Fijn dat ze samen heen zijn gegaan. Heeft naast dat het allemaal heel triest is toch nog iets moois. Sterkte. Hier even een vreugdedansje. Ben net Robert wezen wegen en hij is flink aangekomen. Nog 55 gram en hij zit aan zijn geboortegewicht 😃. Kunnen we lekker al gezinnetje op pad.
Hier nog een controle bij gyn op 6/1, dus we gaan ervan uit dat de beeb er nog niet is dan Ook half uurtje monitor dan gepland, hoewel hier nog zo goed als geen voorwerk is! Ook bij vorige 2 heb ik weinig tot geen harde buiken of voorweeën gehad, waren dan ook niet ingedaald! Dus ik vind het wel spannend wat te verwachten, ik hoop gewoon op breken van mijn vliezen dan is het tenminste duidelijk ! Hier nog steeds veel maagzuur, zeker na spaghettisaus vanmiddag nu nog véél last, tomatensaus is echt niet goed... Dadelijk een Maalox stickje, werkt echt super bij mij! (gaviscon is niks voor mij, rennies werken al lang niet meer... ) Gisteren controle gehad, baby werd al op 2700gram geschat, dat is al iets meer dan zoon toen hij geboren werd met 37w ... Als dat zo verder gaat, wordt het +3500, netjes genoeg vind ik! Hoofdje zat nog perfect naar beneden, hartje doet het voortreffelijk regelmatig, placenta goed, vruchtwater goed, dus alles tip top in orde !! Zelf al wel een week last van erge keelpijn, maar behalve wat tijmsiroop mag ik niets nemen , dafalgan mag ook, maar dat helpt niets... En de kinderen zijn ook allebei ziek, dus de gebroken nachten eisen hun tol hier wel...
@ LLL gecondoleerd met het verlies van je tante! Ik vind het zo mooi dat ze samen gecremeerd worden dan ben je zelfs na de dood samen, een hele mooie gedachten. @ Schmidt wat fijn zeg dat Robert zo goed nu aan komt en kan me heel goed voorstellen dat je er lekker met z'n vieren erop uit wilt gaan. Hoe gaat het nu met jou? Al redelijk hersteld van je bevalling?
❤️Januari 2015 mama's ❤️ 02-1 MiekieLief, 1e kindje 03-1 Schmidt, bevallen op 7-12 tweede kindje, Robert 03-1 Michieltje, 1e kindje 07-1 Ellis2014, 1e kindje 08-1 Noralie87, 1e kindje 09-1 KS2011, 2e kindje 11-1 Starry, 2e kindje 11-1 Katharina, 1e kindje 12-1 Mamatje 89, 2e kindje 14-1 Pamela1203, 4e kindje 15-1 Nail87, 2e kindje 15-1 MamavanDaisy, 3e kindje 15-1 Joy86, 2e kindje 18-1 Love2Live, 1e kindje 20-1 Mommychar, 2e kindje 20-1 Boerderijmama, 3e kindje 21-1 Lusvi, 1e kindje 22-1 Julia88, 1e kindje 23-1 DanielleJ, 2e kindje 24-1 Joyyke, 2e kindje 25-1 BeebieBeeb, 2e kindje 26-1 LoveLaughLive, 1e kindje 27-1 Anieska, 3e kindje 29-1 MamaLindaaa, 2e kindje Afspraken december: 22-12 Starry controle vk 22-12 Julia controle vk + liggingsecho 22-12 Anieska gyn 22-12 Mommychar controle vk 23-12 Beebiebeeb controle vk + bevallingsgesprek 24-12 Pamela controle vk 30-12 LoveLaughLive liggingsecho Afspraken januari: 05-01 Mommychar controle vk 06-01 Boerderijmama controle gyn 12-01 Mommychar controle vk 19-01 Mommychar controle vk Bevallen: 7-12 Schmidt van zoontje Robert Totaal: ❤️ Jongen (10) ❤️ Meisje (8) ❤️ Verrassing/Weten we nog niet (5) Moeten er nog afspraken bij gezet worden meiden?
