Joyyke85 en jo5 als ze iets over de groei van je kindje zeggen is dat zeker schrikken. Het is allemaal zo kwetsbaar. Ik kreeg in november te horen dat ons kindje aan de kleine kant is. Het was allemaal net aan, maar ik hoefde mij niet ongerust te maken. Dat deed ik dus wel. De groei zou in de gaten worden gehouden, maar ik heb haar er verder niet meer over gehoord. Heb het idee dat kindje tijdens mijn verlof ook flink is gaan groeien. Van overgeven had ik ook elke ochtend last. Vreselijk. Ben sinds vorige week rennies met sinaasappelsmaak gaan gebruiken en als ik het nu voel opkomen neem ik een rennie en het helpt bij mij echt. Vooral als ik ga liggen komt het overgeef gevoel, dus rennies liggen op mijn nachtkastje
Wow Jo5! 5 weken voor op groei is niet mis! Wat voor gewicht schatten ze dan bij je kindje? En hoe kan dat zo ineens? Heb je wel een suikertest gehad in de zwangerschap? Gelukkig hebben ze het nu ontdekt en niet nog later dan... en hopelijk valt het verder allemaal mee! Heel veel succes met de bevalling en veel geluk toegewenst alvast!
Spannend Jo5 en Joyyke! Niet leuk om te horen.. En zo onzeker hoe het nu verder gaat de komende weken. Hoe ging het vanmiddag Joyyke?
Jeetje Jo5 en Joyyke dat is ff schrikken! Hoop dat t mee gaat vallen dames. Schattingen zijn altijd lastig.. een van mijn VK schatte op zeker 3800 en de ander vandaag op 3400 Beeb, vriendin van mij had n nachthemd aan van h en m na de keizersnede. Het is hoe dan ook bloedheet in t zh dus n lange broek lijkt mij niet echt prettig.. wellicht n short als je lievern broek aan hebt... Controle was goed. Baby is wel weer omhoog gekomen uit t bekken.. op zich geen probleem.. maar als de vliezen breken moet ik op mijn zij gaan liggen en VK zo snel mogelijk bellen, omdat de navelstreng verkeerd kan gaan zitten.. Vind ik wel een minder fijne gedachte, maar zal wel goed komen.. Verder een taart gebakken vandaag en morgen decoreren.. en nog een paar vesten en truitjes in de uitverkoop gescoord Fijne avond dames.
Hallo meiden. Vanmiddag in het ziekenhuis geweest en ze is toch echt te klein voor deze termijn In combinatie met te weinig vruchtwater denken ze aan een slecht werkende placenta. Moet de bewegingen goed in de gaten houden, als ik merk dat er minder leven is meteen bellen dan krijg ik ctg. Dinsdag nieuwe echo in het ziekenhuis en dan hopen ze een stijgende lijn te zien. Als dat niet zo is dan heeft ze het niet meer zo naar haar zin in mijn buik en bestaat de kans dat ze eerder gehaald wordt. Ga niet erg lekker de feestdagen in helaas, en hoopte nog op een paar ontspannen weken voor ze komt.. je hebt het niet voor het kiezen. Hoop er maar het beste van. Jo5 dat is ook wat, lijkt me ook shit als je hele planning opeens in de war wordt gegooid.
Hehe joyyke85 dat is idd geen fijn nieuws! Goed in de gaten houden en hoe dan ook proberen rustig te blijven. Is voor de kleine meid ook het beste! Kop op, komt goed! Liefs
Fijn dat bij jou de controle goed was Ellis. Geen prettig idee van de navelstreng inderdaad.. Joyyke, wat rot dat ze echt te klein is! Zeker geen fijn idee om zo de feestdagen in te gaan.. Echt meteen bellen als je iets niet vertrouwd.. Wel raar dat je pas over een week weer terug hoeft te komen. Sterkte! Maar het komt vast helemaal goed met jullie meisje!
Joyyke, poeh dat is even schrikken. Hopelijk kan de kleine nog een paar weekje blijven zitten. Snap heel goed dat je er niet gerust op bed. Bij twijfel echt bellen. Jo5, daar schrik je ook even van. Maar gelukkig komen ze er nu achter en niet wanneer je aan het bevallen bent. Heb nu 2x meegemaakt dat ie ver voor liep. Bij nr 1 kwamen de weeën een dag voor ik ingeleid werd vanzelf op gang, maar zwakte af. Ze hebben me toen aan een infuus gelegd. Maar snap dat het balen is omdat je graag thuis had willen bevallen. Sterkte met omschakelen. Rest, heb alles gelezen, maar ben veel vergeten 😉. Hier gaat het best goed, heb alleen in de gaten dat ik iets meer gas terug moet nemen. Heb het gevoel de hele wereld aan te kunnen, maar krijg nu steeds meer last van mijn rug. Moet er rekening mee houden dat alles nog week is. Vele mensen zijn ook verbaasd dat ik al zoveel kan. Zo zijn we gister even lekker wezen shoppen. Robert heeft vandaag een topdag gehad. Lekker veel en vooral ook rustig geslapen. Nu in de avond heeft ie wat meer krampjes, hopelijk valt het vannacht mee. Het verschilt nl heel erg per nacht. Ik kan op dit moment maar 1 ding noemen wat, wat lastig is en dat is dat hij na een flinke teug gedronken te hebben een half uur nodig heeft voor (zo gezegd) zijn toetje. Maar op zich weer logisch. En als dat alles is 😉.
