Gecondoleerd met je tante Anieska. Ik heb pas geleden een crematie gehad van een goede kennis die ook veel te jong was overleden. Best moeilijk om je emoties in te houden dan! Starry nog gefeliciteerd met je 30e verjaardag! Een goed idee om gewoon bonnen/ geld te vragen voor je verjaardag om te shoppen na de bevalling! Ik ben voor de bevalling ook nog jarig dus maar even onthouden Nog 3 weken werken tot m'n verlof! Pff ben aan het aftellen hoor, gaat echt niet soepel meer allemaal helaas.
Gecondoleerd met het verlies van je tante! En wat maakt het jou uit als je emo bent, kijkt denk ik niemand van op. Starry nog gefeliciteerd met je bday. Ik heb ook dagelijks last van slijmverlies, ook wel eens echt slierterig gehad.. vies maar hoort erbij. Bij zoonlief heb ik wel eerst de slijmprop verloren de nacht voor ik beviel, maar dat was overduidelijk een voorteken van de bevalling. Was echt een roze dichte prop (sorry voor de details)😆 Ik begin opeens heel erg te twijfelen over waar ik dit keer wil bevallen, zou thuis toch ook wel fijn en relaxt vinden. Meer ontspannen dan in het ziekenhuis, vorige bevalling ging volgens het boekje dus geen reden om het niet te doen. Iemand van jullie ervaring met thuisbevalling, en waar willen jullie dit x bevallen?
Bij de tweede ben ik thuis bevallen. Het was een stortbevalling van 1,5 uur waardoor mijn meisje het erg moeilijk had. Haar harttonen waren nog maar laag en ze is uiteindelijk door fundusexpressie ter wereld gekomen. Blauw en slap en meteen met ambu naar zkh gebracht. Ze heeft er niets aan over gehouden. Dit heeft mij er niet van weerhouden om het bij Imre weer te proberen. Helaas mocht ik toen niet ivm vleesboom. Toen de vk echter kwam had ik al 8 cm ontsluiting en wilde ze niet meer naar zkh. Imre zakte niet voldoende waardoor de ambu gebeld werd en 23 minuten na aankomst in zkh is hij geboren. Ik zou nu weer graag thuis willen bevallen maar nu ligt de kleine nog altijd in stuit dus is het maar de vraag of het wel gaat!
Wow wat heb ik een geweldige middag gehad. Ik ben met een smoes naar mijn zus haar huis gelokt geworden. Waar ik verrast werd met een babyshower. Al mijn vriendinnen, moeders, tantes, nichtjes, omas en zussen waren er. Het was zo leuk en totaal onverwachts! Iedereen had zo zijn best gedaan. ze hadden een mooie taart laten maken, hapjes cakjes snoep drankjes etc in het thema, spelletjes, versiering, fotohoekje, overspoeld met cadeautjes. Echt een dag om nooit te vergeten.. Zo lief van iedereen! Nu lekker de bank op zoeken. Starry nog van harte gefeliciteerd! & anieska gecondoleerd met je tante.
Oh wat leuk meis! Anieska, gecondoleerd met je tante en je emoties gewoon laten gaan! Ik vond de Sinterklaas nogal tegenvallen dit jaar! De kinderen hebben zich wel geamuseerd en daar gaat het uiteindelijk om! Nu lekker nog even op de bank en dan richting bed! Zoonlief is niet helemaal fit dus ben eens benieuwd hoe het morgenvroeg gaat! Ik wilde eigenlijk bij mijn zusje de kinderwagen, voetenzak mc en nog meer babyspul ophalen. Als zoonlief echt ziek wordt gaat dit helaas niet! Ik wil alles wassen en klaar zetten voordat wij straks op vakantie gaan!
Lovelaughlive, zo dat is nog eens een leuke verassing!!! Thuis bevallen, dat wil ik echt niet. Ik wil helemaal geen risico lopen. Daarnaast is het de vorige keer in het ziekenhuis erg goed bevallen. Helemaal onze eigen kamer. Ml kan gewoon blijven slapen. Heb continue begeleiding gehad. Daarnaast wat kleine complicaties, hartje sloeg over, vruchtwater gepoept en hij is de eerste 24 uur erg misselijk geweest, waardoor zijn maatje leeggepompt moest worden. Mijn sz moest met persweeen nog naar het zkh ivm poepen in het vruchtwater. Moet er niet aan denken.
