Beebiebeeb, wat fijn zeg!!! Noralie, eigenwijze meisjes moeten er ook zijn,haha!Maar hopen dat de draaipoging lukt!!!!
misschien heb ik het al eerder gevraagd maar waar slapen jullie kindjes de eerste tijd s nachts?De jongste heeft een weekje ofzo in een (geleend)wiegje naast ons bed geslapen, daarna naar zijn eigen bedje. Aan de ene kant wil ik dit wel weer, maar geen zin om daar een wiegje voor aan te schaffen... Mag een kindje s nachts in de wandelwagen bak slapen? Wij mogen de wandelwagen van mijn schoonzusje lenen, maar nu zit daar geen dekentje of iets bij, moet ik dus zelf aanschaffen..nu heb ik een hele leuke/mooie gezien van jollein de kabel winter deken roze, maar zou dat geschikt zijn voor in de wandelwagen bak???Dus niet alleen om buiten mee te wandelen, maar ook om s nachts onder te slapen? Kan ff geen plaatje plakken....
Onze eerste heeft 6 weken in de wandelwagenbak geslapen. Ging prima. Dit keer hebben we 'n wiegje daar gaat ze in slapen zolang het past in onze kamer. Zo.n deken weet ik niet... als het gewoon een wiegdeken is lijkt het me gewoon goed!
Noralie, heel veel succes morgen. Hier zijn de afgelopen 12 - 20 uur iets minder gegaan. Meneertje wilde bijna niet uit de borst drinken. Vannacht is het 1x gelukt, maar net ging het gelukkig super. Ik ga er dan ook vanuit dat (mede dankzij het bijvoeden) zijn gewicht niet verder gedaald is. Mijn productie is ook echt super. Ze zei eigenlijk zouden we nu moeten gaan kolven, maar hier stroomt het eruit. Sinds vandaag hebben we er een stagiaire bij. Ook wel makkelijk, zeker omdat ml gisterochtend door zijn rug is gegaan. Alexander heeft zijn broertje al meerdere kusjes gegeven. Zo lief 😍.
@ Schmidt, leuk dat je nog even tijd hebt om te posten hoe het gaat. Borstvoeding is toch wel intensief he, kan me herinneren bij zl dat het ook niet meteen perfect was, fijn dat het nu wel goed gaat! @ Pamela veel plezier met de echo, @Beebiebeeb, wat super.. heeft je dus goed in spanning gehouden hihi @Noralie, spannend een versie, maar als idd 40% slaagt dan komt dat vast wel goed. Heb net zelf ook een turbo controle gehad haha, stond zo weer buiten dit keer. Madame ligt netjes ingedaald maar kan er nog uit. Hartje klonk goed. Bloeddruk ook goed dus we gaan zo maar verder. Buik weer 2 cm gegroeid, elke 2 weken controle is het 2 cm erbij.. Mijn navel begint alleen wel vervelend aan te voelen, heb een navelpiercing gehad en bij het onderste gaatje staat de huid zo ontzettend op spanning. Ben benieuwd of daar nog wat rek in zit... Hier zijn de striemen me (gelukkig) nog bespaard gebleven, blijft hopelijk ook zo! Wat betreft slapen baby, ik heb toch een wiegje aangeschaft via marktplaats. Met wasbare bekleding enz. Babybak van de wagen mag ook geloof ik.. Die deken zal wel gewoon goed zijn als het een wiegdeken is, ik heb voor in het ledikant ook een kabel deken dus. De 23e weer terug en krijg dan nog de liggingsecho.
Noralie wat balen zeg dat ze niet gedraaid is.. Hopelijk lukt de draaipoging! Hoe was je echo Pamela? Fijn dat je zoontje nu wel goed wilde drinken Schmidt! Met die bijvoeding erbij komt dat vast helemaal goed! Anieska, wij hebben een wiegje voor de eerste tijd. Maar de kraamzorg zei hier dat een wandelwagenbak ook mag. Maar dat is misschien per organisatie verschillend. Joyyke, hier ook een litteken van een navelpiercing van lang geleden. Was een mooi rond wit stipje, maar nu is die giga uitgerekt en paarsig geworden. Zit inderdaad niet veel rek meer in.. Haha. Nou ja zo lang er verder geen straeie bijkomt vind ik het prima! Als dat het enige is.
Ja precies, ik had van de zwangerschap van mijn zoontje letterlijk 1 kleine striem precies op de plek waar normaal het bolletje van de piercing komt Die was dus altijd mooi bedenkt, nu is het weer meer uitgerekt. Achja als dat alles is daar teken ik voor:-D
schmidt, wat leuk dat je ons nog op de hoogte houdt! Ik vertelde tegen mijn man dat 'de eerste baby van ons januariclubje' geboren is en toen kreeg hij toch ook wel even stress Gisteren was hij jarig, dus vandaag nog een uitgesteld zelfgekozen verjaardagsmenu - ik ga maar eens verderkoken (rosbief, kroketjes, veenbesjes, erwtjes+wortels, champignonsausje en vooraf erwtensoep met korstjes Gele pudding achteraf gaat me niet meer lukken, dat zal voor vanavond zijn!) Juist een voormiddagdutje (1/2 uurtje) gedaan, deze namiddag zal er nog een dutje nodig zijn want heb wat slaaptekort door zieke kinderen snachts... En daarmee strompel ik de dag zo maar wat sufjes mee door...
