Ik ga vanavond naar de toppers *schaam*. Had gezworen er nooit naar toe te gaan. Gezellig met een vriendin op pad. Ik wil eigenlijk niet teveel tegen de misselijkheid innemen, maar ben bang dat ik er niet aan ontkom. Morgen intake bij de vk zal meteen informeren naar hun mening.
He dames! Indy, blij dat de test weer goed was. Geniet er nu maar van meis. Dames ik heb de lijst iets gewijzigd en wat kleiner gemaakt omdat we nu meer info krijgen. Ook zet ik een hartje bij je naam als je de 1e echo hebt gehad. We zijn nu met 23 meiden. Ik hoop dat we de aankomende 7,5 maand veel aan elkaar hebben en een heerlijk gezellig clubje worden (is het nu al ) Mocht ik wat vergeten zijn of er ongeluk gewist hebben (leeftijden heb ik idd gewist) laat het mij weten. Zo bij mij zit mn kroon er weer in en gaatje gevuld. Baal echt dat mn rosacea weer erger word maar ja het is niet anders. Hier veel last van tintelingen in de handpalm en gauw slapende benen, hoorde dat je beter tijdens je zwangerschap niet te vaak met de benen over elkaar kan gaan zitten omdat dat spataders veroorzaakt. ooowwww, hadden ze dat niet ff kunnen zeggen tijdens mn 1e zwangerschap...... helaas te laat..
Wat geweldig dat je het hartje hebt gezien. Ze kunnen nu idd niet veel wijs worden wanneer en hoever je bent. Maar dat zal vast wel goed komen. Hier soms toch wat onzeker omdat ik zo weinig voel. Ben mn ovu testen aan het opmaken en die geven aan dat ik het toch echt ben. Anders moet ik ze ook maar weg geven en zo kan ik ze ook opmaken. Man zijn die 2,5 week al om?? Mijn borsten zijn super gevoelig, zelfs als ik mn dochter draag.
Hoi allemaal, aan allen een dikke proficiat !!! Ik kom ook nog even aansluiten Ik hoop dat ik het juist doe... Hope1985 2e k - 29 januari '15 Haha om mee te zijn even een aanvulling heb ook al (lees nog) een buikje afkomstig van onze eerste hahaha (ondertussen bijna 11 maand) ging die eraf werken maar heb nog geen tijd gehad, (vroege midlifecrisis --> kom laten we nog eens gaan studeren = veel stil zitten, taken maken en studeren) hoop nog iets te verliezen voor der terug begint bij te komen anders komt het allemaal niet meer goed vrees ik... (en met terug te gaan werken begon het net zo goed te lukken... maar nu zitten we alweer thuis ) vorige zwangerschap maar 1 klacht en dat is continu honger honger honger !!! (vandaar het nog steeds aanwezige restbuikje) dus ik hoop dat dit niet weer het geval gaat zijn! Heb me al wel voorgenomen er niet meer aan toe te geven! (en dan hopen dat het ook lukt, want geen eten was vorige keer = misselijk, oh ik kan echt niet tegen honger ) Zijn er nog die deze vervelende klacht kennen???
Welkom Doedie! @Starry: was gisteren inderdaad rond de 7 weken. Volgens de VK zou het hartje bij 6.6 moeten kloppen. Succes morgen bij de echo! Ben vanmiddag even lekker met de hond naar het bos geweest, en zometeen naar een vriendin toe om te vertellen dat ik zwanger ben. @Schmidt: Veel plezier bij de Toppers!
Bedankt voor het toevoegen mamma32! Super leuk! Denk dat we ook zeker wel wat aan elkaar gaan hebben komende tijd! @indy22 gelukkig was het nu een goede test! Ik herken je gevoel wel van onzekerheid. Ik voel me nu ook best goed op de moeheid na maar zou eigenlijk wel meer 'klachten' willen hebben zodat ik zeker weet dat ik zwanger ben. Ik ben ook gestopt met testen. Had het nog maar 2 keer na mijn pos test gedaan maar gaf mij ook een heel onzeker gevoel. Ik doe het nu niet meer. De ass van de VK zei ook dat het geen zin had. Als het niet goed gaat/is kan je evengoed nog wel een pos test krijgen. Dus maar helemaal mee gestopt! Maar begrijp je volkomen! @hope1985 ik herken je eetlust! Haha mijn maag vraagt elke 2 uur wel wat te eten 😁 en als ik niet eet wordt ik niet lekker en zweverig alsof ik suiker nodig heb. En wat ben ik moe zeg! Pff kan de hele dag wel slapen (ken ik echt niet van mezelf) en zit nu in de nachtdienst dat is helemaal niet leuk! Zijn er nog andere meiden die in de onregelmatigheid zitten? Gelukkig voor mij nog 1 nacht en dan mijn nieuwe baan! Waar ik geen nachtdiensten meer draai! Nu met de zwangerschap vind ik dat helemaal niet erg! 😄
@gabri ik werk ook onregelmatig. Heb gelukkig niet zo vaak nachtdiensten.. je mag ze wel weigeren als je zwanger bent heb ik ergens gelezen.. ik ben wel blij met alle avonddiensten kan ik tenminste een beetje uitslapen hihi
@laura2015 ze weten het op het werk nog niet dus kon ook nog niks weigeren gelukkig nu nog 1 nachtje gelukkig daarna niet meer! Ik kan alleen niet meer uitslapen als zou ik willen ben elke keer evengoed weer vroeg wakker hihi
Nachtdiensten lijkt me nu inderdaad geen pretje.. Haal af en toe een nachtje door ivm afstuderen maar voel me meteen bejaard en belabberd daarna hoor!! Volgens mij mag je dat inderdaad ook weigeren als je zwanger bent.. Maar een nieuwe baan die helemaal geen nachtdiensten heeft is natuurlijk nog beter Avonddiensten lijkt me dan wel weer fijn.. Ik begin rond 11 uur 's ochtends moe te worden en dat houdt de hele dag aan tot 20.30 Dan ben ik opeens klaarwakker tot diep in de nacht als ik pech heb Die honger herken ik absoluut van mn vorige zwangerschap.. Had het toen alleen in combinatie met nergens trek in hebben. Ik lustte bijna niks meer en werd bij de gedachte aan eten al misselijk. Heb dus negen maanden de hele dag honger gehad maar moeite gehad om überhaupt genoeg te eten. Daardoor dus helemaal niet zo veel aangekomen. Maar heb nu al wel sinds een week voor de positieve test flink lopen eten Dus als dit nog acht maanden zo door mag gaan denk ik dat ik deze keer wel flink wat aan kom. Overigens niet meer zo'n buikpijn en nog geen bloed dus ik heb er weer een klein beetje vertrouwen in. Hoop heel hard dat het goed mag gaan!!
