Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zyndi, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Welkom pascale, Ik zou er niet aan moeten denken om nog 5 dagen in de week te moeten werken in de laatste weken. Het word steeds zwaarder. Als je merkt dat je lichaam het niet meer vol houdt dan is het wel verstandig om minder te gaan werken of eerder eruit te stappen. Kan je ook halve dagen gaan werken?

Vanochtend gewone controle gehad. hartje was goed, bloeddruk ook. baby was lekker aan het bewegen. vruchtwater was goed. Groeiecho is volgende week. dat is wel spannend. als de baby onder de curve komt en navelstreng geeft de baby niet voldoende voeding dan kan het zijn dat ze me eerder gaan inleiden. dat zal vlak voor kerst zijn. ik denk niet dat het gebeurd, want merk aan mijn lichaam dat ik/baby groei. Straie worden erger en buik groter. ik ben er gelukkig wel rustig onder.

diabetes verpleegkundige is ook tevreden. ze belde vandaag. waardes zijn erg mooi. Dat is fijn.

Vannacht last gehad van voor weeën. last van de onderrug, bekken, schaamstreek. Echt steken erin. Slecht geslapen hierdoor. ik merk aan alles dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is. ik ben ook sneller moe, sneller last van harde buiken, rugpijn. Sinds een week last van hoofdpijn. ik probeer meer te drinken, maar het trekt niet echt weg.

Beeb, ik had vorige week ook pas het gesprek met de kraamzorg. Waarom bel je zelf niet voor een afspraak? bij ons ging het heel moeilijk, omdat hun en ik op veel datas niet konden.

2. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Vanmorgen op controle geweest! Volgens de vk is ons kindje gedraaid naar hoofdligging! Ze durfde het niet met 100% zekerheid te zeggen maar toen ze het hartje liet luisteren was ze er wel redelijk zeker van.
    Nog 13 dgn en dan hebben wij een echo en hopelijk duidelijkheid.
    Over 2 weken weer terug en dan wordt de bevalling besproken!

3. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Wekom Pascale,

En gefeliciteerd met jullie baby op komst!! Prachtig!

Ik zou wel zeggen, denk altijd aan jezelf en jou lichaam en vooral je kindje. Van Rotterdam naar Roosendaal is toch een aardig stuk en dit doe je 4 dagen?

@Schmidt, ja ik begrijp het best, heel herkenbaar hier, doe ook alles voor de extra, alle kleine beetjes helpen.

4. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Ik zou die 2,5 week volmaken. Dat is 13 dagen waarvan 2 thuis makkelijk te overzien toch? Mijn ervaring: verlof voor die tijd heb je zo weinig aan en straks na de bevalling dubbel zo hard nodig.

Ik werk ook volledig en reis minimaal 3 uur per dag. Ja, het word zwaarder, maar zolang het nog aardig gaat zet ik door. Ik moet nog 3,5 week.

5. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    hey dames,

voorweeen en harde buiken hier ook al flink last van....nog niet dagelijks gelukkig en dacht eerst dat ik laatst flink last had van het indalen maar vandaag controle gehad en beeb is nog niet ingedaald....

Groei echo vandaag was verder keurig, hoofdje alleen 2,5 week voor op de rest..... hmm dat was vorige x niet zo...haha mja of dat nu veel scheelt? geen idee... 9-12 weer controle en dan ook weer een groei echo, benieuwd of dan ook het hoofdje nog zo voor loopt. Verder komt qua groei berekening de due date uit op 12-1....best grappig want dat was mijn uitrekendata op basis van mijn eisprong...
    Verder bevalling doorgesproken... geen bijzonderheden... ze waren wel dol enthousiast over onze wens dat mn partner het kindje zal gaan aanpakken en mij zal aangeven. echt fijn en leuk dat ze daar zo positief over zijn! :D

verder hier alles zn gangetje, op het nog vele hoesten en de bekkeninstabiliteit na dan. strx weer richting fysio..
    Zorgverzekering geregeld voor 2015... kraambed en andere benodigdheden besteld....
    Hier ook nog niks van kraamzorg gehoord dus wacht nog even weekje af en anders er maar even achteraan.
    pfff haha het komt nu dichtbij meiden!

6. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hey allemaal,

@Pascale, welkom!Je bent dezelfde dag als mij uitgerekend!
    @Pamela, fijn dat ukkie ws toch gedraaid is!
    @Kraamzorg, bij mij zijn ze met 28 weken al geweest, ondanks dat het de derde is...

@hier, alles zn gangetje!Flink aan de anti biotica voor een blaasontsteking.Gisteren begrafenis gehad.Vanmorgen geshopt, en vanmiddag grote boodschappen,pfff.... heb het ook wel ff gehad moet ik zeggen!Slapen doe ik vreselijk slecht, wordt er gek van.Denk dat ik ook wat rustiger aan moet doen, maar ja...blijft lastig hihi!

7. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Vandaag over 8 weken wordt ons meisje gehaald!!!!