Leuke verrassing lovelaughlive! Hier geen ervaring met eerdere bevallingen. Maar wil denk ik wel thuis proberen om te bevallen.
Ik wil persee in het ziekenhuis bevallen. Mijn eerste bevalling werd ingeleid, en dus ook in het ziekenhuis. Het was een lange moeilijke bevalling omdat mijn dochtertje groot was, een schuin sterrenkijkertje was en uiteindelijk net niet met een keizersnede ter wereld is gekomen, maar met een vacuumpomp en een grote schaar Niet echt een makkie zeg maar! Reden genoeg om het nu weer lekker in het ziekenhuis te doen (voorlopig ben ik ook nog medisch vanwege zw.suiker maar dat kan nog gaan veranderen). Ik heb zoiets van, lekker alle 'troep' in het ziekenhuis achterlaten en als alles goed verloopt, ben je binnen no-time weer thuis en kan je zo in je schone bedje. Ook hebben om mij heen een paar kennissen/vriendinnen horror-bevallingen gehad, waarbij ze alsnog naar het ziekenhuis moesten tijdens of na de bevalling voor henzelf of voor de baby. En dat zie ik ook helemaal niet zitten, dan ben ik er liever alvast. Ik kan me wel voorstellen dat als je een fijne eerste bevalling hebt gehad, dat je het dan thuis wilt proberen hoor! Maar ik zou gewoon zeggen, begin thuis en kijk hoe het gaat! Mocht je je ineens bedenken tijdens de weeën en je bent nog niet te ver, kun je altijd nog naar het ziekenhuis toch? Je weet toch niet hoe het precies gaat lopen! Misschien heb ik zo'n snelle bevalling dit keer, dat ik het ziekenhuis niet eens redt, of misschien blijf ik medisch en heb ik niks te kiezen!
Fotocollage van de babyshower, wegens privacy alleen van het eten, cadeaus en versiering. Slaaplekker allemaal!
Ja er zit wat in dat ik thuis kan beginnen en dan kan zien hoe het gaat. Ben van 1 kant bang dat het een snelle bevalling wordt, bij mijn zoontje heb ik maar 5 uurtjes erover gedaan. Maar goed je weet het nooit natuurlijk, kan helemaal anders lopen deze keer. Ga het donderdag even met mijn vk bespreken, weet het echt nog niet. Superlief van je vrienden en familie lovelaughlive! Leuk dat iedereen aan je gedacht heeft. Ziet er allemaal heel mooi uit! Goodnight ladies
Pffffff, de nachten worden zo langzaam een drama! Ik draai maar van de ene zijde op de andere zijde wordt er helemaal gek van! Kan op links helemaal niet liggen want doet zo'n zeer aan mijn ribben! Snap er niks van want krijg geen trappen of zoiets er tegen. Is het al januari?
Nog gefeliciteerd starry met je verjaardag! Wat superleuk zo'n baby shower als je het echt niet verwacht. Toch gezellig met zo'n groep dames en lekker verwend te worden. Anieska, veel sterkte met het overlijden van je tante. Hormonen en emoties, absoluut geen goede combi. Ik moet vaak al janken om een simpele reclame. Programma's zoals het kinderziekenhuis of over adopties kan ik nu echt niet meer kijken want dan beginnen de tranen vanzelf te stromen. ... Pamela, hoe is het met Imre? Nog echt ziek geworden? Vanmorgen even rustig aan doen en vanmiddag lekker weg met mn moeder en zusjes. Gaan 2 dagen naar thermae 2000,even helemaal ontspannen. Zl lijkt gelukkig niet al te veel last te hebben van hand mond en voetziekte, wel veel blaren op handjes en voetjes. Ook nog wat krentenbaard. Tanden zijn gelukkig Door (4!!) Dus die kan ik met een gerust hart achter laten bij ml 😊
Imre was vanmorgen weer volop aanwezig! Het heeft niet door gezet, hij zal wel vermoeid zijn geweest van het drukke weekend! Heel veel plezier joy!