Met mij gaat het op en af. Het een moment kan ik de hele wereld aan en moet ik oppassen dat ik niet 20x de trap op en af ren. En dan ineens is mijn accu op. Ik probeer me vooral op Robert te richten en als ik me even goed voel doe ik nog wat andere dingen. En die tranen komen soms uit het niets. Daarnaast een vol hoofd door alles. Robert waar we heel veel extra energie in moesten steken en dan het gedoe met school. Hopelijk kan ik nu wat meer rust vinden. We hebben ook even geen behoefte aan bezoek gehad, nu laten we ze mondjesmaat komen. Gelukkig voelt men dit goed aan. Wat ik wel heel mooi vind is dat je met nr 2 in alles veel makkelijker ben. Zo ligt hij elke nacht op zijn aankleedkussen tussen ons in. Hij is dan rustig dus wij kunnen slapen. Ook maat dit het voeden een stuk makkelijker. Door de darmkrampjea is hij nl wat onrustig. Na het weekend eens kijken of ik de osteopaat kan bereiken voor een onderhoudsbeurt. Klinkt stom, maar het werkt echt.
@lll oke. Nou mooi dat het allemaal zo geregeld kon worden! Maar als ik het goed begrijp zijn ze bij het uitvaartcentrum uitgegaan van n dubbele wat ook.een enkele kon worden?? En hoe zit dat.dan.met de rouwkaarten?? Gewoon intresse hoor... @noralie hoe is het veder gegaan?? Al bevallen hihi @schmidt fijn dat het goed gaat en hij lekker groeit! Maar om hem te wegen moest hij ook mee naar buiten toch? Allereerstr keer?! Hoe was het?? Bijna kerst alweer (dus ook bijna januari 😆😆 Hoe vieren jullie de kerstdagen? Wij gaan kerstavond met zijn 3en thuis gourmetten, 1e kerstdag s'ochtends dochter verrassen met cadeautjes onder de boom! Dan bij mij ouders brunch, weer cadeautjes (hebben lootjes getrokken) en met heel de familie eten! 2e kerstdag eerst lekker rustig aan en s'middags naar schoonfamilie en s'avonds bij schoonmoeder eten. Vriend wilde eigenlijk zoveel mogelijk werken tussen de feestdagen maar van de week te horen gekregen dat het bedrijf toch 2 weken dicht gaat. Op zich wel lekker maar eigenlijk ook balen.omdat hij na de geboorte ook al 2 weken vrij is. Kost n hoop dagen en ook geld (vergoedingen: km koffiegeld, kledingvergoeding enz wat hij dan allemaal niet krijgt) Hoe is is dat bij jullie? Zelf en partner ook vrij tijdens/tussen de feestdagen? En als de kleine geboren wordt? @schmidt is jou partner ook nog vrij of alweer aan het werk? Hoe gaat het veder al helemaal gewent aan 2 kids? Volgens mij gaat dat super snel (hoop ik tenminste hihi)
@ boederijmama jou berichtje ook gemist Fijn dat alles goed is met de beeb!! Fijn gevoel altijd he!! En hartstikke mooi gewicht toch! Hier was dochter 3240 gram met 40+1 En beterschap! Hier tot nu toe alle ziektekiemen ontweken allemaal.. #klopthet evenaf
Hihi toevallig. Balen dat hij niet kan werken. We zijn al 2x een boodschapje wezen doen (heel Kort) en ben gister met hem bij mijn ouders geweest. Je went met zijn 4-en snel. Gaat allemaal vanzelf. Ml houdt zich vooral bezig met Alexander en ik met Robert.
mamalindaa, mijn vriend zou eigenlijk ook doorwerken tussen de feestdagen door, maar het bedrijf gaat toch dicht. hij kon misschien wel ergens anders aan het werk maar doordat ik nu met die stomme ischias zit kan ik niet zoveel, en heeft hij toch lekker vrij. idd kost wel weer dagen en benzine kosten enzo maar het is niet anders. na de keizersnee is hij ook 2 weken vrij omdat ik er vanuit ga dat ik nog niet zoveel kan, en heb nog 2 kinderen die naar school/ sport enzo moeten. hij heeft trouwens vandaag een opdracht aangeboden gekregen voor in ong februari, voor een half jaar. allemaal erg leuk maar zou wel betekenen dat hij in de kost moet, en ik dus van zondag tot vrijdag alleen met drie kids zit... lastig zoiets, is voor hem een hele uitdaging maar voor mij niet zo leuk......
