Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zyndi, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bietderijmama, in België is dat idd normaal. Had dit keer gewild dat dit hier ook zou zijn.

De eerste 10 dgn zitten er hier alweer op. Wat gaat het toch snel. Afgelopen 2 dgn is Robert weer 50 gram aangekomen. Dat is gemiddeld. Morgen komen de lactatiekundige en verloskundige. Vandaag zijn ze op kennismakingsgesprek geweest van het consultatiebureau. Heb een rechtstreeks lijntje kunnen krijgen voor als we even onzeker worden. Met een beetje geluk zit Robert komend weekend op zijn geboortegewicht. Ik kan niet wachten tot we als gezin er even uit kunnen. En wat ben ik blij wanneer ik weer bv kan geven. Maar al met al gaat het de goede kant uit.

Ik blijf het maar zeggen, maar heel veel succes met de laatste loodjes. Steeds wanneer ik hier kom denk ik, vreemd, en hier is die kleine er al even. En oei wat wil ik nu graag op voor nr 3 😉. Heb dit ook tegen ml gezegd (hebben eerder gezegd, 2 is genoeg al wilde ik altijd er al 3). Enige reactie, eerst maar eens weer kunnen slapen.

2. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Goede avond ladies,

Geboortekaartje is klaar.. vorige week de proefdruk gekregen.
    Geloof dat wij 1,20 per kaartje betalen.. moeten er 160 hebben.. dus wordt leuk prijsje..
    Ben vandaag begonnen met t schrijven van de enveloppen..

Buikpijn is er nog steeds.. lekker in bad en vroeg naar bed vandaag!
    10 dagen alweer Schmidt. Tijd gaat zo snel!!

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ellis, vervelend dat je steeds zo'n last hebt. Enige remedi zijn kruiken, douche of een warm bad. Good luck.

Zit weer te kolven. Dacht steeds dat gekolfde melk maar een uur goed bleef op kamertemperatuur. Blijken er 4 te zijn. Kan ik tenminste lekker slapen tot meneer echt wakker wordt.
    Wat is bv toch makkelijk wanneer je niet hoeft te kolven. Zie steeds meer voordelen, al was ik al overtuigd. Heb natuurlijk het geluk dat ik genoeg heb.

4. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    schmidt: ja, kolven is geen pretje hé... Ik heb ook gekolfd bij n°2 omdat hij in het ziekenhuis is gebleven, tot 14d na geboorte. En ik was zoooo blij dat hij thuis was en dat ik live bv kon geven!
    Wat een gedoe met die flesjes, afkolfapparaat, alles afwassen, steriel maken, ... en zeker s nachts! Hopelijk is Robert snel terug op geboortegewicht en kan je terug bv geven.
    Wat voor kolf heb je? Handig in gebruik en onderdelen genoeg om een setje reserve steriel naast je bed te bewaren? (zo deed ik dat toch, dat je daarvoor ook niet hoeft op te staan!)

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Schmidt, ook fijn dat het kolven zo goed lukt, dat is ook niet voor iedereen weggelegd! Nog eventjes en je mannetje kan weer lekker fulltime aan de borst :) ik kijk ook echt uit naar de borstvoeding, al ben ik wel benieuwd of het bij een tweede net zo goed lukt. Je hebt er natuurlijk dan al eentje lopen die ook aandacht wil. Hoe ervaar jij dat dan schmidt?

Ik hoorde trouwens van de kraamhulp bij een vriendin dat er niet meer zo druk uitgekookt wordt dames! Dat scheelt weer in het werk :)
    Schmidt, is dat bij jou ook zo? Wat raadde ze bij jou aan?

Elk jaar veranderen die regeltjes weer he.. Ik deed mijn flesjes en afkolfspulletjes toen al niet elke dag uitkoken. Deed het ook vaak extra heet in de vaatwasser...
    En raad eens, mijn kind leeft nog (en is bijna nooit ziek) ;)

6. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Het 36 weken waggeltje vandaag! Nog 1 weekje en dan mag beeb komen!

7. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik geloof dat toentertijd bij Imre al niet meer zo druk uitgekookt werd! Die leeft ook nog! Ziek worden onze kindjes toch wel en ik geloof niet dat het iets uitmaakt of je de spullen uitkookt ja of nee! Ze moeten ook zelf een weerstand opbouwen!
    Vandaag heeft zl kerstmusical op school, hij speelt een herder! Ben zo benieuwd hoe hij het doet!

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uitkoken is er idd niet meer bij (gelukkig). Verder merk ik dat stiekem veel mogelijk is met de oudste erbij. Al moest hij even weten wat wel en niet mag. Heb zelfs een x gekolfd met Robert op mijn arm en zl doe rondliep. Hij helpt mij dan ook. Zo lag toen het doekje te ver weg. Ik heb trouwens een medela Swing.

Owja, tijd terug hadden we het over wel of geen verwarming op de slaapkamer. Hoer moest ie echt uit blijven op de slaapkamer.

9. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Goedemorgen dames. Schmidt wat fijn dat alles begint te lopen nu.. lief dat je zoontje je helpt.

Idd verwarming op de kamer uit leek mij ook al beter, is helemaal niet gezond. Dekentje, kruikjes is voldoende om op te warmen lijkt mij.

Bijna kerstvakantie hier, kan zoonlief even op adem komen en samen lekker rustig aandoen. Heb er wel zin in.

10. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Goedemorgen.

Schmidt, wat lief dat je zoontje helpt! Hoop dat Robert snel weer op zijn geboortegewicht is! En dat kolven, tja, voelde me net een koe;)

Verwarming hebben wij niet op onze slaapkamer, wij slapen op zolder.
    De kinderen hebben wel verwarming(hete lucht) maar hebben we nooit aan.

Uitkoken, dat weet ik eigenlijk niet meer, weet wel dat de regeltjes vaak veranderen. Ben benieuwd hoe dat nu met flesvoeding gaat, bij de oudste moesten we afgekoeld gekookt water gebruiken, en bij de jongste gewoon kraamwater. Dat was wel zo makkelijk.

Zo meteen mijn groeiecho, en meteen mijn x bij de vk.Vanaf volgende week naar de gyn.Mams gaat gezellig mee, zin in!

11. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Goedemorgen!

37 weken ������

We mogen vandaag beginnen bij de tandarts��

Fijne dag

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Niet uitkoken en gewoon warm kraanwater heb ik gehoord. Lekker makkelijk :) Alhoewel ik hoop dat de eerste paar maandjes de borstvoeding gewoon weer als een trein gaat, dat vind ik nog veeeeel makkelijker :)
    Schmidt, fijn om te horen dat het bij een tweede ook goed gaat. Idd een goed idee om de oudste te laten helpen. Ik zat er gisteren nog aan te denken, met borstvoeding heb je eventueel nog een hand vrij, met een flesje geven vond ik dat altijd maar lastig en had ik toch gauw 2 handen nodig :)

Ik heb hier ook eindelijk een productief dagje in huis! Dochter lekker weggebracht dus ik kan mijn gang gaan. De babywas is gedraaid, hangt nu te drogen, babykamer van top tot teen gepoetst en de lattenbodem van het ledikantje zelf omhoog gedaan (trots! :D) en de bekleding van triptrap/maxicosi/kinderwagen is ook weer schoon! Nu lekker even een bakje koffie! Proost :D

13. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hey, net terug van de vk!Ze was helemaal tevreden!De groeiecho was goed!Meisje weegt nu 2219 dus heel gemiddeld!

Mamalindaa zag dat wij bijna op dezelfde dag zijn uitgerekend, en dat onze baby's ook ong even zwaar zijn, grappig!

14. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Ons meisje was trouwens ook al een beetje ingedaald, best vroeg toch, voor een derde?
    We konden haar gezichtje dus jammer genoeg niet zien, omdat ingedaald lag, en haar handjes voor haar gezichtje had!