Anieska : gecondoleerd met je tante!! Lekker laten gaan hoor die tranen! Hier gaat alles na omstandigheden goed. Vandaag beginnen ze met schoonmaken en de exper komt zo. Wil na een goede 1e (thuis)bevalling dit keer ook weer thuis bevallen. Is mij goed bevallen! Lekker thuis, eigen spullen, eigen douche en eigen bed! Van de troep merk je weinig vind ik.. je gaat na de bevalling lekker douche en als je klaar bent is je bed ook weer lekker schoon! Maar ieder zn eigen keus natuurlijk Waren geloof ik nog paar jarige: gefeliciteerd nog/alvast en leuk zeg n babyshower!! Heb ik bij de eerste niet gehad .. n vriendin had het er nog wel over helemaal in het begin dat ze daarom het dit keer zou regelen... ben benieuwd of ze dat nog gedaan heeft. fijne dag!
Zo weer even schrijven is weer veel gebeurd. MamaLinda, vind het nog steeds zo erg voor jou/jullie, maar gelukkig krijg je ook hulp dat is weer het positieve. Starry en zoon van Pamela en jijzelf natuurlijk nog gefeliciteerd. Anieska gecondoleerd en heel veel sterkte, ook morgen. LoveLaughLive, ohh moooi en leuk! Ik moet nu gelijk denken aan mijn showers, ja ik had er twee gekregen, is heel leuk om zo verrast te worden. Joy veel plezier! Miekelief en Schmidt heerlijk verlof, wil het ook al, maar ben fysiek nog wel in staat om te werken dus doe het nog even. Joyke, ik heb mijn eerste bevalling thuis gehad, had hier ook voor gekozen, maar de dag zelf had ik ook geen keus meer gehad, want toen de vk kwam had ik al 9 cm ontsluiting dus mocht nergens meer heen dan alleen op mijn bed blijven liggen haha, heb het als heerlijk ervaren. Hier een heel emo weekend gehad, ja hormonen ook erbij natuurlijk, zl ging voor het eerst logeren, na 2 jaar, en mijn huis voelde zo leeg, dacht echt ik ga hem nu in de nacht halen, maar niet gedaan, hij heeft het hartstikke leuk gehad en moest ook want wij moesten allebei weg. Hier straks controle dus ga mij maar even gereed maken. Fijne dag nog dames en doe het rustig aan en vergeet niet te genieten...
Mamalindaa, fijn dat vanaf vandaag weer vooruit gekeken kan worden. Het blijft natuurlijk allemaal erg moeilijk. Pamela, fijn dat hij weer fit is. Joy, fijn dat het met goed gaat ondanks die vervelende ziekte. Ben wel jaloers hoor, zo lekker ontspannen. Alvast heel erg veel plezier! Wij hadden ook nog een bon van een hotel en wellness en wilde deze eigenlijk tijdens mijn verlof inzetten. Helaas kost het eten ietsje teveel geld nu voor ons. Het is niet anders, onze tijd komt nog wel 😉. Mommychar, is ook moeilijk. Het belangrijkste is dat hij het naar zijn zin heeft gehad. Wij laten zl eigenlijk ook nooit elders slapen in de nacht. In september moest het wel. Moest ook mijn traantjes wegslikken. Maar goed, eerdaags zal ie ook moeten, wanneer ik ga bevallen. Hier een lekker rustig dagje. Zl is bij opa en oma. Vanochtend samen met ml de was weggewerkt, lekker rustig voor de buis, zonder dat zl met alles aan de haal gaat. En heb de koelkast eens goed uitgedaan. Nu even rusten. Extra luxe van zo'n dag is dat er ook lekker gekookt wordt. En nog meer positiviteit, mijn vader is bezig met ml weer een beetje uit de put te trekken..... Wist het niet, maar mijn ouders zijn zo vol ebegrip dat ml het nu moeilijk heeft. Zelfs mijn moeder (die kan nogal fel ondoordacht uit de hoek komen). Hopelijk zet het zoden aan de dijk. Zo nu even plat.
Hey allemaal, @Starry, nog gefeliciteerd! @Pamela, fijn dat het goed met Imre gaat! @Mamalindaa, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat! @Babyshower, wat een leuke verassing! @Hier gaat het ff wat minder, hoest als een zeehond, en voel me niet fit!Vanmorgen toch urine gebracht, en idd een blaasontsteking. moet straks na 15.30 de huisarts bellen om te kijken of ze nog urine willen kweken ivb met de streptokokken bacterie. Ik krijg sowieso anti biotica voor de blaasontsteking, hoop dat dit niet wordt veroorzaakt door de streptokokken, maar zal wel weer... Dragen meer van jullie deze bacterie? Straks nog zwemles, snel eten en dan van beide jongens 10 min gesprekken op school, bleh!