik weerstand zodat ik weer terug op rechts moet. Haha ze heeft me nu al onder de plak ;)

18. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Slapen lukt hier ook niet zo goed, ik kan geen goede houding vinden en draai de hele nacht rond en rond ;). Op mijn rug gaat niet -krijg ik het benauwd van, linkerzijde dan is baby rustig maar kan ik niet in slaap geraken, rechterzijde is mijn favoriete kant maar dan begint baby enorm te schoppen, die ligt namelijk langs de rechterkant en blijkbaar heeft hij/zij geen plaats genoeg meer dan :)...
    En elke keer verhuist dat bv-kussen mee naar links of rechts, pfff, hard werken s nachts hoor! (en tussendoor nog enkele keren plassen en drinken, want wat heb ik een dorst s nachts!!)

Ik hoop ook gauw proefdruk geboortekaartje te ontvangen, ben zo benieuwd om de namen erop te zien staan :p !!

19. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Hier goede nachtruat gehad, maarjah volgens mij ben ik nog de enige die een beetje goed slaapt zo te lezen, slaap wel al, net als de vorige zwangerschap vooral op mijn linkerzij.

Als het goed is ligt hier de baby al met zijn hoofd naar beneden, volgens de echo ook, voel ook veel activiteit laag.

Ik herken het niet @Danielle.
    Anieska leuk en veel plezier met jou echo!

Nou ga maar weer eens de was opruimen, fijne dag nog..

20. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Goedemiddag dames!

Weer een hoop gemist.. haha...

Ook hier slechte nachten.. veel beweging in mijn buik (schouders of billen die naar buiten lijken te willen..) snurkende vriend (of eigenlijk zwaar ademen, maar mijn hormonen zeggen snurken).. Nog 3 weken werken... denk ik...
    Wordt echt steeds zwaarder.. het vliegen van school naar school en vraagbaak van alle kanten.. maar de onvrede kost het meeste energie.. Deze week nog gesprek met de big boss.. ben benieuwd..

Nog even aan het werk en lekker op tijd stoppen..

Deel Deze Pagina