Dankjewel allemaal! Lief van jullie! @mamalindaaa, ja precies, het is zo geregeld dat ze zijn uitgegaan van een dubbele crematie maar onder voorbehoud ivm mijn tante.. Nadat mijn oom zaterdag is gestorven, wilden mijn tante niets liever dan ook heengaan, en samen gecremeerd worden.. het ging zo ontzettend slecht met haar, we wisten allemaal dat het heel snel zou gaan.. de dosis is verhoogd dat ze gauw in zou slapen, en geen pijn en verdriet meer had.. het had iets langer geduurd dan gedacht maar uiteindelijk toch gister gestorven. Was het nu echt zo dat ze nu nog geleefd zou hebben, ja dan was het een enkele crematie geworden morgen. Maar is niemand van uitgegaan en ook de hospice niet, en dat is maar goed ook want daarom is alles nu geregeld zoals ze wilde.. Ze hebben geen rouwkaarten maar brieven. Die van mijn oom zijn al eerder deze week verstuurd en die van mijn tante zijn vandaag pas verstuurd en zullen helaas morgen pas aan komen.. Maar iedereen is ingelicht en weet dat beide morgen gecremeerd worden.. Verder wil ik het onderwerp hier bij laten, mijn gevoel is heel dubbel en nog zo vers; ik wil het delen maar ook weer weg stoppen, het doet gewoon heel veel pijn, en het gemis is groot. Ieder geval bedankt allemaal voor de lieve reacties. @schmidt gelukkig dat het goed gaat en hij bijna op zijn geboortegewicht zit, kan me voorstellen dat jullie er lekker op uit willen met hem. @boerderijmama, fijn dat alles tip top in orde is @vrij partner: vl heeft 2 dagen vrij met kerst.. Als de baby geboren is 3/4 dagen verlof, en zodra de kraamverzorgster naar huis gaat pakt hij een week verlof op. Ben ik echt blij om. Slaaplekker allemaal en een fijn weekend! X
Pffff, wat een nacht zeg! Om 2 uur wakker doordat zoonlief moest plassen en daarna niet meer goed in slaap kunnen vallen. Om 4 uur wakker en ben nu maar opgestaan! Vakantie is niet mijn ding, vreemd bed, andere geluiden en hoogzwanger! Nu maar wachten totdat de rest wakker wordt! Geen wifi in het huisje dus kom af en toe even spieken hier!
@ lll bedankt voor uitleg!snap dat het moeilijk is. Heel veel sterkte morgen en de komende tijd! @Pamela oooww fijnnn 😣 hopelijk vandaag weg een.leuk.dagje! @ anieska vervelend is dat eigenlijk he dat verplicht vrij zijn. Maar indd wel lekker (zeker nu bij jou) dat de mannen vrij zijn. Al moet ik er altijd wel.even aan wennen haha ben natuurlijk altijd alleen thuis en moeten altijd even onze draai vinden met zn tweeen hihi ook balen dat hij juist dan die opdracht heeft. Zal indd best zwaar worden!! Hij is vanaf de geboorte gelijk vrij 2 weken. Dus ook als de kraamhulp er nog is. Wij hebben n minimaal aantal uur dus ze komt maar 3 uurtjes per dag. Hoeveel uur hebben jullie?
@Ellis: die stickjes zijn 'voorgevulde tubetjes' dus altijd de juiste dosis en makkelijk mee te nemen; hier zie je dat Maalox Antacid 230 Mg/400 Mg Per 20x4,3ml Mondeling Suspensie - Snelle levering Manlief heeft nooit vrij op de boerderij Ook na de bevalling niet, ik hoop al dat hij met de bevalling hier niets dringends moet doen thuis... (schoonvader is er ook, dus normaal kan die wel verder op het bedrijf), man kan dus ook niet kinderen opvangen. Die gaan tijdens mijn ziekenhuisverblijf bij ouders/schoonouders blijven... Dat wordt nog een heel gedoe, want mijn ouders werken beiden en mijn schoonmoeder heeft ook veel bezigheden. Maar komt vast wel in orde! @schmidt; lekker genieten van een gezinsuitstapje binnenkort dan!
Even een vraagje.. zit zo te twijfelen. Graag zou ik nog wat nieuws kopen voor de kerst.. Maar vind het ook weer zonde omdat ik t (buiten mss oud en nieuw) niet meer aan kan. Ligt natuurlijk helemaal aan mezelf en aan mn portomenee maar wat vinden/doen jullie? Zag wel leuke(positie) jurkjes bij de h&m...... keuze.s niet mn sterkste kant laatste tijd haha