Komt nu wel dichtbij hoor!Over max 5 weken is ze er!

15. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier was beeb met 35 weken ook al een beetje ingedaald! Kan dus wel!

Vandaag weer veel last van harde buiken en menstruatiekrampjes in de onderbuik en liezen! Ik geloof dat mijn buik ook gezakt is!
    Kerstmusical was zo leuk!
    Morgen alles inpakken voor de vakantie! Vandaag doe ik niks meer!

16. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Dat dacht ik ook altijd, maar deze keer (de 5e) bij 33 weken al volledig ingedaald terwijl de 3e en 4e pas heel laat gingen indalen

17. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Morgen nog eens piepen in de buik bij de gyn, spannend! Heb niet het idee dat er hier al ingedaald is, we zullen zien... (dochter is pas tijdens de bevalling ingedaald en zoon niet owv de placenta die ervoor lag, dus weet helemaal niet hoe dat voelt eigenlijk...)

Hier is het wel regel om alles uit te koken of steriliseren hoor! De onderdelen van de borstpomp van het ziekenhuis mag je zelfs maar één maal gebruiken en telkens nieuwe uit de steriele verpakking halen en gebruikte weggooien. Dit omdat het een bepaalde plastiek was die niet zo sterk mocht verhit worden, dus niet steriel te maken was...
    Ik had ook zo'n dubbele medela kolf vorige keer, geloof me, dat klinkt ECHT hetzelfde als de melkmachine van een koe! :D

18. MamaLindaaa

MamaLindaaa Actief lid

27 jan 2011
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ anieska ja inderdaad toevallig, grappig! Wanneer was jij precies uitgerekend ( kan t lijstje zo snel niet vinden)

@ indalen. Hoor ook aan alle kant: nu al aan het indalen?! Wel vroeg hoor.voor n tweede bladiebla..
    Heb het express.nog aan de vk gevraagd haar antwoord: nee wil.helemaal.niks zeggen over wanneer de bevalling gaar beginnen, wil niet zeggen dat de baby te vroeg geboren wordt en ze vond het alleen maar goed. Weet je iig dag het goed gaat passen al dus de vk

@uitkoken ga het wss gewoon het zelfde doen als bij dochter. Toen kookte ik niet na elke voeding de flesjes uit naar toch wel 1 keer per dag/2 dagen..heb toch een. steriliseer set voor de magnetron dus zo gedaan. En toen werd ook gezegd dat je gewoon koud kraanwater kon gebruiken maar ik gebruikte toch afgekoeld gekookt water. Kookte gewoon een liter per keer in een kan in de koelkast..mede doordat dochter veel last had van krampjes en kan toch helpen om geen kraanwater te gebruiken. Vond het ook een kleine moeite. Maar hoop ook dat de bv goed gaat en ik dat zwz de eerste weken kan geven. Ben niet van plan te gaan kolven heerlijk gezegt vond dat dus echt 3x niks

19. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    mamalindaa, ben 27 jan uitgerekend!

20. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Ohja dat kolven, wat was ik een koe, zat ik s'nachts om 03:00 uur met dat apparaat hartstikke moe en dan volle flesjes maken, net een fabriek haha.
    Schmidt ben blij om te horen dat goed gaat met jou zoontje en dat de oudste meehelpt, ben ik ook zo benieuwd naar hoe mijn peuter zal doen.

Ellis, jihoee baby mag komen...
    Mooi anieska dat de groeiecho goed was en je meisje op het goede gewicht zit.

Hier kan ik weer een werkdag afstrepen, was wel door mij rug gegaan, heel erg auw, maar nu gaat het beter. Zit ook met een stomme verkoudheid, maarjah bikkel gewoon door.
    Wasjes hier ook bijna klaar, nog de nieuwe hydrofiele, hoeslakentjes en dekens, dan ben ik erdoorheen.
    Heerlijk dat afstrepen, moet binnenkort ook maar eens de klossen gaan ophalen, oh dan komt het zo dichtbij.

Nou fijne nachtrust dames.

Deel Deze Pagina