Anieska en andere dames met geplande ks: hebben jullie een keus gehad voor wat betreft datum en termijn van de ks?
He bah miekielief wat rot! Begrijpelijk dat je ongerust bent! Hopelijk maakt de baby nog een groeispurt! Haha Pamela, dat is niet te hopen! Dacht trouwens dat je juist bij een eerste zwangerschap het meeste 'risico' had om over tijd te lopen. Bij de vk alles goed, alleen suiker heel iets verhoogd. Dus morgen maar even nuchter prikken. Maar op tijd naar de prikpost morgenvroeg, meestal staat er voor openingstijd al een rij met oude mensjes te wachten. En ik wil eten Ons kindje wordt geschat op 6 pond als hij geboren wordt, mits hij in deze lijn door blijft groeien. We zullen zien!
Dank jullie voor de lieve reacties. ik weet het gewicht niet. ze laten via de pc altijd de lijn zien. maar benoemen eigenlijk nooit het gewicht. ik kan daar wel eens naar vragen. Stomme is dat ik me nu wel meer zorgen maak om kleine dingetjes dan ervoor. Er is nog geen rust geadviseerd. maar ik heb niet zon druk leven. sinds de val en mijn verstuikte enkels zit ik al thuis. en ben ik beperkt in mijn beweging. Sinds eind van de middag ben ik duizelig. suikerwaarde was ook wat lager 5.1 en ben heel erg moe. op zich wel te verklaren. hebben jullie dat wel eens gehad?
Ik had laatst een suikerwaarde van 3.8 (niet nuchter). Ik heb er niks van gemerkt. Ik merk het wel als de bloeddruk laag is, duizelig en moe. Dan helpt mij een kopje bouillon.
Ik heb eigenlijk geen idee Julia. Ik zeg altijd dat de kleine man een mamakont is en daardoor zo lang is blijven zitten! Waar ik inmiddels wel van overtuigd ben is dat bij mij het gewicht van de kindjes meespeelde bij de geboorte. Ze zaten allemaal kort bij elkaar. Aangezien deze kruimel lichter voorspeld wordt denk ik dat deze ook langer blijft zitten. Wij zullen wel zien, is toch niet te voorspellen zo'n bevalling!
Starry, mooi dekentje! Ik heb er daar ook 2 van voor in het wiegje! Heeerlijk zacht he die teddystof!! En ze blijven ook echt mooi en heerlijk zacht na vaak wassen! Schmidt, hoe zit dat met die geboortezegels? Waarom zijn die niet meer te bestellen dan? Gaan ze eruit??? Miekielief, wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt maar ook wel te begrijpen. Het komt heel vaak voor he dat een baby iets achter of voorloopt door een groeispurt of eentje die nog moet komen, dus hopelijk is jouw baby de volgende groeiecho gewoon weer bij!! En misschien wordt het gewoon geen groot kind! Ook dat kan natuurlijk omdanks de suiker. Er zijn zat mensen die gewoon kleine kindjes krijgen he waar verder echt totaal niks aan mankeert! En aangezien jouw zw.suiker gewoon goed onder controle is, zou het ook raar zijn als je baby juist heel groot zou zijn nu toch? PS. Doe je wel eens bekkenbodemspieroefeningen? (Alsof je je plas ophoudt en weer los laten) dat is een goede oefening om de boel daar beneden een beetje te trainen. Dan heb je er daarna ook minder last van. Na de bevalling ben je in het begin ook blij met je kraamverband vanwege het plassen zegmaar Anieska, 3 dagen later dan het vorige kind??? Geeetsie, bij nr. 1 heb ik al op mijn knieen gesmeekt of ze mij asjeblieeeeeeeft wilden inleiden. 8 dagen te laat geboren, ik moet er niet aan denken dat het nog langer duurt zeg bleh!!! Even een vraagje voor de dames die in het ziekenhuis lopen!! Ik bedacht me ineens vandaag, als ik een dringende vraag heb of ik ben zwaar ongerust, wie of wat of waar moet ik in godsnaam naartoe bellen?!?!? Ik heb dat eigenlijk helemaal nooit gehoord Toen ik nog bij de verloskundige liep, kon ik hun dag en nacht bereiken, maar wie bel je als je in het ziekenhuis loopt? Ik heb niet het mobiele telefoonnummer van mijn gyn nl!
Misschien je bloeddruk wat laag? Probeer dan wat zouts te nemen. Een bouillonnetje ofzo. Dan weet je of het daar (niet) aan ligt.. En misschien is het gewoon vermoeidheid of hormonen of.. Je bent zwanger en mag dus ook wel eens een flinke offday hebben (helaas)
Ik ga zo aan de bouillon. Na het avond eten gaat het ook wel ietsje beter. Ik heb van het ziekenhuis nummers gekregen waar ik naartoe kan bellen. Overdag en snachts. Erg fijn want ze nemen heel snel op en nemen al je vragen echt serieus en geven goede adviezen. Zo gaat het in mijn zh. Het is wel verstandig om deze te krijgen omdat je moet bellen als er iets op gang is. Ik heb een lijstje met punten wanneer je moet sowieso moet bellen
Miekielief, ahaa, volgende keer maar even vragen als ik bij de gyn ben! Ik moest er ineens aan denken... Mijn vriend zei al, je kan toch altijd nog je (ex)verloskundige bellen. Die zullen vast de hoorn er niet op gooien als jij belt Dus ja ik dacht dat is ook wel zo, die weten dan ook vast wel waar ik moet zijn. Hopelijk heb ik die nummers niet nodig zullen we maar denken
Soms staan de nummers ook op de website van het ziekenhuis. Je kan daar ook ffies kijken of morgen bellen met de receptie. ze moeten die nummers hebben. Wel spannend dat bevallen. in mijn omgeving de laatste paar dagen 2 meisjes geboren. ik ben zo benieuwd naar onze kleine. ik ga het schoppen in mijn buik wel missen, denk ik. Vandaag voor het eerst hikjes gevoeld. zo schattig. van de week zagen we ze al wel op de echo. maar kon ik het niet voelen.