Ellis2014, dat met dat niet indalen heb ik ook en ook bij mijn dochtertje gehad. Al sta je in de supermarkt bij het pad van de hagelslag en je vliezen breken....liggen Vergeet niet dat nog geen 10% van de bevallingen begint met gebroken vliezen! Maak je maar geen zorgen, het kan zomaar opeens weer ingedaald zijn. Mijn dochter daalde pas in met 38,5 week, maar het gebeurt ook zelfs nog wel eens met de bevalling pas. Dat van die joggingbroek vroeg iemand anders, ik heb bij mijn dochter ook alleen nachtjaponnetjes aangehad. Super makkelijk!
Joyyke, sterkte deze dagen, hopelijk valt het allemaal mee! Geen fijn gevoel zo'n bericht mocht je een dezer dagen toch ingeleid worden, wens ik ook jou veel succes en probeer er toch een beetje van te genieten!
Joyyke85 wat rot dat je nu bevestiging hebt gekregen. Hebben ze eerder niet gezien dat het kindje te klein is? Ik kreeg na de 30 weken echo te horen dat baby klein is. Gelukkig zijn ze er bij jou nu extra alert op. Komt vast wel goed, maar leuk is anders. Succes!
Nee er werd altijd alleen maar de buik gemeten. Zoals ik bij jullie vaak de schattingen van gewicht lees dat heb ik nooit eerder gehoord. Denk dat elke vk anders werkt ofzo. Lig op de bank en hou uiteraard de bewegingen goed in de gaten. Ze is lekker druk gelukkig. Wat me wel opvalt is na het druk bewegen wordt ze rustig en zie ik mn buik heel langzaam op en neer gaan net alsof baby inademt en weer uit.. herkent iemand dit?
Ahh Joyke en Jo wat een nieuws zo opeens over de groei van jullie baby's. Probeer rustig aan te doen, jullie weten wat het beste is, het gebeurt allemaal in jullie lichaam en het zijn jullie kindjes. Anieska denk dat nachtjaponnetjes het beste zijn, ik vond dat zelf prettig, ook al had ik een thuisbevalling. Ellis heerlijk geshopt en blij dat jou controle goed was. Pamela, nog beterschap met jou zoontje, hopelijk voelt hij zich al beter. Vandaag dan eindelijk zwangerschapsverlof en kan ik nog de laatste dingentjes regelen en mij klaarmaken voor de komst van baby. Controle was trouwens gister goed, wil wel dat ik morgenochtend terug kom, om het 100% zeker te weten dat baby in de bekken ligt, ze denkt het wel voor 90%, maar ze is zo een twijfelkont vind ikzelf. Fijne nachtrust dames en doe rustig aan...
Oh dames wat een nare berichten over de groei van jullie kindjes! Hopelijk blijft alles gewoon goed gaan!
Goedemorgen, Joyyke85 he bah, wat naar om zo zo de feestdagen in te gaan!Hoe het goed in de gaten en anders gewoon bellen! Gek dan, dat het zo verschilt per vk!Ik heb extra groeiecho's echo's gehad, maar dat was niet omdat ze dachten dat ze te groot/te klein was. Ook bij ons verwachten ze een klein kindje maar wij zijn ook niet groot, dus eigenlijk wel ,logisch(de jongens waren ook niet zo groot)Ze verwachten bij ons 3 kilo, of net daaronder..Heb ook geen idee hoeveel een kindje nog groeit?Volgens mij groeien ze nog wel aardig wat per week, als alles goed werkt natuurlijk.spannende tijden voor jullie!Komt vast allemaal goed! Pamela, joepie 37 weken! Ik ben benieuwd wie het eerste bevalt hier!komt nu wel heel dichtbij... Ik moet om 8.00 bij de huisarts zijn voor mijn verkoudheid die maar niet overgaat.Dit op advies van de gyn...
Ik heb gelezen dat ze nu gemiddeld nog 20 tot 30 gram per week aankomen! Dan is een kindje van nu 2 kilo ook wel aan de kleine kant! Wat woog de eerste bij de geboorte joyyke? Hier mooi allemaal een gemiddeld gewicht, deze wordt iets kleiner geschat maar wij zijn beide ook niet groot. Ik ben maar 1.60 en vriend 1.70. Wij waren dus niet verwonderd dat de benen van de kruimel iets achter liepen op groei. Zoonlief heeft ook korte benen. De eerste nacht overleefd in het bed met klossen eronder. Als ik op de bedrand zit kom ik niet meer met de voeten aan de grond! Gisteren bij de zeeman nog een autopakje gekocht voor de kruimel. Het viel mij van de week in dat ik maar 1 pakje heb voor naar buiten te gaan. Als dit net zo'n spuugkindje wordt als grote broer heb ik wel reserve nodig. Om 9.45 uur op controle en dan nog even boodschappen halen!
Dat is niet veel Pamela, dat zou betekenen dat wij ook een (te ) klein/licht kindje krijgen.Vorige week woog ze met 34 weken 22 gram...
Hey heb even per zwangerschapsweek gekeken op google, maar de baby komt echt nog wel een 100 gram per week aan, gelukkig maar hihi!