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga even niet uitgebreid reageren. Ben erg moe, en gaan zo nog bij een oom en tante op bezoek maar wilde even op Pascale reageren.

Pascale, allereerst welkom. Mijn mening. Eerder stoppen, niet minder gaan werken. Ik weet niet of je met de 4 of 6 weken met verlof zou gaan, maar jij en de kleine zijn nu belangrijk. Het is stiekem een stukje rijden en wanneer jij twijfelt of je hier wel helder genoeg voor bent zou ik er niet op gokken. Ik herken het maar al te goed. Werken op zich was al veel, waardoor eerder gestopt en tijdens de vorige zwangerschap was ik erg vermoeid en het autorijden vormt dan gewoon een risico. Niemand kan voor jou beslissen. Dit is mijn mening. Jij bent de enige die weet hoe jij je voelt.

9. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    #3929 LoveLaughLive, 26 nov 2014
    Laatst bewerkt: 26 nov 2014
    Hoi allemaal! Ik kom net van de groeiecho vandaan en nu onderweg naar de info avond bevalling. Ben een beetje ongerust met 31w +2d weegt het kindje 1642 gram iets onder gemiddeld. Maar bij het meten was het hoofdje iets groter als gemiddeld en Rond (zit op 33w), en het buikje iets kleiner als gemiddeld (zit op 29w). Ik zie nu echt zo een E.T achtig personagetje voor me. Trekt dit nog bij? Of zie ik straks zo een groot hoofdje op een te klein buikje? :( :( :( De vk zei dat het niet ernstig was, over 2 weken terug komen.

@Welkom pascale!

10. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ons kindje zat met 31+4 op 1680 gram ook net iets onder gemiddeld. Maar ik trek me er niks van aan, ze hebben het vaak mis en dan is het kindje wel 500 gram zwaarder dan ze schatten.

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Lovelaughlive, maak je geen zorgen hoor, over 2 weken kan het weer gelijk zijn om over 4 weken weer een kindje te hebben met een iets groter buikje en een iets kleiner hoofdje. Het groeit nu eenmaal niet allemaal gelijk en soms kan iets nét wat harder groeien, om daarna weer stil te staan.

Hier een kindje met een iets kleiner hoofdje en een iets groter buikje (de laatste echo dan) maar mijn dochter had dat ook toen ze in de buik zat én ook nog toen ze geboren was, maar daar zag je nou echt heeeeeelemaal niks van. Zo lang het binnen de lijntjes is, is het goed. Er zijn maar weinig baby's die echt pre-cies midden op die gemiddelde lijn zitten...

Pascale, je coelt zelf wel of je het nog red of niet. Vind je het werken zwaar of de reis ernaartoe? Als het werken je zwaar valt, kun je misschien meer pauzes nemen? Daar heb je ook recht op. Dan kun je even met de beentjes in de lucht bijv. Als je het reizen zwaar vindt, kun je misschien een dag extra thuis werken?
    Ik werk parttime, en heb een uur extra pauze per dag. Heb nu 3x een half uur, dus sochtend, onder de middag en smiddags.. En dat gaat prima ipv alleen onder de middag een half uur.
    Toen ik nog fulltime werkte voordat mijn dochter geboren werd, deed ik het ook zo en op het laatst nam ik om het uur even pauze. Ik ben te trots om echt eerder te stoppen :) ik heb een lichamelijk zwaar beroep, maar vind het wel heel stoer van mezelf als ik het, rustig aan weliswaar, kan uithouden tot het einde!

Anieska, jij krijgt dus met 39w1d een keizersnede? ;) hmmm welke datum is dat? Weet iedereen in jouw omgeving dat ook al? Aftellen!!!

Kraamzorg...mmm oke een hoop van jullie zijn dus ook pas laat gebeld. Ik weet ook niet meer hoe het vorige keer was, maar ik heb het kraampakket al ontvangen dus ik ben iig aangemeld :) komt vast goed

12. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Welkom pascalle

Minder werken, ik merk dat ik er ook wel klaar mee ben. Ook al werk ik onregelmatig, het wordt op een gegeven moment gewoon teveel en voor iedereen ligt die grens anders. Je hebt er ook weinig aan als je straks al uitgeput bent voor baby komt dus zelf even aanvoelen wat goed voor jou en de baby is.

Vannacht heb ik me toch een kramp gehad, het brandde echt in mijn onderbuik en een beetje in mn rug. Dit zullen wel voorweeën zijn denk ik.

Zat vanochtend bij de kapper en voelde madame ook echt helemaal onderin, alsof ze helemaal naar beneden was gezakt. Ben benieuwd morgen bij de controle, krijg echter volgende keer over 2 weken pas een echo om de ligging te bepalen.

Het opmeten van hoofdje/buikje enz doet mijn vk helemaal niet. Ze meet elke x mijn buik en beoordeelt aan de hand daarvan of alles goed groeit..

Nu even lekker badderen en ontspannen, was een druk dagje.
    Fijne avond ladies

13. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    beebiebeeb, ja iedereen weet het! 21 jan is DE datum idd met 39.1 weken. Tenminste als ze blijft zitten tot die tijd!
    Ik zei net al tegen mijn vriend, we moeten nog zoveel hihi!

14. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    03.00u, ik moet plassen. WIl me omdraaien, pats, dijbeen links, draai snel verder, pats dijbeen recht. Het enige wat ik kon ik ml kei hard wakker maken. Auw....nu durf ik niet meer te slapen. 2 paracetamol op. Maar ik voel het bloed door mijn benen stromen. Gister waren het mijn kuiten, nu dit. Wat kan ik nog doen? Drink al veel meer melkproducten. Slik magnesium. Eet een banaan voor het slapen gaan. Voeteneind staat een stuk omhoog. pfff

15. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Wat vervelend Schmidt. Kan de huisarts niet iets anders voorschrijven, een spierverslappend middel ofzo? Al is het alleen maar voor de nacht..

Hier ook continu wakker 's nachts, pijn in m'n heupen en onderrug. Ik word er gek van, ook overdag heb ik er last van. Gelukkig doet de baby het heel goed, en ook met de groei echo lag ze goed op schema. Het aftellen is begonnen, de officiële datum staat vast dus nog even volhouden

16. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lusvi, dat is niet bepaald fijn dat je zulke slechte nachten hebt.
    Ik viel met in slaap, begon zl te halen. Hij is momenteel niet helemaal in zijn hum. Al met al vannacht amper 3 uur geslapen. Ml is heel de dag weg en ik heb steaks de echo. Daarna is het maar hopen dat zl zijn middagslaapje weer een beetje wil.

17. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @schmidt hè jakkes niet fijn! Je doet er eigenlijk ook al van alles tegen. Miach proberen iedere avond goed masseren! Zou ook moeten helpen. Hopelijk komende nachten beter!

Hier vandaag het 33weken dansje! Jeetje nog een paar dagen en t is december. Dan kunnen we hier al zeggen: volgende maand krijgen we sowieso een baby!!.raar idee! ;) haha
    Kijk er wel echt naar uit! :D

18. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Auw klinkt pijnlijk Schmidt.. Idd je doet er al veel tegen, misschien is idd het masseren voor het slapengaan een idee.
    Hier heb ik geen last van, wel van mijn banden met omdraaien s nachts.

Werd wakker met een pijnlijke buik, kon bijna niet overeind komen.. Geen idee wat het is, misschien mijn darmen of het lijkt wel of beebje overdwars ligt opeens. Alsof het allemaal niet meer zo goed past daarbinnen.. Heb op zich wel redelijk geslapen, word alleen elke ochtend al heel vroeg door zoonlief wakker gemaakt, omdat er iets is met de Ipad:$ Heb hem heel duidelijk gemaakt me voor dit soort ongein NIET meer wakker te maken en vanochtend doet ie t weer.

Ipad gaat maar fijn de kast in, vind het mooi geweest met hem.

Strakjes controle bij de verloskundige, ben benieuwd.

19. MamaLindaaa

MamaLindaaa Actief lid

27 jan 2011
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ pascale welkom!!

Moeders met allerlei klachten. Doe het rustig aan luister naar je lichaam!

Ik vanmiddag weer naar de vk... deze keer gewone controle volgende keer weer een echo

Update van ons huis:
    Alles is schoongemaakt en deel van de spullen zijn meegenomen om schoongemaakt te worden bij het bedrijf zelf. Vandaag gaan ze de luchtkanalen van het huis schoonmaken en dan beginnen ze morgen met verven!! Als alles volgens planning verloopt kunnen we maandagmiddag weer naar huis!! Jeeeej wil echt graag naar huis, al zijn we nu wel aardig gewent bij me moeder. Kom eindelijk weer makkelijk in slaap. Toch lastig in een ander bed. Maar goed op zich redelijk snel gegaan allemaal.
    Maar die vrouwtjes van het schoonmaak bedrijf hebben echt heel mn huis schoongemaakt. Onder mn bed gestofzuigd keuken kastjes van binnen en buiten zelfs mn over hebben ze gedaan echt alles is schoon!! Ze hebben echt veel.meer gedaan dan dat ze moesten doen.. denk dat het feit dat ik.met mn dikke buik rond loop zeker heeft geholpen.. en ze paar keer wat lekkers gebracht dat helpt ook altijd wel!
    wil deze foto even met jullie delen.
    Dit zijn mijn ramen in de woonkamer (met folie) en daar waren ze toen halvewegen met schoonmaken. Kan je goed zien hoe erg alles was aangetast door de rook.

Bijgevoegde bestanden:

20. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Fijn Mamalindaa dat het begint op te schieten, er gaat toch niks boven je eigen huisje en al helemaal met de uitgerekende datum in het vooruitzicht wil je lekker thuis kunnen voorbereiden op die dag.

Lief dat die dames wat extra voor je hebben gedaan, kun je straks tenminste echt ontspannen! Vandaag hebben meer een afspraak bij de vk zie ik, leuk.
    Ben benieuwd wat er strakjes weer geschreven wordt:)

Deel Deze Pagina