Liggingsecho was super! Kruimel ligt mooi met het hoofdje naar beneden! Kindje keek alleen de verkeerde kant uit waardoor ze het hoofdje niet kon meten en geen schatting van het gewicht is. Buikomtrek mooi op termijn, bovenbeen liep iets achter! Wij en zoonlief zijn ook niet groot dus dat is geen verrassing! Hier ook het advies van de kraamzorg om de baby in de wagenbak te leggen de eerste week! Dit ivm het opgang komen van de borstvoeding.
Ik hoop het Joyyke! Haha Pamela, fijn dat alles goed was en dat de baby niet meer in stuit ligt! Boerderijmama, klinkt goed dat menu! Succes met koken en eet smakelijk straks! Hier weer even aan het werk tot een uurtje of 18. En dan lekker vroeg naar bed!
Noralie, wat balen dat je meisje in stuit ligt. Succes bij de draaipoging, hopelijk valt het je mee en het belangrijkste.. Lukt het om haar te draaien! Afgelopen donderdag lag mijn mini nog in stuit en nu ineens niet meer. Allebei met echo bevestigd, ik had het nog niet verwacht. Ze voelde wel nog dat er genoeg ruimte is, dus het zal mij niet verbazen als het nog 1 of meerdere keren draait.. Het is een erg beweeglijk kind.. Mijn baby ligt de eerste tijd in een wiegje naast mijn bed. Heerlijk lekker dichtbij. Zo lang als ze erin past en ik niet wakker lig van geluidjes. Mijn dochter heeft 4 maanden naast ons in de wieg geslapen. Heerlijk vond ik dat! Ik heb ook wel eens gehoord dat je de baby in de kinderwagenbak naast je kan leggen. Wat ik alleen niet begrijp is dat ze van de kraamzorg echt duidelijk hebben gevraagd of de zijkanten van mijn wiegje luchtdoorlatend zijn, dit vanwege verstikkingsgevaar Een kinderwagenbak is alles behalve ademend toch? Dus ik zou zeggen dat dat dan niet mag? Ik heb trouwens nog steeds mijn navelpiercing in wel een zwangerschapspiercing, zo'n buigzame Ik heb er nog geen last van gehad, dus laat hem maar zitten. Vorige zwangerschap had ik hem er wel al uit met dit termijn, omdat ie ook trok omdat de boel zo strak stond. Ik heb er ook een mooi recht streepje naar boven (striem) aan over gehouden toen, maarja
Even gauw: controle vk was prima, groeiecho verplaatst naar maandag ivm drukte en ziekte en andere vk... ach ja maandag is t zomaar Beeb lag nog lekker hoog, vk liet me het hoofdje voelen... woow heel duidelijk voelbaar... kon t zo vastpakken en heen en weer bewegen ...best eng!
Zitten aan de 10% 😞. Kraamzorg zegt, komt goed. Dat moeten we dan maar geloven. Wss geven ze hem Morgen nog en dan moet er donderdag verbetering inzitten. Zij gelooft erin dus moeten wij dat ook doen, maar begin het spannend te vinden.
@Noralie succes morgen! Hoop dat t draaien lukt! @Schmidt sterkte, houd vast aan wat de kraamzorg zegt, zullen t vaker meegemaakt hebben... @mamavandaisy hihi wel leuk dat je beeb zo goed kon vastpakken, maar snap ook dat je t eng vond. Vanmorgen opgepast en vanmiddag lekker rustig aan gedaan. beeb is behoorlijk actief nu �� Fijne avond dames!
Spannend, succes met de versie morgen! Hopelijk lukt het! Schmidt, das niet fijn zeg.. vertrouw nog even op de kraamzorg en anders heb je snel genoeg bijgevoed toch? Vandaag complete off-day.. na controle vanochtend bij de vk ging het mis, heb de hele dag op de bank gelegen met een gespannen buik. Steekjes in mijn maag met ademen, heel erg vervelend. In de middag met zoonlief naar zwemles en na het eten op bed moeten gaan liggen. Kreeg steken in mijn slokdarm, buik gespannen bahh. Nog nooit gehad dit, uurtje gelegen en nu gaat het wel weer wat. Buik is wel nog gespannen, baby was ook superdruk toen straks. Dat voelde alles behalve prettig Na zo een dag als vandaag heb ik het wel even gehad, mag ze van me komen. Is natuurlijk beter van niet, als ze nog eventjes door kan groeien in mijn buik. Hoop maar dat vandaag een uitzondering op de regel is. Zo maar even een ontspannen bad nemen, misschien kan mijn buik dan nog iets meer ontspannen.
Schmidt, vertrouw op je kraamzorg meid! Ik ga mij klaar maken voor het bed! Heerlijk! Alles begint zeer te doen en dan is liggen nog het lekkerst! Morgenvroeg op controle bij de vk! Als het goed is de bevalling bespreken en de belinstructies mee krijgen! Heb vanmiddag een lijstje gemaakt met alle dingen die ik komende 1,5 week nog wil en moet doen! Kan ik afstrepen! Oh ja, mijn baas zou mij maandag bellen! Drie maal raden, hij heeft nog altijd niet gebeld! Ik heb er genoeg van en ga mij er niet meer druk om maken!
Vandaag het 35 weken waggeltje! Ben opgestaan met heel veel pijn aan mijn stuitje, kon er niet meer door blijven liggen! De laatste loodjes! Nog max 7 weken en dan is ons kruimeltje er! Dadelijk op controle bij de vk!
Even een paar dagen afwezig, en dan gebeurd er toch iets moois! Gefeliciteerd Schmidt!! Hoe is het nu met jullie? Mooie naam ook trouwens, heerlijk, zonder poespas