@gabri och daar heb je idd gelijk in! En inderdaad, een baan zonder nachtdiensten is helemaal mooi ik ben de laatste tijd ook vreselijk vroeg wakker, kon voorheen altijd lekker lang uitslapen. Probeer me nu vaak wel een keertje om te draaien nog.
Iedereen met een mooie echo: super gefeliciteerd!! Ik moet nog 2 weken wachten. Phoe spannend hoor. Laatst kreeg ik ineens een twijfel-aanval, nml niet zoveel last van symptomen meer. Test gedaan in de avond met daarvoor veel drinken op. De streep knalde er bijna uit, toen was ik wel weer even gerust gesteld. Maar lastig hoor dat wachten. @bruin bloedverlies, vreselijk! Sterkte!
@ Indy, gelukkig weer positieve berichten, hopelijk kun je nu weer lekker genieten. Vooral niet meer gaan testen dan, dat kan je zo onzeker maken! @ Star, gefeliciteerd met de goede echo! @ Gabri, hier geen nachtdiensten, maar ik moet er wel vaker om 5 uur uit voor het werk, met als gevolg dat ik smiddags kapot op de bank hang, maar dat heb ik nu ook als ik vrij heb haha. Ik heb juist weinig eetlust nu, had ik bij m'n eerste ook, maar dat heb ik later in de zwangerschap nog flink ingehaald toen Ennuh de zwangerschapsdementie is hier al toegeslagen hoor... al heb ik altijd stug volgehouden dat ik gewoon nog steeds zwangerschapdementie heb, al meer dan 2 jaar lang
Indy, het zit echt wel goed!! Zeker als hij weer 2-3 aangeeft hoor! Het hcg gaat niet zomaar weer omhoog! Heb vertrouwen meid!! Pfff lig al een uur in bed, maar wordt steeds misselijker. heb een beetje vet gegeten eind vd middag en dat voelt nu niet echt lekker Ik ben ook echt moe overdag. Ik heb de hele dag door zware ogen! Echt heel raar voor mijn gevoel, want ik ben normaal gesproken altijd best wel fit! Ik kan het me ook niet herinneren van de vorige keer die vermoeidheid. Ik weet ook niet wat ik liever wil....ochtendmisselijkheid of die vermoeidheid
Zijn hier ook dames die fele steken van onderen hebben? Dit had ik bij mijn vorige zwangerschap ook alleen toen was ik al veel verder. Geen idee wat het is.....
Ik heb het nu niet maar herken het wel van mn vorige zwangerschap (ook al echt in het begin).. Het kan gewoon bandenpijn of buikpijn zijn maar het kan eerlijk gezegd ook bekkenpijn zijn. Ik weet niet wat voor soort pijn het is en waar precies?
Indy fijn dat je test weer beter was! hopelijk ga je je ook snel iets zekerder voelen want die onzekerheid is ook niet fijn... Dat trek in eten heb ik ook, maar ook echt honger gewoon! Ik probeer maar gezonde dingen te pakken of een droge cracker ofzo want anders zie ik de kilo's al komen Verder ben ik ook moe en last van mijn borsten soms. Vorige week ook veel misselijk en overgeven/diarree maar dat was denk ik een virus aangezien heel veel mensen in mijn omgeving dit hebben/hadden.
Ja, gewoon hele fele steken van onderen. Duurt even maar zijn wel hele gemene steken. Zo raar dat ik het nu al heb.
Zou echt je bekken kunnen zijn Sweetygirl.. Als het aanhoud zou ik voor de zekerheid gewoon een keertje naar de fysio gaan. Als het echt je bekken is dan kan je er maar beter vroeg bij zijn Dan is het met een beetje geluk allemaal nog wat te beperken!
@sweetygirl84 had je dezelfde pijnschuiten ook bij de eerste? En wat was het toen? Ik herken het niet en dit is mijn eerste dus heb ook geen ervaring. Misschien de VK bellen voor advies? Ik hoop dat ik mezelf de aankomende tijd iets meer in bedwang kan houden met eten.. Hihi ik kan mijn trek niet omzetten in gezonde dingen als ik trek heb in zoet. Maar in mijn gedachte zie ik de Weegschaal al gaan 😐 @beeniebeeb wat vervelend van die misselijkheid! Heb je het alleen na vette dingen of heb je er überhaupt last van? Ik vind die vermoeidheid dan nog zo gek nog niet. Misselijkheid lijkt me heel vervelend en hoop dat ik het niet meer krijg ook! @peetje83 heerlijk he dat je nu een 'excuus' hebt voor de dingen die je vergeet! 😁