Hier idd zelf de datum voor de geplande keizersnede mogen kiezen, ergens tussen 38 en 39 weken. @miekelief: das wel even akelig ja als je dat zo verteld wordt. Hoop dat er snel een groei spurt komt.
Toen ik vorige keer medisch was kon ik idd in de avonden en nachten naar de verloskamers bellen. Heb niet alles grondig gelezen. Goed moe. Pannenkoeken eten was gezellig. Al merkte ik tijdens bakken, voelde ik mezelf slechter worden. Met wat zitten tussendoor is het goed gegaan. Nu even rustig zitten en dan slapen. Slaap lekker allemaal!
Pamela hier geen datum mogen kiezen voor de keizersnee. ze doen het hier niet eerder dan 39 weken,is sinds twee jaar een nieuw beleid schijnt toch beter voor het kindje te zijn. hier heeft elke gyn zijn eigen o.k dag dus vandaar dat ik met 39.1 ben ingepland bij mijn eigen gyn. zo sneu,mij jongste is zo vreselijk aan het hoesten, echt een nare hoest, dacht dat het vandaag weer wat beter ging maar hij slaapt pas net...morgen maar eens de huisarts bellen, hebben al een paar x een super goed hoestdrankje van de huisarts gekregen(hij heeft dit vaker) maar dat willen ze nooit via de herhaalrecepten doen maar dan moet je eerst weer langs komen op het spreekuur. in dat hoestdrankje zit ook codaine waar hij dan ook heerlijk op slaapt,is echt wonder spul,met een dag of wat is hij er dan weer vanaf. nou ja misschien ishet ook wel goed om ff zijn longen te laten luisteren,hij is bekend met regelmatig bronchitis,dus we zijn ook al aan het puffen... ga zo even mijn welterusten thee opdrinken wanhopen op een goede en vooral lange nacht! welterusten allemaal
Hey even een berichtje van mij... Vanavond is er brand geweest in onze woning!! Vriend was sporten,dochter lag op bed en ik was bij de buurvrouw even n.bakkie aan het doen( doe ik.wel eens vaker. Met de babyphone gaat dat prima seker omdat de slaapkamer aan.hun woonkamer grenst dus perfect bereik en ben binnen 1 minuut thuis) Maar goed horen we ineens ons brandalarm afgaan door de babyphone. Ik als een gek naar huis, hele huis onder de rook en brand in de woonkamer. Dacht gelijk aan de kaarsen maar wss is een van de electronica gaan branden... snel do dochter uit bed gehaald (2 trappen af met haar in mn armen wat me normaal echt niet meer lukt!) En naar de buren gebracht. Brandweer gebelt en mn moeder die heeft het samen met de buurman proberen te blussen waardoor die.dus mee.moest na het zhk door dat ze te veel rook in had geademd... Was maar een.klein.brandje maar wat een schade gelijk! Alle elektronica (tv,dvd speler,stereo installatie allemaal kapot. Kast + inhoud helemaal verbrand en het hele huis onder de roet dus ook.me (net klaar en gewassen) baby spullen. Alles moet opnieuw! Slapen nu bij mijn ouders... hele huis.moet worden gereinigd en we kunne daar wss paar weken niet wonen.. dochter en ik moesten ook gecontroleerd worden in de ambu... aaah wat was dochter bang zat te trillen op mn schoot en heb daarna n heel uur niet gepraat. Ook met slapen net ging het lastig. Maar ze slaapt nu (nu ik.nog) Was dus goed schrikken allemaal maar gelukkig zijn we zelf goed weggekomen. zo even van me afgeschreven nu maar weer eens een poging doen om te slapen
Jezus, wat een verhaal mamalinda! Gelukkig hebben jullie niks! Dat is toch een van je ergste nachtmerries! Sterkte met alles te verwerken!
Wow, mamalinda....verschrikkelijk!!! Gelukkig mankeren jullie zelf niks, dat is het allerbelangrijkste. Als zwangere vrouw kun je dan denknineens erg veel, maar dit is altijd al verschrikkelijk, maar als hoog zwangere vrouw nog een vele grotere ramp. Jij kunt er verder niks aan doen en voel je niet schuldig dat je op dat moment bij de buren zat. Doen wij ook zo vaak. Heel veel sterkte met alles en hopelijk kunnen jullie snel alles een beetje op orde krijgen, maar let wel op jezelf! Laat andere mensen het zware werk doen enbel ook even de vk om het gebeuren te melden. Het is voor hun goed te weten dat jullie ineens heel veel meer stress hebben. Ik word hier wel weer even wakker van en ga dadelijk toch weer met ml praten. Ik heb al Sociaal gezegd alle apparatuur uit te zetten, maar nee hoor! Het kan iedereen gebeuren. Nogmaals heel veel sterkte!
Bedankt meiden! Met weer wakker. Redelijk geslapen alleen beetje kort. Vandaag van alles regelen. Maar klopt schmid staat op internet maar klopt niks van. Kind heeft geen rook ingeademd maar zagen ze wss wel in de ambu gaan. Ook is de rook zeer wss niet ontstaan door een kaars. Had enkel een stuk of vier waxinelichtjes staan maar kan bijna niet dat dat de oorzaak is! Al ga ik nooit meer weg met (ookal zijn het waxinelichtjes) kaarsen aan.